Uitgerekend januari 2016

20-05-2015 11:21 2295 berichten
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderhedenGeboren opkleintje_ik29+341e10 januarieen DOCHTER!25-12-2015 Tien_voor_tien27+331e20 januarieen ZOON!26-12-2015 Witteparel26+281e4 januarieen ZOON!02-01-2016 Eloise_Xennakiss30+311e12 januarieen DOCHTER!08-01-2016 Majiem?+?1e6 januarieen ZOON!11-01-2016 ourea31+351e20 januarieen ZOON!16-01-2016 lilapie29+311e22 januarieen ZOON!20-01-2016 NYC36+362e26 januarieen ZOON!21-01-2016 Anouk8926+281e20 januari11-09-2015, In eeuwige herinnering, zoontje Boet...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
8.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat veel nieuwe schrijfsters! Gefeliciteerd allemaal! Loop iets te ver achter om iedereen persoonlijk te feliciteren



Moeders voor moeders heb ik wel over na gedacht, maar vind het een beetje lastig aangezien ik in een flat woon.. Iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 11 juni ook een 8 weken echo, maar die heb ik zelf aangevraagd omdat ik dan gewoon al wil weten of het hartje klopt, 30 juni 10,5 week echo die wordt dan ook uitwendig gedaan. Ik kon gewoon niet wachten tot 30 juni dus vroeg of ik met 8 weken al een inwendige echo mocht krijgen
Alle reacties Link kopieren
@Lellie ik snap je heel goed! Ben ook zo benieuwd naar het hartje! Gewoon iets meer zekerheid.



Wij willen het -als alles goed gaat- op onze bruiloft aan beider ouders vertellen.
Hallo dames,



Wat ontzettend leuk om hier al jullie verhalen te lezen. Ik lees altijd wel mee in de topics maar heb nog nooit eerder echt actief meegeschreven, wil het nu eigenlijk wel gaan doen :-)



Ik heb op Moederdag positief getest en ben rond 13-17 januari uitgerekend. Nog 1,5 weekje geduld want ik heb 1 juni een hele vroege echo. Als het goed is ben ik dan rond de 7,2 weken.



Leuk om te lezen dat het voor veel meiden de eerste zwangerschap/kindje is, kunnen de ervaringsdeskundige mooi hun ervaringen delen. Hopelijk heeft iedereen snel mooie kloppende hartjes op de echo!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, volgens mij hebben de meesten van ons een echo met 7/8 weken. Als ik een beetje rondlees zie ik veel staan dat een vroege echo alleen wordt gedaan als daar medische noodzaak voor is. Waarom krijgen wij hem dan toch allemaal zo vroeg? Of is dat nieuw beleid ofzo? Ik heb echt geen idee, is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw voor mij.



Dat zal een mooie bruiloft worden Lily.



Ik twijfel ook nog een beetje over moeders voor moeders. Moet mezelf nog even hoed inlezen eigenlijk.
Ja het valt mij ook op dat veel meiden hier een vroege echo hebben. Een 8 WK echo kan hier wel, maar dat is dan wel eigen initiatief en op eigen kosten.

Ik vind 10 WK lang duren, maar hou het toch maar aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames Allemaal gefeliciteerd! Zou ik mee mogen schrijven? 6 mei heb ik positief getest en volgens internet zou ik rond 13 januari uitgerekend zijn. 4 juni heb ik de intake en echo bij de verloskundige.



Doe niet mee met MvM omdat niemand het nog weet en veel bekende om me heen bekend zijn met MvM en dus ook weten wat die flessen zijn.



Voor de tabel 1ste, 29 en 34.
Alle reacties Link kopieren
De verloskundige vertelde me dat de acht weken echo standaard is, en dat is dan direct aansluitend met de verloskundige en daarna met de gyn. Geen idee waarom precies... Iets met het verbeteren van de zorg rondom de geboorte.
Alle reacties Link kopieren
Lily; ik woon ook in een flat. Je kunt ook zelf de flessen naar een punt brengen en daar nieuwe flessen ophalen als je ze niet voor de flat op straat wil zetten (wat ik dus liever niet wilde)



Hier is de echo meer 8/9 weken nu standaard. 4 jaar geleden kreeg ik ook een echo met 9 weken en 1 met 12. Ik vind het wel fijn.
Hier is norma gesproken ook rond 8-9 weken, 12 en 20 weken.

Bij mij is het helaas vanwege medische indicatie ( of eigenlijk vanwege de spanningen) en mag ik daarom wat eerder. Is dus niet standaard en ook niet altijd fijner, omdat er soms te weinig te zien is. Vrienden van ons hadden vroege echo, was helaas niet goed. Week later terug bleek ze een week minder ver te zijn, zit je dus hele week in spanning voor niks.



Wat leuk om te vertellen met de bruiloft
Alle reacties Link kopieren
Zo meiden!! Wat een gaaf topic alweer!! en wat veel meiden die meeschrijven! Gezellig!!

Op de vraag of er een maximum gesteld moet worden: dat lijkt mij wel verstandig. Anders wordt alles erg onoverzichtelijk.



Ik moest vandaag de hele dag werken en ik voelde mij niet echt erg lekker, niet handig dus. Nadat ik wat extra gegeten had, ging het een stuk beter.



moeders voor moeders vind ik een heel mooi initiatief. Een aantal weken geleden wilde ik hier ook zeker aan mee doen! Maar nu het eenmaal zo ver is, staat het mij heel erg tegen. Het initiatief vind ik nog steeds geweldig, maar voor mijn gevoel heb ik nu zoveel aan mijn hoofd, dat ik er in mijn hoofd geen ruimte voor heb.

Zo heb ik ook nog niet gebeld naar de verloskundige. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven en denk soms dat ik mijzelf voor de gek houd of dat het misschien deze week nog wel mis gaat ofzo..

Heel suf! Ik moet 's ochtends bellen tussen half 9 en half 10 en ik heb eigenlijk met mijzelf afgesproken dat ik dit morgen maar eens ga doen.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
8 weken echo is bij VK die eigen apparaat hebben meestal standaard tegenwoordig hoor. Dus niet bizar vroeg. Volgens mij heb ik die vorige keer ook gehad.



Laura gewoon bellen morgen. Komt echt goed.



Ik doe niet mee aan MvM. Vind het niet te combineren met mijn erge misselijkheid en bovendien ben ik nu grootste deel van de eerste weken op vakantie.



Voel de misselijkheid overigens nu alweer licht opkomen. Hoop dat de eerste keer overgeven nog even duurt.



Zou iemand mij in de lijst willen zetten? Ik ben overigens tegen een stop in de eerste weken. Het aantal meiden normaliseert vanzelf over de periode.
Alle reacties Link kopieren
Probeerde mijzelf in de lijst te zetten maar zie mezelf niet staan dus denk iets verkeerds gedaan en opnieuw proberen ging niet meer. Zou iemand even willen kijken en op de juiste manier willen invullen?
Jullie staan erin.
Alle reacties Link kopieren
Hier even een beetje onzeker. Heb gisterenavond en vanmorgen een beetje licht/bruine afscheiding. Lees op internet dat dit veel voor komt tussen de 4-7 weken en dat dit vaak normaal is. Heb ook niet meer buikpijn dam wat ik hiervoor had... iemand anders nog hier die dit ook heeft? Ik heb 2.5 week geleden ongeveer ook bruinverlies gehad toen ik 1 week overtijd was....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 3 dagen bruinverlies gehad (nu 5+1, waarschijnlijk nog van de innesteling). Ik vind het ook lastig maar als je gaat zoeken kom je ook veel verhalen tegen van vrouwen die bijv. heel de zwangerschap wat bloed verliezen. Soms zelfs met stolsels en kramp en vervolgens blijkt alles gewoon goed te zijn. Donker is sowieso beter als helder en als je geen kramp hebt hoef je je volgens mij niet echt zorgen te maken. Maar zeker weet je het nooit. Je wordt er alleen zo onzeker van.
Alle reacties Link kopieren
Ja die verhalen zijn ook veel te vinden. Heb nu alleen last van menstruatiepijn en mijn darmen doen pijn maar dat heb ik al de tijd al en steekjes in mijn liezen sinds gisteren. Het is nu echt alleen het slijm/afscheiding wat licht bruin gekleurd is..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak voor de eerste echo! Ook met 8 weken, spannend! 17 juni mag ik komen.

Heb vooral last van buikpijn.. Hopen dat dat over een tijdje minder wordt! Maar alles voor het goede doel:-) Overigens heb ik me net in laten schrijven voor Moeders voor Moeders.
Alle reacties Link kopieren
Annemarije, ik heb dat niet, maar als je je echt veel zorgen maakt kun je ook even de verloskundige bellen. Ik denk inderdaad dat als je geen helder bloed verliest in combinatie met flinke krampen, dat je er van uit kunt gaan dat het goed zit. Wanneer heb je ook al weer je echo?
Alle reacties Link kopieren
Het is nu weet weg. En heb niet meer last dan wat ik hier voor had. Het was ook niet echte bruinbloed meer bruine slijm.

Ik wacht het maar gewoon rustig af. 10 juni heb ik de eerste echo
@annemarijeg: Ik denk dat het alle kanten op kan, 1/5 vrouwen hebben last van bloedverlies en hebben toch een gezonde zwangerschap. Dus het hoeft niets te betekenen, zeker niet als het al weer gestopt is.



@tabel: zouden we de tabel sluiten? We zijn nu al met veel en ik persoonlijk vind het nu al moeilijk om alles bij te houden.



@misselijkheid: gisteren plots wel een vlaag van misselijkheid gehad die me deed denken aan m´n voedselvergiftiging in India. Na een kwartiertje was het weer over.



Hebben jullie ook vaak honger? Ik weet nochtans dat ik nu echt nog niet meer mag eten en dat die baby die een rijstkorrel groot is nog niets extra nodig heeft. En toch heb ik zo vaak honger.



@moeders voor moeders: geen idee of zoiets bestaat in Zweden. Ik vermoed van niet, heb er nog nooit van gehoord.



@echo: jullie krijgen wel allemaal vroeg een echo. Oh, ik ben jaloers :( ik vrees dat ik ga moeten wachten tot 16-18 weken. Ik heb de combinatietest aangevraagd, dat is de enige manier om op 11 weken een echo krijgen, maar in juni-juli draait het ziekenhuis op minimum-bediening en doen ze enkel de combinatietest bij vrouwen boven de 35. Hopelijk maken ze een uitzondering voor mij



@laura: al gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook net ingeschreven voor moeders voor moeders en bij de verloskundige. Ze gaat me een dezer dagen bellen voor een afspraak.



Gelukkig heb ik geen last van de misselijkheid, maar wie weet gaat dat nog komen. Wel heb ik heeel veel hoofdpijn en ben erg moe, is dat voor jullie herkenbaar?



@Annemarijeg, wat ontzettend naar, die onzekerheid!
@parka: hoofdpijn heb ik ook. Vermoeidheid, tja, moeilijk om in te schatten. Ik ben wel moe, maar ik heb wel vaker dat ik moe ben. Bovendien slaap ik niet zo goed, want het is hier om 3:30 al licht buiten.
Alle reacties Link kopieren
@Parka Geen hoofdpijn gelukkig. Wel merk ik dat ik na een hele dag werken savonds erg moe ben. Sochtend ben ik enorm vroeg wakker tussen 6 en half 7, hoe laat ik ook naar bed ga. Ik moet dan plassen en krijg honger. Nu zou ik nog kunnen genieten van het uitslapen word ik uit mezelf zo vroeg wakker
Alle reacties Link kopieren
meiden!



Ik heb vanmorgen gebeld hoor!! Tussen alle bedrijven door..

Ik mag woensdag 10 juni komen voor de echo, net vele anderen hier!! Zo grappig!

Ik ga het dadelijk even in de tabel zetten.



Voor de rest voel ik mij prima! Wel snel moe en die honger!! haha! Lilapie, ik snap je helemaal!!



Wij gaan het vrijdag aan mijn schoonouders vertellen en zondag aan mijn ouders. Voor mijn ouders heb ik een beertje gekocht. Daar zit een kaartje aan waar ik op heb geschreven "Lieve opa en oma, willen jullie op beer passen tot dat ik er ben?".

(Beter goed gejat dan slecht verzonnen, hoor!! )
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven