Uitgerekend in januari 2024

05-05-2023 11:54 638 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het gezellige kletstopic waarmee we elkaar (de in januari uitgerekende moeders) door de zwangerschap heenslepen, zorgen delen, grappige momenten met elkaar bespreken en vooral gelijkgestemden vinden.
NaamLeeftijdKindjeUDEchosBijzonderheden
Fietje32/36310-01-2024 :heart:
Hijodelaluna33/34113-01-2024 :heart: 15 juni echo
Honingbij33231-12-2023 :heart:
Ikeakast55535210-01-2024 :heart:
Kaassouffle29/31203-01-2024 :heart: SPONTAAN!
Manouuck34101-01-2024 :heart:
Miriammm33203-01-2024 :heart: 2 miskramen :(
Missholland8836109-01-2024 :heart: 19 juni echo
Moominn25101-01-2024 :heart:
Rainbowcloud31-35115-01-2024 :heart: :heart: :heart: :redrose:
Sprinkelmoes39212-01-2024 :heart:
Stayawhile36317-01-2024 :heart:
TinekeG422-01-2024 :heart:
Vamke38130/12-2023:heart:
:redrose: vlaflip
hijodelaluna wijzigde dit bericht op 15-06-2023 08:43
90.52% gewijzigd
Cogito ergo sum.
Wat fijn dat je hebt ontdekt waar je misselijkheid van wordt! Miss Holland. Hier merk ik dat een lege maag het erger maakt. Schrok van mijn gewicht vanochtend. Ondanks het spugen best al wel aangekomen! Van 68 naar 72 kilo! :-o . Normaal nooit echt met gewicht bezig, wel met gezond eten en bewegen. Denk dat het hem zit in de hele dag kleine beetjes eten (en dan rare dingen) plus minder bewegen. Heel stom, maar voel me nu nog ellendiger dan dat ik al was. Probeerde net een zomerjurk en die zat ook loeistrak. Misschien toch even elke dag proberen een blokje rond te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je wat gevonden hebt wat werkt missholland! Ik eet heel veel minder chocola dat vorige zwangerschappen en denk ook dat dat misschien wel helpt.

Zwangerschapsmasker heb ik trouwens nog nooit iemand in het echt over gehoord, zelf ook nooit gehad. Goed insmeren is natuurlijk altijd belangrijk!

Geslacht ook nog geen idee. Wat grappig dat mensen daar zo'n sterk idee bij hebben, weet je ook waarom dat is? Ben daar echt helemaal nog niet mee bezig eigenlijk. Ik weet ook niet of ik het wel wil weten van tevoren. Of misschien juist zo'n over the top gender reveal!

Maak je niet te druk over je gewicht Ikeakast! Je houdt ook meer vocht vast nu en als die misselijkheid over een paar weken minder wordt, kan je ook weer wat normaler eten toch.

Ik heb net een uur gelegen en ben nog steeds zo moe, blegh. Zou ook wel even een blokje om moeten eigenlijk maar buhhhh geen zin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt Missholland! Hopelijk helemaal niet meer misselijk nu dan.

Ik heb zelf wel een voorgevoel qua geslacht, dus ben heel benieuwd of dat gaat kloppen. Ik heb sinds ik zwanger ben echt mega puisten op m’n kin en volgens een vriend van ons betekend dat dat we een meisje gaan krijgen (de wijsheid de dochter steelt de schoonheid van de moeder, kenden jullie die?). Moest er heel hard om lachen, maar ben benieuwd of hij gelijk krijgt.

Welkom wanderlust!

Oh vervelend he tineke, die vermoeidheid. Gisteren een uur op de bank geslapen en daarna van 18.15 tot 19.30 moed verzameld om eraf te komen en eindelijk eten te maken. En toen om 21.30 weer naar bed. Nog 3 dagen werken en dan gelukkig 1,5 week vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinekeG schreef:
01-06-2023 10:09
Kraamzorg moeten we ook maar eens naar gaan kijken inderdaad, dat schijnt tegenwoordig erg lastig te zijn! Hoe kom je überhaupt aan een zzp-er, switch? Waar vind je zo iemand?
In eerste instantie gewoon via google. Maar de dames die ik benaderde zaten allemaal al vol. Zij verwezen mij naar een soort overzicht van ZZP kraamverzorgenden kraamzorg 1op1. Daar heb ik toen gezocht wie er allemaal in mijn regio werken, en zo uiteindelijk iemand gevonden uit een stad 15 km verderop, waarvan ik dacht dat dat te ver weg was. Niet dus, dus ik heb een ZZPer gevonden die komt kramen. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat fijn Tineke!

Nog over zwangerschapsmasker. Een vriendin van mij heeft dit gehad, was echt geen gezicht dus hoop het echt niet te krijgen. Trok wel weer weg maar dat duurde heel lang. Gebruik altijd factor 50 op m’n gezicht en maar even op zoek naar een leuke pet/zonnehoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je iemand hebt gevonden switch!

Hier geen voorgevoel qua geslacht. Ook geen voorkeur. Ben wel heel benieuwd naar onze baby :heart: Heb komende week al de termijnecho en zin om weer te kijken.
Van de week knuffelde en kuste peuter mijn buik "baby knuffel!" Ik smolt echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt als de dooood voor een zwangerschapsmasker dus ik smeer me suf hahahahaha. Qua geslacht, ik denk (en lichte voorkeur) een jongen , bij vriend voorkeur juist meisje en dat verwacht hij ook (om die reden gok ik;)). Hoe dan ook hardstikke welkom. Ik vind de wereld alleen een stukje veiliger voor jongetjes dan meisjes en voorzie zoveel zorgen en kwetsbaarheid. Maargoed die zie ik met name omdat ik zelf een meisje ben en zullen er voor jongens net zo goed zijn alleen ken ik ze niet zo goed. Ik ben met alles blij, als t maar gezond is (alsin medisch gezond, want een beperking in welke vorm dan ook schrikt mij niet af. Hardstikke welkom!).
Cogito ergo sum.
Hijo wat fijn om te horen!! Ik heb stiekem ook een lichte voorkeur voor een jongen en ik voelde me daar erg schuldig over!

Beperkingen schrikken mij ook niet af (liever niet natuurlijk) als het maar medisch gezond is inderdaad
Alle reacties Link kopieren Quote
@miss, voorkeur uitspreken voelde hier ook niet altijd goed maar sinds ik zwanger ben.... Ik geloof het gewoon echt niet als mensen geen voorkeur hebben. Je mag dat jezelf wijsmaken, maar iedereen heeft een bepaald beeld. En een voorkeur kan heel licht zijn. Het maakt ook niet uit als t toch t andere wordt.
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de tip, switch, ik ga kijken of ik hier in de buurt iemand kan vinden!

Haha Vamke dat "moed verzamelen", zo herkenbaar... Ik heb dat vooral 's avonds, dan lig ik al in bed en dan moet ik er nog weer uit om m'n tanden te poetsen ofzo, kan rustig wel een uur duren.

Wat een lieve peuter heb jij, Miriam! Ik heb het de kinderen nog niet verteld, ik dacht niet dat ze zouden snappen dat het nog heeeeel lang duurt voordat het baby'tje er is.

Hijo ik kan eerlijk zeggen dat ik nu voor de eerste keer een voorkeur heb. Bij kind1 wisten we het vrij gauw en bij de andere twee was ik al blij dat ze überhaupt bleven zitten. Nu dus wel een hele lichte voorkeur en wel voor een meisje, heb nu 1 dochter en het zou me voor haar gewoon pittig lijken en niet zo leuk straks als puber met drie broertjes, dat is het enige.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hijodelaluna wat jij zegt herken ik wel. Een voorkeur hebben is volgens mij heel normaal, ondanks dat er IRL altijd gezegd wordt dat men 'natuuuuuuurlijk geen voorkeur heeft'.
Bij mijn eerste hoopte ik op een meisje, vooral omdat ik dat kende en het me voor later zo leuk lijkt. Ik heb zelf een goede band met mijn moeder (samen vaak lunchen, wel eens een dag of weekend weg, etc), en zou dat ook graag willen met een kind, waarbij ik denk dat dat makkelijker is met een dochter als met een zoon. Dat zie ik tenminste in mijn omgeving.
Toen ik zwanger bleek van een zoon moest ik ook echt even schakelen en heb ik de eerste avond gehuild, omdat ik dacht dat ik geen jongens moeder kon zijn omdat ik niets van jongens weet.

Nu met de 2e heb ik minder voorkeur, omdat ik zie hoe leuk een jongen ook is. Voor hem hoop ik op een broertje, voor mezelf zou ik een meisje ook leuk vinden.

Miriam wat schattig van je peuter. Hoe oud is hij/zij? Mijn zoontje (5) is ook zo lief er mee. Hij knuffelt mij graag, niet om mij, maar omdat de baby zo lief is. Smelt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Stayawhile ik hoop dat je een goede echo hebt gehad
Alle reacties Link kopieren Quote
@Switch onze peuter is net 2. Dus echt nog wel jong. Speelt soms nogal bovenop me en doet daarmee soms mijn buik pijn, die is nogal gevoelig. En soms flinke bandenpijn. Als peuter merkt dat het gevoelig is, krijg ik gelijk een kusje :love:
Jouw zoontje klinkt ook echt heel lief! Hij maakt het natuurlijk echt wel bewust mee, dat lijkt me ook leuk.


Ik heb morgen de termijnecho en ben nerveus :roll:

Hoe gaat met jullie kwaaltjes? Hier tijdens niets gemerkt aan mijn borsten en vandaag zijn ze ineens gezwollen en pijnlijk. Ook al tijdje geen last gehad van duizeligheid en dat is vandaag ineens terug. Misselijkheid is daarentegen weer prima te doen vandaag. Het wisselt elkaar dus lekker af.
Succes morgen met je echo Mirjam! Spannend!

Voorkeur voor geslacht snap ik zeker, denk dat velen dit wel hebben. Voor zoon zou ik een jongen leuk vinden en voor mijzelf :proud: misschien toch nog een meisje. Al vind ik het ook heerlijk om “jongens moeder” te zijn. Ik houd wel van een beetje dat “roege”/lawaai/gestoei, voetballen en eeuwig Lego taferelen maken. Poppen en Barbies zijn hier nog nooit binnen geweest, al kan dat natuurlijk per kind gewoon verschillen;)

Misselijkheid is hier gelukkig wat afgezakt, maar plaatsgemaakt voor hele zere borsten. En moet echt super vaak plassen. Heel irritant, vooral buitenshuis etc. Merk je pas hoe weinig openbare toiletten we hier hebben. Of tenminste in het gebied waar ik woon:)

Ik reageer trouwens niet steeds op iedereen, sorry daarvoor (en voor het geklaag). Het meeste lees ik wel :cheer: en in het dagelijkse leven klaag ik minder;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zitten we er allemaal bij? Hier langzaam gewend aan de vermoeidheid en er een beetje rekening mee houdend proberen alles elke dag weer rond te breien. Qua misselijkheid weet ik t steeds beter te voorkomen door echt op tijd iets te eten. De fase van "hee ik heb trek" lijkt er niet meer te zijn dus dat eten terwijl ik niet echt honger heb vind ik nog wel een dingetje. Verder goed, vol vertrouwen en vrij rustig wel!

Succes allen met de tweede rondes aan echos. Wel weer spannend!
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
@hijo heel herkenbaar. Als ik maar vaak genoeg iets eet, ben ik niet misselijk. Als il er te lang tussen laat, is dat een ander verhaal ;-)

Hier net een goede termijnecho gehad! Ben nu exact 10 weken en uitgerekend op 3 januari 2024. Alles wat er al te zien is, ziet er goed uit :heart:
Morgen vertrekken we een weekje naar de zon dus fijn om met dit nieuws te vertrekken.
De 13weken echo heb ik op de 27e alweer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Miriam de goede echo! En leuk zo'n kleine peuter nog. Mijn kleintjes zijn wat ouder maar vinden mij ook nog steeds hun favoriete speeltoestel en zijn ook niet altijd voorzichtig.

Ik heb er echt een beetje spijt van dat ik er vorige week in mee ben gegaan toen de gyn zei "voorheen deden we elke week een echo maar het is nu zo druk, om de week is eigenlijk ook wel goed". Voel me echt met de dag meer onzeker worden. Ook omdat het met de kwaaltjes nog steeds meevalt. Vermoeidheid ja en ik ben snel duizelig, als ik in de tuin werk of de kinderen help met de schoenen dan moet ik echt niet te snel omhoog komen. Behoorlijk gevoelige borsten, vooral met joggen (halfslachtige poging om toch een beetje in beweging te blijven). Misselijk nog steeds nauwelijks. Wel vaak plassen ook, en regelmatig pijn onderin mijn buik (bandenpijn, denk ik).
Haha Ikeakast ik klaag ook graag hier zodat het er weer uit is en de rest van mijn omgeving er minder last van heeft hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
He maar Tineke, dat zijn best wat kwaaltjes toch! Klinkt vergelijkbaar als bij mij iig. Hopelijk kun je het toch een klein beetje loslaten, maar ik weet hoe lastig dat is.
Tineke ik vind dit behoorlijk wat kwaaltjes hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha ja als ik het zo teruglees is dat ook wel zo. Ik had vooral altijd een hechtere relatie met mijn toiletpot tijdens eerdere zwangerschappen. Niet dat ik dat mis!

Ik vergeet soms ook gewoon dat ik zwanger ben, herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je een goede echo had Miriamm!

Vervelend Tineke. Hopelijk wordt het snel minder. En alles beter dan de hele dag boven de wc hangen lijkt me.
Wow, elke week een echo! Dat is vaak. Ik heb op 7 en op 9 weken gehad. De volgende is de 13 weken echo, dus dat duurt weer even.
Vandaag wel de uitslag van de NIPT gehad, die was goed gelukkig.

Morgen op vakantie, dus dan lees ik misschien even wat minder mee
Wat hebben jullie al veel echo’s! Ik heb over 1,5 week pas de termijnecho, ben vooral erg benieuwd hoe ver ik nou ben want voor mijn gevoel ben ik verder dan ze in eerste instantie dachten.

Het ging een paar dagen heel lekker, energie, niet misselijk, ik dacht YES ben er vanaf. Tot eergisteren, alles weer in alle hevigheid terug. Ben er inmiddels aan gewend :bonk:

Fijne vakantie voor degenen die gaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even wat minder van mezelf laten horen, was een weekje weg en daarna was er een hoop bij te lezen :)

Vandaag een goede termijnecho gehad, ik ben nu 10+4, waarmee de uitgerekende datum op 31 december komt. Baby was al vrolijk aan het ronddraaien in mijn buik, wat een prachtig gezicht, was meteen op slag verliefd :love:

Afspraak voor de 13 weken echo moet ik nog maken.

Voor de vakantiegangers, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Houden jullie het allemaal nog vol in de warmte? Ik vind warmte en vermoeidheid wel een extra uitdaging hoor hahahaha.

Vanmorgen intake bij gynaecoloog om te overleggen over mijn aanstaande operatie. Hij bood me een snelle echo aan, hardstikke leuk! Alles aan goed, hartslagje gehoord en al veel verder ontwikkeld. Bijzonder om te zien! Volgende week weer een "normale" echo, nu al zin in!
Cogito ergo sum.
Wat voor operatie heb je Hijo? Heb ik even gemist denk ik! En fijn van je echo :)

Leuk om te horen honingbij van je echo!! Dat je zo verliefd was gelijk!

De hitte trek ik ook niet heel goed, hou er sowieso niet van (ben echt een winterfan). Dus ben wel blij dat ik hoogzwanger ben straks in de winter!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven