Uitgerekend in september (met tabel)

27-12-2018 17:26 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Hallo allemaal,

Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.

Naam Leeftijd (+prtnr) UD Kind Geslacht Bijzonderheden/kloppend hartje
DEM89 29/37 30 augustus 1e meisje
herfstblaadje89 29/32 1 sept 2e 22-01 eerste echo
PineTree 28/30 5 sept 2e kindje 30 januari 1e echo
Muni 33/30 1 sept 3e kindje 10-1 1e echo
Salacia 31/34 4 sept 2e kindje 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo
Nioma 28/29 10 sep 1e 2 jan bellen ziekenhuis
Nina210 31/37 ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest 2e 6-2 termijnecho
Summerlotte/b] 29/30 7 sept 1e kindje 22-1 1e echo
LaChouffe 29/31 10 sept? 1e kindje 23 jan 1e echo
Monchichi 30/29 4/5 sep 1e kindje 2/1 bellen met vk
Loef161 4 september 2e kindje
Roos1517 3 sept 3e
Elin33 36/39 10 sept. 1e kindje 23 januari 1e echo
Memama92 26/31 6 september 2e 24 januari 1ste echo
Timo230
hazelnootje9 32/33 11 september 2e meisje
Cakejes 40 4september 1e zwanger via ivf
Chicklit 31/34 12 sept 1e
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
Wat heftig hazelnootje! Kan me voorstellen dat je nog wat voorzichtig bent idd.

@ nipt wel/niet: val niet onder de risicodoelgroep en ook niks geks verder in de families. Heb soms het idee dat we ons tegenwoordig allemaal gek laten maken met al die onderzoeken die je kunt doen. Waarom dan toch twijfel, tjaaa stel dat er wel iets zou zijn... hadden we het dan willen weten? Heb toch ook vaker gehoord dat men onnodig ongerust werd door de uitslag en er niks aan de hand bleek te zijn.. en andersom trouwens ook. Dus het voelt voor ons een beetje als ‘schijn’zekerheid.

@ vertellen: bij ons weten nu 4 bevriende stellen het, beste vriend van man, onze ouders en mijn directe collega het. Komende week onze broers/zussen ergens treffen en ga het volgende week aan mijn manager vertellen. De rest denk ik na de termijnecho.
Dag dames,
Ben niet zo actief geweest afgelopen tijd omdat ik best wel ziek ben geweest. Zal komende tijd me wat meer verdiepen in jullie verhalen en vragen etc. Voel me nu een beetje ego met m’n egopost. Heb maandagavond bij de hap gezeten omdat ik niets binnen hield. Ook geen vocht. Toen heb ik zetpillen gekregen bovenop de medicatie die ik al had. Dit hielp gelukkig, dus infuus was te voorkomen. Nu gaat het stukken beter met me. Wel de hele dag ziek gemeld op werk. Heb een extra echo afspraak gemaakt omdat ik me toch wel gewdongen voel om het nu het hele team op werk te vertellen. Ben nu al zo vaak ziek geweest. Morgenavond gaan we hopelijk weer een mooie echo zien.:)
Maandag kan ik het dan hopelijk op werk vertellen en wil dan ook de kinderen en ouders vertellen. Ben dan nog maar wel 10 weken, maar ik vind het fijn om open te kunnen zijn. En ook fijn om transparant te kunnen zijn naar ouders. :)

Wij gaan ook de nipt doen. Geen risico binnen de familie, maar ik vind het toch wel fijn om daarin bevestiging te krijgen. Er vanuit gaande dat er niets geks uit komt.. je weet het natuurlijk nooit. Ook willen we met 15 weken een geslachtsbepalingsecho doen. Willen jullie dit ook doen?

We zijn vandaag weer in ons nieuwe huis geweest. Het is al zover af.. maar moeten echt nog wel paar maanden wachten tot ook de rest opgeleverd kan worden. We willen een foto maken in de babykamer als zwangerschapsaankondiging voor op fb. Veel mensen in mijn omgeving weten al dat ik zwanger ben. Veel vrienden van m’n vriend vertellen we het na 15 februari, de termijnecho. Misschien dat we het komend weekend wel al vertellen aan m’n vriends oma. Onze broers zussen en ouders weten het al best lang.
@hazelnootje9, kan me voorstellen dat je er dan wel wat minder onbevangen in staat. Ik kreeg vorige keer de miskraam vlak voor de echo, merkte nu ook wel dat ik het spannend vond.

@DEM89, jeetje wat afschuwelijk als je je zo voelt, dan is er ook even niks leuks meer aan, en egoposten mag hier ook he! Als zelfs vocht niet meer binnen blijft heb je idd wel wat extra hulp nodig, fijn dat ze je wat helpen! Ik ben ook wel erg misselijk, maar heb zijn van die vlagen gedurende de hele dag, moet wel een paar keer per dag overgeven. Maar daar tussen kan ik goed eten en drinken..
Merk wel dat ik het spannender vind de deur uit te gaan, omdat het soms op de stomste momenten op komt zetten. Steeds plastic zakje bij me overal ;)
Vanaf wanneer is het begonnen bij je?

Wij hadden vandaag de intake, dat ging allemaal vrij vlot. Aa het eind gaf ze aan dat we nog wat tijd over hadden en of ik ook nog stiekem even wilde kijken (doen ze normaal gesproken niet zei ze). Het beebje was alweer 2 keer zo groot ivm vorige week, nu dik 2 cm ipv 1, en weer een mooi kloppend hartje. Ze heeft me iets naar voren gezet, zit nu op 8+5.
Over drie weken de termijn echo!

Hoe gaat het met de andere dames?
Wat veel reacties weer! Vind het lastig steeds te reageren met al die misselijkheid en moeheid. Al lees ik ook al een hoop op Facebook natuurlijk.

@Elin: wat een mooie reactie van je ouders, mijn moeder en schoonmoeder waren ook in tranen haha. Wel heel vervelend van het overgeven. Dat heb ik gelukkig nog niet gehad, al ben ik sinds deze week wel echt suuupermisselijk. Bij m'n vorige zwangerschap begon het rond deze tijd minder te worden, nu begint het pas heb ik het idee. Eten lukt gelukkig wel aardig, al heb ik meer trek in ongezonde dingen.
Leuk dat je weer even mocht kijken!

@salacia: fijn, een mooie echo.

@Dem: ook voor jou rot, al dat overgeven. Gelukkig voel je je weer wat beter. Veel plezier bij de echo vanavond!

@mensen vertellen: bij 4 weken ouders en broers en zussen, en enkele goede vrienden. Na de echo met 8 weken langzaamaan aan vrienden aan het vertellen en na de termijnecho aan werk.

@buik: hier nog helemaal niks, zelfs beha's gaan nog prima. Bij vorige zwangerschap kreeg ik pas iets van een buik met 20 weken (terwijl ik heel tenger ben), hoop dat het nu niet zo lang duurt. Uiteindelijk toen trouwens wel een enorme buik gekregen nog.

@geslachtsbepalingsecho: vorige keer met 16 weken gedaan, nu willen we het zeker weer doen. Ben zo nieuwsgierig! En daarna lekker shoppen.
Hoe is het met iedereen?
Het is hier inderdaad behoorlijk stil, zijn de meesten naar facebook vertrokken?;)

@Herfstblaadje, haha dat trek hebben in ongezonde dingen herken ik wel, heb dat wel wat met hartige dingen zoals chips en mac. donalds;) Ook een beetje een waterijsjes tik, die kan ik de hele dag wel eten.
Misselijkheid begint wat af te nemen, de ene dag bijna niks, de andere weer wel, het is niet meer constant zeg maar...

Verder gaat hier volgens mij alles wel goed, buikje begint wel echt te groeien. S'avonds en een mega opgezette buik, niet normaal! Volgens mij zijn mijn darmen aardig van slag!

Nog een weekje wachten, en dan de termijn echo (20-02)! Heb er wel zin in hoor, als het goed is ben ik dan 11,5 weken. Bij ons plannen ze niet meer perse met 12 weken maar tussen de 10 en 12 weken. Die tijd tussen de echo's vind ik wel spannend hoor, herkenbaar?

Geslachtsbepaling gaan wij ook met 16 weken doen, zo nieuwsgierig!

Hoe is het met jou Salacia? en met de rest?
Elin, ik had bijna precies jouw tekst kunnen schrijven haha!

Ook bij mij begint misselijkheid af te nemen, soms nog wat piekdagen maar ook niet meer constant gelukkig.

Moeheid is nog wel volop aanwezig, vind werken af en toe vrij pittig.

En die buik idd, mijn darmen zijn onwijs opgezwollen haha! Moet echt uitkijken met bepaalde kledingstukken. Had gelezen dat het rond deze termijn vooral je darmen zijn. Je baarmoeder en baby zitten nog veel lager, in de schaamstreek terwijl het rondom en net onder mn navel opgezet is. Helemaal s avonds is het erg!

Hier ook volgende week echo, vind het ook wel weer spannend. Bij ons doen ze echo ook tussen 10-12, ik ben dan bijna 11 weken. Weet alleen niet of ik het daarna ook meteen op werk wil vertellen. Ergens wil ik wel wachten tot de 12wkn grens maar het is niet alsof ik daarna nog extra datapunten krijg ofzo.

En hier vooral de hele dag trek, ook wel zin in fruit, boterhammen met pindakaas, krentenbollen en ga zo maar door ;-) Kan de hele dag wel dooreten en doe dat nu ook op sommige dagen dus moet wel even beetje op gewicht gaan letten haha

Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Leuk weer wat te lezen van jullie! Fijn dat de misselijkheid minder wordt.
Hier leek het meer te maken te hebben met een rondzingend virus in mijn omgeving, daarna eigenlijk vrijwel nergens meer last van gelukkig. Eet wel vrij vaak gedurende de dag, dat hielp bij mijn eerste namelijk ook heel goed.

Wij ook volgende week de termijnecho, ben heel benieuwd! De meesten weten het nu wel, volgende week nog even de laatste vriendinnen (na de echo) en dan op het werk (nu weten wel 2 collega's en mijn manager het, maar de rest nog niet).

Dan nog een vraagje, voorlopig volgens mij nog totaal niet nodig, maar was alvast aan het rondkijken voor beetje leuke, hippe en ook wel wat netjes (voor werk) zwangerschapskleding voor liefst ook een schappelijke prijs. Heb van de vorige keer nog wel wat dingen, maar niet heel super leuk meer vind ik en ook ander seizoen... had zin om te shoppen dus dacht alvast even online kijken :-D maar tot nu toe vind ik het maar tegenvallen. Iemand nog tips?
Salacia, ik vind het ook tegenvallen hoor. Ik draag veel jurkjes, omdat ik klein ben, dus de jurken lang zijn, kan ik ze nog wel even dragen. Heb wel een broek gekocht bij de h&m. Op zich wel een mooie jeans. En bij prenatal twee jurkjes in de sale gekocht. Lijken gewoon normale jurkjes.

Over m’n misselijkheid.. na die heftige week is het ineens gestopt. Ben dus misselijk geweest vanaf 6 weken tot 10 weken.

Vanochtend hebben wij de termijnecho gehad. Ik ben een dikke week vooruit gezet waardoor we nu uitkomen op 30 augustus. Ben dus precies 12 weken vandaag. ♥️ Alles was goed! We hebben vanochtend in ons nieuwe huis een foto gemaakt in de babykamer en die zetten we vanavond op social media. :)
Hoe waren de termijnecho's deze week? En hoe voelen jullie je?

Hier zag alles er helemaal goed uit :flirting: Mini was druk aan het stuiteren! Zo leuk om te zien!

Ik voel me gelukkig best wel weer goed! Nog wel veel last van moeheid, meeste avonden rond 19.30-20 naar bed :zzz: Jullie enig idee vanaf wanneer dit beter wordt?

En ik ben nog zo opgeblazen, ik lijk sprekend op een dik michelin mannetje! Terwijl ik van mezelf helemaal niet dik ben en ook nog niet ben aangekomen (ook niet afgevallen) maar laatste tijd enorm opgezwollen buik. Dat belooft wat.... :bonk:
Inderdaad rustig hier! Moet zeggen dat ik meer op Facebook kijk en ook nog meeschrijf in het augustus topic dus het komt er soms niet van hier ook te schrijven.

Hier alweer 13.5 weken, het gaat best snel en mijn buikje begint nu echt te groeien. Binnenkort maar weer de zwangerschapsbroeken tevoorschijn halen. Verder misselijkheid bijna weg en moeheid helemaal weg. Fijn om weer wat meer energie te hebben!

@lachouffe: fijn dat alles er goed uitzag! Vervelend he, die moeheid. Bij mij ging het na 12 weken een stuk beter, hopelijk bij jou ook snel.

@salacia: ik kan zelf wel slagen bij asos, newlook maternity en H&m. Zalando heeft ook veel, van de week alvast een jurkje in de sale daar gekocht. Ik heb nog veel broeken en shirts van de vorige keer, dus ga nu vooral inzetten op zomerjurkjes ;)
Fijn om over jullie goede echo's te lezen! Hier gisteren ook een mooie echo gehad, baby was enorm druk aan het bewegen. En hoewel ik het allemaal al een keer heb meegemaakt, blijft het zo enorm bijzonder. Was weer op slag verliefd! Alles zag er perfect uit volgens de echoscopiste, ben zelfs een paar dagen vooruit gezet. Nu uitgerekend op 9/9 (mijn eigen verjaardag!). Nu durf ik echt blij te zijn en heb ik wel zin om het mensen te gaan vertellen :)

Bij mij begin je het ook wel te zien, hoewel ik 2kg ben afgevallen (weinig eetlust). Gelukkig wordt dat nu wel langzaam wat beter.

Wat kleding betreft heb ik vooral h&m. Vorige zwangerschap wat dingen in de sale gekocht, en veel shirtjes met vesten gedragen, nu worden het ook zomerjurken denk ik :)
Hey meiden.

Ik moet me helaas afmelden.
Ik heb vorige week een miskraam gehad.
Ben eergister gecureteerd.
Bij tien weken is mijn kindje gestopt met groeien.

Ik voel me leeg en kloten.
Ik heb me nooit kunnen voorstellen wat een verdriet dit geeft.
Ik kan ook niet naar jullie berichtjes kijken omdat het me te veel pijn doet.

Ik hoop dat ik nog eens me zal kunnen aanmelden in een groep.
De pijn in mijn hart is nu ondraaglijk.

Mijn baarmoeder is leeg, het was de plek waar mijn kindje een korte tijd heeft mogen wonen en waar het hartje heeft mogen kloppen maar de natuur heeft voor ons besloten dat het nog geen tijd was en ik zal op een dag de natuur dankbaar zijn dat ik niet voor zn keus had moeten staan maar nu ben ik nog niet klaar om te begrijpen en voel ik alleen maar pijn.
Het doet zn vreselijke pijn.

Gelukkig heb ik nog een dochter waarvoor ik moet zorgen en me niet zal kunnen opsluiten om me alleen maar klote te voelen, ik moet door. Voor mijn dochter en mij zelf.

Ik wens iedereen een fijne zwangerschap toe.
Wat klote Timo 😭 ik weet helaas hoe het voelt... Heel veel sterkte!
Oh jeetje Timo wat heftig...en vreselijk verdrietig! Ook ik weet helaas hoe het voelt..Wat dat betreft blijft het toch een wondertje dat er gezonde baby's geboren worden.

Ik wil je een dikke knuffel geven en je heel veel sterkte wensen! Neem de tijd om dit een plekje te geven. Hoop dat je je snel weer bij een groep mag voegen en een hele fijn zwangerschap tegemoet mag gaan :hug:
Wat heftig Timo, heel veel sterkte :hug:
Wat ontzettend verdrietig Timo :hug: Hier zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je snel mag genieten van een wondertje in je. Voor nu, rust goed uit en denk om jezelf!
Dank jullie wel!
❤️
Sterkte Timo, dit moet verschrikkelijk voor je zijn....
Wat verdrietig Timo! Ik hoop dat je het kan verwerken samen met je man/vriend, fijn ook dat je steun hebt aan je dochtertje. Hopelijk voor jou een nieuwe zwangerschap in het vooruitzicht :hug:
Hoe gaat het met iedereen? Zou leuk zijn weer wat van jullie te lezen :-)
Topic is beetje doodgebloed he? Is de facebook groep nog wel actief?

Hier gaat alles heel erg goed, eindelijk van die eerste trimester kwaaltjes af en nu lekker genieten. We weten sinds kort dat het een jongetje wordt, heel leuk! :)

Hoe is het bij jou Salacia? En bij de rest? Buikjes ook al goed aan het groeien?
Wat leuk om hier weer wat te lezen! Hoe het op de facebook groep is geen idee. Zit ik niet bij.

Wat leuk laChouffe een jongetje!! Bij mij was ze 90% zeker dat het een meisje is, maar er was wel twijfel. Dus hou nog wel even een slag om de arm tot de 20 wk echo. Die is 18 april dus schiet al op!

Wel de nodige kwaaltjes, ik pik geloof ik elk virus of bacterie op wat er te vinden valt. Nu weer voorhoofds- en bijholte ontsteking. Toch maar een kuur gekregen na weken kwakkelen. Inmiddels ook 25% ziek gemeld ivm bekkenklachten, die zijn toch wel naar hoor..
Met de baby gaat alles gelukkig goed! Buikje is al flink aan het groeien!! Wat gaat die tijd snel.
Hoe gaat het bij jou Salacia?
Leuk weer wat van jullie te horen! Vind t wel jammer dat het een beetje dood gebloed is hier, maar zit ook niet bij de Facebook groep.. wellicht is het daar druk :-)

@lachouffe: leuk dat jullie al weten wat het wordt. Hadden jullie een voorgevoel of helemaal niet?

@elin33: vervelend die kwaaltjes! Hopelijk gaat t straks beter als het weer ook beter wordt. Heb je hulp voor de bekkenklachten? Spannend de 20 weken echo! En benieuwd of ze dan idd gelijk hadden qua geslacht.

Hier alles goed. Mag niet klagen, vrijwel nergens last van :-) we hebben deze week een extra echo, hoop dat ze dan kunnen zien wat het wordt (en bevestiging dat alles goed is natuurlijk). En anders 20 april de 20 weken echo, dat schiet ook al op idd! Spannende tijden weer hoor. Voelen jullie de baby al?
Ik zit ook niet bij de fb groep dus idd fijn om hier weer wat te lezen! Fijn dat het goed gaat met jullie kindjes. Elin wel vervelend dat je alles oppikt... en die bekkenklachten zijn ook erg naar, daae had ik de vorige zwangerschap ook last van. Nu probeer ik al wat meer oefeningen te doen zodat ik er nu hopelijk niet zon last van krijg.
Hier gaat verder alles goed, we krijgen nog een meisje! Dat vind ik wel erg leuk omdat ze ook maar 1.5 jaar schelen. 25 april hebben we de 20weken echo, vind ik toch weer spannend hoor. Maar buik groeit goed dus in principe geen reden tot zorg. Ik heb gelukkig weer eetlust, maar wel meer hoofdpijn de laatste weken. Ik heb wel het idee dat ik de baby heel soms voel (is ook heel beweeglijk), maar nog niet heel duidelijk. Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant, dus dan kan het zijn dat je later pas wat voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven