uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij beginnen pas aan de naam als we weten wat t wordt, nog even geduld tot kerst dus!
Ik denk dat ik t al een week of 2 (nu 16+2) voel af en toe. Echt zo'n kriebeltje of plopje. Je weet nu ook veel beter wat je kunt voelen he dat maakt t makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor beide geslachten al namen, dat ging verrassend makkelijk moet ik zeggen. Hopelijk weten we volgende week welke naam het mag worden :)
Ik denk het ook al te voelen met 16+3 hoor Roos, sinds gisteren weet ik het zo goed als zeker dat het niet mijn darmen maar het kindje was. Inderdaad kriebeltjes en plopjes zoals je omschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik dus al vanaf 14 weken ongeveer. Nu voel ik echt duidelijk beweging/gedraai,, kan niet wachten tot t echt schopjes worden :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen hier?

Wij hebben gisteren weer in mijn buik mogen spieken en weer hebben we geen uitsluitsel kunnen krijgen over het geslacht. Baby lag in een onhandige hoek en met de benen bij elkaar, dus het was niet goed te zien :(
De versloskundige heeft wel het vermoeden uitgesproken dat het een jongetje is, omdat ze twee keer ‘iets’ zag tussen de beentjes, maar dat kon ook iets anders zijn, dus ze raadde ons met klem aan nog niets te kopen en te wachten tot de 20 weken echo op 29 december het bevestigd. We houden het dus nog even spannend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Alegro, heb je zelf een voorgevoel?

Wij hebben morgen de 20 weken echo. Ik voel af en toe wat trapjes, maar niet heel veel. Heel anders dan bij mijn eerste zwangerschap!
My bags under my eyes are couture
Hier een goede 20 weken echo! Vond het zo spannend na meerdere miskramen maar alles was goed! Heb envelop mee naar huis gekregen met geslacht en het wordt een meisje!!! Hebben al een zoon en komen beiden uit een jongens gezin, dus totaal niet verwacht maar zo leuk!

Ik geniet momenteel echt van het tweede trimester. Loop bij de fysio vanwege bekkenklachten maar zijn nu goed onder controle. Sport lekker met mom in balance (nu helaas digitaal). Dus hier gaat alles eigenlijk wel lekker. Enige waar ik me zorgen om maak is dat ik echt elk virus van iedereen overneem. Ben dus om de haverklap verkouden, test gelukkig steeds negatief voor COVID. Maar dat vind ik nu wel spannend worden.

Hoe is het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen Limbogirly! En na meerdere miskramen kan ik me enorm goed voorstellen dat dit enorm spannend is. En wat leuk, een meisje!

Ook ik heb vanmorgen een hele goede 20-weken echo gehad. Een klein, maar fijne baby. Net zoals mijn zoon 12 jaar geleden. Maar alles ziet er goed uit gelukkig. :flirting:

Sinds een aantal weken voel ik de baby bewegen en trappen. De afgelopen 2 weken is er geen twijfel meer mogelijk, de schopjes zijn heel duidelijk voelbaar! Daarnaast hebben zelfs mijn vriend en zoon de baby voelen trappen afgelopen weekend. Dat was een mooi moment.
Op de echo vandaag was te zien dat de baby inderdaad erg beweeglijk is en dat de placenta aan de achterkant ligt, waardoor bewegingen makkelijker voelbaar zijn.

Ik merk helaas dat ik nog steeds veel moe ben, maar gelukkig werk ik voornamelijk thuis en doe ik in mijn pauze regelmatig een 'powernap'.

We zijn trouwens ook uit over de naam en hebben de meubels voor de babykamer in huis. Zo wordt het steeds echter.

Hoe is het met de overige dames? Jammer dat het zo stil is hier :-|
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn meiden! Leuk om te lezen.
Hier ook een goede 20 weken echo gehad, echt enorm verliefd op onze baby. We gaan in Januari aan de babykamer beginnen, erg veel zin in.
Ik voel me ook heel goed, alleen wel last van slapeloze nachten. Ligt soms meerdere uren wakker per nacht, super vervelend. Hopelijk gaat het gauw over.

Voor jullie alvast fijne dagen toegewenst!
My bags under my eyes are couture
Heerlijk dat getrappel in je buik weer he! Lig vaak met mijn hand op mijn buik met een glimlach op mijn gezicht te genieten als ze bezig is. Vriend voelt haar ook al een tijdje. Maar vaak stopt ze met bewegen zo gauw hij zijn hand op mijn buik legt, heel typisch!
Hier ook de kamer al geschilderd en langzaamaan van alles aan het kopen. Naam verzinnen gaat bij ons niet zo soepel! Als ik een naam echt leuk vind, vind vriend het niks en andersom. Dus denk dat we daar voorlopig nog niet uit zijn. Hebben 1 naam die we nu beide wel leuk vinden, maar die past weer niet bij de namen van de jongens en eigenlijk ook niet bij ons... dus vermoed dat dat hem ook niet gaat worden!

Nikelover, inderdaad stil hier, maar je bent nog steeds welkom om in de appgroep aan te sluiten hoor. Die is een stuk actiever als hier.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad stil hier! Moet zeggen dat t met een peuter in huis ook anders/drukker is dan de vorige keer toen er nog geen kind in huis was.
Appgroep hoeft van mij niet zo, al druk genoeg met andere dingen.

Hier vandaag ook een goede 20 weken echo! Heerlijk beweeglijk kindje gezien, placenta aan de buikkant dus voor manlief zal t nog wel even duren voor hij de baby voelt.
Babykamer hoeven we gelukkig niet over na te denken, nieuwe huis moet nog worden opgeleverd dus kunnen daarna toch pas aan de slag.

Fijne feestdagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vandaag ook een mooie 20 weken echo. Het is een jongentje en hij groeit keurig. Lekker beweeglijk ook en ook hier de placenta aan de buikkant. Mijn vriend heeft het aan de zijkanten van mijn buik wel al kunnen voelen :)

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Komen jullie de Lockdown goed door?

Met mij gaat het goed! Ik heb alleen continue een flinke druk op mijn blaas, waardoor ik heel vaak plassen. Ik moet zeggen dat de baby ook flink vaak in mijn blaas trapt o_o . Dan moet ik rennen naar de wc, haha.
Helaas slaap ik hierdoor niet zo lekker en word ik vaak meerdere keren per nacht wakker. En dan kom ik niet meer in slaap, dus de vermoeidheid is flink! Verder mag ik echt niet klagen, en voel ik me gelukkig goed.

Mijn buik begint flink te groeien, de laatste weken gaat het opeens erg hard. En wat geniet ik van het getrappel in mijn buik. Wat heerlijk dat je nu dan continue door de dag heen de bevestiging krijgt dat alles nog goed gaat daarbinnen!

Ik heb trouwens ook meerdere malen per dag harde buiken, al sinds een paar weken. Zijn er meerdere dames die hier last van hebben?

Wat gaat het hard he! Ik ben alweer 24 weken inmiddels. Over 12 weken ga ik lekker met verlof. Ik kijk er enorm naar uit, ik werk nu nog 36 uur en het begint me af en toe een beetje op te breken. Vooral met die slapeloze nachten erbij.

Wij gaan binnenkort het behang voor de babykamer bestellen, en dan lekker aan de slag. De meubels zijn binnen en we weten hoe we het voor ons zien. En zodra de winkels open zijn, ga ik lekker los op het shoppen van kleertjes, verzorgingsspullen en accessoires voor de babykamer.
En op zoek naar een kinderwagen! Die willen we toch graag eerst uittesten in de winkel, i.p.v. zomaar wat via internet bestellen.

Ik ben superbenieuwd hoe het met jullie allemaal gaat! :cheer2:
nikelover wijzigde dit bericht op 22-01-2021 09:32
Reden: typefout!
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nikelover! Lastig dat je nu minder goed slaapt. Ik moest altijd al minimaal 1 keer per nacht naar de wc, dus ik was dat al een beetje gewend. Ik probeer nu niet al te laat meer thee te drinken, dat scheelt hier wel iets. Ik ben nu 23 weken ver en de baby is ook hier iedere dag flink aanwezig! Ik heb het net zelfs kunnen filmen, want je kunt het vanaf de buitenkant ook al zien o_o
De babykamer is hier qua meubels en verf al klaar. Veel losse, kleinere dingen moeten we nog aanschaffen. De wagen hebben we de dag voor de lockdown in de winkel nog kunnen uitzoeken, dus dat was een perfecte timing!

De lok doen an sich kom ik goed door. Ik werk nog steeds volledig, al merk ik wel dat mijn fysieke werk nu zwaarder wordt. Ook ik heb dan soms harde buiken en dan neem ik even een momentje rust.

Alleen ligt mijn oma nu in het ziekenhuis met covid en het gaat steeds slechter. Ze zijn bezig om het laatste redmiddel toe te passen :( Eerst was ik er van overtuigd dat het beter zou zijn als ik er niet naar toe zou gaan, maar als ze zo slecht is dat we eventueel afscheid moeten gaan nemen, dan overweeg ik wel te gaan. Ik heb hierover met mijn verloskundige in het ziekenhuis gebeld en die raadde het ook niet af, mits je de voorzorgsmaatregelen goed opvolgt. Dus nu zit ik zwaar in dubio. Ook andere familieleden zijn besmet en weer anderen zijn in afwachting van een testuitslag, dus hen zie ik nu niet (dat willen zij ook niet) en dat vind ik juist nu heel naar. Zij raden me overigens allemaal af om naar het ziekenhuis te gaan. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Nikelover anders even laten testen op blaasontsteking? Tijdens een zwangerschap zijn je klachten anders. Je hoeft bijvoorbeeld geen pijn bij t plassen te hebben. Ik heb van de week laten testen en na kweek bleek t wel een blaasontsteking te zijn, klachten zijn nu zo goed als weg dus twijfel of ik nog met de antibiotica ga beginnen.

Ik ga 4 weken vooraf met verlof dus nu nog 13 weken, bizar zo snel als dat t gaat! Moet ook nog veel gebeuren in die tijd haha.
Buik is hier sinds kerst ook flink gegroeid! Begint ook al flink in de weg te zitten..

GA wat naar voor je oma. Normaal zou ik zeggen zeker langs gaan, maar dit is toch een andere situatie. Wat vindt je man?

We gaan niet veel nieuw spul aanschaffen. Wagen hebben we al, komt nog een co sleeper en dan komt de nieuwe kamer voor onze zoon wel in t nieuwe huis en krijgt de baby zijn kamer. Verder hooguit nog wat kleding, scheelt dat t de 2e is.
Essentieel beroep hier dus geen probleem met opvang.
Alle reacties Link kopieren
Roos, mijn vriend vindt dat ik die keuze zelf moet maken. Hij wil niet dat ik achteraf spijt zou hebben. Het lijkt er alleen op dat ik niet meer langs ga kunnen. Ze is inmiddels zo slecht dat ze bij haar aan het waken zijn. En dat mogen alleen twee koppels van twee vaste personen doen en dat zijn haar kinderen. Dus ik heb me er bij neergelegd dat ik niet ga.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig van je oma, Grand_allegro. Veel sterkte in ieder geval :rose: :hug:
Fijn dat je de wagen net op tijd hebt kunnen uitzoeken, voor welke zijn jullie gegaan?
Leuk dat de babykamer in grote lijnen al een steeds meer af komt!

@Roos7, ik heb mijn urine inderdaad laten checken op een ontsteking. Gelukkig kwam daar verder niets uit. Mijn maag reageert niet zo lekker op antibiotica, dus ben erg opgelucht dat dat niet nodig is.

Ik heb hier de kinderwagen net binnen gekregen. Wij zijn gegaan voor de Mutsy Evo. Die hadden we al even op het oog, maar afgelopen weekend even deze wagen mogen testen bij vrienden en toen waren we verkocht. Toevallig was er een mooie aanbieding bij Van Asten Babystore, dus meteen besteld.

Van de week is de baby weer helemaal goedgekeurd bij de verloskundige. Is toch altijd weer een opluchting.
Ik moet morgen trouwens voor een suikertest in het ziekenhuis. Daar kijk ik stiekem wel een beetje tegenop. Zijn er meerdere dames die deze test moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar GA! Hoe gaat het nu met je oma? En met jou?

Geen ervaring met suikertest, hopelijk word je er niet te ziek van Nikelover! Wel fijn dat ze het even checken, is daar een specifieke reden voor?

Hier inmiddels 24 weken zwanger, dat voelt echt als een mijlpaal. Helaas is mijn bloeddruk weer aan het stijgen, had ik bij de eerste zwangerschap ook.. Ik moet nu iedere week op controle komen en als hij blijft stijgen, word ik overgedragen aan de gyn. Baal er flink van, mijn lijf is niet gemaakt om zwanger te zijn geloof ik. Gelukkig beweegt de kleine man heerlijk in mijn buik, dat is dan wel echt genieten!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 24 weken beatle! Vervelend van je bloeddruk zeg, mag je dr ook niks voor nemen of val je dan ook meteen onder de gynaecoloog?
Hier vandaag de kinkhoest prik gehaald, volgende week weer op controle bij de vk.
Nike ik sta ook op de nominatie voor een suikertest. Bij de 20 weken echo viel de baby net boven de metingen uit. Maar ik ga volgende week bespreken of t echt nodig is, wij denken dat de uitgerekende datum niet klopt namelijk. En als je 'onze' datum neemt valt ze dr prima binnen qua metingen terwijl t maar een paar dagen scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mijn oma is inmiddels al bijna een week geleden overleden helaas, zo lastig nu allemaal. Maandag is de begrafenis en we proberen er ondanks al het Corona gedoe er omheen iets moois van te maken.

Nikelover: wij hebben de Easy Walker Harvey 2 gekozen. Die was toen ook met een mooie aanbieding te krijgen. :)
Ik heb geen ervaring met een suikertest, succes in ieder geval vandaag!
Ook ik ben de 24 weken grens net gepasseerd, dat geeft toch een fijn gevoel. Al heb ik geen reden om me zorgen te maken: de kleine man is inmiddels iedere dag zichtbaar voor anderen als hij zich een beetje druk maakt en de buik groeit goed, dus volgens mij doet hij het prima daar.

Balen van je bloeddruk Beatle! Ik vroeg me inderdaad ook af of ze je daar in je zwangerschap bepaalde medicatie voor mogen geven?
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd GA, heel verdrietig... sterkte!

Roos: wow dat doen ze inderdaad wel heel snel een suikertest zeg, misschien even de volgende controles aan kijken? Mocht je kindje dan echt groter voelen dan gemiddeld, dan kan het altijd nog toch? Of je de suikertest doet of niet mag je volgens mij altijd zelf bepalen, al raden ze het altijd wel aan.

Hier heb ik dat met het prikken op Rhesus factor. Ik ben C negatief, kleine kans dus dat ik antistoffen aanmaak (bij D veel groter). Maar als het kindje C positief is, dan bestaat er niet een prik net zoals bij Rhesus D om een reactie op eventuele antistoffen tegen te gaan. Dus ik vroeg ook, waarom prikken we dan? Om te weten dat we er niks tegen kunnen doen?

Ik slik al sinds week 12 ascal op voorschrift van de gyn, ik had daarom zo gehoopt dat ik deze zwangerschap geen pre eclampsie of hellp zou ontwikkelen. Kans in een tweede zwangerschap is ook veel kleiner. Maar het lijkt er nu toch op en veel eerder dan in de eerste zwangerschap.. ze gaan er pas wat aan doen als er 2 metingen boven de 90 (onderdruk) uitkomen. Dat is gelukkig nu nog niet! Maar als dat wel gebeurd word ik overgedragen aan de gyn..
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Grand_Allegro :hug:
Een uitvaart in deze tijd valt inderdaad niet mee.

Ik ben inmiddels 25 weken en was ook erg blij de 24 weken grens gepasseerd te zijn.
De suikertest is goed gegaan gelukkig, wel nog een wat weeïg gevoel in mijn maag. Maar het viel echt reuze mee.
Ik moest deze test helaas omdat mijn BMI bij aanvang zwangerschap aan de hoge kant was.

Beatle: ook ik slik vanaf het begin van het 2e trimester medicatie tegen een hoge bloeddruk. Heb ook HELLP gehad aan het einde van mijn eerste zwangerschap. Gelukkig ging het toen pas met 37 weken echt de verkeerde kant op. Mijn grootste angst is dat het weer gebeurd en dan misschien eerder in de zwangerschap. Gelukkig is mijn bloeddruk tot nu toe goed.

Wat ontzettend naar dat jouw bloeddruk nu al omhoog gaat. Laten we hopen dat de stijging verder niet doorzet! Voel je je verder wel goed nog?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Het is alweer lang geleden en inmiddels komt de uitgerekende datum wel erg dichtbij!

Hoe gaat het met iedereen, houden jullie de laatste loodjes goed vol?
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed. Morgen inmiddels 38 weken. Van mij mag hij komen!

Met jou Nikelover?
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat ht ook goed!
Ik ben vandaag 37+3 en ik kan ook niet wachten tot de baby zich meldt. Ik heb al veel voorweeën, ik hoop dat het gauw doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Wij zijn op 21-4 trotse ouders geworden van een hele mooie zoon. Ik ben ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging maar het gaat super goed met ons.

Hopelijk jullie ook snel een mooi en gezond kindje in jullie armen!
My bags under my eyes are couture

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven