Uitgerekend januari 2016

20-05-2015 11:21 2295 berichten
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderhedenGeboren opkleintje_ik29+341e10 januarieen DOCHTER!25-12-2015 Tien_voor_tien27+331e20 januarieen ZOON!26-12-2015 Witteparel26+281e4 januarieen ZOON!02-01-2016 Eloise_Xennakiss30+311e12 januarieen DOCHTER!08-01-2016 Majiem?+?1e6 januarieen ZOON!11-01-2016 ourea31+351e20 januarieen ZOON!16-01-2016 lilapie29+311e22 januarieen ZOON!20-01-2016 NYC36+362e26 januarieen ZOON!21-01-2016 Anouk8926+281e20 januari11-09-2015, In eeuwige herinnering, zoontje Boet...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
8.17% gewijzigd
Gefeliciteerd aan alle nieuwe meiden we worden wel een groot groepje!

@anoniempje: pfff wat heftig. Word je extra opgevolgd door wat er gebeurd is?

@bambi: ik hoop op goed nieuws voor je bij 8 weken.

@thymara: hmmm ik weet niet goed hoe ik mijn labo kan omschrijven. Ik werk voornamelijk in een moleculair labo (cellijnen, qPCR´s, western blots...) dat vind ik een relatief veilige plaats, omdat ik daar mijn eigen "bench" heb en ik de collega´s rond mij vertrouw. Bovendien werk je dan meestal met erg kleine volumes.

Vandaag en gisteren werkte ik (uitzonderlijk) in een histologie labo, wat die twee in de gootsteen gooiden was volgens mij Formaldehyde (totally not done!). Overal in dat labo werken mensen met xyleen en 99% ethanol en dat ruik je zelfs als je binnenkomt. Ikzelf doe dan wel alles netjes in de trekkast en gebruik zo´n halve doos handschoenen per werkdag, maar erg veilig voel ik me niet als de collega naast me gewoon een beker xyleen open heeft staan of als plots twee idioten Formaldehyde weggieten.

In wat voor labo werk jij? Ga je het eerder aan je collega / werkgever vertellen? Hoe heb je dat bij je eerste gedaan?

Dat onopvallend veiliger werken is wat ik nu doe: bijna constant onder de fume hood werken en handschoenen bij minste contact wisselen. Ik droeg zelfs een labo jas vandaag, dat heb ik volgens mij niet meer gedaan in 3,5 jaar. En ik probeer realistisch te zijn dat de blootstelling aan schadelijke stoffen nog altijd erg beperkt is. Als je met je auto in de file staat adem je ook niet de meest gezonde lucht in.

@lily: weet je al of je het gaat vertellen op je werk?
@lilapie. Ik werk ook in een moleculair lab. De technieken die je noemt zijn ook mijn dagelijkse werk. Maar ik werk ook vaak met pathogene micro-organismen en toxines. En daarvoor zal extra bescherming nodig zijn, of er maar helemaal niet meer mee werken. In een histo-lab is wat extra bescherming (mondkapje) geen overbodige luxe. Das wel een enorme blunder om formaldehyde door de gootsteen te gooien.

Ik ga het een collega iets eerder vertellen ivm een bepaald experiment, de rest pas als ik voorbij de 12wk. Ik ga op vakantie als ik 10wk ben, dus dat komt eigenlijk wel goed uit.

Bij m'n eerste werkte ik nog in een microbiologie lab met pathogenen. Dat werd dus tijdelijk een kantoorfunctie. Ook al mocht ik voor veel dingen het lab wel op, m'n baas zei dat ik geen enkel risico moest nemen :-). Dat waren een paar saaie maanden. Hoewel ik vlak voor m'n verlof ook niet meer fatsoenlijk bij de flowkast had kunnen werken door m'n dikke buik :-)
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

ik twijfel enorm. Ik heb gister ochtend een test gedaan van etos, de goedkoopste (vergelijkbaar met die van de kruidvat), daar was een heel licht streepje op te zien. Gistermiddag een clearblue test gedaan (na wat koffie en glazen drinken), toen stond er niet zwanger, vanmorgen weer die goedkope gedaan, en weer 2 strepen, waarvan de test streep duidelijker te zien was als die van gister ochtend.

Wat denken jullie? Een streep is een streep? Of toch nog een keer opnieuw testen? En iemand ervaringen met de digitale clearblue testen?
Hcg is in je ochtendurine meer geconcentreerd dan je urine overdag omdat je dan meer gedronken hebt. Ik zou nog even 2 dagen wachten met testen en dan opnieuw testen. Hcg verdubbeld elke 48-72 uur. Ik heb wel goede ervaringen met de clearblue.

Maat normaal gesproken komt er geen streepje als je geen hcg in je urine hebt
@lilapie heb vandaag niet echt de keuze gehad, moest assisteren bij een röntgenfoto en moest een goede reden hebben om daaronder uit te komen. Dus heb het aan twee directe collega's verteld en m'n leidinggevende. Wel zwijgplicht opgelegd natuurlijk, maar of dat lukt weet je nooit.
@women: een streep is een streep. Dus proficiat!
Lastig lijkt me dat als je werkt in een risico volle baan. Ik heb daar gelukkig niet zo'n last van.

Al waren ze vandaag bomen aan het sproeien met een een of ander pesticide op mijn werk. Ik kreeg t vol in mijn gezicht toen ik de auto uit stapte. Daar was ik even not amused van, maar schadelijke stoffen zijn natuurlijk overal.
@lilapie: Ja he, zou t ook denken. Als het echt zo is, is t mn 3e kindje al, dus dan zou je denken dat die wel ervaring hebben, maar toch is het elke keer weer spannend, en slaat soms de twijfel toe. Ik weet wel dat ik met de vorige 2 ook vage streepjes had.

Kan ik mezelf ook al bij de lijst zetten? Vind het wel leuk om mee te praten!
Wat fijn dat ik nog net in de tabel kan. Althans Ourea vond het goed haha. Thanks meid ;)!

@ Ourea: Ik wilde inderdaad eerst even "bijkomen" van het nieuws, denk dat ik over een week/anderhalve week wel een keer bel.

@ Lilapie & Thymara: Lastig hoor als je werk hebt wat mogelijk een gevaar voor de gezondheid van je baby met zich meebrengt. Ik denk dat ik het dan ook al zeer op tijd bij mn manager had aangegeven. Beter risico vermijden! Ik heb gelukkig eeen kantoorbaan, dus zal waarschijnlijk niet snel te zwaar worden. Heb alleen wel redelijk stressvolle baan, veel pieken, weinig dalen. Dat is ook niet echt gezond... merk dat ik nu al tegen mijzelf moet zeggen laat het los er is nu iets wat belangrijker is. Maar merk dat ik de laatste dagen juist veel sneller gestrest ben... hormonen??

@ hier: Ik merk dat het bij mij nu langzaam aan aan het landen is dat ik echt zwanger ben (weet het pas sinds maandag). Mijn vriend is ook ineens nog liever en zorgzamer voor mij. Hij kwam mij vandaag als verrassing ophalen van mn werk omdat hij wist dat ik een lange zware dag had gehad. Vervolgens zijn we lekker wezen eten. Zooo lief!

Ik ben even benieuwd:

Wisten jullie al voor dat je getest had dat je zwanger was of voelden jullie je niet anders?? (Zeker weten doe je natuurlijk niet;) maar een erg sterk vermoeden bedoel ik)

Ikzelf wist wel dat het anders was. Ik voelde mij anders, maar had ook zo'n beetje elk kwaaltje wat je maar kon bedenken. ( doodmoe, pijnlijke borsten, opvallende adres over mn borsten, steken in mn lies, veel boeren, maagzuur, geen zin meer in eten, terwijl ik normaal altijd heel erg hou van eten en snaaien, heel raar emotioneel) Bij de rondes dat het niet raak was voelde ik vrijwel niks. Overduidelijk was het verschil dus. Ik zei voordat ik ging testen als ik nu niet zwanger ben dan vertrouw ik mn lichaam echt niet meer hoor.
@mara; ik had het bij mijn eerste zwangerschap juist andersom. Ik had bij elke cyclus kwaaltjes en toen het raak was voelde ik niks. Deze keer voelde ik me niet anders dan anders, alleen mijn menstruatie bleef uit. Ik heb een vrij korte cyclus en toen ik op dag 28 nog niet ongesteld was begon ik steeds meer te hopen dat het raak was. Ja dus!
Hoi nieuwe meiden, welkom en gefeliciteerd!

-sorry even een berichtje op telefoon dus ik heb even jullie namen niet bij de hand-

Zo, ik moet dit heel even kwijt. Ik zag zo op tegen vanavond, wij hebben vanavond een feestje hier thuis en ik had gedacht dat het natuurlijk erg op zou vallen dat ik niet zou drinken of roken. Drinken had ik al opgelost doordat ik morgen moet werken, maar het is niemand opgevallen dat ik niet gerookt heb! Al met al meegevallen dus.

Wel een vriendin heel erg emotioneel dat haar ivf etc allemaal niet lukken. Ik moet al huilen bij de gedachte dat ik haar moet gaan vertellen dat ik in een keer zwanger ben geraakt. Maar dat is voor latere zorg. Eerst maar eens een hartje horen en hopen dat alles goed gaat voor ik het aan anderen ga vertellen.
-
@AmberSoof,

dat lijkt me idd ook lastig als je een feestje hebt. Ik vier vandaag mn verjaardag, dus hier ook hopen dat ze niets doorhebben. Roken deed ik al niet.

En van je vriendin lijkt me dat ook moeilijk, zeg. 'Gelukkig' duurt het dan nog even voordat je het vertelt, en kun je je er op voorbereiden, zover als dat kan...

@Bambie80 @Mara86,

Ik voel me ook niet anders als anders, pff... vind ik best frustrerend hoor. Heb dan alleen last van een jeukende 'voorgevel';-), en niet meer ongesteld zijn. Dit is mn 3e zwangerschap, dan zou k t moeten weten... nou vergeet t maar. Ben echt zo onzeker als k weet niet wat. Eerst maar is die echo afwachten, of alles goed is, en heb vanmorgen trouwens weer 2 testen gedaan. Nou echt 2 strepen te zien dus;). Kkan denk nu wel echt zeggen dat ik zwanger ben:):):)
Gefeliciteerd nieuwe meiden!

@woman ik had vorige keer thuis man elke keer glas laten vullen met alcoholvrije wijn. Heeft echt niemand door.

Ik vind het ook weer heel spannend hoor. Vanzelfsprekend is geen een zwangerschap dus ook de tweede of derde niet. Ik vraag mij ook heel erg af of ze woensdag een kloppend hartje zien of dat dat nog te vroeg is. Ga maar uit van niet, dan kan het alleen maar meevallen.
Women, gefeliciteerd met je verjaardag! (Of alsnog of alvast )

Ik heb ook net nieuwe testen gekocht. Ondanks wat kwaaltjes kan ik soms echt niet geloven dat er een vruchtje in mijn buik zit! Ik ga ook nog eens testen haha. Even die bevestiging zien.
-
Ik heb vanochtend ook weer getest. De streep was een stuk donkerder als vorige week, hij werd ook sneller zichtbaar. Dus ik ga het langzaam toch wel geloven.
@Wintertime, Ambersoof, Women: ik heb ondanks al mijn kwaaltjes (die overigens erg komen en gaan) vandaag ook weer een test gedaan. Had speciaal een CB digital gekocht "voor als het eindelijk zo ver was". Zo leuk om te zien: zwanger 2-3 weken

@ myself82: das al snel! Spannend hoor!
Zo herkenbaar, toch nog willen testen... ik heb een paar dagen later nog een test gedaan. Zou nu nog wel weer willen doen voor de zekerheid, maar ik heb me tot nu toe kunnen inhouden ook al regelmatig met misselijk, dus dat geeft wel het gevoel dat ik echt zwanger ben.

@women, spannend! Hoe ver ben je met je echo? Ik moet nog 1,5 week, kan niet wachten tot het zo ver is!
@women nog gefeliciteerd! Hoe is het net je feestje afgelopen? Is het gelukt om de schijn op te houden?
Bedankt voor de felicitaties:)

Nou, ik heb echt de blunder vd dag gemaakt hoor. Let ik overal op zodat het niet opvalt dat ik geen drankje neem oid, laat ik pontificaal mn potje met foliumzuur voor zwangeren op de aanrecht staan. Had het pas s'avonds door!!!Mn schoonmoeder heeft mn afwas en het aanrecht nog opgeruimd en schoongemaakt, dus zeker weten dat zij het gezien heeft...Lekker dom. Nouja, ze heeft nog niets gezegd, doet ze denk express niet;-)

Zijn er trouwens nog dames die zich aan hebben gemeld voor moeders voor moeders?
Hoi dames,

Het is al er druk hier zie ik, maar is er misschien nog plek om mee te schrijven? Ik ben morgen/dinsdag (volgens eigen berekening) 5 weken zwanger. 26 of 27 januari uitgerekend denk ik zelf. Het is ons tweede kindje, we hebben al een zoontje (mei 2014).
Haha women, ik had bijna zo'n zelfde ervaring. Ik zei tegen een vriend van ons die was blijven slapen dat hij wel brood uit de broodbak op aanrecht kon pakken. Maar ik herinnerde me net dat daar ook mijn mama compleet vitamines in zitten. Dus ik zei snel tegen de mannen dat ik wel toast voor ze klaar zou maken.

Ik ga me aankomende week opgeven voor mvm. Maar zou pas na mijn echo willen beginnen ivm de kratjes voor mijn deur. Schoonmama woont heel vlakbij en heeft dat heel snel door :-)
-
Heb je geen achtertuin Ambersoof? Volgens mij kan dat ook.
Oh echt? Dan kan dat wel... Maar ja, dan moet die koerier wel helemaal omlopen. Ik zal van de week eens informeren!
-
Volgens mij wel, dit staat op de site:

"Je hoeft er ook niet voor thuis te blijven. Met je informatrice spreek je af waar de flessen staan en zij geeft het door aan de chauffeur."
Je kunt er inderdaad voor kiezen om ze achter het huis op te laten halen. Dit spreek je af met de vrouw die bij jou thuis komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven