Uitgerekend februari 2024

16-06-2023 10:11 230 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen zaterdag had ik een positieve test in mijn handen en het lijkt mij leuk om samen met anderen over de zwangerschap te kletsen. Wie is er ook in februari 2024 uitgerekend en vindt het leuk om mee te schrijven?

Nu met tabel!
NaamLeeftijdUDHoeveelste kindjeJ/MEcho/ afsprakenbijzonderheden
Wanderlust3330/12
Engeltjegirly325/22
HannieSolo389/21
Ninika3110/211/8
Frigg3313/2128/7
Luiwammes4115/2220/7
Uitgesproken3324/2231/7
Vekl283/3112/7
april88354vroeger ingeleid
Honingbij_322
Plantenknuffelaar :hug:
frigg wijzigde dit bericht op 12-07-2023 22:01
71.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte Plantenknuffelaar, heel verdrietig :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
O neeee wat verdrietig Plantenknuffelaar, heel veel sterkte!! :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe waren jullie echo’s Frigg & Cookiemonster?

Wij vertellen het zo langzaamaan tegen steeds meer mensen die dichtbij staan. Aan mensen verder weg denk ik pas na de nipt. Op werk twijfel ik een beetje wanneer, misschien na de termijnecho. Wanneer vertellen jullie het op werk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig Plantenknuffelaar. Heel veel sterkte en liefs.



Hier wel tegen mensen verteld die heel dichtbij staan, maar werk pas na de 13 weken echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh Plantenknuffelaar, wat verdrietig!! Veel sterkte!

Ik vertel het ook aan goede vriendinnen nu. En inmiddels ook aan mijn manager. Het is wel vroeg om het op m’n werk te vertellen, maar ik ben steeds zo moe overdag. Ik werk nu vaker thuis zodat ik tussendoor een tukje kan doen. Ik vond het prettiger als m’n manager dat zou weten. Ook als ik geen goed nieuws ga krijgen wil ik daar op m’n werk de ruimte voor krijgen. M’n manager reageerde zo goed. Ze was heel erg blij voor mij en vond het geen enkel probleem als ik overdag even wil liggen. We hebben op ons kantoor recht op zes maanden verlof en ze zei dat ik me geen enkele zorgen moest maken over m’n werk, en dat langer verlof ook mogelijk was. Dat was bij m’n zoon destijds echt het tegenovergestelde. Daar werd ontstemd gereageerd op m’n zwangerschap, ze vonden het een slechte timing, en m’n verlof was zestien weken en geen dag langer en ik moest het niet in m’n hoofd halen om er vakantiedagen aan vast te plakken want ik had ze al met genoeg werk opgezadeld.

Hoe gaat het bij jullie op je werk? Komen jullie de dag goed door?
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige keer heb ik het direct verteld op werk, omdat ik te maken had met weer een HG zwangerschap. En dus eigenlijk vrijwel direct met 7 weken volledig de ziektewet inging.
Ze reageerden fantastisch en super begripvol, maar deze keer durf ik niet zo goed.
Ik ben nl afgelopen 7 april bevallen van onze stilgeboren zoon(ruim 36 weken was ik).. en ben eigenlijk dus sinds vandaag pas officieel mn bevallingsverlof uit , en nu alweer zwanger..

Ik zit nu dus weer in de ziektewet (wegens de rouw).. en ben gewoon zenuwachtig voor A. Gaat het deze x wel goed B. Hoe gaan ze reageren, want nouja op korte termijn nog wat betekenen qua werk…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah april88, ik heb je verhaal toen meegekregen uit een ander topic..zó verdrietig. Ik heb er geen woorden voor en snap heel goed dat deze zwangerschap nog veel spannender is. Ik hoop voor je dat je steun bij je partner en familie kan vinden en je werk ook begripvol gaat reageren (ik mag toch hopen dat ze dat doen..). Dikke knuffel :hug:

En ook een dikke knuffel voor jou Plantenknuffelaar..veel sterkte!

Ik heb vandaag een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje! Alleen is mijn uitgerekende datum waarschijnlijk wel 01/03 of 02/03. Dus het lijkt me wellicht passender dat ik volledig in het maart topic (nu deze er is) ga meeschrijven :)
Alle reacties Link kopieren Quote
april88 schreef:
11-07-2023 20:31
De vorige keer heb ik het direct verteld op werk, omdat ik te maken had met weer een HG zwangerschap. En dus eigenlijk vrijwel direct met 7 weken volledig de ziektewet inging.
Ze reageerden fantastisch en super begripvol, maar deze keer durf ik niet zo goed.
Ik ben nl afgelopen 7 april bevallen van onze stilgeboren zoon(ruim 36 weken was ik).. en ben eigenlijk dus sinds vandaag pas officieel mn bevallingsverlof uit , en nu alweer zwanger..

Ik zit nu dus weer in de ziektewet (wegens de rouw).. en ben gewoon zenuwachtig voor A. Gaat het deze x wel goed B. Hoe gaan ze reageren, want nouja op korte termijn nog wat betekenen qua werk…
Ik kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt. Maar als je mijn collega was, dan zou jouw nieuwe zwangerschap het allermooiste bericht zijn dat ik me kan voorstellen. Ik hoop dat jouw collega's ook zo zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag mn eerste echo gehad.
Een mooi kloppend hartje gezien!. Ben 6 daagjes terug gezet dus de uitgerekende datum staat nu op 3 maart. Maar kan nog weer wijzigen haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn van jullie goede echo’s Cookiemonster en Vekl!! :heart: :heart:
En jammer dat je dit topic verlaat Cookie, maar begrijpelijk ook met je UD :) beetje dubbel om in 2 te schrijven. Hele fijne zwangerschap nog!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Plantenknuffelaar, wat een verdrietig nieuws.
Veel geluk met je zwangerschap Cookiemonster, snap dat je naar het andere topic wilt. En welkom aan de nieuwe meeschrijfsters, ik zal de tabel weer even updaten met de nieuwe informatie. Wat fijn ook al die goede echo's!

Wij hebben zelf ook weer een mooie echo gehad maandag, zelfs een dagje eerder uitgerekend dan ik zelf had berekend. Maar de termijnecho moet nog komen dus het kan nog veranderen. Wel ben ik ook erg moe, merk dat ik daardoor minder puf had voor het forum.
Op mijn werk weten ze het ook al, ik had laatst een teambuildingsdag en ik zat er niet lekker in. Heel moe en misselijk, dus ik heb het toen gelijk maar gedeeld. Ik weet ook dat er begrip komt mocht het misgaan. Mijn manager gaf ook al aan dat ik zeker de tijd voor mezelf moet nemen als dat nodig is, dan maar wat minder productief.

Ik zou ook daarover niet twijfelen April88, het is heel mooi nieuws en ik zou als jouw collega zijnde het jullie ook zeker gunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een verdrietig nieuws van Plantenknuffelaar! Moest je dit nog lezen: heel veel sterkte met dit verlies.

Fijn om te lezen dat alle andere echo's wel goed waren! April88, ik kan me voorstellen dat de zwangerschap voor jou nu extra spannend is en dat het ongemakkelijk voelt om het te vertellen op het werk. Hopelijk zijn je collega's begripvol en ik hoop ook dat je ondanks je rouw en zorgen kan genieten van deze zwangerschap :hug:

Wij zijn de afgelopen dagen op bezoek geweest bij mijn familie in Nederland en we hebben het iedereen verteld. Mijn moeder kwam direct al met allemaal babyspulletjes aanzetten, haha! Heel lief. Mijn schoonmoeder daarentegen zei vrijwel direct: 'ik ga niet elke dag oppassen hoor!' Ik vond het een beetje vreemd dat ze dat direct zei, alsof we dat van haar zouden vragen. Maarja, dan weten we dat ook maar alvast.
Ik heb nu dus nog even vakantie, wat wel lekker is met de vermoeidheid. De misselijkheid is echt een stuk minder nu ik elke dag een Navalit neem. Wel heb ik al nieuwe BH's gekocht om de tijd tot de echte zwangerschapsbh's te overbruggen want het begon echt te knellen (mijn vriend vindt het geweldig :lol: ) en ik begin toch ook al een boller buikje te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plantenknuffelaar, veel sterkte!

Dames, ik heb een gekke vraag. Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde ik vanaf 13 weken de bovenkant van mijn baarmoeder vlak boven mijn schaambot, als een soort tennisballetje. Ik heb toen zelfs vanaf dat moment al af en toe ‘harde buiken’ gevoeld.
Nu voelde ik vanochtend weer zo’n gek trekkend gevoel onderin mijn buik en toen dacht ik: jeetje, dit voelde precies als een harde buik. En toen ik in mijn buik voelde, voelde ik precies weer zo’n tennisballetje. Maar ik ben nog niet eens tien weken zwanger! :bonk: Iemand die van de 2e of 3e misschien zwanger is en dat herkent? Ik maak me er geen zorgen om ofzo maar ik vraag me af of ik mezelf nou dingen wijs zit te maken, of dat je inderdaad bij een 2e zwangerschap dat ook echt wat vroeger kan voelen… Zal het komende week eens aan mijn verloskundige vragen haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij, ik heb geen ervaring met harde buiken, maar wat je beschrijft is misschien niet heel gek. Ik zie er nu met 9 weken zo uit als bij 13 weken in mijn vorige zwangerschap - ik heb even de foto's erbij gepakt. Mn buik is eerder zichtbaar. Dat kan komen doordat je buikspieren al wat zijn opgerekt en minder stevig zijn. Of je dan echt al een balletje kan voelen dat weet ik niet.

Ik kreeg ook al eerder last van zere borsten, al bij drie weken of zo. Dat was voor mij het teken dat ik zwanger was. Ik draag nu weer de bh's uit mn vorige zwangerschap met een ruime cupmaat meer. @ninika, goed dat je nieuwe bh's hebt gekocht! mijn schoonzus adviseerde om al meteen voedingsbhs te dragen (dan hoef je niet iets te kopen alleen voor de zwangerschap), maar die bieden heel weinig steun voor je gevoelige borsten. Prima als je geen grote maat hebt, maar beter is gewoon even naar de Hunkemoller (of andere winkel) en zo'n mevrouw met een meetlint de juiste bh laten aanmeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luiwammes, ik heb inderdaad advies gevraagd in een winkel, bij Noppies. De verkoopster was super behulpzaam en gaf als tip om vanaf week 20 ongeveer voedingsbh's te dragen omdat er nog heel veel kan veranderen in twee maanden. Ik zag ook geen voordelige mooie voedingsbh's (ook niet bij hunkemoller), alles was wat te duur om uit te proberen. Normaal heb ik 75A dus ik ben het helemaal niet gewend om speciale bh's te hebben. Ik heb nu in de sale twee voordelige 80A's gekocht waar ik nog wat in kan groeien en dan zal ik over een maand of twee evalueren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunnen jullie met mij meedenken?

Binnenkort zie ik mijn schoonmoeder, schoonzussen en hun gezinnen vanwege de verjaardag van mijn nichtje. Ze wordt 13. We zien elkaar daarna lange tijd niet meer fysiek. Mijn vriend wil dan de zwangerschap aankondigen maar ik twijfel er nog over, want is dat wel gepast voor de jarige? Wat bij mijn vriend meespeelt is dat hij bij onze eerste kind iedereen heeft gebeld (we kunnen door de lange afstand niet even langs, bovendien was het toen volop pandemie) dus hij wil het graag in het echt vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi wanderlust, lastig… Ik heb voor mezelf de regel om dat soort nieuws niet op andermans feestje te delen. Ik zie mijn gehele vriendengroep op een verjaardag over twee weken en ga het voor die tijd op de app gooien. Maar snap ook goed dat je het graag face to face wil vertellen. Je kan niet nog iets anders afspreken met je familie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
15-07-2023 06:17
Hoi wanderlust, lastig… Ik heb voor mezelf de regel om dat soort nieuws niet op andermans feestje te delen. Ik zie mijn gehele vriendengroep op een verjaardag over twee weken en ga het voor die tijd op de app gooien. Maar snap ook goed dat je het graag face to face wil vertellen. Je kan niet nog iets anders afspreken met je familie?
Ik heb precies dezelfde "regel", maar vriend wil het graag face to face vertellen. Nog iets anders afspreken met mijn schoonfamilie gaat helaas op korte termijn niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met jullie?

Hier niet zo best. Ik heb een voedselvergiftiging :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen! Weetje waarvan?

Hier hebben we inmiddels naasten t verteld. Iedereen super blij.
Nu pas over 4 weken weer een echo. Merk dat ik dat lastig vind.

Qua symptomen blijf ik nogal misselijk. Moet echt elk uur iets eten. Borsten en buik groeien gestaag door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooo wat shit wanderlust! Hopelijk is het snel over, dat is vaak met voedselvergiftiging toch? Naar om er nog bij te hebben.

Hier hetzelfde, Vekl! Ik heb daarbij ook echt mega honger dus ik ben bang dat de kilo’s er hier aanvliegen (was in m’n eerste zwangerschap ook zo). Maar komt wel goed weer hopelijk.. het is niet echt een optie om minder/minder vaak te eten.

Hier echo over ruim 2 weken (termijn echo met 10w) en dat vind ik al lang. Aan de ene kant gaat de tijd snel en aan de andere kant blijft het zo’n lang wacht-gevoel.

Over jouw vertel dilemma nog wanderlust, lastig en ik snap jullie standpunt helemaal, dat is heel netjes/respectvol. Echter hebben wij bij onze eerste het verteld op de verjaardag van het kindje van mijn partner z’n zusje (zeer klein comité, 5 anderen naast wijzelf, partners ouders en dan zusjes gezin) en hele warme herinneringen aan. We hebben uiteraard eerst uitvoerig stilgestaan bij de verjaardag met kaarsjes blazen, kados, spelen enz. Omdat we daar allemaal goede herinneringen aan hebben, zie ik het nu als minder bezwaarlijk. Ik zou het zelf liever zo doen dan digitaal, maar is persoonlijk. Was bij ons ook in de pandemie (zaten toen buiten in de tuin in de zomer), met minder gelegenheid ook ivm verder weg wonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vekl Ik denk dat de lunch, wat geen rauwe ingrediënten bevat maar juist helemaal doodgekookt is, heel verkeerd is gevallen. Gelukkig voel ik me nu wel iets beter nu alles eruit is.

4 weken is ook erg lang. Kan je tussendoor een echo in laten plannen? Bij ons kan dat tegen een kleine betaling. Dat maakt het wachten minder lang.

Uitgesproken thanks voor het delen van jouw aanpak. Dat lijkt me een hele goede aanpak, ik denk dat we dat ook zo gaan doen (vertellen tegen het einde van de verjaardag, nadat is gezongen en de cadeaus zijn uitgepakt).
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er nog andere dames met een echo afspraak deze week? Ik heb donderdag de termijnecho. Spannend! We hebben gelukkig het hartje al een keer mogen zien, maar toch kijk ik weer reikhalzend uit naar een klein beetje meer zekerheid. Zaterdag gaan we lekker twee weken op vakantie, daar ben ik nu wel enorm aan toe. De vermoeidheid zal dan wel wat afnemen (ik ben dan voorbij de 10 weken). Na de vakantie staat meteen de 13 weken echo gepland.

Dit weekend kon ik ineens mn lievelingsbroek niet meer aan. Het is niet eens echt een strakke broek, maar nu wel... De knoop kon nog wel dicht maar het zat helemaal niet meer fijn. Ik vind het nog een beetje vroeg voor zwangerschapskleding, dus dat heb ik nog niet van zolder gehaald. Voor de vakantie heb ik een paar wijde tunieken aangeschaft. Passen jullie je kleding (behalve de bhs...) nog?
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Luiwammes ik heb donderdag ook termijnecho! Toevallig. Kijk er ook naar uit. Maak me geen zorgen, maar toch, altijd leuk om je kleintje weer even te zien. Deze keer zal hij of zij al veel meer ‘baby’ zijn en bewegingen maken, ik vond dat verschil tussen negen weken en elf weken vorige keer zo magisch!

Ik pas mijn kleding nog wel. Ik draag veel high waisted en ik moet ‘s avonds op de bank wel echt een knoopje losdoen. Als ik een strak jurkje zou dragen zou de buitenwereld het ook wel kunnen zien denk ik. Ik hoop iig deze zomer nog in mijn eigen garderobe te kunnen doen, heb eigenlijk alleen maar zwangerschapskleding voor in de winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag in de zomer vooral rokken en jurken en die passen voorlopig nog wel, hoewel de band bij mijn overhemdjurkjes wel wat losser moet en 's avonds ook gewoon af gaat :-D Ik hoop dat ik het met mijn zomerkleding kan doen tot de herfst, hoewel het vorig jaar in september ook nog wel heel erg warm was.
Ik ben ook nog veel misselijk en heb veel jonger. Denk dat ik ook al wel wat ben aangekomen, maar ik ben vrij tenger dus het mag ook wel. Ik begin nu ook wat meer een balans te vinden qua eten. Ik heb een paar weken veel ongezonde dingen gesnaaid omdat ik niet goed wist waar ik zin in had, maar het lukt me nu beter om gezondere keuzes te maken. Niet dat ik er heel erg wakker van lig als ik veel ongezonds eet, maar het voelt toch wat fijner om gezondere keuzes te maken.

Hier is het nog wachten tot 1 augustus op de volgende echo. Volgende week heb ik al wel een kennismaking met de vroedvrouw. Mijn gynaecologe is echt fantastisch, hopelijk heb ik met de vroedvrouw ook een goede klik.

Gaan jullie ook iets van zwangerschapsyoga ofzo doen en zijn jullie al aan het kijken naar zwangerschapscursussen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven