Uitgerekend in 2016

14-09-2015 13:28 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf praat ik mee in verschillende topics maar ik ben een erg actieve forummer en vind het leuk om lekker te kletsen. Ik wil dus graag een nieuw topic openen voor meiden die ook lekker willen kletsen. Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend in 2016 of dat nou januari of mei is dat is geen probleem.

naamleeftijdkindjeuitgerekendafsprakengeslachtNoctua311e17 januari29 oktober controle verloskundigemeisjeImikgirl291e22 januarijongen Ruthje91241ejanuariEndatisnr4364e5 februari4 Februari bevallen van een dochterDerpina252e20 februarimeisjeDreamer-89261e25 februari30 december intake kraamzorg, 8 januari controle verloskundige, 29 januari liggingsechomeisjeKruimeltje1234331e27 februarijongenDesiree198812731 maartliefzoontje322e11 april27 oktober controle verloskundigemisstiek2015291e14 april6 november geslachtsbepaling echo, 1 december 20 weken echoKoelkastdeur2emei
Haha toch weer mooi meegenomen
@liefzoontje fijn om weer een kloppend hartje te horen.. en wat schattig van je zoontje hoe oud is die?

Ik mag vanmiddag straks weer hartje luisteren

@dreamer klinkt als een heerlijke vakantie! Het is hier super koud dus geniet er extra van ;)

@misstiek fijn dat je weer een beetje vooruit gezet bent.. Scheelt toch weer paar dagen.. En dnek dat we allemaal leven van afspraak naar afspraak.. :D
Jeeej leuk kruimeltje! hartje luisteren.

Lief he, hij is 3,5 jaar
@kruimeltje: idd, en er is altijd iets om naar uit te kijken: geslacht, dan of alles ok is (20w uitgebreide echo), en dan begint het te naderen hé, en kun je het zelf wat beter voelen

hier gisteren aan wat vriendinnen verteld, blijkt dat er nog een 2de vriendin zwanger is, en uitgerekend op 11 april (andere is voor begin januari) dat wordt dus leuk als we samen zijn maar wel spannend voor de namen ;) we zullen dus best een top 5 opstellen en hopelijk wil de andere vergelijken (indien zelfde geslacht), zodat we onze kindjes niet hetzelfde noemen hé, of dat de één of de ander de dagen voor de bevalling nog een nieuwe naam moet zoeken...
Leuk samen zwanger zijn! Ik ben helaas echt de enige (en blijf dat voorlopig ook).. Soms best lastig.. Anderen zijn helemaal niet met kinderen bezig..

En ja namen.. Helluuppppp.. We komen er echt niet uit..
@Liefzoontje Wat schattig !

@Tiek Bij Derpje werd ik ook naar voren geschoven nu juist naar achter ach ze komen van zelf

@Bandenpijn Kan echt verschrikkelijk pijn doen.

Geen bekende nu met mij zwanger, sommige zijn net allemaal bevallen eigenlijk dus dan duurt het weer even haha.
Ik ben ook alleen zwanger in de vriendengroep.

Ohhhh namen, ik wil zo graag al een naam uitkiezen en mijn man vindt het wel vroeg genoeg om er vlak voor de bevalling eens over na te gaan denken
Ik vrees dat die bij ons ook paar dagen voor de bevalling pas een naam gaat krijgen..

Net weer controle en nog steeds een mooi kloppend hartje Kleine heeft nergens last van en groeit goed.. Waarschijnlijk net een groeispurt gehad.. Vandaar ook die bandenpijn..
Namen waren wij gelukkig vrij snel uit en het is een naam die vrij weinig voor komt dus ga er niet vanuit dat iemand die naam gaat gebruiken. Een meisje die bij mij op de dansschool zat is nu ook zwanger loopt een week achter op mij maar inprincipe heb ik daar niet veel mee en mijn schoonzus is ook zwanger die loopt 5 weken op mij achter. Vond dat ik het begin echt niet leuk haha net ons blije nieuws verteld leuk in de belangstelling staan en dan komt zij een maand later dat ze ook zwanger is grrrr haha denk dat het de hormonen waren nu boeit het me niet meer
Ja bij ons is het probleem dat mijn man van hele Nederlandse namen houdt en ik ben zelf niet Nederlands dus ik heb er zelf niet zo heel veel mee.. Dus ik denk dat iemand zal moeten toegeven ;)

We zullen er wel moeten uitkomen maar zal wel een last minute beslissing zijn vrees ik haha...

Liijkt me juist wel leuk om zwanger te zijn met mijn schoonzus.. Heb je in iedere geval iemand om het mee te delen (maar misschien is je schoonzus niet zo leuk ;))..
ha, hier kunnen we lekker met vriendinnen babbelen over zwanger zijn.

enkel de naam wordt nog moeilijk, al enorm veel kinderen bij vrienden, familie, collega's. telkens man een mooie naam hoort, denk ik in mijn hoofd ken ik iemand? gegarandeerd: nee, die zijn kleine noemt zo... heb net een spreadsheet gemaakt met alle namen van kinderen en vrienden en collega's (babyboom op het werk geweest) die we dus moeten vermijden... blijft al niet veel meer over ;)
hoi dames, het is hier nogal stil.

even een update:

gisteravond in de zetel iets "vreemds" gevoeld in de buik (zelfs van buitenaf, vriend kon het ook voelen)...

gedurende enkele minuten echte ploppen/duwtjes net aan de rechterkant van mijn schaambeen. mijn darmen zitten nu ook wel wat vast, maar het voelde alleszins niet als afkomstig van mijn darmen...

vond het echt speciaal, zo een aantal duwtjes dan niets, dan weer een paar...

zou het kunnen???? nu iets meer als 14+2 (gyn waarschuwde me ook al dat hij/zij zeer venijnige stampjes aan het uitdelen was op de echo, en dat ik dat waarschijnlijk wel snel ging voelen...)
Misstiek ja het is best rustig hier! Ik heb mijn placenta aan de voorkant liggen maar ik voelde de eerste bewegingen plopjes ook al met 14 weken een een paar dagen! Dus het kan hoor! Rond de 20 weken werd het sterker echt duwtjes en voel haar nu welke dag wel een aantal keer. Helaas nog niet aan de buitenkant voelbaar de schopjes maar dat komt omdat ik zo stoot kussen in de weg heb zitten haha jammer hoor. Vanochtend was ze lekker druk en voel ineens mijn buik omhoog gaan zat ze lekker (denk met de billen) in mijn buikwand te duwen liet het aan me vriend voelen echt heel apart en kon het een beetje vastpakken. En toen was het weer weg echt heel speciaal
oooh zo leuk daar kijk ik ook echt naar uit, zo een kont in mijn maag/middenrif/buik voelen

het is idd een heel bijzonder gevoel, ik probeer het vnv opnieuw te voelen, maar dat zal gegarandeerd zonder succes zijn ;)

mijn stootkussentje is wat verdwenen sinds ik zwanger ben, vandaar dat het mss wat duidelijker was nu, toch nog een voordeel aan misselijkheid ;)

ps. dreamer: geslachtsbepaling is 6 november, had het verkeerd doorgegeven
Haha misstiek ik bedoelde eigenlijk mijn placenta die aan de voorkant ligt dat is de stootkussen van de kleine spannend nog anderhalf weekje wachten dus en dan weet je eindelijk wat het word leuk hoor!
quote:Dreamer-89 schreef op 20 oktober 2015 @ 11:14:

Haha misstiek ik bedoelde eigenlijk mijn placenta die aan de voorkant ligt dat is de stootkussen van de kleine spannend nog anderhalf weekje wachten dus en dan weet je eindelijk wat het word leuk hoor!

oeps , ik vond het anders wel een heel mooie uitdrukking (voor een speklaagje)

idd, tijd om dat spring-int-veld nog eens te zien!
Ja als je het zo bekijkt hahaha maar zou dat echt uitmaken als je een speklaagje hebt dat je het dan minder snel voelt? Geen idee haha. Ik kan ook niet wachten me kleine meisje weer te zien. Ik heb 6 november een echo bij fontys paramedisch hogeschool ga dan soort van model liggen voor echoscopisten in opleiding die krijgen dan een opdracht en moeten het dan zoeken op de echo dus een uur lang me meisje bewonderen heel veel zin in
Heey lieve meiden,

Idd rustig hier! Wat leuk MissTiek dat je haar al een beetje voelt Ik heb ook een stootkussen aan de voorkant ;) dus het voelen kwam ook later.. Nu voel ik hem idd ook elke dag wel.. Mijn man probeert het ook maar helaas nog niets aan de buitenkant..

Zal vast heel snel gaan gebeuren..

Wij vanochtend weer controle bij de gyn om te kijken hoe het met het vocht en cyste staat. Cystes zijn verdwenen en vocht ook minder geworden.. Dus alles is eindelijk goed.. Ben zo blij en opgelucht maar tegelijkertijd kan ik niet stoppen met janken.. Lijkt alsof alle spanning er nu uit komt.. Ben zo moe van alles.. Maar goed nu proberen toch te genieten van de tijd die gaat komen..

Hoe is je vakantie dreamer? Bijna weer naar huis denk ik?

En nog even en dan weet je wat het wordt Miss.. Heb je een beetje een voorkeur?
Kruimeltje het is hier heerlijk weer elke dag 30 graden. Merk wel dat nu ik zwanger ben mijn lichaam het erg slecht trekt van de week erg duizelig geweest alles draaide was echt doodeng en omdat het lang aanhield heeft me moeder de volgende dag de verloskundige gebeld. Die zei dat het gelukkig normaal is deze tijd van de zwangerschap maar omdat het hier zo warm is je er sneller last van krijgt. Donderdag gaan we weer naar huis heb er best wel zin in we slapen al bijna 2 weken op een betonnen plaat lijkt wel zo hard is het bed. Heb erg pijn in mijn heupen dus kan niet wachten om weer in mijn eigen bedje te liggen enige waar ik tegenop zie is de kou die we tegemoet gaan haha brrrr
@kruimel: idd, leuk hoor, allez, als dat de eerste stampjes waren ;)

@voorkeur: hmm, maakt in principe niet uit, maar ik heb minder "moeite" met jongens als met meisjes (hoewel in beide families weinig meisjes voorkomen en die meisjes (nichtjes dus) eigenlijk liever een meisje willen ;) ) .

ben zelf ook niet zo'n barbie-roze-meisjesdingen-mens, dus eigenlijk in mijn diepste zelf zou ik liefst jongetje willen... maar als het een meisje is, dan is dat ook prima

@dreamer: niets boven je eigen bed hé het weer valt nog redelijk mee (wel wat fris uiteraard, maar het kan erger)...

wat draaierigheid betreft: dat is echt een vies gevoel hé, hier ook 1x meegemaakt al op de trein en bah, ik vond het ook doodeng (ik zag mezelf daar al ergens midden op een gang liggen, flauwgevallen en zo...) . hopelijk heb je er niet te veel last meer van!
Oh ja bedden in het buitenland is echt ne drama altijd.. Dat mis ik ook altijd aan thuis.. En het is hier inderdaad niet zo koud meer als dat het geweest is. Dus dat scheelt een beetje

Oh en wat eng dat duizelige.. Ik had dat heel erg in het begin vd zwangerschap maar nu gelukkig niet meer..
@Dreamee Leuk extra baby spieken is altijd gezellig ! Hopelijk is de duizeligheid snel over.

@Kruimeltje Logisch dat alle spanning er uit komt het waren lange en zware weken voor jullie.
Dames, jullie mogen mij uit de tabel halen. ik zit momenteel nog maar weinig op het forum en merk dat ik hier ook weinig behoefte aan heb. Leef een beetje op mijn eigen blauwe babywolk denk ik? Hahah

Ik wil jullie allemaal een fijne zwangerschap toewensen!
Witteparel lekker genieten toch wens jou ook een hele fijne zwangerschap!
Hey lieve meiden,

Hoe is het met iedereen? Het is stil hier.. Ik ben zelf ook neit heel actief merk ik, maak me toch best veel zorgen om de baby en en elke week is weer een overwinning als we het hebben gehad.. Ben blij als ik ergens week 27 heb gehaald.. Dat het levensvatbaar is..

Hoop dat het met iedereen goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven