Uitgerekend januari 2016

20-05-2015 11:21 2295 berichten
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderhedenGeboren opkleintje_ik29+341e10 januarieen DOCHTER!25-12-2015 Tien_voor_tien27+331e20 januarieen ZOON!26-12-2015 Witteparel26+281e4 januarieen ZOON!02-01-2016 Eloise_Xennakiss30+311e12 januarieen DOCHTER!08-01-2016 Majiem?+?1e6 januarieen ZOON!11-01-2016 ourea31+351e20 januarieen ZOON!16-01-2016 lilapie29+311e22 januarieen ZOON!20-01-2016 NYC36+362e26 januarieen ZOON!21-01-2016 Anouk8926+281e20 januari11-09-2015, In eeuwige herinnering, zoontje Boet...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
8.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wanneer of hoe vertellen jullie/vertelden jullie aan de ouders dat je zwanger bent?
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
4 juni gaan wij het eerst aan mijn schoonouders vertellen omdat het hun eerste kleinkind word. We geven hun een bord met de regels bij opa en oma. Mijn moeder en onze beide broers en zussen vertellen we met een zelf gemaakt kaartje.

Wij vertellen het pas aan andere zodra we zelf meer weten.
Nou ik twijfel dus enorm. Mijn vriend het liefst rond de 8/10 weken maar ik vind het moeilijk om zo lang mijn mond te houden tegen mijn moeder. Scheelt natuurlijk ook dat het voor mijn moeder het allereerste kleinkind is en ze het niet aan voelt komen (van mijn kant dan, de vriendin van mijn broer kijkt ze zwanger). Je kunt wel stellen dat ze er enorm aan toe is om oma te worden! Bij de ouders van mijn vriend zijn we de laatste in rij en daar is over het algemeen heel weinig interesse in mijn vriend en ik, dus daar wil ik het niet al te vroeg vertellen. Maar weet niet helemaal of ik het kan maken om het tegen mijn ouders weken eerder te zeggen dan tegen de ouders van mijn vriend.
Ik vertel het pas in week 13-14. Dan heb ik mijn vlucht naar België geboekt en vertel ik het aan familie en vrienden. Misschien vertel ik het eerder aan een collega, omdat ik in een labo werk en niet alles meer mag doen.

@parka: hier hetzelfde probleem. In week 7-8 komt mijn mama op bezoek. Ik zou het al willen zeggen, maar vind het dan zo jammer dat mijn schoonouders het nieuws pas weken later horen.
Mijn schoonmoeder weet het al. Die kon wel wat goed nieuws gebruiken zeg maar (haar man, mijn schoonvader) is vorig jaar overleden. Mijn ouders vertellen we het 7 juni, als ze terugkomen van vakantie. Ik wil het ze wel eerder vertellen maar niet via de telefoon.

@Lilapie, dat lijkt me lastig, om dan ke mond te houden als ze een paar dagen over is.
Ik weet dat wij ook vrij vroeg zijn met het vertellen, maar we vinden het allebei zo moeilijk om onze mond te houden hierover!

Daarom besloten om het aan beide ouders en broertjes en zusje te vertellen. Voor beide ouders wordt het het eerste kleinkind.

Verder houden we het nog stil.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Wij hebben het mijn ouders en schoonouders al verteld. De rest gaan we het vertellen naar de 1e echo.
Wat grappig dat jullie ook zo vroeg wakker zijn! Ik ben ook zo vroeg wakker 's morgens. Ik kom vaak ook niet meer in slaap. Afgelopen tijd had ik veel ochtenden werken en dan moet ik toch heel vroeg opstaan. Maar nu ga ik naar dag en avond, ik hoop echt dat ik het allemaal wel ga trekken.

Ik ben vandaag een beetje verdrietig, heel stom, ik heb eigenlijk dit gevoel al een paar dagen. Vind het echt verschrikkelijk om te moeten liegen tegen iedereen en ik maak me zoveel zorgen dat het mis kan gaan. (Daarom durf ik ook mvm niet te bellen.) En ik wil me geen zorgen maken omdat stress ook niet goed is voor mij en die kleine kikkervis. En ik maak me gewoon druk om het feestje van morgen!

Zo ik ben weer uitgezeurd hoor...
-
Haha, de hormonen gaan al op hol. Mijn vriend zei gisteren ook 'je bent echt heel anders hoor, je bent of heel lief en knuffelig of heel fel'.

Oeps, dat wordt nog wat.
Nou echt hè! Ik ben soms ook onverwacht fel, heb er al van meerdere mensen opmerkingen over gehad. Oeps!

Wij zijn nog aan het bedenken hoe en wanneer we het aan onze ouders en omgeving gaan vertellen. Wordt hun eerste kleinkind, dus willen wel wat speciaals doen. Ik denk dat we eerst de intake en echo afwachten.
-
@wintertime: heel misschien vertel ik het aan m´n mama. Ik weet het nog niet. Persoonlijk vind ik 7 weken gewoon zo vroeg.

@ambersoof: die stress is heel normaal, denk ik. Ik ben zo bang dat het alsnog mis gaat, verschillende mensen in mijn omgeving hebben een miskraam gehad. Ik ga erg opgelucht zijn als ik voorbij 12 weken ben.

Vandaag werkte ik in het labo en kreeg ik enorm veel stress omdat ik nu probeer zo veilig mogelijk te werken, maar ik geen controle heb over wat de mensen rondom mij doen. En dan zie je dus twee Chinese researchers in het Chinees overleggen over wat ze moeten doen met een gevaarlijk product, beslissen ze om het in de gootsteen te gieten waar ik naast sta (wat dus niet mag) en wandelen ze daarna weg.
@hormonen, lastig he! Gelukkig hebben er een hoop last van en zijn jullie niet de enige. Soms ook heel makkelijk als excuus. :-)

Wanneer wij het gaan vertellen vinden we erg lastig, het liefst wachten we zo lang mogelijk tot we meer zekerheid hebben, aan de andere kant is het voor ons ook heel dubbel. Eigenlijk is dit namelijk ook ons 2e kindje. Afgelopen februari ben ik met 22 weken bevallen van ons zoontje, hij is en blijft ons eerste kindje. Na deze ontzettend moeilijke tijd, en de Tijd die zal komen ( de uitgerekende datum van hem, komt steeds dichterbij) is het voor ons erg dubbel. We zijn ontzetten blij dat het zo snel is gelukt, maar hadden het eigenlijk nog niet verwacht. Het vertellen krijgt hierdoor bij ons ook wel een andere betekenis, we zijn zoiezie erg benieuwd hoe iedereen gaat reageren, maar waar wij de eerste keer uitpakte met orginele ideeën heb je er nu op de een of andere manier niet zoveel behoefte aan.

Ik wou het toch even met jullie delen😊
Oh jeetje! Wat een verhaal! Ook dit soort verhalen kan je natuurlijk hier met ons delen. Ik kan me voorstellen dat het een bitterzoet gevoel is dat je nu weer zwanger bent! Vind je het nu ook allemaal extra spannend?
-
Wij gaan het pas na de intake en tweede echo vertellen, zodat we zeker weten dat alles goed is, dat is dus met 10,5 week. We wilden het al wel eerder vertellen maar mn schoonmoeder is zo'n mega flapuit dat die het NOOIT voor zich gaat houden (eerste kleinkind en zeurt al 4 jaar dat ze oma wilt worden). Dus dan genieten wij met zn 2en nog wat langer van ons geheimpje.

We willen dit doen via een boekje voor de eerste keer opa en oma en een echofoto erbij.

Mijn zus is ook zwanger en 10 juli uitgerekend, mijn moeder ( vader is overleden) zus en zwager willen we het vertellen door mijn nichtje van 2,5 een shirtje aan te trekken met de tekt, Hoera ik ben zo blij, ik krijg er niet alleen een zusje, maar ook een neefje of nichtje bij!

Ik heb er nu al zin in
Tjee... anoniempjee, dat is niet niks!!

Ik kan mij voorstellen dat dan 'gewoon' vertellen al (spannend) genoeg is.

Ik hoop van harte dat het bij ons allemaal goed gaat, maar voor jou helemaal!!
@ Anoniempjee87: wow wat een heftige tijd hebben jullie gehad goed hoor om het hier neer te zetten, het is allemaal zo spannend en onzeker.

@hier, wij gaan het dit weekend aan de ouders vertellen, omdat het nog zo vroeg is natuurlijk met een slag om de arm. ik heb er wel zin in om het te vertellen!

@ klachten: borsten zijn behoorlijk gegroeid, en ook heb ik last van vermoeidheid en misselijkheid wat beide gedurende de dag met vlagen komt opzetten.
Hi dames!

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ben zo blij dat ik mij ook eindelijk kan aanmelden voor een "uitgerekend in "-topic. Eindelijk valt trouwens wel mee, ronde 4, dus moet niet overdrijven. Maar heb erg onregelmatige en lange cyclussen gehad, wisselend tussen 26 en 56. Deze maand voor het eerst mn eisprong gevonden met ovulatietesten en direct raak!

Ik ben denk dat ik ongeveer 26 januari uitgekerend.

Ik ben zelf 28 en mijn vriend 33.

Kan ik nog met jullie meeschrijven? Of is de tabel vol?

Ik merk hier dat iedereen zich al heeft aangemeld bij de VK. Heb ik nog helemaal niet gedaan. Is dat normaal om dat nu al te doen? Ik ben natuurlijk ook nog heel pril en eerste kindje. Dus moet me nog inlezen geloof ik ;) Ik las iets van rond de 6 weken dat je je dan zeker aan moet melden.
Hai Mara van mij mag je meedoen , ik denk dat het wel verstandig is, om vanaf jou dan de tabel te sluiten.

Te veel mensen, dan raak ik zelf een beetje de draad kwijt met alle verhalen.

wat fijn dat je zwanger bent geworden ondanks je lange wisselende cyclussen!

volgens mij kan je idd nog even 'bijkomen' voordat je je aanmeldt
@Lilapie moeilijke situatie op je werk hoor! Helemaal omdat het direct invloed kan hebben op je gezondheid.

Ik ben sowieso ook in dubio wanneer ik het op mijn werk moet gaan vertellen. Sowieso kan ik niet al mijn werkzaamheden meer uitvoeren, maar ik heb ook krap een jaar de tijd gekregen voor een project waardoor ik een grotere kans heb om een stapje op te klimmen. In elk geval om te bewijzen dat ik dit soort projecten aan kan.. Maar ja.. Een krap jaartje: ik ben sowieso vier maanden uitgeschakeld. Open kaart of niet?! Lastig.

@ Anoniempjee spannend zeg.. fijn dat je zo snel weer zwanger bent maar ik snap dat het een heel dubbel gevoel is!

Haha mooie plannen allemaal dames om het te vertellen, leuke ideeen zitten ertussen
Hallo allemaal,

Ik merk ook dat ik niet alles meer kan volgen eigenlijk....

@Anoniempje; wat ontzettend verdrietig wat jullie meegemaakt hebben. Ik kan me niet voorstellen hoe dat is, maar ik snap dat het alles anders maakt!

Ik heb misschien geen vergelijkbare ervaring maar wij hebben een vrij grote kans (25%) dat ons kindje weer ziek is van de erfelijke ziekte waar wij drager van zijn. En omdat onze dochter al heel veel zorg nodig heeft, zullen we de zwangerschap dan moeten afbreken. Dat is een puur rationeel besluit, en we hopen heel hard dat het niet nodig zal zijn.

Maar juist hierom heb ik meteen mijn zus, moeder, schoonouders en mijn beste vriendin ingelicht. Ik had er juist behoefte aan om twijfels en onzekerheden te kunnen delen. Maar we hebben er niks speciaals van gemaakt omdat we een zekere terughoudendheid hebben nu. Heel dubbel.

Ondanks alles heb ik wel een heel goed gevoel over dit kindje, en ik hoop dat dat gevoel meer is dan alleen hoop. Over een week of 8 zullen we het weten...
Hoi meiden,

Ik lees dat jullie de tabel al hebben gesloten, dat is jammer.

Ik zou graag mee willen schrijven.. Ik hoor graag of ik nog welkom ben bij jullie... Uitgerekend op 21 januari.
Welkom.nieuee meiden en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Bambie : wat kijkt mij dat moeilijk zeg! Hoop echt voor jullie dat over 8 weken de uitslag goed mag zijn een dat jou voor gevoel gewoon klopt en jullie lekker kunnen gaan genieten van de zwangerschap.

Annoniempje wat een heftig verhaal zeg!

Ik heb alles gelezen maar kan niet overal op reageren wat veel verhalen
Bambie, ik denk dat wij een beetje in hetzelfde schuitje zitten, wij hebben namelijk deze onmenselijke keuze zelf moeten maken. Bij jullie is er een kans van 25% bij ons was het gelukkig niet erfelijk en hebben we alleen maar een verhoogde kans. maar snap wat je bedoeld over het puur relationele. En klinkt heel herkenbaar dat je het dan toch eerder verteld.

Wat zijn er lekker veel meiden uitgerekend! Gezellig!
Anoniempje; wat heftig zeg. Zeker na 22 weken zwangerschap.... kwamen jullie er tijdens de 20 weken echo achter dat jullie kindje niet gezond was?

Ik hoop dat je ook kan genieten, ik probeer dat wel zoveel mogelijk, want als alles goed gaat is dit waarschijnlijk ook de laatste zwangerschap, want we denken nu dat we niet voor een 3 de gaan.

Hoe voel jij je nu over je zwangerschap? Heb je een gevoel dat het nu wel goed gaat?

Het gekke is dat ik me bij mijn dochter de hele zwangerschap druk heb gemaakt, ondanks dat alles eigenlijk prima verliep. We kwamen er pas na haar geboorte achter.
@anoniempje. Wat een heftig verhaal zeg! Hoop heel erg voor je dat het nu allemaal goed mag gaan. De eerste tijd zal voor jou nog spannender zijn dan voor de meeste, maar hopelijk kun je straks toch ook genieten.

@lilapie. Dan zitten we in hetzelfde schuitje qua werk :-) Ik moet nu zo onopvallend mogelijk veiliger gaan werken, of het eerder vertellen. Wat jij beschrijft over die collega's is ook een puntje, je moet er eigenlijk vanop aan kunnen dat mensen zich aan de regels houden maar dat gebeurt lang niet altijd. In wat voor een soort laboratorium werk je?

Over het vertellen........zo leuk als bij het vertellen van de eerste, die beide ouders niet aan hadden zien komen, word het niet meer. Maar ben wel aan het broeden op een plannetje. Nu ook iets eerder dan de eerste keer omdat we op vakantie zijn en anders duurt het wel heel lang.

Vorige keer had ik als verjaardagstaart van mn vriend een taart gemaakt met een marsepeinen baby, Opa & Oma erop plus de uitgerekende datum, baby-voetjes, en alles in wit, baby-roze en baby-blauw. Duurde even voordat het kwartje viel, maar iedereen super enthousiast. En was leuk dat ons beide ouders er waren.

Stiekem wel een beetje jaloers op jullie vroege echo's.... Die van mij doet het echt pas met 9/10wk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven