uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Leuk dat je mogelijk al verder bent Grand Alegro! Ik hoop voor je dat je niet te lang op je afspraak hoeft te wachten. Ik heb voor morgen ook zo'n test klaar liggen (nieuwsgierig), ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Grand allegro gefeliciteerd! Spannend wanneer de eerste echo plaatsvind. Ik heb vandaag ook de clearblue gedaan en ben 2-3 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd benieuwd hoe die clearblue testen werken. Als ik Google kom ik op de volgende waarden per week:

Niet zwanger: minder dan 5
Drie weken: 5-50
Vier weken: 5-426
Vijf weken: 18-7.340
Zes weken: 1.080-56.500
Alle reacties Link kopieren
Hier afgelopen zondag een digitale CB gedaan en netjes 2-3 weken :). Wel bijzonder dat de CB zoveel overlappende waardes heeft!
Alle reacties Link kopieren
Beattle, dit zijn de gemiddelde waardes tijdens de zwangerschap. Het kan dus niet altijd kloppen wat zo’n CB test zegt.
Ik ben vandaag volgens berekeningen 6 weken en echt al goed ziek.
Iemand eet tips voor de ochtend of iets anders wat bij iemand werkt tegen de misselijkheid?

En geuren kan ik niet uitstaan!! Koken is drama :mad:
De CB testen gaan uit van aantal weken na conceptie, verder wordt als er over weken geschreven wordt altijd +2 gerekend, vanaf eerste dag laatste menstruatie.

Dus @UnexpectedMom: bij jouw tabel zou hij bij 3 weken:1-2 laten zien 4 weken: 2-3 en 5 weken: 3+. Er gaan online verschillende cijfers rond op hoeveel mIU/ml hcg de clearblue welk antwoord geeft. Volgens mij is het 4000 mIU/ml bij 3+. Dus je kunt inderdaad ook een ander resultaat krijgen, terwijl je wel echt minimaal vijf weken zwanger bent. Ik las zelfs dat iemand twee verschillende resultaten had met hetzelfde urinemonster 😅
Alle reacties Link kopieren
@Boterkaaseitje: ai dat is vervelend. Ik (nog) niet zo erg maar vrees dat als dit doorzet ik volgende week ook aan de beurt ben.

Wat ik goed verdroeg was appel. Ik heb nu ook alvast appel in huis.
@boterkaaseitje vorige keer hielp het mij vooral om heel regelmatig iets te eten; gember en citroen thee vond ik fijn. En citroenlollys haha. Nootjes at ik in bed voor ik opstond.. dat hielp het meest, iets eten voor je opstaat.
@boterkaaseitje hier inmiddels ook klachten. Vooral misselijkheid en slapeloosheid zijn erg naar. Vannacht wakker geworden om te spugen. Bij mij gaan crackers, geroosterd brood en bananen goed. Probeer hele dag te grazen dan is de misselijkheid het meest te verdragen. Ik zou nu 5+5 zijn, dus begin me zorgen te maken hoe ik de komende 6-7 weken ga overleven... Probeer het dag voor dag te zien maar is soms lastig!

Ik heb zaterdag ook een test met wekenindicator gedaan en die gaf ook aan 3+ weken. Ga verder geen testen meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje: Die geuren he!! Ik heb er ook zo’n last van. Bij mij werkten van die droge crackers goed, voordat je opstaat. Nu nog geen last van gelukkig

Welkom nieuwe dames! Leuk hoor.

Ik test ook niet meer, maakt me alleen maar onzeker.
My bags under my eyes are couture
Ik heb echt maar 1 test gedaan, gewoon van de action en voelde en voel ook niet de behoefte om het vaker te doen.
Ik ben wel erg zeker van de berekening, dus ben nu dan 6+2. En heb over een kleine 2 weken een echo, dus dan zien we vanzelf hoe het ervoor staat.

Heb gisteren rijstenwafels en droge crackers van LU gehaald. Alles wat niet te zwaar is ga ik proberen binnen te werken.
Ik voel me trouwens ook gewoon uitgedroogd zelfs als ik veel drink. Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, even een snelle update van mijn kant. Ik krijg om half twee straks een echo om te kijken of alles op de juiste plek zit. Vanwege mijn heftige buikpijn aanvallen willen ze een buiten baarmoederlijke zwangerschap uitsluiten. :|
Mijn eerste officiële afspraak staat inmiddels ook gepland op 12 oktober.
Ik duim dat het gewoon goed zit en dat je een antwoord krijgt op je klachten!
Grand_allegro schreef:
16-09-2020 10:10
Hoi allemaal, even een snelle update van mijn kant. Ik krijg om half twee straks een echo om te kijken of alles op de juiste plek zit. Vanwege mijn heftige buikpijn aanvallen willen ze een buiten baarmoederlijke zwangerschap uitsluiten. :|
Mijn eerste officiële afspraak staat inmiddels ook gepland op 12 oktober.
Spannend Grand Allegro! Ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je zoveel buikpijn hebt Allegro! Ik hoop dat alles op de goede plek zit, succes straks. Ik duim voor je!!
Reageerde al in je topic, maar spannend Allegro! Hopelijk alles goed en zijn het 'maar' je darmen ofzo!

@boterkaaseitje: Ik heb ook véél dorst!
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje: Dat uitgedroogd voelen herken ik niet. Crackers enzo krijg ik echt niet weg.

Grand-allegro: succes zometeen. Ik hoop dat alles gewoon zo is als het hoort.

Vanochtend een half uur gedaan over twee boterhammen. Mijn ervaring is dat dit het begin is van alle ellende en dat ik zeer binnenkort niks meer weg krijg.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor jullie allemaal meiden die misselijkheid en andere klachten. Ik hoop voor jullie dat het niet heftiger wordt...

Hier nog weinig klachten eerlijk gezegd. Wat gevoelige borsten en soms wat steekjes in mijn buik. De vermoeidheid valt mij tot nu toe ook alles mee. Dat was vorige zwangerschap wel anders. Toen kon ik inderdaad de hele dag slapen. Wat ik nu wel merk, is dat ik last krijg van mijn buik/onderrug na teveel doen om een dag. Dat had ik de vorige zwangerschap totaaal niet. Nu ben ik natuurlijk ook een stuk minder ver dan de meesten hier (nu pas 4+5), misschien komt het bij mij nog.

Een collega vertelde vorig jaar eens dat ze twee totaal verschillende zwangerschappen heeft gehad, zij heeft een dochter en een zoon. Ik ben benieuwd of er meer zijn die aan de zwangerschap (uiteindelijk) "weten" of het een jongen of meisje wordt :).

Willen jullie eigen weten wat het wordt? Wij denk ik wel, vorige keer wisten we het niet. Heel leuk bij de bevalling, maar toch wel praktischer als je het wel weet. Mijn schoonmoeder heeft destijds alle eerste kleertjes gekocht omdat ik niet in staat was online te shoppen (na mijn bevalling). Dat was niet heel geslaagd kan ik je vertellen haha. Nu toch liever zelf shoppen.
beatle1990 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 15:11
0.81% gewijzigd
Boterkaaseitje: als je misselijkheid te erg is helpt medicatie van de ha vaak het beste.

Grand-allergo: heel veel succes! Hopelijk is alles oké.

Unexpectedmom: hopelijk krijg je geen erge misselijkheid! Ik duim dat het meevalt.

Beatle: wel romantisch om het niet te weten, maar snap het kleding probleem. Wij wisten bij L dat het een jongen was, maar twijfelen nu of we het willen weten. Ik zou het graag willen weten, maar m’n partner niet. Dus even aankijken nog.

Ik mag 5 oktober voor de eerste echo. Begin steeds misselijker te worden, maar vooral onwijs moe. Ik ga vanavond denk ik extreem vroeg slapen.
Wij hebben niet echt kleding die heel erg op een gender gericht is, dus het maakt mij qua kleding niet zo uit. De vorige keer wilde ik het weten, omdat het gedoe scheelde met namen bedenken hahaha. En zo kon ik het geboortekaartje van tevoren ontwerpen. Nu weet ik het nog niet..

Sterkte met de misselijkheid allemaal!
anoniem_6368e65de5c25 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 15:12
Reden: spelfout
1.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zou ook graag mee willen schrijven!

Sinds eind december 2017 schreef ik voor het eerst in een zwanger worden-topic, daarna vooral in het wachtbankje topic. En dan eindelijk, na bijna 3 jaar proberen, mag ik opschuiven!

Eerste kindje, zwanger geworden via IUI. Volgens de calculator op de website van Freya ben ik rond 16 mei uitgerekend. Over twee weken staat de eerste echo gepland.

Ik vind het erg spannend want ik voel helemaal nog niets. Ook niet weer getest (op testdag + 2 dagen later) want dan zou ik mezelf helemaal gek maken als het streepje lichter werd.

Zal later even alles bijlezen :)

Groetjes, Maya
Alle reacties Link kopieren
Een korte update: Ik heb de echo gehad, er was ‘iets’ te zien in mijn baarmoeder, maar het was nog te klein om uit te sluiten dat het niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Mijn Hcg is eigenlijk te hoog voor de termijn, wat dan weer wel kan duiden op buiten de baarmoeder, dus nu moet ik vrijdag voor een nieuwe echo. Dat was wel even een tegenvaller. Hopelijk kunnen ze dan duidelijker zien waar het zit. :(
Zat al te wachten op een berichtje van jou. Ach wat naar dat je nu nog weer moet wachten! Kan je HCG niet evt 'te hoog' zijn door bijvoorbeeld een meerling? Wat spannend zeg. Was je vriend nog op tijd? Sterkte met wachten!!
Alle reacties Link kopieren
@grand allegro: Wat vervelend zeg, hopelijk is er vrijdag wel duidelijkheid.
morange wijzigde dit bericht op 09-07-2021 11:51
55.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven