uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Oh ik dacht dat Floor het topic geopend had! Vervelend dat je zo’n vervelende tijd hebt gehad Moeflon! Ben je gespannen voor maandag? Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Oef Moeflon. Kan me voorstellen dat je het eerste trimester achter je wil laten. Ik kijk ook uit naar die trappelende voetjes.

Succes met de termijnecho.
Roos: leuk nog een keer baby kijken!

Unexpectedmom: al veel te zien op de echo. Wij mogen vrijdag. Ben benieuwd!

Hier helaas heel misselijk. Hele dag aan het overgeven. Ik hoop snel week 12 te passeren en de misselijkheid achter me te laten. Uitgerekende datum is 20 mei. Krijg wel extra groeiechos ivm dat mijn zoontje dysmatuur was. En ik hoor volgende afspraak of ik moet starten met paracetamol als bloedverdunners om de placenta beter te laten doorbloeden.
Blóm schreef:
24-10-2020 15:35
Oh ik dacht dat Floor het topic geopend had! Vervelend dat je zo’n vervelende tijd hebt gehad Moeflon! Ben je gespannen voor maandag? Fijn weekend!
Nee helemaal niet gespannen eigenlijk! Mijn gevoel zegt dat het wel goed zit. Maar totaal ontspannen ben ik ook niet tot ik een goede nipt uitslag heb gehad. Als die goed is, kan ik pas écht gaan genieten voor mijn gevoel.
Krijg ik maandag ook de formulieren voor dus ergens in de komende week/weken zal die wel geprikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het inderdaad geopend. Blom heeft het wachtwoord geregeld en mij een berichtje gedaan.
Alle reacties Link kopieren
@ moeflon hoe is je echo verlopen?

Hier vandaag de 2e echo gehad nu 9+6 en alles was goed. Bizar om te zien dat in 2,5 week tijd er zoveel veranderd en je ineens echt een baby tje ziet😍

Hoe is het met de andere dames?
Liss_ wat fijn, gefeliciteerd met je goede echo.

Hier gaat het goed, nog steeds met vlagen misselijk, kan spontaan overgeven tijdens het tandenpoetsen. Lekker.. maar niet heus.
Ik probeer ook met alle moeite ergens een pretecho voor de geslachtsbepaling in te plannen, maar zonder succes. Of ze doen voorlopig niks vanwege Corona of door drukte is het niet mogelijk nieuwe afspraak te maken. Oh ja, of ze bekende telefoon niet op en reageren niet terug op een mail.

Zullen we dan toch moeten wachten met de 20 weken echo? Dat zal pas rond kerst zijn. :-(
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje schreef:
27-10-2020 16:42
Liss_ wat fijn, gefeliciteerd met je goede echo.

Hier gaat het goed, nog steeds met vlagen misselijk, kan spontaan overgeven tijdens het tandenpoetsen. Lekker.. maar niet heus.
Ik probeer ook met alle moeite ergens een pretecho voor de geslachtsbepaling in te plannen, maar zonder succes. Of ze doen voorlopig niks vanwege Corona of door drukte is het niet mogelijk nieuwe afspraak te maken. Oh ja, of ze bekende telefoon niet op en reageren niet terug op een mail.

Zullen we dan toch moeten wachten met de 20 weken echo? Dat zal pas rond kerst zijn. :-(
Tegen misselijkheid met tandenpoetsen heb ik een tip. Poetsen met zendium hielp hier omdat dat niet zo schuimt. Je kan het proberen :)
Alle reacties Link kopieren
@boterkaaseitje: Echt? Hier zijn afspraken voor een pretecho nog gewoon mogelijk. Ik ken bureaus in west-Brabant en zuid-Holland waar het gewoon kan. Mocht je uit de buurt komen, stuur me dan even een PB voor welk bureau.
Floor, bedankt voor de tip, die ga ik zeker proberen. Nu heb ik ook wel van die zware ‘intens’ tandenpasta, misschien ook te heftig ofzo :-?

Unexpextedmom dat is helaas uit de richting maar lief dat je het aanbied en meedenkt!

Mijn zoektocht gaat nietsvermoedend verder hihi.

Ik moet ook nog steeds bloed gaan prikken, maar ik vergeet steeds te bellen. Morgen maar even doen :wtf: echt zo geen zin in
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Boterkaaseitje. Hopelijk loont je zoektocht! Zou toch jammer zijn als je tot de Kerst moet wachten.

Liss: Bizar he! Echt al een mini mensje.

Hier alles goed, inmiddels op mijn werk verteld en leuke reacties gehad. Mijn buik begint ook echt al te groeien merk ik. Vrijdag 13 weken! Ik had van het weekend het idee dat ik de baby al voelde, maar lijkt me echt nog heel vroeg. Al voelde ik ons zoontje ook met 14 weken.

En maandag nog de extra echo vanwege de darmpjes die buiten de buik waren, toch wel spannend!
My bags under my eyes are couture
Nou ik heb dus ook al twee keer gehad dat ik dacht iets te voelen MQ11, zo gek! Had ik de eerste zwangerschap helemaal niet! Nog een kleine week, spannend. De kans lijkt me het grootst dat het gewoon goed is toch?

Boterkaaseitje, balen hoor. In mijn regio zijn er nog wel pretechobureaus open. Moet je bellen voor bloed prikken? Ik heb gewoon online ingepland bij de bloedbank. Maar dat was voor het algemene bloedonderzoek. Weet niet of Nipt apart gaat?

Fijn Liss, dat je weer een goede echo had.

Hier gaat het op zich wel goed, maar heb snel hoofdpijn en nog steeds erg moe. Ik doe momenteel een studie en heb nu tentamens. Daarbij merk ik wel echt dat ik niet mijn gewone zelf ben ;) Vergeetachtig en ongeconcentreerd.
Alle reacties Link kopieren
MQ11
Ik dacht vandaag ook wat te voelen met 12+2. Vorige zwangerschap was dat in week 13. Ben er nog niet zeker van of het echt wat was.

Blóm
Succes met je tentamens. Lijkt me pittig!
Slecht nieuws hier! Ik ben vanmorgen voor een echo gegaan, omdat ik een heel slecht gevoel had de laatste tijd over de zwangerschap. Dat gevoel klopte, het vruchtje is gestopt met groeien. De vruchtzak was nog wel wat langer doorgegroeid. Ik heb besloten af te wachten wat mijn lichaam doet en binnen een uur na de echo begon ik al te bloeden! Alsof ik dat nodig had om het los te laten ofzo. We zijn wel verdrietig nu, maar ergens is het ook goed, mijn gevoel zei dus al dat het niet goed was en ergens voelt het ook fijn dat ik dat goed heb aangevoeld.

Ik zal later even mezelf uit de tabel halen enzo. Wie kan ik het wachtwoord doorsturen?
Alle reacties Link kopieren
Neee Blom, wat een heftig nieuws... sterkte ermee! Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en dat de miskraam zo goed als mogelijk verloopt..
Alle reacties Link kopieren
Och jee Blóm. En dat op deze termijn:(

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat de miskraam snel en vlot verloopt.
Blóm oh wat een heftig nieuws zeg..
Er zijn geen troostende woorden, dat jij en je partner maar veel steun aan elkaar hebben om dit te verwerken en wanneer jullie er klaar voor zijn straks een goede zwangerschap tegemoet gaan, het is je gegund.

Veel sterkte met het verwerken :'-( :rose:
Liss_ schreef:
27-10-2020 15:14
@ moeflon hoe is je echo verlopen?

Hier vandaag de 2e echo gehad nu 9+6 en alles was goed. Bizar om te zien dat in 2,5 week tijd er zoveel veranderd en je ineens echt een baby tje ziet😍

Hoe is het met de andere dames?
Echo is goed gegaan! Alles volgens schema en vooruit gezet naar 16mei.

Ach blom... wat rot zeg!! Heel erg veel sterkte!

Hier zijn de pretecho bureaus ook nog gewoon open/is er plek. Hoop wel dat die lockdown nog even uitgesteld kan worden tot de pretecho geweest is egoïstisch gezien! Ben veel te nieuwsgierig. Mocht het hier dicht gaan kan ik nog kijken of ik in België terecht kan. Vooralsnog mag dat, maar hoe dat over een paar weken zou zijn weet ik natuurlijk niet!!
Ik heb met 13+5 een echo staan bij fontys (ben nu 11+3), hopelijk zien ze daar al iets van het geslacht.
Een week erna heb ik anders een pretecho gepland staan nog.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig Blóm. Heel veeel sterkte met het verwerken van dit verlies. :hug:

Hier heb ik afgelopen vrijdag de termijnecho gehad. Gelukkig mocht mijn vriend mee, mét mondkapje. Baby doet het goed; mijn uitgerekende datum is vastgesteld op 13 mei. Vandaag dus 11+6. Ik hoop eind volgende maand een pretecho in te kunnen plannen. Ik heb vandaag een bericht gestuurd naar een echobureau hier in de buurt. Hopelijk hebben ze nog een plekje..

Ik heb regelmatig al flink last van bandenpijn. Gisteren moest ik niezen en voelde ik een flinke steek in mijn buik. Daar moest ik even van bijkomen :O .
Zijn er meer dames die hier last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die berichtjes dat jullie misschien ook wel iets voelen. Ik kon daar altijd zo van genieten de vorige zwangerschap.

De uitslag van onze nipt test was goed, heel dankbaar voor. Moet helaas wel ijzer tabletten gaan slikken want mijn hb was te laag. Hopelijk voel ik me binnenkort dan wat minder moe.

Blom: Jeetje wat heftig! Sterkte. Zo zie je wel dat je op je gevoel mag vertrouwen. Hopelijk kun je het een plekje geven. Dikke knuffel!!

Nikelover: Ja ik herken dat, die gemene steken.
My bags under my eyes are couture
Bedankt voor jullie reacties!

Ik voel me er dus wel een soort van oke bij. Anders had ik misschien de hele zwangerschap dat onbestemde gevoel gehouden. En ik had ook heel sterk dit gevoel doordat meerdere vrouwen in mijn familie bij de tweede een miskraam hadden, gek he? Het doet, in ieder geval tot nu toe, niks met mijn vertrouwen in een volgende zwangerschap. Maar ik ben altijd wel van het snelle schakelen. Misschien komt er nog weer verdriet bij de miskraam.

Ik heb iedereen die nu meeschrijft een persoonlijk bericht gestuurd met het wachtwoord van dit topic. Dan kan iedereen gewoon weer de tabel bijwerken!

Nou, hele fijne zwangerschap! Ik zal af en toe wel spieken hoe het met jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Blom, wat een verdrietig nieuws :hug: Zo bizar dat je eigenlijk dan aanvoelde dat er iets was. Heel veel sterkte de komende tijd!

Soms ben ik ook bang dat het mis gaat, puur omdat ik momenteel weinig klachten heb. Beetje gevoelige borsten en vermoeidheid, maar verder niks. Ik ben ook nog niet eerder zwanger geweest, dus ik heb geen idee hoe het moet voelen. Gelukkig heb ik vrijdag de termijnecho. Dan kunnen we weer even zien hoe het gaat.
Nog even afwachten dan Grand_allegro; de eerste zwangerschap had ik dat ook wel, maar nu had ik een veel sterker gevoel. Het blijft sowieso spannend; vooral aan het begin!
Alle reacties Link kopieren
@blom heel veel sterkte zelf in juni een miskraam gehad met 9 weken het kan best heftig zijn. En neem echt je rust even een paar dagen erna. Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn van een gezond kindje ❤️
Oh trouwens; voor degenen die interesse hebben. We zijn van de (kleine) Facebook overgestapt naar een whatsapp groepje,
Mocht er iemand interesse hebben aan te sluiten, stuur me dan even een privé berichtje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven