Uitgerekend februari 2024

16-06-2023 10:11 230 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen zaterdag had ik een positieve test in mijn handen en het lijkt mij leuk om samen met anderen over de zwangerschap te kletsen. Wie is er ook in februari 2024 uitgerekend en vindt het leuk om mee te schrijven?

Nu met tabel!
NaamLeeftijdUDHoeveelste kindjeJ/MEcho/ afsprakenbijzonderheden
Wanderlust3330/12
Engeltjegirly325/22
HannieSolo389/21
Ninika3110/211/8
Frigg3313/2128/7
Luiwammes4115/2220/7
Uitgesproken3324/2231/7
Vekl283/3112/7
april88354vroeger ingeleid
Honingbij_322
Plantenknuffelaar :hug:
frigg wijzigde dit bericht op 12-07-2023 22:01
71.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd, Wanderlust!! Fijn om te zien dat alles de goede kant op gaat - een hele opluchting!

Ik ga ook al die screenings doen die je noemt. Maar ben er niet helemaal uit of ik nou wel of niet de nevenbevindingen wil bij de NIPT. Heb ik bij mn zoon niet gedaan, maar misschien dat er na die paar jaar weer nieuwe inzichten zijn en nieuwe redenen het wel te doen. Weet jij het al?
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
03-07-2023 15:48
Gefeliciteerd, Wanderlust!! Fijn om te zien dat alles de goede kant op gaat - een hele opluchting!

Ik ga ook al die screenings doen die je noemt. Maar ben er niet helemaal uit of ik nou wel of niet de nevenbevindingen wil bij de NIPT. Heb ik bij mn zoon niet gedaan, maar misschien dat er na die paar jaar weer nieuwe inzichten zijn en nieuwe redenen het wel te doen. Weet jij het al?
Dank je wel!

Ja, ik ga het met nevenbevindingen doen. Ik ben zo'n iemand die alles wil weten en uitsluiten, hoewel het in sommige gevallen natuurlijk niet 100% gegarandeerd is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb morgen mijn eerste controle bij de gyn, en zal dan een vitaliteitsecho krijgen (spannend!!!!). Ik ben nu 8w3d. Dan nog een echo met 12 weken, 20 weken en 30 weken. Ik ga de NIPT ook wel doen omdat ik het wel fijn vind om voorbereid te zijn op wat er ook maar kan komen. Ik zit in België trouwens, dus het kan zijn dat sommige dingen anders gaan dan in Nederland.

Ik ben vandaag ook weer goed misselijk helaas.. Gelukkig heb ik nu vakantie en kan ik rustig aan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh Wanderlust, wat fijn om te lezen dat je weer in verwachting bent! Alle geluk en good vibes jouw kant op! :hello:
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe het allemaal precies hetzelfde als bij mijn eerste zwangerschap; NIPT met nevenbevindingen, 13w en 20w echo.

Verder heb ik het nu al aan wat vriendinnen/buren verteld. Ik wil het ergens de komende 2 weken op werk vertellen, zodat ze er eventueel rekening mee kunnen houden. Ouders ook ergens de komende 2 weken. Ik vind het persoonlijk niet erg als mensen het weten en het gaat bijvoorbeeld toch mis, dan wil ik dat ook met hen delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn van de goede echo Wonderlust, super.
Jullie ook veel succes en plezier Ninika en Luiwammes morgen!

Wij willen ook gaan voor NIPT met nevenbevindingen, 13w en 20w echo.

Ik ben soms zo moe, bizar, gister viel ik gewoon om 19.15 op de bank in slaap tot 20.30, niks voor mij, maar prima om random dutjes te doen als het kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag alle afspraken ingepland. Krijg 12/7 een vroege echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
03-07-2023 19:23
Ohh Wanderlust, wat fijn om te lezen dat je weer in verwachting bent! Alle geluk en good vibes jouw kant op! :hello:
Dank je wel! Heel lief van je. Ik hoop dat het met jou goed gaat :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitgesproken schreef:
03-07-2023 20:00
Ik ben soms zo moe, bizar, gister viel ik gewoon om 19.15 op de bank in slaap tot 20.30, niks voor mij, maar prima om random dutjes te doen als het kan.
Hier nog eentje... en dat kan op random momenten op de dag gebeuren. Beste is er gewoon aan toe te geven. Voor mij was dit de reden dat ik de afgelopen weken veel thuis aan het werk was - dan kon ik even snel een korte powernap doen. Vandaag op kantoor hield ik het niet meer na de lunch en ben ik vlug even een uiltje gaan knappen in de kolfruimte (daar staat een bank). Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik fulltime op kantoor en kon/durfde ik er niet aan toe te geven. Nu doe ik dat gewoon - mn werk lijdt er niet echt onder want ik zet gewoon een wekker en slaap niet langer dan 45 min en soms maak ik in de avond nog wat af (daar had ik zonder dutjes echt geen energie voor). Als het goed is, is de ergste vermoeidheid na week 10 ongeveer wel voorbij.
luiwammes wijzigde dit bericht op 03-07-2023 20:46
2.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitgesproken herkenbaar! Geef je er maar lekker aan over, nu het nog kan. Bizar he, dat je dan zo intens acuut moe kan zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff ja, die vermoeidheid. Ik heb het ook heel erg druk, dus het is lastig om er nu aan toe te geven. Ik vind dat toch wel een verschil met mijn vorige zwangerschap, toen kon ik nog lekker uitslapen en een volledige nacht maken. Vannacht was m'n dochter weer in alle staten (nachtmerrie? :blauwoog:) dus ik voelde me echt een vaatdoekje vandaag.

Spannend alle echo's!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Wanderlust!!

Wij gaan ook alle screenings doen, ook omdat ik wat 'ouder' ben al natuurlijk.

We hebben het één vriendin vertelt en de rest moet even wachten tot de na de eerste echo volgende week 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels 6 weken!
Ik ga iig de nipt doen. Rest weet ik nog niet.
De kwaaltjes komen nu snel. Opgezwollen buik en om de 10 min plassen.
Mijn man viel gister op dat mn borsten er anders uit zien. Aders etc. Mn bikini die ik mee op vakantie had genomen zit behoorlijk krap😅.

Ben alleen totaal niet misselijk. Wel ontzettend snel vol en opgeblazen.

Meer meiden die niet misselijk zijn?
Hebben jullie al spullen oid gekocht?

Ik heb een kaartje gemaakt om het familie te vertellen. Ga er kleine kadootjes bij kopen. En erin schrijven. Als papa en mama mij gaan vervelen. Mag ik dan een keertje bij jou/jullie komen spelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel herkenbaar, die vermoeidheid! Ik kan gelukkig me er nu aan over geven omdat ik vakantie heb, maar ik werk in een winkel en daar is het wel wat lastiger om rust te nemen. Maar hopelijk heb ik in het tweede trimester wat meer energie.

Mijn echo vandaag was helemaal goed! Superleuk om al zo'n hartje te zien en horen kloppen :heart: Op 1 augustus heb ik mijn termijnecho en NIPT.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vekl schreef:
04-07-2023 16:03
Ik ben inmiddels 6 weken!
Ik ga iig de nipt doen. Rest weet ik nog niet.
De kwaaltjes komen nu snel. Opgezwollen buik en om de 10 min plassen.
Mijn man viel gister op dat mn borsten er anders uit zien. Aders etc. Mn bikini die ik mee op vakantie had genomen zit behoorlijk krap😅.

Ben alleen totaal niet misselijk. Wel ontzettend snel vol en opgeblazen.

Meer meiden die niet misselijk zijn?
Hebben jullie al spullen oid gekocht?

Ik heb een kaartje gemaakt om het familie te vertellen. Ga er kleine kadootjes bij kopen. En erin schrijven. Als papa en mama mij gaan vervelen. Mag ik dan een keertje bij jou/jullie komen spelen?
Ik wil je niet ontmoedigen maar die misselijkheid kan nog komen, haha! Was bij mij ook pas vanaf 7 weken.

Ik heb al wel wat babykleertjes gekocht om dat ze te schattig waren en ik het niet kon laten. Maar wij verhuizen volgende maand dus daarna gaan we pas echt spullen kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
FIjn dat de echo goed was ninika! Bij mij vandaag ook goed nieuws - een mooi kloppend hartje.

Ik heb geen spullen gekocht, daar ben ik echt nog niet mee bezig. We gaan straks eerst nog lekker lang op vakantie, daarna zien we wel weer. Er staat hier nog heel veel in de kelder van nr 1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Kan ik ook nog meeschrijven? Ik ben uitgerekend op 9 februari, 38 jaar en eerste kindje. En heel misselijk de hele dag door en het nog aan niemand verteld. Volgende week eerste echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahh allemaal goeie echo’s! Gefeliciteerd dames! :cheer2:

Hier vanochtend ook een goede echo. Ben zelfs iets naar voren gezet in m’n UD, nu 11 februari! Dus alweer 8+5 vandaag, ik bedacht me net dat het tweede trimester dan ineens in zicht is! Kan echt niet wachten, ik voelde me de vorige keer echt topfit tijdens het 2e trimester.
Voel me nu nog steeds zo matig, alles kost zoveel energie en de misselijkheid is echt constant aanwezig. Ik tel de dagen af…

Qua vertellen: tijdens mijn 1e zwangerschap was het echt een enorme verrassing voor alle vrienden en familie, en toen hadden we toevallig een aantal perfecte aangelegenheden om het nieuws op een leuke manier te delen. Nu we dat grote moment al gehad hebben voel ik helemaal niet de behoefte om er nu een heel ding van te maken, dus we zullen familie gewoon vertellen wanneer we ze zien.
Vrienden ga ik denk ik via een appje op de hoogte stellen. Niet zo heel vreugdevol misschien maar we hebben een grote vriendengroep met helaas meerdere stellen die ongewensd kinderloos zijn, die zwangerschapsaankondigingen als erg pijnlijk ervaren (geheel begrijpelijk). Dus een appje in plaats van een enthousiaste aankondiging voelt dan wel op z’n plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom HannieSolo! Wat rot van je misselijkheid, en knap dat je het dan als nog aan niemand verteld hebt nog.

Fijn van alle positieve echo’s zeg! :flirting:

Hier ook misselijk, een soort brak gevoel, en dan met vlagen van misselijkheid. Ik krijg dan ook een soort zweetaanval. Sowieso is m’n thermostaat een beetje anders, soms ineens koud enzo (en ben echt geen koukleum).
Ik heb het deze week tegen een groepje vriendinnen gezegd. En vandaag denk ik tegen een ander groepje.

Mijn buik is best opgeblazen. M’n vriend zei ook van je ziet er al zwanger uit zeg. Mehh haha ben pas 7 weken, hoe dan. Dat kindje is natuurlijk nog geen cm groot. Zal ook wel komen omdat het de tweede is…

Fijn weekend allemaal! Sterkte met de warmte icm misselijkheid blegh
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier meeschrijven?
Ik durf bijna niet, maar een beetje afleiding is misschien toch wel fijn.
Officieel uitgerekend half maart, maar wegens medisch word ik uiterlijk met 37 weken ingeleid, maar waarschijnlijk zelfs met 36 weken.
Afgelopen 7 april bevallen van onze stilgeboren zoon (met 36 weken en 4 dagen). Vandaar dus ook een eventuele inleiding met 36 weken (op psychische gronden)

Het word mijn 4e kindje. (Voor mijn man zijn 2e)
Ik ben zelf 35.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje April, wat ontzettend verdrietig en heftig, geen woorden voor, gecondoleerd nog met dit verlies.
Wat bijzonder dat er nu toch een klein wondertje op komst is. Het zal geen zorgeloze zwangerschap zijn, fijn dat daar rekening mee gehouden wordt (ook met inleiden enzo). Welkom hier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een goede echo gehad :heart: Heel blij. Over 3 weekjes termijn echo (op 31/7). Spannende periode, maar fijn voor nu.

Jij ook goede echo gehad Frigg?
Succes met de echo's van morgen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heftig verhaal, April! Ook wel weer mooi dat we je hier toch mogen verwelkomen.

@Uitgesproken, Wat fijn dat je echo goed was!! Op naar de volgende. Maar met deze uitslag in de hand heb je al een stuk meer zekerheid. Ik heb trouwens ook al een buik. Ik zie er net zo uit als toen ik in mn vorige zwangerschap 13 weken was. Dat schijnt normaal te zijn bij de tweede.

We hebben het inmiddels onze ouders verteld. Voor beiden was het een bijzonder moment. Mijn broers zijn ouder dan ik (en hun echtgenotes ook) en de zus en broer van mijn man zijn ook ouder. Allemaal hebben ze al kinderen, die ook weer een stuk ouder zijn dan die van ons. Voor beide kanten is het dus zeer waarschijnlijk dat dit het laatste kleinkind zal zijn. Die realisatie zat bij allebei, dat hierna de familie echt 'af' is.

Voor de tabel, mijn volgende echo is op 20 juli (termijn echo).
Alle reacties Link kopieren Quote
April88 tuurlijk mag je meeschrijven, je bent van harte welkom. Wat een ongelofelijk heftige en verdrietige ervaring. Ik kan me de eerdere inleiding goed voorstellen. Hoe gaat het nu met je, fysiek en mentaal?

Uitgesproken Gefeliciteerd met de goede echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier helaas geen goed nieuws, een leeg vruchtzakje. Ik ga de groep dan ook verlaten. Succes en fijne zwangerschap allemaal!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven