Uitgerekend februari 2024

16-06-2023 10:11 230 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen zaterdag had ik een positieve test in mijn handen en het lijkt mij leuk om samen met anderen over de zwangerschap te kletsen. Wie is er ook in februari 2024 uitgerekend en vindt het leuk om mee te schrijven?

Nu met tabel!
NaamLeeftijdUDHoeveelste kindjeJ/MEcho/ afsprakenbijzonderheden
Wanderlust3330/12
Engeltjegirly325/22
HannieSolo389/21
Ninika3110/211/8
Frigg3313/2128/7
Luiwammes4115/2220/7
Uitgesproken3324/2231/7
Vekl283/3112/7
april88354vroeger ingeleid
Honingbij_322
Plantenknuffelaar :hug:
frigg wijzigde dit bericht op 12-07-2023 22:01
71.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
28-06-2023 09:00
Dat klinkt goed, alcoholvrije hugo! Die ga ik ook maar eens proberen. Ik dacht nu met een tweede zwangerschap dat ik wel niet meer zo panisch zou zijn met eten en drinken (met mn 0,5 biertje....), maar helaas niks is minder waar. Ik denk steeds 'better safe than sorry' en bestel dan toch maar een salade zonder parmazaanse kaas, om maar wat te noemen.

Ach, als je het zelf geen probleem vindt is het prima toch. Je moet je er zelf fijn bij voelen. Parmezaanse kaas kan je trouwens gewoon eten hoor, hier kan de listeriabacterie niet in groeien door de zuurgraad 😃
Alle reacties Link kopieren Quote
De tabel staat in de openingspost! Als jullie extra info hebben voor in de tabel, laat maar weten. Volgens mij ben ik niemand vergeten nu.

Wanderlust, dank voor de theetip, loop ik daar binnenkort eens naar binnen.
Ik drink verder ook wel 0,0 bier. Ben het met Ninika eens dat die Löwlander Wit erg lekker is! Verder inderdaad ander witbier of radler. Een lekkere 0,0 wijn heb ik nog niet gevonden. Wel een fijne 'rum' om een alcoholvrije dark 'n stormy te maken, de Lyre's Dark cane Spirit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luiwammes, ik schrok me even een hoedje want ik heb vanavond parmezaanse kaas gegeten haha! Direct maar even gecontroleerd, en het was van gepasteuriseerde melk :thumbsup:

Frigg, voor de tabel: ik ben 31 jaar.

Hoe is het met jullie kwaaltjes? Ik was vandaag opeens veel minder misselijk, en hoewel dat wel fijn is natuurlijk, merk ik wel dat ik me dan direct een beetje zorgen begin te maken.. De koffie stonk nog wel vandaag dus dat is dan weer een goed teken :lol: Nog even afwachten tot mijn echo..
Alle reacties Link kopieren Quote
Parmezaanse kaas kun je ook ongepasteuriseerd eten (wat de meesten ook zijn). Check de Zwangerhap app maar. Omdat het harde kaas is, kan de listeriabacterie niet groeien. Dus lekker blijven eten :-D

Hier weinig kwaaltjes. Af en toe een 'lege maag' gevoel. Wel veel vaker plassen en wat meer honger. Vind het wel opvallend dat ik geen pijnlijke borsten heb deze keer (eerste zwangerschap mega erg). Voor de rest toen ook amper kwaaltjes gehad eigenlijk, ik hoop daar weer op, maar even afkloppen :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks Frigg voor de tabel.

Ik ben 33 en het gaat om mijn 2e kindje.

Hier vooral last van vermoeidheid, een overactieve blaas waardoor ik 's nachts steeds wakker word en het niet tolereren van bepaalde geuren. Al een paar keer bijna over mijn nek gegaan :purple:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er weer! Ik was even een paar weekjes offline, maar ik ga weer lekker meeschrijven :D Het is inderdaad mijn eerste (en ik denk laatste) zwangerschap en ben nu 6+3. 11 juli de eerste echo en de tijd gaat ZO LANGZAAM!

Ik heb eigenlijk vrij weinig klachten. Ik ben wel een beetje moe, maar niet zoals ik hoor van anderen en ik had een week of twee echt hele pijnlijke borsten maar dat is ook wel weer weggetrokken. Ik ben alleen een beetje misselijk als ik honger heb, dus zolang ik regelmatig wat eet gaat het wel goed. Ik lust alles nog, inclusief koffie ;)
Enige waar ik me aan stoor is dat ik eigenlijk de hele dag door een zeurderig gevoel in mijn onderbuik heb, maargoed, vergeleken met andere dames mag ik echt nog niet klagen!

Ik ben 34 overigens :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookiemonster schreef:
28-06-2023 21:06
Parmezaanse kaas kun je ook ongepasteuriseerd eten (wat de meesten ook zijn). Check de Zwangerhap app maar. Omdat het harde kaas is, kan de listeriabacterie niet groeien. Dus lekker blijven eten :-D
Dat is een heel handige app! En de meeste kazen zijn niet van rauwe melk gemaakt en kun je gewoon eten. Het is wel opletten als je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Frankrijk of Italie.

Voor de tabel: Ik heb 4 juli weer een echo. Ik heb er natuurlijk al eentje gehad maar gelukkig mag ik weer. Ik tel de dagen af - nu gaan we als het goed is wel een kloppend hartje zien (het was nog te vaag de vorige keer, want heel vroeg).
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookiemonster schreef:
28-06-2023 21:06
Parmezaanse kaas kun je ook ongepasteuriseerd eten (wat de meesten ook zijn). Check de Zwangerhap app maar. Omdat het harde kaas is, kan de listeriabacterie niet groeien. Dus lekker blijven eten :-D

Hier weinig kwaaltjes. Af en toe een 'lege maag' gevoel. Wel veel vaker plassen en wat meer honger. Vind het wel opvallend dat ik geen pijnlijke borsten heb deze keer (eerste zwangerschap mega erg). Voor de rest toen ook amper kwaaltjes gehad eigenlijk, ik hoop daar weer op, maar even afkloppen :lol:
Nou hier precies hetzelfde met boobs, voel er vrijwel niks anders aan, terwijl bij m’n eerste zwangerschap dat een duidelijk signaal was inderdaad. Strange, zou dat iets hormonaal zijn, of te maken hebben met bv hebben gegeven ofzo…
Verder wel wat milde kwaaltjes als vermoeidheid, soms een mini vlaag misselijkheid, opgeblazen gevoel enzo.

Dank voor alle parmazaanse kaas info haha en wist ook niet dat in rijp fruit zo’n vergelijkbaar laag alcohol promillage zat.

Voor de tabel: mijn UD is gezet op 24/2/24 (dat zou hilarisch zijn met m’n dochter op 2/2/22, en hele kleine kans). Onze echo is op 10/7, en kan niet wachten.

Thanks voor het maken van de tabel Frigg!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Dames.

Ik lees/schrijf graag mee.Even een kort verhaaltje over mezelf.
Met mijn man sinds november 2022 aan het proberen. Sinds aug 2022 gestopt met de pil. Werd elke keer niet ongesteld. Cycli van meer als 70 dagen. In april pcos vastgesteld doormiddel van echo en bloedonderzoek. Kans op een spontane zwangerschap was helaas nihil.
Heb volgende maand een afspraak bij de gyneacoloog om te starten met clomid.

En nu komt het.... IK BEN 5 WEKEN ZWANGER. Had gisteren een knaltest! 3 testen gedaan en allemaal positief. Zelfs de digitale van clearblue.

We zijn in shock maar oh zo blij! Gaan zondag 2 weken naar Turkije dus heerlijk tijd om met zn 2e ff te landen.

Het is ons 1e kindje. Ik ben 28. En uitgerekend op 26 februari🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Vekl! Ik zal je later even toevoegen in de tabel. Wat lekker dat je bijna op vakantie gaat, veel plezier

Qua kwaaltjes merk ik bij mezelf dat ik zo snel buiten adem ben en mijn hartslag omhoog vliegt. Moest vanmorgen even doorfietsen om de trein te halen en merkte het al. Normaal niet zo'n last van. Herkent iemand dat?
Verder voel ik me erg opgeblazen. En als mijn maag een beetje leeg is komt de misselijkheid opzetten, dus probeer de hele dag door te eten. Alleen heb ik in heel veel dingen geen trek dus dat is een beetje lastig :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg schreef:
30-06-2023 08:45
Gefeliciteerd Vekl! Ik zal je later even toevoegen in de tabel. Wat lekker dat je bijna op vakantie gaat, veel plezier

Qua kwaaltjes merk ik bij mezelf dat ik zo snel buiten adem ben en mijn hartslag omhoog vliegt. Moest vanmorgen even doorfietsen om de trein te halen en merkte het al. Normaal niet zo'n last van. Herkent iemand dat?
Verder voel ik me erg opgeblazen. En als mijn maag een beetje leeg is komt de misselijkheid opzetten, dus probeer de hele dag door te eten. Alleen heb ik in heel veel dingen geen trek dus dat is een beetje lastig :facepalm:
Dankjewel! Ik heb dus eigenlijk helemaa nergens last van.😁 Hoogstens beetje opgeblazen maar ik testte voor de zekerheid voor de vakantie. Ik wordt niet.regelmatig ongesteld dus op advies ha elke 6 weken testen. Nu dus 5 weken haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn rusthartslag is eigenlijk vanaf de bevruchting al bijna 10 slagen hoger dan normaal! Ik heb tijdens mijn vakantie wel heel veel gelopen (meer dan 10,000 stappen per dag) en ik heb net ook gesport, maar dan gewoon wat rustiger aan en dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doen jullie mee met moeders voor moeders eigenlijk? Ik twijfel nog zo...
Alle reacties Link kopieren Quote
Plantenknuffelaar schreef:
30-06-2023 08:59
Doen jullie mee met moeders voor moeders eigenlijk? Ik twijfel nog zo...
Dat heb ik bij de vorige zwangerschap wel gedaan, maar dit keer sla ik over. De reden dat ik het vorige keer deed was ook omdat ik toen al wat ouder was en dacht: ik zou het ook kunnen zijn die dat hormoon nodig zou kunnen hebben van een ander, dus als ik kan helpen graag. Later las ik al die kritiek op moeders voor moeders. Ik heb me daar niet in verdiept. Dat ik nu niet meedoe heeft vooral praktische redenen. We zijn thuis aan het verbouwen (incl de wc) en ik heb nog een peuter rondlopen, dus even rustig naar de wc is er niet altijd bij. Wat maakt dat je twijfelt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitgesproken, ik dacht inderdaad ook dat het misschien iets met borstvoeding te maken had. Dat je het hebt gegeven en je boobs nu toch anders zijn haha. Ze zijn bij mij ook wat slapper :-P)

Ik doe niet mee voor Moeders voor Moeders. Vorige keer ook niet gedaan, omdat ze er niet transparant over zijn wat ermee gebeurt. Het is bovendien een commercieel bedrijf wat winst maakt met de donaties. De Nederlandse ziekenhuizen zijn ook bijna allemaal overgestapt op de synthetische variant van hcg waardoor het eigenlijk niet meer zo nodig is. En Moeders voor Moeders is dus niet volledig transparant in wat er dan met de urine gebeurt. In het verleden is het bijvoorbeeld ook gebruikt door bodybuilders. Je kunt er hier meer over lezen, dit heeft mij in ieder geval toen doen besluiten het zeker niet te doneren:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be86a0bf/
Alle reacties Link kopieren Quote
M’n eerste zwangerschap wel MvM gedaan, maar na al het nieuws hierover doe ik dat nu niet meer nee… wel zonde eigenlijk want ik denk dat er ook veel goeds mee gedaan zou kunnen worden.

Over moeders gesproken, ik heb het net vrij spontaan aan m’n moeder verklapt haha. Tranen. Ik dacht dat ze het al wist, omdat ze met m’n dochtertje het rondslingerende boekje kleine pluis had gelezen maar ze had het niet door. Als nog erg leuk. Als het mis zou gaan, zou ik het toch met haar delen, dus helemaal goed zo.
Volgende week ga ik het ook tegen vriendinnen vertellen waarbij iedereen heel open is over eigen trajecten enzo en voelt niet zo gepast om het zelf dan pas na maanden te vertellen.

Hebben jullie het al tegen meer mensen verteld?

Haha hier ook slappere borsten helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Vekl!! :-D

Hier is de misselijkheid nog altijd minder dan een week geleden, maar nog wel sluimerend aanwezig. IJskoud water met citroensap blijkt hier een magisch wondermiddeltje.

Wij hebben deze week al even de kinderopvang vastgelegd, we hebben een heel fijne opvang gevonden dus ik ben blij dat dat al gedaan is!
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
30-06-2023 09:40
Wat maakt dat je twijfelt?
Ik twijfel dus ook vanwege de negatieve berichtgeving, maar ik lees ook wel verhalen van vrouwen die bijvoorbeeld allergisch zijn voor de synthetische variant en dan ga ik toch twijfelen. Maar tegelijkertijd lees je ook nu nog gewoon op bodybuilding fora (ook Nederlandse) over hoe eraan te komen en hoeveel te gebruiken en dan denk ik....daarvoor ga ik niet in een gore bus plassen vriend....dus tja...twijfel :P

En van harte gefeliciteerd Veki, en geniet van je vakantie :heart:
plantenknuffelaar wijzigde dit bericht op 01-07-2023 09:40
6.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Vekl Wat bijzonder! Super leuk, gefeliciteerd!

Ik doe ditmaal niet mee met MvM, teveel gedoe met een jong kind erbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie het nieuws al verteld? En op welke manier? Zoek nog ideetjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vekl schreef:
02-07-2023 11:07
Hebben jullie het nieuws al verteld? En op welke manier? Zoek nog ideetjes.
Nee nog niet. Ik wil wachten tot de uitslag van de 13 weken echo. Bij de eerste heb ik mensen gebeld en het toen verteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan komende weken de hele familie van beide kanten bij elkaar zien dus we gaan het dan vertellen. Leuk om het iedereen in persoon te kunnen vertellen!

Vandaag had ik even wat voedselblunders. Ik ging met collega's wat eten en was vergeten te vragen of ze de rauwkost eraf konden laten.. en later een mocktail gedronken en bleek achteraf dat er eiwit in zat (stond er niet bij op de kaart). Nu bleek het gelukkig gewoon uit een pak te zijn en dus gepasteuriseerd. Maar in het vervolg beter opletten dus :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan het ook komende week vertellen aan familie - we zien ze eind van de week. @Ninika, ik heb ook de volgende echo morgen.... spannend! Als die goed is, heb ik er voldoende vertrouwen in om het te vertellen. Ik wacht nog wel even met anderen in te lichten tot na de NIPT. Door mijn leeftijd zijn daar nog wat extra risico's.

Ik let trouwens niet echt op rauwkost... In Nederland mag je er toch wel op vertrouwen dat rauwe groente goed gewassen is. En die cocktail zou ik me ook maar geen zorgen over maken. Het is voor de horeca een veel te groot risico om vers eiwit te gebruiken, dus dat zullen ze er niet snel in stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben het afgelopen weekend verteld aan onze ouders en broers/zussen. Voor allemaal een klein passend cadeautje gekocht. Verdere familie en vrienden wachten we nog even mee. Zijn er nog niet helemaal uit tot wanneer, waarschijnlijk ook tot de nipt of 13-weken echo.

Rauwkost let ik in Nederland ook niet op, ga er inderdaad vanuit dat het wel goed gewassen is. Behalve als er dan kiemgroente bij zit, die haal ik er vanaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer is jullie volgende echo?

Ik heb er net 1 gehad, een tussentijdse op eigen verzoek vanwege de eerdere miskraam. Alles is in orde! :heart: Ik was zo gespannen, echt niet normaal.

Ik zit nu op 9+5 met 30-1-2024 als uitgerekende datum. Maar zo precies is dat nu nog niet te berekenen dus we zien het later wel.

Volgende week heb ik weer een afspraak met echo. Dan gaan we ook wat andere zaken doornemen. Ik heb al besloten om de NIPT, 13 en 20 weken echo te doen. En jullie?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven