Uitgerekend Januari 2018 van de 1e

23-05-2017 11:09 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie willen er gezellig mee schrijven over de zwangerschap en is uitgerekend in Januari van de 1e :)

Ik heb vandaag kennismakingsgesprek bij verloskundige helaas nog geen echo.
Naam Leeftijd v/m Uitgerekend Datum echo Opmerkingen
Elenax94 23/24 13 Januari 19 juni -
floor789 24/27 3 januari 3 juni -
fietjelief 34/37 14 januari 26 mei -
elastigirl 34/26 26 januari 7 juli -
Phlee87 30/27 19 januari 19 juni (2e) -
LunaNL ?/? 11 januari 31 mei -
ellie82 34/33 24 januari 26 juni -
riannebanana 24/26 11 januari 24 juni -
Maartje_klf 28/31 17 januari 30 juni -
Januari-2018 22/27 januari 28 juni -
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 11:03
50.89% gewijzigd
Het verdriet wat ik kon delen bij mijn miskraam was op een bepaalde manier zo fijn dat ik het nu al meteen aan familie en close friends verteld hebt.
De mensen die alleen van mijn mk weten reageerden er anders op dan de mensen die al wisten van mijn zwangerschap. Wat vrij logisch is.
Vandaar mijn keus om het snel te delen.
En omdat ik erg blij ben.

Hebben jullie al wel het besef of moet het nog landen?
Ik besef het nog niet helemaal.
Had gehoopt emotioneel te zijn bij het kloppende hartje maar dat gevoel werd snel overschaduwd door een mogelijke tweeling. Daar baal ik van.

Wel spuug ik zo'n 3x per dag dus dan voel je je wel enigszins zwanger haha
Ik kreeg vanmorgen mijn werkjasje niet meer dicht.
Die borsten! Niet normaal! :O
Haha wij hebben het daarom ook aan onze ouders verteld. Zodat we daar ook steun aan kunnen hebben mocht het wel misgaan.
Het ene moment besef ik het me heel erg en het andere moment nog helemaal niet. Wij hebben ook noh geen eerste echo gehad misshien dat het daarna wat meer komt. Ik voelde me laatst voor het eerst zwanger omdat er op straat voor mij iemand een sigaret opstak en ik gewoon misselijk werd van de lucht. Ik was voor mijn zwangerschap echt een stevige roker. Een pakje per dag. Zo kwam ik er ook achter dat ik zwanger was. Ik werd enorm misselijk wanneer ik een sigaret opstak. Toen een test gedaan en een mooie duidelijke roze streep naast de controle streep. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt en nu dus al bijna twee weken gestopt :)
Fietje de eerste echo zat ik ook gewoon te kijken ik was ook niet emotioneel wat ik wel verwacht had.. ik had niet het idee dat het echt was.. zelfs toen ik de echo foto in handen had was het voor mijn gevoel nog niet echt. maar sinds wij het verteld hebben aan de ouders is het voor mij veel echter geworden.

Wow 3x per dag spugen dat is echt niet tof. En ja mijn borsten zijn ook erg aan het groeien .

Zijn jullie ook moe??
Ja enorm. Ik schommel een beetje rond de 23u. Dat is misschien nog best wel laat maar voor mij is het echt heel verbazingwekkend want ik ben gewent pas rond 2u naar bed te gaan.
Hallo dames, helaas net aan de telefoon gehangen met de verloskundige omdat ik een beetje bloed verloor. Echter wat het oud bloed en erg weinig en aangezien ik geen buikpijn had was er geen reden om me zorgen over te maken zei ze. (wat je natuurlijk wel doet haha) Voor nu is het bloeden gestopt gelukkig. Het schijnt redelijk vaak voor te komen om in je eerste trimester wat bloedverlies te hebben door bijvoorbeeld seks of lichamelijke inspanning.

Laten we hopen dat het hierbij blijft!

Liefs x
Hoi!! Ik schrijf ook al mee in het andere januari topic maar omdat het ook een eerste kindje is vind ik het ook leuk om hier mee te schrijven als het mag!
Ik ben 30, mijn vriend 27 en volgens eigen berekeningen 17 januari uitgerekend. Eerste echo is 8 juni. Vind het heel spannend! In december een vroege miskraam gehad na 4+3 weken dus heb hetzelfde als jij fietjelief dat ik op het toilet steeds verwacht bloed te zien. Deze zwangerschap voelt wel anders en heb er wel meer vetrouwen in. Toch schreeuwen we het nog niet van de daken omdat we ons beseffen dat het ook zo mis kan gaan. Na hoe lang heb jij je miskraam gehad?
Heb het alleen 2 vriendinnen verteld omdat ik daar altijd wijntjes mee drink, kon er niet onderuit haha.
Ik doe sinds vorige week mee met moeders voor moeders. Kleine moeite voor zo'n mooi doel.
Kwaaltjes vallen mee, alleen in de ochtend beetje weeig gevoel maar zit nog niet boven het toilet. Wel veel buikpijn gehad maar dat is nu weg. Mn borsten knappen mn bhs uit. Maar heb alles er voor over!
Phlee ik was 5 wkn onderweg.
Was 10 dagen 'zwanger' en toen m'n mk.
Ben er die dag erg verdrietig om geweest en heb mezelf redelijk snel herpakt.
Mijn omgeving leek het erger te vinden.
Knap dat jij wel meedoet aan MVM.
Ik durf het niet meer..
Ik ben nu niet meer zo panisch op het toilet.
Heb wel last van witte afscheiding (lekker praatje haha).
Maar ook dat is een 'kwaal'.

Hebben jullie ook zo'n last van snel dalende bloedsuiker?
Ik ben snel duizelig en trillerig.
Jeetje wat een hoop kwaaltjes zo bij elkaar.
Ik wil ook écht niet klagen hoor!!
Maar vanmiddag toen ik n sprintje naar de tram moest rennen en ik me net pamela andersom bij baywatch voelde vond ik het allemaal heel even iets minder tof :(

Ik pak nu zodra ik wakker ben een yoghurtje die ik meteen naar binnen werk.
Zo ben ik iets minder misselijk haha
Ben gelukkig nog niks aangekomen.
Eet toch best een hoop zo op een dag.
Drink normaal nooit frisdrank maar gister moest ik gewoon cola hebben.
Speciaal voor naar de winkel gegaan.
En lekker dattie was!! :cheer:
Fijn dat je niet meer zo panisch bent bij het toiletbezoek. Witte afscheiding herken ik ook. Net als dat baywatchgevoel haha. Moet ze echt vasthouden anders doet het pijn. Hier ook yoghurt in de ochtend.
Ik heb wel echt trek. Neem 8 boterhammen mee naar werk, fruit en ik ontbijt goed maar ik sterf van de honger als ik thuis kom. Net een halve brie weggewerkt haha.
Ik ben ook echt heel snel moe. Werk dagen van 9 tot 6 en 30 uur per week dus best wel zwaar nu.
Werken jullie ook en hoeveel? En blijven jullie dat straks ook doen?
yes net telefoon gehad van MvM. Ze komt morgen langs voor een intake, de mevrouw klonk echt heel aardig ben zo blij dat ik mij heb ingeschreven.

Januari ik heb ook last gehad van wat oud bloedverlies de eerste weken dat is echt wel spannend inderdaad maar gelukkig was het niks. Ik heb daarna een goeie echo gehad.

phlee leuk dat je ook mee wilt schrijven !! Ik heb in het begin ook wat buikkrampen gehad.. gelukkig nu geen last meer van.

hahah die borsten dat herken ik.. ik ging laatst ook rennen maar kan je beter gewoon niet doen haha.

Fietje die lekkere praatjes horen erbij. wordt denk ik allemaal nog veel erger.. ik las aambeien obstipatie etc.

Oef trek dat is ook mijn grootste "probleem" als ik 's ochtend op mijn werk ben moet ik soms tussendoor echt stiekem wat eten anders ben ik gewoon bang dat ik ga flauwvallen. Ik heb vandaag 2 broodjes 's ochtends genomen ipv 1 broodje vandaag ging het ook echt beter ( maar ik had ook taart gehad dus misschien kwam het ook daardoor)

Elenax ik werk ook 36 uur in de week. Ik wil wel blijven werken als de kleine er is maar dan wel minder.. dan zou ik liever 27 uur gaan werken. Verder ben ik nog niet heel moe gelukkig vandaag wel een beetje maar ik heb de laatste dagen ook niet zo goed geslapen door het warme weer, ik denk dat het daar dus van komt.
Lieve dames, helaas ga ik dit forum verlaten. Het bloedverlies werd heftiger en heb dus de vk weer gebelt en mocht voor een echo komen. Daar bleek dat ik geen miskraam had maar een lege vruchtzak. Dus zonder vruchtje. Dit betekend dat er helaas nooit iets levensvatbaars in heeft gezeten. Het is al gestorven voor het groter was dan een balletje cellen. Ben doorverwezen naar de gynaecoloog voor een eventuele curettage. Ik mag echter ook afwachten mijn lichaam het vanzelf op lost, maar hier gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Ik wens jullie allemaal heel veel plezier en geluk met je zwangerschap en dat jullie in januari allemaal maar mogen bevallen van een mooi gezond kindje.

Liefs, januari.
Ach lieve januari wat verdrietig! Helaas ken ik het gevoel. Wens je heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk binnenkort wel een voorspoedige zwangerschap! Dikke knuffels
Dankje voor je lieve woorden Phlee! Ik hoop dat het voor ons snel weer raak is en dan wel echt lukt :)
Ah meisje wat verdrietig.
Ik wens je veel sterkte toe.
Ik weet hoe het is.
Laat iemand chocolade en maandverband voor je inslaan.
Duik op de bank met een kruik en een leuke film.
Laat het verdriet en teleurstelling toe.
Ik vond dit gedichtje bij mijn miskraam erg mooi om te lezen.

Leven dat
Hoopvol
In mijn buik
Begon
Waarvoor
Ik teder
Een toekomst
Verzon

Nog geen naam
Voor het
Kans kreeg
Al is
Gegaan

Verborgen
Alsof
Je niet
Bestond
Alsof ik
Mij niet
Aan jou
Verbond

Maar mijn
Hart huilt
Al droeg ik
Maar even
Niks zó
Gewenst
Als dit klein
Broos leven

Lentezoet
anoniem_65120d6e37492 wijzigde dit bericht op 31-05-2017 07:55
0.78% gewijzigd
Dankjewel fietje, inderdaad een erg mooi gepast gedicht xx
O Wat vervelend nieuws januari.
Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel raak is.
Ik vind het moeilijk om de juiste woorden hiervoor te vinden maar het gedicht van fietje vind ik wel erg mooi.

Sterkte meid :hug:
Heel veel sterkte januari! :hug:
Met ingang van vandaag ben ik voor 50% de ziektewet in.
Ik heb een baan waar je 8 dagen van 8u per dag werkt.
I.c.m. mijn vreselijke misselijkheid, overgeven en duizelig zijn trek ik dat niet.
Vind het vreselijk toe te moeten geven.
Maar de eerste maanden zijn zó belangrijk voor het kindje dat groeit in je buik dat ik mezelf dat steeds inprent.
Valt wel een last van mijn schouders nu ik halve dagen ga werken.
En zodra het beter gaat draaien we het gewoon weer terug.

Gister onze intake bij de vk gehad.
Bloeddruk was 100 over 60.
Niet bijster hoog. Verklaard mijn duizelig zijn wel.
Volgend gesprek gaat over de testen doe we evt willen.
Ik vind dat nogal wat. Hoorde van iemand dat de NIPT test 600,- kost!

Hoe voelen jullie je?
Fijn dat je die beslissing hebt genomen ondanks dat je het moelijk vond.
Nu kun je wat rustiger aan doen hopelijk.
De nipt kost €175 in Nederland
Gaan jullie dat doen of niet ?
Ik voel me oké, af en toe misselijk wel snel moe. En nog steeds hele pijnlijke borsten.
O best heftig fietje. Wel goed dat je dat doet.

Hier is net de mevrouw van moeders voor moeders geweest ik ga vanaf nu in flessen plassen :)

Mijn vriend wil wel graag de nipt test en ik vind het niet perse nodig maar als hij dat wel graag wil gaan we dat wel doen.
Ik zie vreselijk op tegen het bloedprikken.. maar ik zorg dat het in 1x kan nipt en gewone bloedcontrole.

Hier nog steeds weinig tot geen klachten. Alleen 'S ochtends honger. Als ik aan het werk ben dan wordt ik er soms wel wat dissy van.

Hebben jullie ook nog of al seks gehad naar de positieve test??
Sex? Nee!! Hahaha
Ik durf niet..
Maar kan dat moeilijk tot jan volhouden.
Dan groei ik dicht en dat is niet handig als er een kindje uitmoet :hihi:

Hoe komt die vrouw waarvan ik het hoorde nou bij 600,-??
(Zij was geen verloskundige oid overigens.
Een moeder die de test had laten uit voeren.)
Los van het geld ben ik er nog niet erg mee bezig. Poging tot dan.
Eerst de volgende echo mbt de mogelijke tweeling afwachten.
Stapje voor stapje :)
Hahaha fietje je reactie .. gisteren hebben wij het toch maar weer eens geprobeerd ik vond het ook een beetje sneu voor mijn vriend. Het was inderdaad heel spannend en heb er nog niet echt van kunnen genieten..
Dat dichtgroeien lijkt me inderdaad niet handig :rofl:
Hoi iedereen,

Ik ben Ellie, ook zwanger van de eerste. Ik ben 34. Heb sinds 2,5 jaar eindelijk een fijne relatie die ontzettend goed voelt. Samen zorgen we sinds juli 2016 voor mijn nichtje van 7, onze pleegdochter. Sinds een maand wonen we met zijn drietjes in ons gekochte nieuwbouwhuis in Noord-Holland.
Nu dus zelf voor het eerst zwanger, zes weekjes, dus nog heel pril. Op 13 juni heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. En de echo op 26 juni.
Merk dat ik ontzettend moe ben, verder gaat het wel allemaal.

Groetjes en geniet van de zwangerschap!
Haha ja ik vond het eerst ook eng maar een week na de positieve test weer sex gehad. En nu doen we het wel rustig aan ongeveer 1/2x per week want dan heb ik ook last van mn borsten haaha
Of kan ik er niet meer bij? Dan ga ik even zoeken naar een ander forum 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven