Uitgerekend in 2016

14-09-2015 13:28 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf praat ik mee in verschillende topics maar ik ben een erg actieve forummer en vind het leuk om lekker te kletsen. Ik wil dus graag een nieuw topic openen voor meiden die ook lekker willen kletsen. Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend in 2016 of dat nou januari of mei is dat is geen probleem.

naamleeftijdkindjeuitgerekendafsprakengeslachtNoctua311e17 januari29 oktober controle verloskundigemeisjeImikgirl291e22 januarijongen Ruthje91241ejanuariEndatisnr4364e5 februari4 Februari bevallen van een dochterDerpina252e20 februarimeisjeDreamer-89261e25 februari30 december intake kraamzorg, 8 januari controle verloskundige, 29 januari liggingsechomeisjeKruimeltje1234331e27 februarijongenDesiree198812731 maartliefzoontje322e11 april27 oktober controle verloskundigemisstiek2015291e14 april6 november geslachtsbepaling echo, 1 december 20 weken echoKoelkastdeur2emei
Idd zeer stil hier... Jammer dat je thuis zit dreamer...

Nu 22,5w, ook hier speelt rug en bekkenpijn.

Woe ook mijn eerst echt harde buik gehad. Gelijk heel de dag last van gehad.

Deze nacht vredig aan het slapen tot een giga kuitkramp zich aanmeldde. Kreeg hem er pas na 5min uit ofzo. Daarna ook nog de neiging om weer samen te trekken... Veel drinken dus vandaag en wat extra vitamientjes nemen.
Dag dames,

Het is hier rustig idd..

Dreamer wat balen dat je thuis zit.. Ik had het al in een ander topic gezien (lees stiekem daar beetje mee ;))..

Ik zit zelf ook vanaf deze week thuis.. Sinds 2 weken heel veel last van harde buiken.. Dus verloskundige vond het beter om het rustiger aan te gaan doen of eigenlijk niets doen.. Dus ik weet hoe je je voelt dreamer.. De hele dag niets doen :( echt zo frustreren maar goed is niet anders..

@miss balen van je bekken en dus ook harde buiken.. Niet fijn!

Vandaag 30 weken echo gehad.. Alles zag er goed uit.. Zijn hoofd is nog steeds wat aan de grote kant maar nog steeds binnen de marges dus dat zal wel goed zijn..

Ik ben nu al wel een beetje aan het aftellen hoor.. Al kan het nog wel 11 weken duren..

Hebben jullie leuke kerstdagen voor de boeg?
kruimeltje lees je mee in het uitgerekend in februari/maart topic? van mij mag je daar ook meepraten hoor als je het leuk vind. merk alleen dat het daar ook wat rustiger begint te worden vind het wel jammer in het begin was iedereen lekker actief. misschien als iedereen zo verlof heeft dat ze zich weer melden balen dat je ook zoveel last hebt! Vandaag zit ik er even doorheen zit inmiddels 4 weken thuis en de verveling slaat toe. wil ik even weg gaan of het huishouden doen word ik gelijk afgestraft met erge pijn. Ben er echt zo klaar mee net hele tijd zitten huilen :(
Schuldig . Is idd heel stilletjes. Vandaag groeiecho gehad en weer goed gekeurd. Met de kerstdagen blijven we lekker thuis. Heb veel last van mn bekken. Gelukkig nu met verlof. Althans nu vakantie en volgende week gelijk verlof in.

Vervelend kruimeltje die harde buiken.gaat het beter nu met rust?
Oohh dreamer wat naar . Heel herkenbaar. Ben nu met pas thuis dus de muren komen nog niet op me af maar kan me het heel goed voorstellen.
@dreamer die inderdaad lijkt me gezellig!! En ik ken het hoor.. Ik had dat vrijdag.. Helemaal ingestort.. Echt niet leuk! Wat je zegt.. Je wilt iets doen en wordt meteen afgestraft.. En dan te bedenken dat het nog bijna 12 weken kan duren.. Heb je iets van Netflix?

@ endatisnr4 gelukkig helpt het rustig aan doen wel.. nog steeds wel harde buiken maar gelukkig maar niet meer 5 a 6 per uur..

Fijn dat alles er goed uit zag bij jou! Succes met het zoeken naar vermaak ;)
kruimeltje max 11 weken nog maar hoop eigenlijk dat ze gewoon over 6 weken met 37 weken komt haha zal je zien dat ik gewoon overtijd ga lopen.

endatisnr4 mooi dat alles goed gekeurd is toch weer een fijn gevoel he!
Heerlijk ! Hier nog 6 weken maar mag van mij ook wel eerder. Blijft spannend vind ik.
succes ladies, k*** dat jullie minder mobiel zijn nu, weet dat het tijdelijk en voor het goede doel is

@hier: alles vlot, nog steeds aan het werk (vandaag nog, en morgen een halve dag), dan eindelijk een weekje verlof om slaap in te halen . straks wsl ook nog even op babybezoek bij goeie vriendin die gisteren bevallen is , ook van een meisje. naam stond gelukkig niet op de (voorlopige) shortlist...
Dreamer jij loopt iets voor idd.. Van mij mag die ook met 37 weken komen maar ik heb zo een gevoel dat het weleens langer kan duren ;)

Ach ja we zullen zien.. We kunnen het toch niet beïnvloeden..

Ik lag vannochtend vanaf 4 uur wakker dus was wel blij dat ik niet hoefde te werken.. Heeft ook zo zijn voordelen

Endatisnr4 bij jou kan het dus al over een paar weken zover zijn. Spannend zeg!
Ohhh slapen ja! Ofwel het gebrek aan. In slaap komen lastig ivm maagzuur en spuugneigingen. En vroeg wakker ook al kan ik nu uitslapen. Pfff. Afin gaat over het gaat over.
Balen dat je zo'n last hebt dreamer!

Nr4. fijn dat de echo goed was !

Ik ga er deze keer van uit dat ze eigenwijs later komt. Ik werk deze keer ook tot de 36 weken dus ze moet wel even blijven zitten . Derpje is met 36 weken gekomen.
Dat zou inderdaad fijn zijn dan derpina. 36 weken is ook net te vroeg. Voel je je goed nu? Ik heb geen een keer gewerkt tot 36 weken. Alle keren 6 weken vooraf moeten stoppen. Ach, is ook wel fijn vind ik.
anoniem_251677 wijzigde dit bericht op 28-12-2015 08:26
Reden: type fout
% gewijzigd
Iedereen een vrolijk nieuwjaar (ik zie dat er dit jaar nog niets gepost is geweest!)

dit jaar wordt voor iedereen een prachtjaar met een pracht zoon/dochter

hier verloopt alles prima! deze week groeiecho gehad, over lengte werd niet gesproken, gewicht werd geschat op 980g (op 26w3d), een "dikkertje" dus (ook volgens gyn: "een goeie baby") ;)

verder lag ze helemaal verkeerd, dus geen mooie foto (dwars, gezicht naar beneden/achter weggedraaid). ze was al 3dagen hyperactief in mijn buik, maar vanaf de echo was het behoorlijk stil in mijn buik. ze werkt dus echt niet mee aan "fotootjes nemen"... maar dat zijn we nu al gewoon (op geen enkele echo al iets "deftigs" gezien)
Fijn dat het goed gaat Tiek!

Hier is de laatste werkweek aangebroken !
misstiek super dat alles goed verloopt!

Derpina lekker bijna verlof! ondanks ik al 8 weken thuis zit is mijn verlof vorige week officieel ingegaan.

Mijn jaar was een beetje anders begonnen op controle vrijdag 8 januari was mijn bloeddruk te hoog en moest de week erna terug komen vorige week dinsdag weer geweest en me bloeddruk was verder gestegen ik moest gelijk in een potje plassen en in mijn urine was een spoortje eiwit gevonden hierdoor moest ik bloed laten prikken en gelijk aan de ctg en vervolgens naar de gynaecoloog. bloeduitslagen waren gelukkig goed het was geen zwangerschapsvergiftiging. afgelopen vrijdag moest ik weer terug bij de gynaecoloog nog een keer aan de ctg en controle. ctg was prima kind beweegd goed wel was er weeën activiteit te zien en ik voelde ook krampjes (volgens de verloskundige zijn dit voorweeën en is mijn lichaam aan het voorbereiden aan wat komen gaat) ze heeft mijn buik nog gecontroleerd en het blijkt dus dat mijn baarmoeder 2 weken voor loopt ze denkt dat dit door veel vruchtwater komt maar zeker weten doet ze het niet. over 2 weken heb ik een liggingsecho dus dan zullen we het zien. verder was mijn bloeddruk nog steeds hoog maat de gynaecoloog zegt dat dit vaker voorkomt aan het einde van de zwangerschap maar dat ze het wel dubbel moeten checken. ik ben nu dus weer terug onder controle bij de verloskundige en moet elke week terug komen.
Wat een gedoe dreamer! Waarom meten ze je vruchtwater niet op? Dat hebben ze bij mij bij Derpje ook steeds in de gaten gehouden bij mij was het wel echt té veel.

Voorweeën zijn niet prettig maar wel nuttig voor straks bij Derpje had ik al ruim 3 cm uitsluiting voor dat de bevalling begon.

Nu ook al weer een paar weken voorweeën ik hoop er maar gewoon op dat het stiekem alvast wat voorwerk doet.

Moet je nu wat vaker een urine onderzoek? Gelukkig houden ze je goed in de gaten hopelijk blijft je bloeddruk nu een beetje stabiel. Nog even volhouden!

Ja ik ben er straks wel aan toe aan m'n verlof 36 weken en een peuter die nooit door slaapt. Hoop dat ik even mag genieten van mijn verlof en dat ze niet zo vroeg komt als Derpje haha.
Wat vervelend dreamer :( gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging..

Kan je je nog een beetje vermaken thuis?

Rust heeft mij gelukkig goed gedaan.. Kan wel iets meer nu en ben niet meer aan de bank gekluisterd.. Verlof is officieel deze week begonnen.. Nu nog 5 en half te gaan..

Derving ik hoop ook voor je dat je nog heel even kan ontspannen..

Hebben jullie alles al klaar voor de baby?
@dreamer, hopelijk loopt alles nog goed bij jou? geef jij wat van jouw buik aan mijn buik, ik krijg van iedereen de opmerking dat ik niet zo zwanger lijk als ik ben (nu 28weken ver)

@hier: zo moe!

man is ziek (griepje: koorts, hoesten, kuchen...). hij houdt mij daar dus de hele nacht mee wakker...

alvast een goede voorbereiding op de onderbroken nachten die er aan zitten te komen...

deze nacht bijna opgestaan en me in de zetel gaan leggen, maar ik bedacht me dat het daar toch iets kouder zou zijn als boven in bed, dus ik ben blijven liggen
Hoe is het nu dreamer?

Oh fijn he kruimeltje verlof! Was je zeker wel aan toe. Alles al klaar?

Derpina, hoe is het daar? Nog rustig?MissTiek2015, hoe gaat het nu? Al wat beter met slapen?

hier bij de verloskundige geweest woensdag. Alles goedgekeurd. Bloeddruk is keurig 120-65. Had van het weekend wel slijmprop verloren en weeën maar dat zette niet door . Wel weer gebroken nachten hierdoor gehad. Kleine is sinds gister verder gezakt denk ik. Ik heb honger en geen last meer van maagzuur en spugen, dat is fijn. Alleen nu keelpijn en snotverkouden😢. Ben er klaar voor, kom maar kleintje .
@nr4: ja deze nacht eidnelijk beter kunnen slapen. toch slechts 1x bewust wakker geweest (denk ik)... man ook rustiger nacht achter de rug...

komt voor jou nu wel heel dichtbij, blij dat hij wat verder gezakt is zodat je je weer wat beter voelt. slijmprop al verloren, dus het kan plots best snel gaan (of niet...)
Da's fijn miss. Tja kan snel gaan hier maar schijnt ook weken te kunnen duren . Hoop eigenlijk vandaag of het weekend ofzo. Manlief werkt volgende week de hele week gewoon en eer hij vanuit werk hier is is hij dik een uur onderweg. Ben bang dat hij dan te laat komt. durf de deur ook niet meer uit
net op controle geweest en me bloeddruk was ietsje gedaald naar 130/80 dus dit was prima! maar ook deze controle liep weer uit op een langer verblijf omdat mijn kind zo druk is had ze een snelle hartslag en dit daalde maar niet. moest een kwartier wachten in de wachtruimte en als het dan nog niet goed zou zijn moest ik weer aan de ctg. Maar gelukkig was haar hartslag weer gedaald en mocht ik naar huis haha. Ben blij dat alles nu goed is en ik hoef zelfs pas over 2 weken weer op controle te komen. volgende week de liggingsecho dus ben benieuwd of er nog wat leuks te zien valt dan
Spannend nr4! Man zal vast op tijd zijn. Maar snap wel dat je dat erg spannend vind aangezien de rest ook zo snel ging. Slijmprop zegt helaas alleen weinig ben ik ook al verloren.

Fijn dat alles goed is dreamer, valt niet meer zoveel te zien als ze groter zijn. Soms nog een snoetje maar het is allemaal groter geworden dus niet goed meer op beeld te krijgen
Hier is alles bijna klaar.. Wacht nog op een proefkaartje en als die goed is dan is dat ook klaar.. Nu nog 5 weken (of 7) wachten.. Vind het maar lang duren..

Hebben jullie alles al klaar?

Nr4 spannend voor jou! Hoop dat die snel mag komen

En dreamer fijn dat alles nu goed is! Wij hebben dinsdag de liggingsecho.. Vind het toch wel weer spannend.. Wij kregen steeds slecht nieuws met echo's dus kijk er nog niet echt naar uit. Maar goed we zullen zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven