Uitgerekend in september (met tabel)

27-12-2018 17:26 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Hallo allemaal,

Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.

Naam Leeftijd (+prtnr) UD Kind Geslacht Bijzonderheden/kloppend hartje
DEM89 29/37 30 augustus 1e meisje
herfstblaadje89 29/32 1 sept 2e 22-01 eerste echo
PineTree 28/30 5 sept 2e kindje 30 januari 1e echo
Muni 33/30 1 sept 3e kindje 10-1 1e echo
Salacia 31/34 4 sept 2e kindje 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo
Nioma 28/29 10 sep 1e 2 jan bellen ziekenhuis
Nina210 31/37 ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest 2e 6-2 termijnecho
Summerlotte/b] 29/30 7 sept 1e kindje 22-1 1e echo
LaChouffe 29/31 10 sept? 1e kindje 23 jan 1e echo
Monchichi 30/29 4/5 sep 1e kindje 2/1 bellen met vk
Loef161 4 september 2e kindje
Roos1517 3 sept 3e
Elin33 36/39 10 sept. 1e kindje 23 januari 1e echo
Memama92 26/31 6 september 2e 24 januari 1ste echo
Timo230
hazelnootje9 32/33 11 september 2e meisje
Cakejes 40 4september 1e zwanger via ivf
Chicklit 31/34 12 sept 1e
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
Houden jullie de hitte wat vol? Veel al aan het afbouwen lees ik?

Sterkte dames!!
Ik heb vandaag wel even een dieptepuntje bereikt, niet kunnen slapen door de hitte. Hopelijk lukt een middag dutje zo.

Verder kom ik zo min mogelijk buiten en kijk ik voor het eerst in m’n leven uit naar regen 😅

En jij?
chicklit schreef:
26-07-2019 12:29
Verder kom ik zo min mogelijk buiten en kijk ik voor het eerst in m’n leven uit naar regen 😅

En jij?
Haha zo herkenbaar! Ik had ook zo'n zin in regen, ben wel blij dat het nu weer wat afgekoeld is. Dit zijn betere temperaturen, hopelijk hebben we dit ook in ons verlof! Geen hittegolven meer 😜
Hoe gaat het met jullie?
Ik ben nu 35 weken en had gisteren de liggingsecho. Het voorgevoel dat ik de hele zwangerschap al had blijkt te kloppen: ook deze baby ligt, net als haar grote zus, in stuit. De vorige keer hebben ze geen reden gevonden voor de stuitligging, maar ik denk nu dat het bij mij niet anders past ofzo? Is anders wel heel toevallig. Een draaipoging ga ik niet meer doen, vorige keer lukte dit ook niet en mijn gevoel zegt dat ze nu eenmaal zo wilt liggen. Het zal dus weer een keizersnede worden, volgende week de datum bespreken.
Spannend Hazelnootje! Zo’n draaipoging lijkt me ook niet zo prettig, fijn dat je zelf de keuze hebt om die over te slaan. Binnenkort weet je dus gewoon precies wanneer jullie weer papa en mama worden! Vind je het lastig dat het weer een keizersnede wordt, of heb je er vrede mee?

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik zou het wel leuk vinden als het topic weer wat actiever zou worden, vooral met de laatste loodjes enzo. Ik ben erg nieuwsgierig hoe anderen de laatste weken ervaren!
Jammer hazelnootje! snap je keuze wel hoor, zeker als het de vorige keer ook niet gelukt is. Hier lag mini ook steeds in onvolkomen stuit, maar gelukkig tijdig zelf gedraaid. Ben er wel blij mee! Weet ook niet of ik anders een draaipoging had laten doen.

@ chicklit: lijkt mij ook leuk! Zeker nu we (straks) allemaal verlof hebben. Ik heb zelf inmiddels verlof en wissel de klusjes een beetje af met uitrusten nu het nog kan.. al merk ik dat ik ook de rust nog niet echt heb ofzo. Vandaag 36 weken, ben benieuwd wanneer ie komt! Zou toch makkelijk zijn als je in ieder geval weet in welke week he?

Hoe is het met iedereen? Nog (extra) last van kwaaltjes zo op het einde?
Spannend Hazelnootje! Hoe sta je er zelf in? Lijkt mij heel gek dat je straks een datum hebt waarop je zeker weet dat je gaat bevallen

Lijkt mij ook Chicklit! Hoe gaat het met jou? Al met verlof?

Hier nog 3 dagen werken, aan ene kant zin in verlof maar ik ben wel bang voor de verveling en dat ik de uitdaging ga missen. Hebben jullie nog leuke tips voor verlof?

Gelukkig geen last van extra kwaaltjes, alleen sporten moet wel nu echt op lager tempo anders voel ik het toch wel in bekken.

Salacia, dat zou zeker makkelijk zijn, als je weet wanneer het ongeveer komt! Kan je ook alles stuk beter plannen haha! Heb jij nog veel klusjes om te doen?

Hebben jullie alles al in huis? Wat voor kleertjes hebben jullie in de kleinere maten en in welke maat? Merk dat ik dat nog lastig vind!
Ik heb er vrede mee hoor, onbewust had ik me hier toch al op voorbereid. Vind het zeker wel jammer dat ik nooit zal weten hoe het voelt om 'zelf' te bevallen, maar een stuitbevalling durf ik toch niet aan. Dan liever de veiligste optie voor het kind, dat is het allerbelangrijkste. En dat je weet wanneer je baby geboren wordt is dan wel weer handig met plannen, vooral voor opvang van de oudste.
Ik heb ook geen last van extra kwaaltjes, ja af en toe last van maagzuur snachts. En gewoon een algeheel gevoel van oncomfortabelheid 😋
Ik vond de vorige keer omslagrompers in maat 50 fijn, die hoef je niet over het hoofd aan te doen. En ook omslagvestjes vond ik heel fijn. Ik heb nu aardig wat in maat 50, omdat die maat bij de eerste al ruim zat (was 3100 gram en ik gok 48cm, ivm de stuitligging hebben ze haar niet gemeten). Maar je weet het niet bij een eerste he. Volgens mij kan je er vanuit gaan dat je met maat 50 een paar weken doet. Ik heb een paar rompers zonder mouw en een paar met korte mouw. Rompers met lange mouwen bij zo'n kleintje vind ik zelf niet handig, dan liever een vestje erover of een pakje uit een stuk. Ik vind het nu wel lastig qua temperatuur, in september kan het alle kanten op. Dus ik heb vanalles wat, en anders kan ik altijd nog wat bij halen.
Hee allemaal, toch balen @hazelnootje, maar fijn dat je je erbij neer hebt gelegd en er toch positief naar kijkt. :)

Ik ben morgen alweer 37 weken en nu al 5 weken thuis ivm de zomervakantie. Ik voel me goed! Afgelopen zondag nog 10.000 stappen gezet in Gent. Maar heb nu wel last van kwaaltjes. Ik doe niet zo zeer veel minder al paar weken geleden. Maar nu ik verder ben in de zwangerschap besef ik wel dat die rust toch belangrijk is. Ik wissel dus af met dagen niets doen en dingen plannen.
Zo zijn de nachten zwaarder, 10 keer per nacht naar de wc en niet langer dan anderhalfuur slapen en dan weer wakker worden door m’n blaas. En ik heb veel last van vermoeide/stijve spieren. In m’n benen, armen, handen, vingers. Daar slik ik nu magnesium voor en dat helpt wel. Misschien dat het ook te maken heeft met vocht vasthouden, maar dat zie ik niet.
Twee weken geleden heb ik m’n 30e verjaardag nog goed gevierd. Toch wel speciaal, zwanger zijn en 30 worden. Er hing een ontzettend goede sfeer. :)
De verloskundige denkt dat ik niet veel overtijd ga omdat ze m’n buik al aardig vol vind. Ik merk het zelf ook, zoooveel baby! Ze wordt gemiddeld geschat qua gewicht, 3200-3400 gram met 40 weken en ben nu zelf 10 kg aangekomen.

Ik neem twee pakjes 50 en 1 pakje 56 mee naar het ziekenhuis. Heb ook van die omslagrompertjes met korte mouwen van de Hema.
Ik heb niet zo heel veel klusjes meer te doen voordat de baby komt, meer wat dingen waar ik normaal niet aan toe kom zoals de keukenkastjes van binnen enzo die ik dan nu even gedaan wil hebben :hihi:

Qua kleding echt teveel gekocht in maat 50 en 56 denk ik.. hopen dat ie er toch nog even in past! Ze schatten hem nu op circa 3800 gram bij geboorte met 40 weken :-o dus ben benieuwd! Neem 1 pakje maat 50 en een pakje maat 56 mee.

Kwaaltjes vallen mee, buik is ook niet zo heel groot. Merk wel dat ik vaker moet plassen en af en toe ribbenpijn. Slaap deze zwangerschap wel een stuk slechter dan de vorige keer, maar desondanks niet extreem moe ofzo gelukkig.

@la chouffe: dat vervelen herken ik wel! Ik vind t wel leuk om af en toe te gaan lunchen ergens, nog even wat dingetjes te kopen voor de baby, dat soort dingen. Verder tussendoor wat huishoudelijke klusjes en netflixen. Al hoop ik niet dat dit nog 5-6 weken hoeft te duren o_o
Hoop dat ie met 38 weken komt :hyper:
Hier ook vooral omslag rompertjes! Lijkt me super handig :-D

Nu 35 weken. Ik heb sinds dinsdag verlof en de eerste dagen kwam er echt niks uit m’n handen, heerlijk, ik heb er rust van. Nu elke dag een middagdutje, ook dat went snel. Ik slaap ‘s nachts ook slecht, toch wel elke 2 uur wakker om te plassen. Verder gewoon moe, haha. Ik heb bloedarmoede en slik al een tijdje staalpillen & m’n bloeddruk is laag, dus daar zal het wel door komen.

Verder doe ik elke dag een keukenkastje, maar een to-do lijstje heb ik niet, ook weleens fijn :-D van mij mag ze ook vanaf 37 weken komen hoor, kan me echt niet voorstellen dat ik nog 6 weken moet wachten... :?: Zo benieuwd!!
Deze week weer controle gehad, hij is ingedaald (dat voelde ik ook al haha). Verder ook alles goed. Ben echt zo benieuwd wanneer hij komt en hoe t gaat allemaal. Vind het toch wel heel anders zo bij een tweede, al is de zwangerschap verder redelijk vergelijkbaar.

Hopelijk gaat met jullie alles goed en genieten jullie van je verlof :heart:
Had je van die indalingssteken Salacia? Met hoeveel weken kwam jouw eerste?

Ik begin het nu wel spannend te vinden allemaal, bijna 37 weken... Zo meteen weer op controle.
Spannend he chicklit, dat vind ik ook!
Hoe was de controle?

Ik alweer bijna 38 weken.. de vorige kwam met 39-1 dus stiekem reken je daar dan nu weer een beetje mee merk ik, maar dat slaat eigenlijk nergens op :hihi:

Had inderdaad indalingssteken. Bij de eerste nooit gehad (die was ook niet heel erg ingedaald).
Hoi dames, zijn jullie het inmiddels ook al een beetje beu aan het raken? Of sta ik daar alleen in 🤭 de laatste week veel last van het feit dat er gewoon geen plek meer is voor mijn maag. Het hoofdje van de baby ligt onder mijn linkerrib, en volgens mij daalt ze ook niet in als ze in stuit ligt? Hebben jullie wel wat meer ruimte bovenin je buik nu de baby is ingedaald? Ik heb in ieder geval veel last van brandend maagzuur snachts (Tot vorige week geen last van gehad), en kan alleen nog maar kleine beetjes eten, heel vervelend. Heb dan wel hongergevoel dus word daar ook erg chagrijnig van. Gelukkig staat de keizersnede al gepland, en wel op 3 september. Dus leef daar nu wel naartoe!
Haha Hazelnootje! Ik herken het wel maar vind het tegelijkertijd zo spannend allemaal dat ik het ook niet zo erg vindt dat hij nog even blijft zitten :hyper:

Ik heb juist sinds het indalen weer meer ruimte bovenin, veel minder maagzuur en ook m'n maag voelt weer groter aan! De mini zit met z'n koppie vast in m'n bekken dus dat is wel een verschil, m'n buik hangt ook lager en meer naar voren. Ook hier indalingssteken gehad

Het gaat weer warm worden komende week! Daar zie ik wel beetje tegenop maar goed, lekker rustig aan doen

Kunnen jullie beetje genieten van verlof?
Herkenbaar hoor hazelnootje! Ik ben er opzich niet klaar mee, weinig klachten, maar ben er wel klaar voor. Niet echt klusjes meer te doen en begin mij dan toch een beetje te vervelen. Ook slaap ik deze hele zwangerschap al slecht, dat ben ik wel zat. Maargoed dat wordt met de komst van de baby ook niet opgelost :hihi:

Bij mij wel ingedaald maar toch ook nog gevoel van weinig ruimte helaas. Volgens mij kunnen ze als in stuit liggen ook wel iets indalen maar dan met de billen, maar weet t niet zeker... gek idee om de datum al te weten lijkt me! Tenzij ze zich eerder spontaan meldt natuurlijk..

@lachouffe: spannend wel he! Nog leuke plannen in je verlof?
Hier weer controle gehad, hij ligt goed 'vast' met zijn hoofd in het bekken, maar verder nog alle ruimte om te bewegen (dat voel ik dan ook goed haha...). De vluchttas voor onze dochter maar alvast bij oma neer gezet met haar tandenborstel, pyjama, etc. en nu maar weer afwachten... hoop dat de controle volgende week niet door gaat, dat hij er dan al lekker is! Maargoed vooralsnog geen tekenen dat hij zich op korte termijn aan biedt
Fijn Salacia! Dat klinkt goed :) Voelde jij bij de eerste wel tekenen dat ze zich zou aandienen?

Ik voel nog helemaal niets (op de indalingssteken en af en toe harde buiken na), heb daarmee wel het idee dat het nog wel eventjes gaat duren
Nee bij de vorige helemaal niks gemerkt.. werd ‘s ochtends wakker met iets wat op weeen leek en tussen de middag braken de vliezen, toen wist ik dat t serieus was :hihi:. Die avond is ze geboren.

Wat dat betreft heb ik nu al meer gevoeld, qua indalen, steken, druk op de onderkant, etc. Omdat deze wel is ingedaald. Maargoed dat zegt ook niks over wanneer je ze kunt verwachten helaas.. zou makkelijk zijn he :lol:
Ja dat zou idd makkelijk zijn als je duidelijke tekenen zou krijgen he. Ik had bij de eerste ook een geplande keizersnede, maar daarvoor ook geen enkel teken gehad dat ze zich misschien zou aandienen. Nu heb ik wel af en toe last van een menstruatie-achtig lage rugpijn. Dus vraag me af of dit misschien tekenen zijn dat ze al eerder komt. Binnen nu en een week zal mijn oma overlijden en ik zou nog graag bij de begrafenis zijn, maar het is 1.5 uur rijden en hoe langer het duurt hoe spannender ik dat wel vind... Ik hoop in ieder geval dat ik er nog bij kan zijn. Gelukkig heb ik haar deze week wel nog opgezocht om afscheid te nemen.
Wow heftig hazelnootje.. veel sterkte en hopelijk kun je er inderdaad nog bij zijn :hug:
Ik ben zojuist de slijmprop verloren... zegt nog niks natuurlijk maar vind t toch spannend haha.

De vorige keer niet gemerkt of pas bij de bevalling verloren, geen idee!
O wat spannend salacia! Hoever ben je nu? Hoeft inderdaad nog niks te betekenen zeggen ze, maar ik zou het toch ook spannend vinden 😊
Bijna 39 weken! Maar vooralsnog verder niks hoor... fingers crossed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven