uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Wat leuk zo veel nieuwe dames, gefeliciteerd!

Weten jullie al hoe je het straks gaat vertellen? Denk dat wij onze zoon na de echo een shirtje gaan aantrekken met de tekst grote broer! Kijken hoe lang het duurt tot opa en oma het zien!
Oh dat is een leuk idee met dat shirtje!
Hier nog niks vast staan, misschien een foto afdrukken met zoon langs zo’n letterbord (heet dat zo?)

Mijn schoonmoeder woont om de hoek die heb ik gisteren wel ingelicht. Want ik voel me al flink ziek worden, en bij zoon was dat ook echt niet te genieten. Zal toch de huisarts moeten bellen voor medicijnen weer ben ik bang.
Maar als ik echt een keer een slechte ochtend of dag heb dan zou ze me met ons zoontje kunnen helpen. Want daar maak ik me wel druk om als ik alleen maar boven de wc hang straks :evil:
@Limbogirl leuk idee met een shirtje!!

Hier nog geen idee, zolang we nog geen kloppend hartje hebben gezien willen we het nog geheim houden :-)

Hebben jullie al last van kwaaltjes? Hier vooral last van gevoelige borsten en krampjes/steekjes.
Ohh ik was zo blij dat ik van de week op wat getrek hier en daar nergens last van had!

Ben nu al een paar dagen misselijk en kan geen sterk eten zien of ruiken.
Had gisteren gekruide piepertjes gemaakt en die zaten nog in de pan, dacht dat ik over mijn nek ging vanmorgen :mrgreen:

Borsten zijn al wat groter, lopen al flink wat aders in (hierdoor ontdekte ik de zwangerschap van zoontje trouwens!)
En voel me wat opgeblazen en dat trekken in de buik is er met vlagen maar niet extreem veel als van de week :)

Laten we er maar van uit gaan dat dit allemaal een goed teken is bij zwangerschap, dus ik omarm het.

Ga wel gember tabletten halen bij de natuurwinkel, voor het geval de misselijkheid niet te houden is
Alle reacties Link kopieren
Pokosla wat ik vooral merk zijn gevoelige borsten en kramp/trekkend gevoel in mijn onderbuik. Die pijn is een kwartier of zo heel heftig en dan zwakt het weer af gelukkig. Tijdens mijn werk is het vooral heel vervelend, omdat ik ineens niet meer op of om kan. En dat een paar keer per dag en nacht. Ik had echt niet verwacht dat je zo snel al zo veel kon merken. Maar ik lees nu dat sommigen dat dus ook hebben :)

We gaan het onze ouders vertellen met Nijntje boekjes in de dialecten van waar we vandaan komen. Dat leek ons wel grappig. En mijn oma met taart, want toen we afgelopen mei een keer taart kwamen brengen dacht ze dat ik zwanger was. Die verwacht het dus in ieder geval wel. :D
Alle reacties Link kopieren
Hier regelmatig zere buik en hele zware benen. Verder zere tepels en sinds vandaag heel lichtjes misselijk. Als ik naar vorige zwangerschappen kijk waar ik wat verder kwam dan verwacht ik dat de misselijkheid deze week verder door gaat zetten.
Hoi!

Ik kom hier graag meeschrijven. Samen met mijn partner heb ik een zoontje van 2,5 jaar. Tijdens en voor zijn zwangerschap schreef ik hier ook in een groepje. Met sommigen heb ik nog contact :) Nu opnieuw zwanger, ongepland deze keer, dus grote verrassing. Als ik mijn cyclus volg ben ik ergens rond de 11e van mei 40 weken. Als mijn berichtje is goedgekeurd door het beheer (nieuw account), zal ik mezelf toevoegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Blom. Ongepland, maar wel gewild begrijp ik?
Welkom en gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik hoop dat er nog plek is om mee te schrijven.
Ik heb vandaag mijn nod en had gisteren al een lichte positieve test. Ik zou dan uitgerekend zijn rond 21 mei van een 2e kindje.
Ik zou mezelf nog even voorstellen. Ik ben 25 jaar en heb al een zoontje van 1,5 jaar. Eerste zwangerschap en bevalling is helemaal goed gegaan. Na de bevalling wel wat problemen met koemelkallergie en hele heftige verborgen reflux. Daar ervaren we nog steeds de problemen van, maar we zijn klaar om een nieuwe kindje in ons gezin te verwelkomen. Ik ben nu nog maar 4+2. Zwanger geraakt middels IUI, omdat we met twee mama’s zijn.

Moeflon: hoe werkt een Facebookpagina voor een groep? Ik ben lid van Facebook om wat pagina’s te volgen, maar geen ervaring met z’n groepje via Facebook. Plaats je dan gewoon berichten en reageer je op elkaar? Wij deden met een eerder groepje een whatsapp groep.

Miss-oops: spannend om naar Nederland te verhuizen weer. Hoe ver zijn jullie? Al wat gekocht of nog zoekende naar een huis?

Beatle: herkenbaar dat je bij de eerste direct de babypark in schiet en bij een tweede minder. Ik had bij de eerste al bij 10 weken mijn babykamer geloof ik in huis. Nu wacht ik daar nog wel eventjes mee. Ben toch bang dat het misschien mis gaat. Wel al stiekem zitten kijken naar babykleertjes.

Pokosla: lastig met de bruiloft van je broer! Ik snap dat je je daar moeilijk uit kan kletsen. Had je laatst niet z’n documentaire gekeken over dierenleed en ben je nu vegetariër geworden?

Qua symptomen heb ik gevoelige borsten, buikpijn soms en misselijk zo nu en dan. Geuren zijn ook een drama. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik de Jumbo niet in zonder te spugen. Kennelijk trek ik de geur van de supermarkt oid. niet. Heel gek. Ik begin al wel een buik te krijgen wat echt bizar snel is. Het zullen mijn darmen zijn die opgezet zijn. Vorige zwangerschap had ik hyperemesis gravidarum inclusief opname, dus ik hoop dat het me deze ronde bespaard blijft.
@UnexpectedMom, wel gewild inderdaad. We hadden 'op de planning' om het over anderhalf a twee jaar weer te gaan proberen. Praktisch gezien is het nu gewoon niet zo handig, maar goed, een tweede is wel gewenst en praktische problemen kunnen opgelost worden :) Het voelt alleen heel anders, omdat ik even tussen werkzaamheden door een test deed en het meer als formaliteit voelde. Toen er direct een knalroze lijn was dacht ik dat het de controlelijn was en toen er nog een lijn kwam dacht ik huh. Heb ik nog de gebruiksaanwijzing erbij gepakt haha. We hadden ook maar 1 keer seks die cyclus en niet in mij klaargekomen. Dus heel bijzonder. Ik moet echt nog wennen; ik had zo in mijn hoofd dat ik nog bepaalde dingen wilde doen voor een tweede. Ik geef bijvoorbeeld de eerste nog steeds borstvoeding en hij slaapt nog steeds bij ons. Ik ben nog nooit een nachtje weg geweest zonder hem. Nog nooit een nacht doorgeslapen sinds zijn geboorte. En ik wilde wat fitter worden voor een tweede zwangerschap. Ga nu maar tijdens het zwanger zijn weer beginnen met sporten (zwemmen, yoga oid denk ik). Sporten jullie?

Wachten jullie bij een tweede ook langer met vertellen aan de omgeving? Bij de eerste hadden we het met 5 weken al aan ouders verteld en ook voor 12 weken al aan iedereen. Nu hebben we meer zoiets van we houden het lekker nog even bij onszelf. En wanneer hebben jullie eerste echo? Ik met ongeveer 7 weken, wil graag weten of het een vitale zwangerschap is.

@Appeltje-- ik krijg broeken ook al niet meer goed dicht... of het voelt gewoon heel vervelend. Gelukkig draag ik ook regelmatig jurken.. Opgeblazen voelt het. Hopelijk echt geen HG deze keer!

Gefeliciteerd @Liss_!
Alle reacties Link kopieren
@lizz gefeliciteerd!


@appeltje als je moeflon even privé een berichtje doet met je facebookpagina kan ze je toevoegen als je dat leuk vind.

we hebben nu nog maar klein groepje maar iedereen die zich wil aansluiten is welkom. het praat wat overzichtelijker omdat je ook beeld hebt met wie je contact hebt. misschien kan er in de toekomst ook een app groep komen ook gezellig.
Aan een app groep kan ik wel deelnemen, Facebook helaas niet. Ben heel blij dat ik van die social media form af ben. :)
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje schreef:
14-09-2020 12:55
Aan een app groep kan ik wel deelnemen, Facebook helaas niet. Ben heel blij dat ik van die social media form af ben. :)
Dan moeten we even kijken of daar meer mensen voor open staan :)
Een appgroepje lijkt mij ook leuk. Maar wel pas nadat we een hartje gehoord hebben ☺.

Merk dat ik het liefst elke dag zou testen ook haha, ik hoop zo dat het allemaal goed gaat. Herkennen anderen dat ook?

Ik heb donderdag (stond al) een afspraak bij de huisarts, dan ga ik het nieuws delen. Heel benieuwd hoe alles dan gaat. Vinden jullie het ook leuk om in de kolom een rij toe te voegen voor wanneer iedereen een afspraak voor echo etc heeft? Lijkt me leuk om zo iedereen te kunnen volgen 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerder in een FB groep gezeten, maar merkte dat ik daar heel snel het overzicht kwijt raakte.

Blom: ik sport 3-4 keer in de week en probeer daarmee door te gaan.

Liss: welkom en gefeliciteerd

Appeltje: gefeliciteerd. Hier ook HG tijdens mijn eerste zwangerschap. Laten we hopen dat we dit allemaal niet meemaken deze keer.
Ik heb trouwens een rij ‘belangrijke afspraken’ toegevoegd voor echo’s enzo. Alleen op mobiel zie je die niet, behalve als je m op gewone browser zet of mobiele browser met scherm draaien.

Ik vind het hier gewoon wel fijn, houd FB slecht bij en vindt appgroep op m’n telefoon te druk ;)
anoniem_6368e65de5c25 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 21:13
3.13% gewijzigd
Blóm schreef:
14-09-2020 19:04
Ik heb trouwens een rij ‘belangrijke afspraken’ toegevoegd voor echo’s enzo. Alleen op mobiel zie je die niet, behalve als je m op gewone browser zet en met scherm draaien.
Super!
Ik vind hier ook wel fijn. Met z’n app groep moet je zoveel bijlezen de hele dag en nu kan je er echt even rustig voor zitten.
Ik ga morgen ziekenhuis bellen voor een echo. Als het goed is mogen we over 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik heb gebeld of ik niet eerder voor een echo mag ivm de drie eerdere miskramen. Ik stond voor 30 september. Ik mag nu 21 september even langs komen.
Fijn @UnexpectedMom, hoeveel weken verwacht je dan te zijn?

@Pokosla, ik ga niet meer testen.. want het kost alleen maar geld en levert verder weinig op.. als het misgaat heb ik daar toch geen invloed op. Ik vind de eerste weken wel het spannendste. Zoals de meesten waars ;)
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik zeven weken zijn. Ik ben echt wel aan het aftellen naar die datum nu.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je eerder kunt komen nu Unexpectedmom, ik kan me goed voorstellen dat je daar behoefte aan hebt na meerdere miskramen.

Blóm, dat is ook wel een bijzonder verhaal! De kans was dan eigenlijk bijzonder klein dat je nu zwanger zou raken, maar toch heeft het dan waarschijnlijk zo moeten zijn. Zijn jullie al aan het idee gewend?

Alle rekentools geven aan dat ik nu 4+1 zou zijn, maar omdat ik een korte cyclus had en een ovulatie op dag 10 dacht ik zelf al iets verder te zijn. Vandaag een Clearblue met weken indicator gedaan en die gaf al 3+ aan, dus ik denk dat mijn berekening aardig klopt :) Tenzij ik gewoon heel snel veel HCG aanmaak. Ik wacht op een brief met een afspraak voor mijn eerste controle in het ziekenhuis (vanwege een bloedstollingsafwijking ) dus dan weet ik wanneer de eerste echo zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Grand-Allegro: Het klinkt inderdaad of je dan al verder bent. Dat zien ze dan vast wel bij de (termijn)echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven