uitgerekend half mei 2021
woensdag 9 september 2020 om 11:37
Hallo allemaal.
het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.
inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.
inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind | Hartje? Geslacht? | uitgerekende datum | belangrijke afspraak |
|---|---|---|---|---|---|
| UnexpextedMum | 39 | 2 | 9 mei | 15 december 20w echo | |
| Boterkaaseitje | 26/27 | 2 | 10 mei | - | |
| Limbogirly | 34/35 | 2 | 10 mei | 20 oktober termijnecho | |
| MQ11 | 28/29 | 2 | 12 mei | - | |
| Nikelover | 29/34 | 2 | | 13 mei | 21 december 20-weken echo |
| miss-oops | 35/36 | 2 | ? | 15 mei | - |
| Roos7 | 31 | 2 | 15 mei | - | |
| Maya88 | 32 | 1 | | ca 16 mei | - |
| Moeflon | 26/31 | 3 | ? | 18 mei | - |
| Beatle1990 | 29/31 | 2 | 21 mei | - | |
| Grand_allegro | 34/34 | 1 | 21 mei | - | |
| Appeltje | 25 | 2 | +/- 22 mei | - | |
| Liss_ | 22 | 2 | ca 27 mei | - |
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:24
Nou, ik moet het echt helemaal alleen gaan doen. Ik heb er net een topoverleg over geopend.
Ik weet dat hij in shock was toen ik zwanger was en dat hij niet blij is. Maar dat hij nu zegt dat hij he-le-maal NIKS met het kind te maken wil hebben dat vind ik behoorlijk heftig. Hij wil niet erkennen, hij wil het kind niet ontmoeten en niet zien.
Overigens zijn we getrouwd, dus dan zal er de komende maanden wel een scheiding moeten komen.
Ik weet dat hij in shock was toen ik zwanger was en dat hij niet blij is. Maar dat hij nu zegt dat hij he-le-maal NIKS met het kind te maken wil hebben dat vind ik behoorlijk heftig. Hij wil niet erkennen, hij wil het kind niet ontmoeten en niet zien.
Overigens zijn we getrouwd, dus dan zal er de komende maanden wel een scheiding moeten komen.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:43
Ik zie net je topic UnexpectedMom
Wat een verhaal. In mijn ogen ben je beter af zonder deze man. Het klinkt ook echt alsof hij het niet aan wil en misschien ook niet kan gaan, maar daar had hij dan beter over moeten nadenken en communiceren.
Heb je mensen om je heen die je de komende tijd zouden kunnen helpen? In de scheiding, met bijvoorbeeld het regelen van huisvesting, maar ook in de zwangerschap en eventueel daarna met bijvoorbeeld opvang bij nood?
Heb je mensen om je heen die je de komende tijd zouden kunnen helpen? In de scheiding, met bijvoorbeeld het regelen van huisvesting, maar ook in de zwangerschap en eventueel daarna met bijvoorbeeld opvang bij nood?
dinsdag 13 oktober 2020 om 19:03
Wij doen juist nu nog bewuster wel de nipt omdat we al een kind hebben. Mocht er iets niet goed zijn zouden we dat zelf graag willen weten, maar los van t feit of we dan wel of niet door zouden gaan met de zwangerschap moet je natuurlijk ook goed nadenken wat t voor je oudste kind voor gevolgen heeft. Wij hebben vrienden met een dochter met een verstandelijke beperking, maar ze hebben ook nog een zoon. Hij zal later altijd voor zijn zusje moeten zorgen als zn ouders dat niet meer kunnen.
Hier vanaf 7 weken misselijk, vorige keer ook zo ongeveer. T scheelt wel dat ik nu weer aan t werk ben, wat meer afleiding en dus ook minder misselijk.
Jeetje unexpectedmom heftig allemaal hoor. Gekke vraag misschien maar ben je zelf wel zeker dat je er mee door gaat? Jullie hebben samen al een kind toch? Hoe ziet hij dat dan voor zich? Heel apart dat hij zo heftig reageert, hij was er toch echt zelf bij bij t maken van dit kindje..
Hier vanaf 7 weken misselijk, vorige keer ook zo ongeveer. T scheelt wel dat ik nu weer aan t werk ben, wat meer afleiding en dus ook minder misselijk.
Jeetje unexpectedmom heftig allemaal hoor. Gekke vraag misschien maar ben je zelf wel zeker dat je er mee door gaat? Jullie hebben samen al een kind toch? Hoe ziet hij dat dan voor zich? Heel apart dat hij zo heftig reageert, hij was er toch echt zelf bij bij t maken van dit kindje..
dinsdag 13 oktober 2020 om 20:25
Wat rot voor je UM. Sterkte ermee. Na 3 miskramen zou hij toch wel echt zeker moeten weten dat hij een kind wil samen. Jullie waren ook echt actief bezig toch nadat je onverwachts zwanger was? Althans, dat dacht ik destijds gelezen te hebben in het zwanger worden topic waar je ook in schreef. Hebben die 3 miskramen er niet te heftig ingehakt bij hem? Durf hij zich misschien niet te binden aan de baby, omdat het al zovaak mis ging?
dinsdag 13 oktober 2020 om 20:41
UnexpectedMom een hele dikke knuffel voor jou. Wat moet jij je nu eenzaam en verdrietig voelen. Heb je andere topic gelezen en sommige mensen reageren heel hard. Dat verdien je niet. Ik kom zelf uit een gebroken gezin en ben opgevoed door mijn moeder. Mijn vader heb ik tot mijn puberteit niet of nauwelijks gezien. Inmiddels hebben we een OK band. Maar dankzij de liefde en zorg van mijn moeder ben ik nooit wat tekort gekomen. Laat je dus niet een complex aanpraten door anderen. Hopelijk heb je nu een goede vriendin over de vloer die er voor je kan zijn. Ik duim dat je met of zonder je man je weg vindt. Heel veel sterkte in deze rot tijd!!!
dinsdag 13 oktober 2020 om 21:20
Unexptectedmom: Ook een knuffel vanuit mijn kant. Je bent niet alleen! Ik heb het topic deels gelezen, maar wat weten mensen het toch allemaal zo goed. Hopelijk neem je sommige adviezen met een korreltje zout. Sterkte de komende tijd. Je kan hier altijd je hart luchten!
My bags under my eyes are couture
woensdag 14 oktober 2020 om 12:08
Grand-Allegro
Ik heb wel wat lieve mensen om me heen. Geen hele grote kring.
Roos
Wij hebben samen geen kinderen. Na drie miskramen ga ik dit kindje zeker niet weg laten halen.
Blom
Klopt, dus moet de scheiding voor die tijd geregeld worden. Of ik hem zo ken? Ik weet het gewoon niet meer. We hebben jaren geschiedenis samen en sinds zijn burn-out die al bijna een jaar duurt is het een rollercoaster. Maar ook in die zin dat je denkt dat het weer goed gaat, maar dat dan maanden later gezegd wordt dat dat alleen maar toneelspel was.
Beatle
Nadat onze relatie onstabiel werd wilde hij niet meer. Bang voor een miskraam is hij ook niet, dat zou hij juist graag willen.
Limbogirly
Tsja, harde reacties. Ik lees erover heen. Er staan heel veel aannames in en daar ga ik niet eens op in. Heeft geen zin als mensen tunnelvisie hebben. Uiteraard verdient een kind beide ouders. En wat vervelend voor jou dat je dat niet gehad hebt. Ik kan er alleen voor zorgen dat dit kindje heel veel liefde krijgt en dat ik de deur naar vader open houd en hem nooit zwart maken.
MQ11
Bedankt voor je bemoedigende woorden.
Ik heb wel wat lieve mensen om me heen. Geen hele grote kring.
Roos
Wij hebben samen geen kinderen. Na drie miskramen ga ik dit kindje zeker niet weg laten halen.
Blom
Klopt, dus moet de scheiding voor die tijd geregeld worden. Of ik hem zo ken? Ik weet het gewoon niet meer. We hebben jaren geschiedenis samen en sinds zijn burn-out die al bijna een jaar duurt is het een rollercoaster. Maar ook in die zin dat je denkt dat het weer goed gaat, maar dat dan maanden later gezegd wordt dat dat alleen maar toneelspel was.
Beatle
Nadat onze relatie onstabiel werd wilde hij niet meer. Bang voor een miskraam is hij ook niet, dat zou hij juist graag willen.
Limbogirly
Tsja, harde reacties. Ik lees erover heen. Er staan heel veel aannames in en daar ga ik niet eens op in. Heeft geen zin als mensen tunnelvisie hebben. Uiteraard verdient een kind beide ouders. En wat vervelend voor jou dat je dat niet gehad hebt. Ik kan er alleen voor zorgen dat dit kindje heel veel liefde krijgt en dat ik de deur naar vader open houd en hem nooit zwart maken.
MQ11
Bedankt voor je bemoedigende woorden.
donderdag 15 oktober 2020 om 08:32
donderdag 15 oktober 2020 om 11:01
Op topics op Viva wordt over het algemeen behoorlijk onaardig gereageerd vind ik. Zo suf, als je de hele dag wat onaardige reacties loopt te posten vraag ik me af hoe kut je je wel niet moet voelen.
UnexpextedMom, ik dacht dat je een peuter/kleuter had rondlopen ook. Maar misschien heb ik dat wel zelf zo ingevuld..
Ook benieuwd hoe het met jou gaat Floor.
Roos7, ik snap dat je met een kind juist bewust een nipt doet! Wij weten alleen toch al dat we de zwangerschap zouden uitdragen, dus dan zou het geen toegevoegde waarde hebben voor ons. Maar ik begrijp de keuze wel heel goed.
Ik ben benieuwd hoe de verloskundige zorg verder gaat. Zag al van een praktijk in de buurt dat ze weer grotendeels op telefonische consulten overgaan. Ik heb nu ‘mazzel’, mijn partner werkt in de horecabranche en is nu dus gedwongen vrij. Daar is voor mij wel lekker, want momenteel heel druk en heel moe. Zo kan ik lekker dutjes doen enzo, omdat hij nu altijd thuis is.
UnexpextedMom, ik dacht dat je een peuter/kleuter had rondlopen ook. Maar misschien heb ik dat wel zelf zo ingevuld..
Ook benieuwd hoe het met jou gaat Floor.
Roos7, ik snap dat je met een kind juist bewust een nipt doet! Wij weten alleen toch al dat we de zwangerschap zouden uitdragen, dus dan zou het geen toegevoegde waarde hebben voor ons. Maar ik begrijp de keuze wel heel goed.
Ik ben benieuwd hoe de verloskundige zorg verder gaat. Zag al van een praktijk in de buurt dat ze weer grotendeels op telefonische consulten overgaan. Ik heb nu ‘mazzel’, mijn partner werkt in de horecabranche en is nu dus gedwongen vrij. Daar is voor mij wel lekker, want momenteel heel druk en heel moe. Zo kan ik lekker dutjes doen enzo, omdat hij nu altijd thuis is.
donderdag 15 oktober 2020 om 11:42
UM sorry omdat er 2 in de tabel stond ging ik er vanuit dat dit jullie 2e kind samen was. Nu je topic gelezen, ik hoop dat je veel steun uit je omgeving gaat krijgen, lijkt me niet makkelijk allemaal..
Ik ben ook benieuwd hoe t straks verder gaat, kan me niet voorstellen dat alles telefonisch zal gaan want ze moeten toch ook de groei van je buik in de gaten houden etc. Hooguit dat straks de partner misschien niet meer mee mag, maar bij een tweede is dat ook iets minder spannend dan bij een eerste denk ik.
T wordt nog spannend waar we straks wonen als t kleintje geboren is. Nieuwe huis wordt waarschijnlijk pas half/eind april opgeleverd als er geen vertraging is en dan moet alles nog behangen, geverfd etc...
Ik ben ook benieuwd hoe t straks verder gaat, kan me niet voorstellen dat alles telefonisch zal gaan want ze moeten toch ook de groei van je buik in de gaten houden etc. Hooguit dat straks de partner misschien niet meer mee mag, maar bij een tweede is dat ook iets minder spannend dan bij een eerste denk ik.
T wordt nog spannend waar we straks wonen als t kleintje geboren is. Nieuwe huis wordt waarschijnlijk pas half/eind april opgeleverd als er geen vertraging is en dan moet alles nog behangen, geverfd etc...
donderdag 15 oktober 2020 om 12:30
Ik zou het topic daar gewoon lekker laten voor wat het is Unexpextedmom, ze blijven door tieren. Laat ze onderling maar lekker in discussie gaan.
Oh Roos dat wordt krap inderdaad met je uitgerekende datum, wordt het allemaal toch even dubbel zo spannend! Wel lekker een nieuwe start met een nieuw huis en nieuwe baby!
Wat betreft afspraken ben ik er eigenlijk niet zo mee bezig hoe ze het gaat aanpakken, ik zie het allemaal wel. Denk inderdaad dat nu met de 2e alles veel minder spannend voelt en de controle makkelijker aan de Vk over kan laten als bij de eerste!
Oh Roos dat wordt krap inderdaad met je uitgerekende datum, wordt het allemaal toch even dubbel zo spannend! Wel lekker een nieuwe start met een nieuw huis en nieuwe baby!
Wat betreft afspraken ben ik er eigenlijk niet zo mee bezig hoe ze het gaat aanpakken, ik zie het allemaal wel. Denk inderdaad dat nu met de 2e alles veel minder spannend voelt en de controle makkelijker aan de Vk over kan laten als bij de eerste!
donderdag 15 oktober 2020 om 13:32
Gaat wel goed hoor. We zijn positief ingesteld en we gaan er straks weer voor. Hopelijk gaat het dan wel goed. We hebben gelukkig bewijs rondlopen dat het ook goed kan gaan. We hebben ook veel steun gehad van mensen om ons heenUnexpextedMom schreef: ↑15-10-2020 10:16Haai Floor,
Lief dat je komt kijken. Hoe gaat het nu met jou?
donderdag 15 oktober 2020 om 14:20
Mooi lichtpuntje in deze heftige tijd UM! Gefeliciteerd!!
@Nikelover en @MQ wat voor een medicatie hebben jullie/krijgen jullie om eventuele zwangerschapsvergiftiging/Hellp te minimaliseren? Zijn dat ook de bloedverdunners? Ik heb rond de 11 weken een telefonische afspraak met de gyn, maar ik vind bloedverdunners icm bevallen best “eng” klinken..
@Nikelover en @MQ wat voor een medicatie hebben jullie/krijgen jullie om eventuele zwangerschapsvergiftiging/Hellp te minimaliseren? Zijn dat ook de bloedverdunners? Ik heb rond de 11 weken een telefonische afspraak met de gyn, maar ik vind bloedverdunners icm bevallen best “eng” klinken..
vrijdag 16 oktober 2020 om 21:28
Beatle: Wat Nikelover zegt, ik heb er een heel formulier over meegekregen!
Ik twijfel alleen om het te gaan slikken, omdat het de vorige keer pas met 40 weken op kwam spelen. Meestal bij een tweede speelt het nog later op. Maar mijn lichaam heeft de vorige keer zo hard moeten werken, dat wil ik nu echt niet. Twijfel twijfel dus. Moet het deze week door gaan geven..
Wij hebben donderdag de termijnecho gehad, 2 dagen vooruit gezet. 7 mei uitgerekend! Alleen de navelstreng was nog erg goed zichtbaar (volgens mij betekend dat dat de darmen dan nog buiten de buik zitten) dus met 13 weken een extra echo. Ik hoefde me er geen zorgen om te maken (doe je toch wel he..)
Wij gaan ook voor de Nipt!
Ik twijfel alleen om het te gaan slikken, omdat het de vorige keer pas met 40 weken op kwam spelen. Meestal bij een tweede speelt het nog later op. Maar mijn lichaam heeft de vorige keer zo hard moeten werken, dat wil ik nu echt niet. Twijfel twijfel dus. Moet het deze week door gaan geven..
Wij hebben donderdag de termijnecho gehad, 2 dagen vooruit gezet. 7 mei uitgerekend! Alleen de navelstreng was nog erg goed zichtbaar (volgens mij betekend dat dat de darmen dan nog buiten de buik zitten) dus met 13 weken een extra echo. Ik hoefde me er geen zorgen om te maken (doe je toch wel he..)
Wij gaan ook voor de Nipt!
My bags under my eyes are couture
vrijdag 16 oktober 2020 om 22:13
Ik vind dat soort dingen zo eng klinken. Ook als er bijvoorbeeld in zo’n weekkalender staat: Deze week zullen de darmen verhuizen van buiten de baby naar binnen de buikholte.
Dan denk ik dus: jeetje wat een operatie. Wat is de kans dat zoiets goed/fout gaat. Ondanks dat er natuurlijk heel veel babies geboren worden blijven dit soort stapjes toch bijzonder/wonderlijk/angstaanjagend.
Goed dat ze het in de gaten houden trouwens.
En je stoot me van de troon met als eerste uitgerekend zijn:)
vrijdag 16 oktober 2020 om 22:22
zaterdag 17 oktober 2020 om 07:13
Thanks meiden. Ja ik twijfel ook heel erg, ik neig nu eigenlijk naar niet doen. Bij mij begon het met 36 weken, met 37 weken werd het wel vervelend (ziekenhuisopname en inleiding) en met 38 is hij geboren. Ik heb de afspraak na mijn termijnecho, dus nog even de tijd om na te denken.
Spannend MQ! Hoeveel weken was je met de termijnecho? Misschien nog iets aan de vroege kant? Komt vast goed, maar snap dat je hem wel even stresst! Succes en ik duim voor je!
Hier ook NIPT met nevenbevindingen.
Hoe gaat het verder met jullie? Nog veel last van kwaaltjes?
Spannend MQ! Hoeveel weken was je met de termijnecho? Misschien nog iets aan de vroege kant? Komt vast goed, maar snap dat je hem wel even stresst! Succes en ik duim voor je!
Hier ook NIPT met nevenbevindingen.
Hoe gaat het verder met jullie? Nog veel last van kwaaltjes?
zaterdag 17 oktober 2020 om 07:26
Ik heb bloedverdunners gehad na een longembolie en ik vindt het maar enge medicatie, laat staan als je zwanger bent en er nog meer bloed door je lijf pompt..
Gelukkig zijn de medicijnen er wel als je ze gewoon nodig hebt! Hopelijk vallen jullie zwangerschappen dit keer mee nu jullie er ook vroeg bij zijn. En jullie zullen vast extra goed in de gaten gehouden worden tegen het einde.
En gefeliciteerd met de goede termijn!
Ik ben dinsdagochtend aan de beurt voor de termijnecho. Mag er om 8am al zijn, lekker vroeg!
hier bewust geen nipt gekozen.
Gelukkig zijn de medicijnen er wel als je ze gewoon nodig hebt! Hopelijk vallen jullie zwangerschappen dit keer mee nu jullie er ook vroeg bij zijn. En jullie zullen vast extra goed in de gaten gehouden worden tegen het einde.
En gefeliciteerd met de goede termijn!
Ik ben dinsdagochtend aan de beurt voor de termijnecho. Mag er om 8am al zijn, lekker vroeg!
hier bewust geen nipt gekozen.
zaterdag 17 oktober 2020 om 07:41
Blom, helemaal eens dat het enge medicatie is. Alleen zwangerschapsvergiftiging/hellp kun je niet stoppen. Enige optie is kind halen en hopen dat jij zelf niet te ziek wordt.. Ik kan je zeggen dat een kind halen als je (lijf) en nog klaar voor bent (is), is geen pretje. Al helemaal niet als je zo ziek bent (grotere kans op keizersnede). Dus ik snap heel goed dat zwangere vrouwen kiezen voor bloedverdunners. Alleen de keuze is voor mij persoonlijk gewoon moeilijk, omdat ik niet heel mijn zwangerschap bang wil zijn voor bloedingen. Dus ja wat weegt zwaarder..