uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Boterkaaseitje schreef:
11-09-2020 11:36
Ik merk dat ik ook wel de behoefte heb aan zo’n groepje.
Lekker van je afkletsen zo, want ja verder weet nog niemand het.

Hoe hebben jullie de aankondiging bij het eerste kind gedaan, en gaan jullie er nu iets speciaals mee doen of gewoon vertellen en klaar? :-D
Inderdaad de behoefte hebben om het erover te hebben en ook niet het gevoel dat je er iemand mee lastig valt hahaha.

Bij de eerste waren we zo blij dat we het bij 4 of 5 weken al verteld hadden aan onze ouders. De rest wel stil gehouden tot een goede echo.
Bij de tweede ‘pas’ verteld na de eerste echo en bij deze heb ik het wel al aan mijn moeder verteld. Ze heeft momenteel veel slecht nieuws gekregen dus dacht dat ze wel een oppeppertje kon gebruiken! De rest houden we het ook wel weer stil tot na een goede echo.
We hebben overigens niks speciaals gedaan. Gewoon gezegd of de echo foto laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Wow lekker druk topic ook gelijk!!

Ik denk dat ik 21-5-21 uitgerekend ben. Lekker makkelijk onthouden haha.

Inderdaad wat je zegt Floor; heel onwerkelijk. Wij hebben er bij de eerste iets langer over gedaan (1jaar). Nu tweede ronde raak, was soort van in shock.

Net de VK gebeld, 5 oktober al eerste echo. Best vroeg, maar dat vind ik helemaaaal niet erg!
Moeflon, sterkte voor je moeder, dan is dit zeker even een lichtpuntje voor haar! :-*

Beatle ook lekker snel, super!
Mooie datum trouwens 21 :-D
Alle reacties Link kopieren
@moeflon o wat vervelend voor je moeder.. wel fijn dat je haar dan goed nieuws kan brengen op zo moment.

@beatle1990 wat een goeie datum.

ja ik vind het inderdaad ook super fijn om even met jullie over te kunnen hebben. heb het wel al aan 2 beste vriendinnen verteld waar ik mee sport maar verder nog niet. Wij hebben donderdag al eerste echo denk wel beetje te vroeg maar dan moeten we nog een x wat vervelend :P

Wij hebben fotos gemaakt van ons zoontje met een lichtbox en daarop de tekst ik word grote broer. Die laten we afdrukken en wouden we aan onze ouders geven bij een goeie echo. we hebben ook alvast 2 extra geprint voor de opa en oma van mijn vriend maar die zou ik het pas later vertellen.

De vorige x hebben wij gewacht tot 11-12 weken met het vertellen aan iedereen maar ik vond het vooral op mijn werk heel erg lastig om dat vol te houden. We hebben ook wel besproken dat we dat deze keer misschien wel wat eerder aan collega's gaan vertellen. Hoe denken jullie daar over?
Oh ja werk begrijp ik!
Ik zou dat gewoon na een goede echo melden, althans als je ook echt klachten hebt. Als het ziek zijn enz meevalt zie ik geen noodzaak het al te zeggen, want dan zal het mijn werk niet belemmeren

Wij hebben hetzelfde idee als jou betreft zo’n foto maken, afdrukken en geven, grappig :hihi:
Alle reacties Link kopieren
haha leuk dat je hetzelfde idee hebt @boterkaaseitje.

ja bij mijn werk is het wel anders ik heb soms dingen waardoor ik risico loop als je zwanger bent. Daarom zou ik het wel eerder willen vertellen.
vorige x vond ik dat best lastig namelijk. Toen heb ik mijzelf niet in gevaarlijke situaties gebracht hoor maar ik denk dat ik het makkelijker vind als ik er open over kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuke ideeën allemaal wat betreft het vertellen :). Wij willen wel proberen te wachten tot 12 weken. Onze zoon is echt een flapuit, lees: heeft al een keer tegen oma gezegd dat mama een baby in haar buik had (wat toen niet zo was). Ik ben echt bang dat hij het tegen iedereen (ook bv bij de slager) gaat vertellen dat ik zwanger ben.. dus.. we vertellen het hem ook pas een paar uur voordat we het onze ouders/broers/zussen gaan vertellen haha. Hoe? Nog geen idee. Eerst maar de eerste en termijnecho afwachten.

Sterkte voor je moeder Moeflon!
Alle reacties Link kopieren
ja met kinderen is het wel lastiger he. Onze zoon gaan we het ook pas later vertellen hoor. we zeiden even foto maken voor opa en oma verder niks gezegd.
Hij zou idd het tegen iedereen gaan zeggen want hij praat graag :proud:
Floor,
Ik zou betreft het werk dan doen waar je je goed bij voelt. Als je grote risico’s neemt zeker. Denk dat de werkgever daar dan alleen maar blij mee is!

En hihi wat geinig van jullie kids, gelukkig praat de onze nog niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Zou ik ook met jullie mee mogen schrijven? Ik had maandag mijn eerste positieve test en vanochtend echt een knaller, dus inmiddels durf ik het te gaan geloven :)
Dit zou ons eerste kind worden en vriend en ik zijn allebei 34 jaar. Mijn zelf berekende datum zou 21-05-2021 zijn, dezelfde datum als Beatle1990 zag ik! Ik ben nog wel heel voorzichtig, omdat er nog zo veel mis kan gaan in deze fase, maar uiteraard wel heel blij. Daarom lijkt het me fijn om mee te kunnen kletsen met mensen die hetzelfde meemaken.

Eigenlijk had ik het deze maand niet zien aankomen. We zijn al vanaf april bezig en iedere maand had ik klachten. Nu had ik bijna nergens last van, behalve een soort menstruatie krampen, maar dan veel te vroeg in mijn cyclus. En juist nu was het raak!
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd @grand_allegro ! zeker mag je meeschrijven is alleen maar leuk!

wel spannend voor de eerste keer alles meemaken.
grappig dat je juist nu je geen klachten had een positieve test had.
Gefeliciteerd en wat tof dat het juist dan nu raak is, buiten verwachting!

vooral positief maken en je vooral niet steeds bezig houden met ‘wat als het fout gaat’, je kan daar namelijk zelf dan toch niks aan veranderen.
Op Viva staan dan misschien ook veel verdrietige verhalen, maar er zijn ook super veel positieve verhalen en zwangerschappen die gewoon goed gaan!
Maar op forums wordt over het algemeen meer gesproken over heftige en verdrietige gebeurtenissen dan blije imo


Dus gefeliciteerd nogmaals en geniet er gewoon van! :-D
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje schreef:
11-09-2020 13:56
Gefeliciteerd en wat tof dat het juist dan nu raak is, buiten verwachting!

vooral positief maken en je vooral niet steeds bezig houden met ‘wat als het fout gaat’, je kan daar namelijk zelf dan toch niks aan veranderen.
Op Viva staan dan misschien ook veel verdrietige verhalen, maar er zijn ook super veel positieve verhalen en zwangerschappen die gewoon goed gaan!
Maar op forums wordt over het algemeen meer gesproken over heftige en verdrietige gebeurtenissen dan blije imo


Dus gefeliciteerd nogmaals en geniet er gewoon van! :-D
dit ben ik helemaal met je eens.
je maakt jezelf ook helemaal en onzeker als je van het slechtste uit gaat. Niet doen! probeer te genieten van deze bijzondere tijd!
Gefeliciteerd allemaal!

Graag schrijf ik met jullie mee. Had vorige week donderdag een positieve test in handen! Uitgerekende datum zou 13-5 zijn. We hebben al een zoontje van 2.5 jaar. Sinds twee weken zegt hij steeds 'baby!!!'. Geen idee waarom maar super cute. Lijkt me zo leuk als hij straks grote broer is. Hij weet uiteraard nog van niks.

Mag over 2 weken al voor een vitaliteit echo omdat ik het afgelopen half jaar twee miskramen heb gehad. Ben heel happy dat ik weer zwanger mag zijn en hoop dat het deze keer goed mag gaan. Voel me eigenlijk nog prima. Beetje moe en drukkend gevoel in mijn onderrug bij mijn stuitje. Zie vooral op tegen de misselijkheid, maar tot nu toe valt het mee! Positief blijven :)

Wij vertellen het onze ouders na de vitaliteit echo, ben dan 7 weken. Rest wachten we tot na de termijn echo.

Stiekem kijk ik al naar van die meerijd plankjes voor achter de kinderwagen! Doen anderen ook al dit soort dingen?
Wat grappig dat de jullie kinderen allemaal zo rond de 2,5 zijn!

Ik zit nog een soort van in de baby’s en ik heb nog geen echte koopdrang, al moet ik wel altijd even door de baby afdeling snuffelen, en dan is het toch allemaal zo schattig en ja dan neem je toch wel graag iets mee (maar nee ik doe het niet!) :-D

Lijkt me heel leuk om weer een kamertje in te richten :love:
Boterkaaseitje schreef:
11-09-2020 16:16
Wat grappig dat de jullie kinderen allemaal zo rond de 2,5 zijn!

Ik zit nog een soort van in de baby’s en ik heb nog geen echte koopdrang, al moet ik wel altijd even door de baby afdeling snuffelen, en dan is het toch allemaal zo schattig en ja dan neem je toch wel graag iets mee (maar nee ik doe het niet!) :-D

Lijkt me heel leuk om weer een kamertje in te richten :love:
Ook grappig dat het volgens mij allemaal jongens zijn al? Of heb ik ergens overheen gelezen?

Oh echt ik heb wel enorme koopdrang..! Maar wil toch echt eerst het geslacht even afwachten. Unisex is toch niet zo gangbaar meer in de winkels. En vind de hele stoere kleren voor jongens en een beetje roze voor meisjes toch stiekem ook wel leuk.
Hebben jullie voorkeur en of voorgevoel voor een geslacht of is die vraag ‘te taboe’?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal en jullie uiteraard ook gefeliciteerd! Mag ik vragen of iemand die handig is met het forum mij in de tabel zou willen zetten? Ik heb het geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar :$

Ik zie het inmiddels ook zeker positief in hoor, maar met enige voorzichtigheid :) Wij wachten bijvoorbeeld nog wel een paar weken met vertellen aan onze ouders. Tenzij we er om wat voor reden niet onderuit kunnen.

Wel grappig dat jullie kinderen zo rond de 2,5 jaar zijn. Is ook wel een mooi leeftijdsverschil vind ik.

Haha, ik heb ook al even op de babyafdeling gekeken, niks meegenomen, maar ze hebben wel super schattige dingen :love: Maar ik ben dus niet de enige die al even gekeken heeft.
Was net nog even in de Hema en ben toch ook even langs het newborn gangpad gelopen. Vooral bij de roze spulletjes dacht ik oooh zou stiekem toch wel leuk zijn een meisje! Maar uiteraard gezondheid boven alles, een tweede knul is ook geweldig. Heb niks gekocht!

Wel net de Davitamon compleet met visolie 1+1 gratis gescoord.
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie de Chinese kalander al bekeken? bij ons zou het dan weer een jongen worden.

Stiekem zou ik een meisje wel leuk vinden, maar uiteraard zoals limogirly ook zegt gezondheid is het belangrijkste en ook een jongen is hartstikke leuk.

Qua shoppen heb ik niet gedaan ben wel voor ons zoontje aan het kijken hoe wij zijn nieuwe kamer straks leuk kunnen maken. Daar heb ik vooral zin in. en dan natuurlijk ook een leuke babykamer te maken met mooie dingen. de kamer van ons zoontje is nu niet zo bijzonder omdat toen wij gingen verhuizen niet veel tijd hadden om die leuk op te knappen en toen is het er nooit meer van gekomen.

Ons zoontje vind babys trouwens ook heeel erg leuk dus denk dat dat wel goed komt met een broertje of zusje.

ik ga even een poging doen om je in de tabel te zetten
Alle reacties Link kopieren
foutje
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 19:12
98.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
foutje
Floor789 schreef:
11-09-2020 19:03
hebben jullie de Chinese kalander al bekeken? bij ons zou het dan weer een jongen worden.

Stiekem zou ik een meisje wel leuk vinden, maar uiteraard zoals limogirly ook zegt gezondheid is het belangrijkste en ook een jongen is hartstikke leuk.

Qua shoppen heb ik niet gedaan ben wel voor ons zoontje aan het kijken hoe wij zijn nieuwe kamer straks leuk kunnen maken. Daar heb ik vooral zin in. en dan natuurlijk ook een leuke babykamer te maken met mooie dingen. de kamer van ons zoontje is nu niet zo bijzonder omdat toen wij gingen verhuizen niet veel tijd hadden om die leuk op te knappen en toen is het er nooit meer van gekomen.

Ons zoontje vind babys trouwens ook heeel erg leuk dus denk dat dat wel goed komt met een broertje of zusje.

ik ga even een poging doen om je in de tabel te zetten
Hier zegt de Chinese geslachtskalender ook meisje. Hoop er stiekem ook op. Maar dat betekent uiteraard niet dat een jongen net zo welkom zou zijn. Maar omdat ik die twee heb, vraag ik me stiekem ook wel af hoe het andere geslacht zou zijn!
We hebben het niet bewust zo gedaan, maar de laatste keer dat we seks hadden was 3-4dagen voor de eisprong. Ze zeggen dat dat de kans op een meisje ook vergroot. Ik ben vooral heel erg benieuwd. Mocht het inderdaad een meisje zijn, vraag ik me ook af of de zwangerschap dan anders is. Bij de jongens heb ik twee hele soepele zwangerschappen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het in de tabel zetten Floor789!

Ik had nog nooit van de Chinese geslachtskalender gehoord. Nu ben ik toch nieuwsgierig. Hier geen voorkeur voor een jongen of meisje, lijkt ons allebei wel leuk. Maar misschien is dat wel anders als je al een kind hebt, dat je dan juist hoopt op een kind van het andere geslacht of juist op hetzelfde. Dat kan ik me dan namelijk wel voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Grand_allegro schreef:
11-09-2020 21:20
Dankjewel voor het in de tabel zetten Floor789!

Ik had nog nooit van de Chinese geslachtskalender gehoord. Nu ben ik toch nieuwsgierig. Hier geen voorkeur voor een jongen of meisje, lijkt ons allebei wel leuk. Maar misschien is dat wel anders als je al een kind hebt, dat je dan juist hoopt op een kind van het andere geslacht of juist op hetzelfde. Dat kan ik me dan namelijk wel voorstellen.

Graag gedaan ! Moet je even Googlen daar staat op wat ze verwachten wat je krijgt . De vorige x klopte het bij ons ook en bij heel veel vrienden van ons ook. Dus ben heel benieuwd .
Meisje lijkt me trouwens wel pittiger dan jongen omdat ze krengeriger zijn.
Hoi allemaal! Hebben jullie nog een plekje vrij?

Ik had gister (rechts) en vanmorgen (links) deze testen en denk dan ook dat het hier raak is!! Zo gek! https://www.mupload.nl/db/pec1vihu46d Als mijn eigen berekeningen kloppen zou ik rond 18 mei uitgerekend zijn, als het allemaal blijft zitten en goed gaat en dat allemaal :hyper:

@Boterkaaseitje hoe leuk dat we samen een groepje opschuiven ;-)
anoniem_64522ac699a5e wijzigde dit bericht op 12-09-2020 09:23
Reden: Hoi aan boterkaaseitje toegevoegd
8.75% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven