Uitgerekend februari 2024

16-06-2023 10:11 230 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen zaterdag had ik een positieve test in mijn handen en het lijkt mij leuk om samen met anderen over de zwangerschap te kletsen. Wie is er ook in februari 2024 uitgerekend en vindt het leuk om mee te schrijven?

Nu met tabel!
NaamLeeftijdUDHoeveelste kindjeJ/MEcho/ afsprakenbijzonderheden
Wanderlust3330/12
Engeltjegirly325/22
HannieSolo389/21
Ninika3110/211/8
Frigg3313/2128/7
Luiwammes4115/2220/7
Uitgesproken3324/2231/7
Vekl283/3112/7
april88354vroeger ingeleid
Honingbij_322
Plantenknuffelaar :hug:
frigg wijzigde dit bericht op 12-07-2023 22:01
71.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben 33 en zwanger van ons eerste kindje. Waarschijnlijk 5 weken nu maar ik weet het nog niet exact, ik verwacht half februari uitgerekend te zijn. Dit zal uiteindelijk moeten blijken bij de echo.
Afgelopen februari een vroege miskraam gehad bij 5,5 week dus ik vind het allemaal nog spannend. Dit maakt wel dat ik een extra vitaliteitsecho krijg bij de verloskundige dus deze echo's staan al gepland, 26 juni de eerste!

Het lijkt me leuk om andere zwangere vrouwen te leren kennen en samen deze tijd te beleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Frigg,

Ik schrijf en lees graag mee. Ik verwacht rond 1 februari uitgerekend te zijn. Ik was afgelopen woensdag bij de fertiliteitsarts voor een echo en de berekening was toen dat ik 6 weken en 6 dagen was. We hebben toen ook het hartje gezien. Heel goed nieuws dus.

Toch kan ik niet onbezorgd de zwangerschap ingaan. Direct voor deze zwangerschap had ik namelijk een miskraam. Ik was iets meer dan 7 weken zwanger en toen is het hartje ermee gestopt. Ik heb dus toen wel een kloppend hartje gezien.

Vrijdag 23 juni heb ik weer een echo.

Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan me voorstellen dat jullie je dan extra zorgen maken zeg, lijkt me ontzettend zwaar :(

Ik ben 19 februari uitgerekend en heb 11 juli mijn eerste echo. Ik dacht dat het wachten van ovulatie tot testen lang duurde maar dit is andere koek! Gelukkig ben ik eerst nog even op vakantie en daarna is het nog twee weken wachten, dat verzacht het leed een beetje 🤭
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, graag schrijf ik mee!
Wat verdrietig van de eerdere miskramen Frigg & wanderlust. Begrijpelijk dat het nu extra spannend en minder zorgeloos is voor jullie. Hopelijk blijft het goed gaan bij iedereen. Wel fijn dat je nu al een kloppend hartje hebt gezien wanderlust <3 mooi nieuws.

Zal me ook voorstellen. 33jaar, net zwanger van 2e kindje (we hebben een dochtertje van 1.5). Vind het weer heel spannend en bijzonder. Hier nog super pril, had vrijdag en gister een positieve test (tweede helft febr uitgerekend). Ik kijk deze week nog even of ik echt niet ongesteld wordt, en dan ga ik de verloskundige bellen denk ik, ook voor inplannen vitaliteitsecho.

Hebben jullie al last van kwaaltjes?
Fijne vakantie Plantenknuffelaar! Waar gaan jullie naar toe?
uitgesproken wijzigde dit bericht op 19-06-2023 11:49
2.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat jullie meeschrijven!

Wanderlust, ik begrijp je onbezorgdheid helemaal! Wel fijn dat je al een kloppend hartje gezien hebt, dat is goed nieuws! Fijn dat je snel weer een echo hebt.

Plantenknuffelaar, wat lekker die vakantie! Dan gaan de weken extra snel voorbij. Is dit je eerste zwangerschap? Fijne vakantie in ieder geval!

Wat leuk, een tweede kindje Uitgesproken. Het is nog vroeg natuurlijk maar ben benieuwd of je verschil merkt tussen je zwangerschappen. Heb je erg vroeg getest?

Ik merk wel wat kwaaltjes. Heb last van een opgeblazen buik, zeker 's avonds zit een hoge spijkerbroek niet lekker meer. Verder zijn mijn borsten ook wel gevoelig, er moet niet te hard iets tegenaan komen. En sinds een aantal dagen ervaar ik vlagen van misselijkheid, vooral als ik een tijdje niet gegeten heb. Dus nu vooral de hele dag door aan het eten om maar wat in mijn maag te houden. Fingers crossed dat het hierbij blijft.
Hoe is het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi! Fijn dat dit topic is geopend. Ik schrijf graag mee!

Volgens mijn eigen berekening zou ik 15 februari zijn uitgerekend, ruim 5,5 week nu. Wij hebben een zoon van bijna 4 en ik ben 41. We zijn dolgelukkig dat het alsnog is gelukt om zwanger te raken, want ik had het al een beetje uit mn hoofd gezet.

Gezien mijn leeftijd mag ik al met 6 weken voor een echo komen. Dat is aankomende donderdag. Ik verwacht niet dat we dan al een kloppend hartje zien, maar we weten dan wel of het niet helemaal foute boel is. Ik voel me verder goed, ik heb wat kwaaltjes die ik bij de eerste zwangerschap ook had - mn borsten zijn een cupmaat groter en ik ben aan het eind van de middag hondsmoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Luiwammes, leuk dat je meeschrijft! Spannend, al snel een echo. Maak je je er zorgen om?

Hebben jullie het al gedeeld met naasten? Wij nog niet, wachten in ieder geval de eerste echo af en kijken daarna verder hoe het voelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je ook meeschrijft Luiwammes, gefeliciteerd ook! En bijzonder dat het zo 'op de valreep' jullie gegund is. Prettig om tijdig een echo te hebben, overmoren al! We duimen mee.

En jij hebt volgende week echo Frigg, spannend en leuk ook! En daarna gaan jullie het dus vertellen?
Wij wachten ook eerste echo af voor vertellen ouders/broers/zussen, en misschien pas na de echo daarna aan nog meer mensen, en na nipt/13w echo aan 'iedereen'/werk (ofzo, zo sta ik er nu in, maar het moet ook nog maar goed blijven gaan).

Die buik-kwaaltjes zijn herkenbaar Frigg, dat merk ik ook. Buikpijn/opgeblazen gevoel, en heeele lichte misselijkheid merk ik al (misschien omdat ik het gevoel herken van mijn vorige zwangerschap). Het is nog zo kort, maar het doet me zeker denken aan mijn eerste zwangerschap nu.

Inderdaad vrij vroeg getest, ivm feest (alcohol) afgelopen weekend. Eigenlijk zouden we iets later 'gaan beginnen', maar het ging vrij vlot haha. Hopelijk blijft alles goed gaan. Ik ga donderdag even VK contacteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank! Wat een lieve reacties! Ik maak me niet zoveel zorgen. Op mijn leeftijd kan er nog een hoop gebeuren, maar ik voel me precies zo als bij de eerste zwangerschap dus dat geeft hoop. En zo fijn om al zo snel een echo te hebben. Van de vorige keer weet ik nog wel dat de weken echt voorbij leken te kruipen!

Wanneer willen jullie het aan naasten vertellen? Ik heb het al aan twee vriendinnen verteld met wie ik afgelopen vrijdag op stap ging. Ik hou normaal wel van een glaasje, dus het valt nogal op als ik spa rood sta te drinken. Mocht het mis gaan, dan wil ik ook dat zij er voor mij zijn. Afhankelijk van het resultaat van de echo donderdag vertel ik het ook mijn (schoon) broers, zussen, ouders.

Ik zit eraan te denken om het op mijn werk ook al eerder te delen (dan pas na 12 weken of zo). Ik moet vaak 'savonds werken en nu ben ik daar vaak echt veel te moe voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd luiwammes! Wat leuk voor jullie.

Vanwege mijn eerdere miskraam wil ik het aan niemand voor 12 weken vertellen. Misschien wacht ik de uitslag van de 13 weken echo wel af.

Hier veel kwaaltjes. Ik ben kortademig en erg moe. Maar dat kan ook deels door het weer komen, wat was het vandaag benauwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan ik me voorstellen, wanderlust! Vind je het niet lastig om het zo lang voor je te houden? Ik vertel het zelf alleen aan de mensen aan wie ik het ook zou vertellen als ik een miskraam zou krijgen, dan kunnen ze er ook voor me zijn als het allemaal niet zo loopt as gehoopt. Ik had trouwens een keer ergens gelezen dat binnen zes maanden na een miskraam je kansen juist beter zijn dat het allemaal goed gaat.... maar ja het blijft gewoon afwachten en duimen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben 32, zwanger van mijn 2de kindje. Ik ben nu circa 7 weken zwanger en heb al een medische en een vitaliteitsecho gehad. Op beide klopte het hartje gelukkig al.

Ik hoop dat het goed blijft gaan bij mij en iedereen. Heftig de miskraam ervaringen.

Over drie weken heb ik mijn termijnecho en dan wordt het definitief vastgesteld, maar vooralsnog zou ik uitgerekend zijn op 5 februari. Onze eerste baby is nu 7 maanden, dus het wordt lekker druk hier in huis, maar wel leuk dat ze straks echt samen opgroeien.

Ik zit er zelf ook aan te denken om het pas met 12 weken te vertellen of pas na de 13 weken echo inderdaad. Vorige zwangerschap heb ik het met 12 weken moeten vertellen i.v.m. meermaals per dag overgeven. Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Het valt nu nog mee gelukkig licht moe en misselijk, maar dat komt misschien ook doordat ik nog borstvoeding geef.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Engeltjegirly! En wat een geluk dat je nu weer zwanger bent! Het lijkt mij wel pittig met nog zo'n kleine maar wel leuk als je straks twee van die maatjes hebt!

Vandaag had ik een echo bij 6 weken. Alles zag er goed uit - vruchtje is aanwezig en op de juiste plek. Het hartje was nog niet goed zichtbaar (heel vaag wel), daar is het ook nog te vroeg voor. De gyn vond het een geslaagde echo, dus we hebben goede hoop dat het allemaal goed zit. Gezien mijn leeftijd (41) zijn die eerste weken wel spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, ik zou ook graag mee willen schrijven! :biggrin:
Ik heb 2.5 weken geleden positief getest en volgens mijn eigen berekening ben ik nu 6 weken zwanger. De eerste echo hebben we wat aan de late kant, over twee weken pas. Ik ben 32 jaar en we hebben al een zoontje van 14 maanden.
Ik voel me sinds een paar dagen echt matig. De misselijkheid is helaas sinds een dag of twee goed aanwezig en dat in combinatie met een reeks nachtdiensten is niet ideaal. Ben klaar voor het tweede trimester maar dat duurt helaas nog wel even :cry:
Zal later even uitgebreid op iedereen hier reageren!
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
21-06-2023 10:31
Dat kan ik me voorstellen, wanderlust! Vind je het niet lastig om het zo lang voor je te houden? Ik vertel het zelf alleen aan de mensen aan wie ik het ook zou vertellen als ik een miskraam zou krijgen, dan kunnen ze er ook voor me zijn als het allemaal niet zo loopt as gehoopt. Ik had trouwens een keer ergens gelezen dat binnen zes maanden na een miskraam je kansen juist beter zijn dat het allemaal goed gaat.... maar ja het blijft gewoon afwachten en duimen.
Nee hoor, ik heb liever meer zekerheid. Maar dat is voor een ieder natuurlijk persoonlijk. Morgen weer een echo, ik ben erg gespannen en slaap al dagen slecht. Had gisteren ook een nachtmerrie over de zwangerschap :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
22-06-2023 15:24
Welkom Engeltjegirly! En wat een geluk dat je nu weer zwanger bent! Het lijkt mij wel pittig met nog zo'n kleine maar wel leuk als je straks twee van die maatjes hebt!

Vandaag had ik een echo bij 6 weken. Alles zag er goed uit - vruchtje is aanwezig en op de juiste plek. Het hartje was nog niet goed zichtbaar (heel vaag wel), daar is het ook nog te vroeg voor. De gyn vond het een geslaagde echo, dus we hebben goede hoop dat het allemaal goed zit. Gezien mijn leeftijd (41) zijn die eerste weken wel spannend.
Wat fijn zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes vandaag wanderlust, goede vibes jouw kant op!

En welkom honingbij en engeltjegirly!

Hier ook wel wat kwaaltjes! En als ik ze dan even niet heb meteen zorgen maken haha.
Wij hebben 10 juli eerste echo, aftellen.
UD werd door vk op 24-02-24 gezet voor nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij, wat vervelend die misselijkheid! Ik ben zelf heel erg moe en ik zou er echt niet aan denken om nachtdiensten te moeten draaien... Kan je straks wel je rooster aanpassen?

Wanderlust, wat vervelend dat je zo gespannen bent! Ik hoop dat je vandaag wat gerustgesteld wordt. Het ís ook gewoon heel spannend vooral in die eerste weken. Ik was gister ook behoorlijk nerveus voor de echo, en tegelijkertijd keek ik ernaar uit om weer een beetje meer zekerheid te hebben.

Ik heb trouwens net met de verloskundige gebeld en alle andere echo's en NIPT vast ingepland. We gaan straks vier weken op vakantie en dat valt precies in de 13 weken echo. Voor de vakantie is te vroeg voor die prenatale screening en daarna is te laat. Het ziet ernaar uit dat ik mijn plannen wat moet omgooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik ben of 29 februari (haha, schrikkeljaar..) uitgerekend of 1 maart. Dus het is niet helemaal februari, maar je weet het nooit :-D

Ik zou vandaag mijn NOD hebben dus het is nog erg pril. 11 juli heb ik de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd, cookiemonster! Heb je vandaag positief getest? Dat is toch echt een moment dat je t van de daken wil schreeuwen, maar toch ook weer niet want je wil het voor jezelf houden.... Gelukkig kunnen we dat hier mooi met elkaar delen. Is het je eerste zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
23-06-2023 11:53
Gefeliciteerd, cookiemonster! Heb je vandaag positief getest? Dat is toch echt een moment dat je t van de daken wil schreeuwen, maar toch ook weer niet want je wil het voor jezelf houden.... Gelukkig kunnen we dat hier mooi met elkaar delen. Is het je eerste zwangerschap?
Nee afgelopen maandag al (4 dagen voor NOD), en best een dikke streep ook :hello: Het is nog pril, dus ik ben dan altijd nog wel voorzichtig, maar de testen blijven positief en worden steeds duidelijker :-D Het is m'n tweede zwangerschap, ik heb een dochter van bijna 15 maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
22-06-2023 15:24
Welkom Engeltjegirly! En wat een geluk dat je nu weer zwanger bent! Het lijkt mij wel pittig met nog zo'n kleine maar wel leuk als je straks twee van die maatjes hebt!

Vandaag had ik een echo bij 6 weken. Alles zag er goed uit - vruchtje is aanwezig en op de juiste plek. Het hartje was nog niet goed zichtbaar (heel vaag wel), daar is het ook nog te vroeg voor. De gyn vond het een geslaagde echo, dus we hebben goede hoop dat het allemaal goed zit. Gezien mijn leeftijd (41) zijn die eerste weken wel spannend.
Superfijn van de goede echo
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom alle nieuwe meeschrijvers.

De echo was goed! Zo blij en opgelucht! Maar tegelijkertijd voelt het ook onwerkelijk, ik was zo gespannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super fijn, wat een goed nieuws wonderlust! En dus een hartje zien kloppen ook al of is dat nog te vroeg?

Welkom Cookiemonster & gefeliciteerd ook!

Ah ik kijk er zo naar uit om het met enkele mensen te delen na de eerste echo (ouders/broers/zussen).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven