Uitgerekend Januari 2018 van de 1e
dinsdag 23 mei 2017 om 11:09
Wie willen er gezellig mee schrijven over de zwangerschap en is uitgerekend in Januari van de 1e
Ik heb vandaag kennismakingsgesprek bij verloskundige helaas nog geen echo.
Ik heb vandaag kennismakingsgesprek bij verloskundige helaas nog geen echo.
| Naam | Leeftijd v/m | Uitgerekend | Datum echo | Opmerkingen |
| Elenax94 | 23/24 | 13 Januari | 19 juni | - |
| floor789 | 24/27 | 3 januari | 3 juni | - |
| fietjelief | 34/37 | 14 januari | 26 mei | - |
| elastigirl | 34/26 | 26 januari | 7 juli | - |
| Phlee87 | 30/27 | 19 januari | 19 juni (2e) | - |
| LunaNL | ?/? | 11 januari | 31 mei | - |
| ellie82 | 34/33 | 24 januari | 26 juni | - |
| riannebanana | 24/26 | 11 januari | 24 juni | - |
| Maartje_klf | 28/31 | 17 januari | 30 juni | - |
| Januari-2018 | 22/27 | januari | 28 juni | - |
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 11:03
50.89% gewijzigd
donderdag 1 juni 2017 om 18:56
Als ik even mag inbreken in jullie topic. Zag namelijk deze opmerking. Dit klopt, maar omdat het een onderzoek is wordt er een groot deel vanuit de overheid gesubsidieerd. Voor de ouders blijft er dan nog 175 euro over om te betalen.fietjelief schreef: ↑31-05-2017 20:20Volgend gesprek gaat over de testen doe we evt willen.
Ik vind dat nogal wat. Hoorde van iemand dat de NIPT test 600,- kost!
vrijdag 2 juni 2017 om 22:18
Ik ben net zwanger van mijn 1e kindje 8 weken en 1 dag nu. Ik ben uitgerekend op 11 januari.
Ik heb mijn eerste echo al gehad woensdag en alles was goed ik heb een hartje zien kloppen echt heel bijzonder!!
Ben nu sinds 5 dagen niet meer misselijk gelukkig.
Wel heb ik veel pijn aan mijn borsten haha. Ik ben ook erg moe kan zo 12 uur op een dag slapen!!
Leuk om verhalen van andere te lezen
Ik heb mijn eerste echo al gehad woensdag en alles was goed ik heb een hartje zien kloppen echt heel bijzonder!!
Ben nu sinds 5 dagen niet meer misselijk gelukkig.
Wel heb ik veel pijn aan mijn borsten haha. Ik ben ook erg moe kan zo 12 uur op een dag slapen!!
Leuk om verhalen van andere te lezen
zaterdag 3 juni 2017 om 07:38
Luna leuk dat je ook mee schrijft. Fijn dat je echo goed was en je niet meer zo misselijk bent.
Phlee nee geen last van. Voor mijn gevoel ben ik nu juist altijd blij
Ik begin wel wat last te krijgen van mijn darmen.. Die werken minder snel dan ik gewend ben..
O ik heb zo slecht geslapen heb zo zin in de echo. Nu maar hopen dat het niet tegenvalt.
Phlee nee geen last van. Voor mijn gevoel ben ik nu juist altijd blij
Ik begin wel wat last te krijgen van mijn darmen.. Die werken minder snel dan ik gewend ben..
O ik heb zo slecht geslapen heb zo zin in de echo. Nu maar hopen dat het niet tegenvalt.
zaterdag 3 juni 2017 om 12:32
De echo was goed!
Het was geweldig! Wat een beweging zit er in zo klein mini mensje . Ik ben nu ongeveer 9 weken en 4 dagen zwanger en over 10 dagen gaan we weer heen. De baby lag niet heel handig voor het meten en is nog best klein (3cm) dus dan kan ze een betere termijnecho doen. De uitgerekende datum is nu veranderd naar 1 januari( was 3 januari ).
O ja voor de tabel 13 juni weer een echo
O ja voor de tabel 13 juni weer een echo
zaterdag 3 juni 2017 om 18:44
Hoi allemaal,
Leuk dat ik mee mag schrijven! En bedankt voor de felicitaties. Jullie ook gefeliciteerd!
Ik heb geen last van moodswings maar ben wel doodmoe halverwege de dag. Begint al bij het wakker worden
Ik kan elk moment van de dag wel slapen.
Ben nu bijna zeven weken zwanger en heb tot nu toe een keer last gehad van misselijkheid. Moest overgeven toen ik in de kappersstoel zat, lekker gênant. Denk dat ik te weinig had gegeten.
Klinkt goed, Floor, de echo.
Ik heb er ook zo'n zin in! Maar moet nog even geduld hebben tot 26 juni.
Leuk dat ik mee mag schrijven! En bedankt voor de felicitaties. Jullie ook gefeliciteerd!
Ik heb geen last van moodswings maar ben wel doodmoe halverwege de dag. Begint al bij het wakker worden
Ben nu bijna zeven weken zwanger en heb tot nu toe een keer last gehad van misselijkheid. Moest overgeven toen ik in de kappersstoel zat, lekker gênant. Denk dat ik te weinig had gegeten.
Klinkt goed, Floor, de echo.
Ik heb er ook zo'n zin in! Maar moet nog even geduld hebben tot 26 juni.
zaterdag 3 juni 2017 om 21:34
Hoi allemaal,
Ik was een paar daagjes op vakantie daarom even geen berichten van mij, maar ik ben er weer.
Welkom Ellie en Luna!
Gelukkig heb ik tot nu toe weinig last van misselijkheid gehad, maar je weet nooit of dat nog komt...
Verder voel ik me goed alleen wel uit het niets doodmoe, heb net 1,5 uur liggen slapen na het eten, ik kon niet meer wakker blijven.
Op vakantie ook opletten met eten, zit nog niet helemaal in mijn systeem.
Carpaccio lekker,...oh nee mag niet. Asperges met rauwe ham... nee.
Heb veel vegetarisch gegeten, dat was soms het makkelijkst en ook heel lekker.
Of het door het lekkere eten komt weet ik niet, maar ik vind mijn buik wel groeien.
Ik ben best slank, maar nu voel ik me mollig met mijn buik.
En tegelijkertijd ben ik heel blij om zwanger te zijn, maar wil graag duidelijkheid en zekerheid maar de eerste echo duurt nog zo lang...!
Ik was een paar daagjes op vakantie daarom even geen berichten van mij, maar ik ben er weer.
Welkom Ellie en Luna!
Gelukkig heb ik tot nu toe weinig last van misselijkheid gehad, maar je weet nooit of dat nog komt...
Verder voel ik me goed alleen wel uit het niets doodmoe, heb net 1,5 uur liggen slapen na het eten, ik kon niet meer wakker blijven.
Op vakantie ook opletten met eten, zit nog niet helemaal in mijn systeem.
Carpaccio lekker,...oh nee mag niet. Asperges met rauwe ham... nee.
Heb veel vegetarisch gegeten, dat was soms het makkelijkst en ook heel lekker.
Of het door het lekkere eten komt weet ik niet, maar ik vind mijn buik wel groeien.
Ik ben best slank, maar nu voel ik me mollig met mijn buik.
En tegelijkertijd ben ik heel blij om zwanger te zijn, maar wil graag duidelijkheid en zekerheid maar de eerste echo duurt nog zo lang...!
zaterdag 3 juni 2017 om 21:46
donderdag 8 juni 2017 om 21:05
Geweldig Phlee wat fijn! Het is zo bijzonder om dat te zien en het blijft bijzonder.
Wij zijn zaterdag geweest voor een echo en vandaag moesten we voor de "gewone " controle maar ze zei we gaan ng even naar de kleine kijken anders is het een hele saaie controle . Nou dat hoef je maar 1 x te zeggen natuurlijk toen lag ik al haha. Heeel bijzonder hoe de kleine in 5 dagen zoveel veranderd. De armpjes en beentjes waren ineens veel langer dan zaterdag. En dinsdag gaan ze nog een poging doen voor de termijnecho omdat dat zaterdag niet goed lukte. O en aankomende zaterdag ga ik alvast babyspulletjes bekijken
Hoe is het verder met iedereen??
Wij zijn zaterdag geweest voor een echo en vandaag moesten we voor de "gewone " controle maar ze zei we gaan ng even naar de kleine kijken anders is het een hele saaie controle . Nou dat hoef je maar 1 x te zeggen natuurlijk toen lag ik al haha. Heeel bijzonder hoe de kleine in 5 dagen zoveel veranderd. De armpjes en beentjes waren ineens veel langer dan zaterdag. En dinsdag gaan ze nog een poging doen voor de termijnecho omdat dat zaterdag niet goed lukte. O en aankomende zaterdag ga ik alvast babyspulletjes bekijken
Hoe is het verder met iedereen??
vrijdag 9 juni 2017 om 18:27
Phlee Jaa gaat echt heel snel echt heel gek. Ben nu 10 weken en 4 dagen.. maar gisteren zag je duidelijk armen en benen. Afgelopen zaterdag waren de beentjes en armpjes nog kort en gisteren waren ze al heel lang.
De eerste echo zag ik ook nog niet zoveel maar de volgende echo is zo anders. Kan je je alvast op gaan verheugen Phlee het is geweldig!!
De eerste echo zag ik ook nog niet zoveel maar de volgende echo is zo anders. Kan je je alvast op gaan verheugen Phlee het is geweldig!!
vrijdag 9 juni 2017 om 20:18
Hoi!
Ligt het aan mij of krijg ik mijn eerste echo echt veel later dan jullie?
Ik ben vandaag 7 weken. Ik heb de echo pas over een maand.
Ik heb alleen het idee dat ik langer zwanger ben, mijn buik is zo erg gegroeid...
Ik wil het nog niet aan iedereen vertellen maar je gaat het echt al zien.
Vrijdag heb ik een extra controle dan gaan ze voelen hoe of wat.
Vandaag is moeders voor moeders geweest, even wennen in een kan plassen maar is goed te doen.
Hoe voelen jullie je?
Ligt het aan mij of krijg ik mijn eerste echo echt veel later dan jullie?
Ik ben vandaag 7 weken. Ik heb de echo pas over een maand.
Ik heb alleen het idee dat ik langer zwanger ben, mijn buik is zo erg gegroeid...
Ik wil het nog niet aan iedereen vertellen maar je gaat het echt al zien.
Vrijdag heb ik een extra controle dan gaan ze voelen hoe of wat.
Vandaag is moeders voor moeders geweest, even wennen in een kan plassen maar is goed te doen.
Hoe voelen jullie je?
vrijdag 9 juni 2017 om 20:41
Elastigirl je krijgt inderdaad je echo wat later dan dat ik had maar misschien verschilt dat wel per verloskundige..
O serieus nu al een buikje? dat lijkt me inderdaad lastig als je het nog even stil wilt houden. Volgens mij verschilt het ook per persoon hoe snel iemand een buikje krijgt. Een vriendin van mij was bijna uitgerekend en had toen nog bijna geen buik..
Ik vind het de laatste dagen erg lastig om de ochtend urine in een fles te doen ik sta echt te kokhalzen.. vanmorgen even niet gedaan en toen voelde ik me 's morgens minder misselijk. ik wil het zo graag doen voor het goede doel maar op deze manier is het niet echt te doen.. Ik ga morgen weer even proberen hoe het dan gaat..
Sowieso merk ik dat ik steeds meer kokhals neigingen krijg... echt super irritant hopelijk gaat het snel over. Het is niet perse zo dat ik heel misselijk ben maar dan vliegt het me ineens aan en sta ik echt te kokhalzen. Herkenen meer mensen dit??
O serieus nu al een buikje? dat lijkt me inderdaad lastig als je het nog even stil wilt houden. Volgens mij verschilt het ook per persoon hoe snel iemand een buikje krijgt. Een vriendin van mij was bijna uitgerekend en had toen nog bijna geen buik..
Ik vind het de laatste dagen erg lastig om de ochtend urine in een fles te doen ik sta echt te kokhalzen.. vanmorgen even niet gedaan en toen voelde ik me 's morgens minder misselijk. ik wil het zo graag doen voor het goede doel maar op deze manier is het niet echt te doen.. Ik ga morgen weer even proberen hoe het dan gaat..
Sowieso merk ik dat ik steeds meer kokhals neigingen krijg... echt super irritant hopelijk gaat het snel over. Het is niet perse zo dat ik heel misselijk ben maar dan vliegt het me ineens aan en sta ik echt te kokhalzen. Herkenen meer mensen dit??
vrijdag 9 juni 2017 om 20:53
Dat kokhalzen ken ik maar al te goed.
Waar ik eerst voor 50% de ziektewet inging ben ik nu volledig thuis.
Ik kan écht helemaal niks.
Spugen, misselijk, duizelig. Alles.
Heb vandaag voor de 2e keer medicijnen van de ha gekregen.
Ik slik liever helemaal niks maar dit is niet te doen.
Het hele zwanger zijn gaat nu aan me voorbij, terwijl ik me aan de andere kant nog nooit zó zwanger gevoeld heb.
Heb van de week via mp mijn eerste positiebroek gekocht.
Voor m'n werk moet ik een zusterpakje aan en die broeken zijn zo lelijk.
Nu een mooi alternatief.
Mijn eigen werkbroek zit al aardig strak nl.
Heb ook al een buikje. Jammer dat dit nog niet je baarmoeder is maar je darmen.
Wordt je mooi gefopt!
Waar ik eerst voor 50% de ziektewet inging ben ik nu volledig thuis.
Ik kan écht helemaal niks.
Spugen, misselijk, duizelig. Alles.
Heb vandaag voor de 2e keer medicijnen van de ha gekregen.
Ik slik liever helemaal niks maar dit is niet te doen.
Het hele zwanger zijn gaat nu aan me voorbij, terwijl ik me aan de andere kant nog nooit zó zwanger gevoeld heb.
Heb van de week via mp mijn eerste positiebroek gekocht.
Voor m'n werk moet ik een zusterpakje aan en die broeken zijn zo lelijk.
Nu een mooi alternatief.
Mijn eigen werkbroek zit al aardig strak nl.
Heb ook al een buikje. Jammer dat dit nog niet je baarmoeder is maar je darmen.
Wordt je mooi gefopt!
zaterdag 10 juni 2017 om 07:57
zaterdag 10 juni 2017 om 09:50
Snap dat jullie dan lang in spanning zitten en liever eerder gerustgesteld zouden willen worden! Ik heb extra geluk omdat ze voor de intake een uur nodig hebben en alles savonds voor een uur vol zat mag ik 19 juni weer komen voor echo ook (dan ben ik 9 weken en 3 dagen). Met 12 weken dan nog eens.
Kokhalsneigingen heb ik ook heel veel de laatste dagen. Sochtends en savonds misselijk van vieze geurtjes en heb weinig eetlust. Normaal kon ik ruim een pizza op en nu moeite een halve weg te krijgen . Terwijl ik vantevoren wel trek heb. Hebben jullie dit ook?
Fietjelief dat is wel heftig voor 50% in de ziektewet, nu al aan het begin van je zwangerschap! Hopelijk gaat het snel beter!
Kokhalsneigingen heb ik ook heel veel de laatste dagen. Sochtends en savonds misselijk van vieze geurtjes en heb weinig eetlust. Normaal kon ik ruim een pizza op en nu moeite een halve weg te krijgen . Terwijl ik vantevoren wel trek heb. Hebben jullie dit ook?
Fietjelief dat is wel heftig voor 50% in de ziektewet, nu al aan het begin van je zwangerschap! Hopelijk gaat het snel beter!
zondag 11 juni 2017 om 10:25
Wat leuk om te lezen dat de armpjes en beentjes zo snel groeien Floor.
Wel vervelend het kokhalzen. Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik heb wel de hele dag door trek. Eet veel vaker. En volgens mij heb ik daardoor een buikje, haha.
Dinsdagavond komt de dame langs van moeders voor moeders. Ben heel benieuwd.
En woensdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige.
Wat vervelend dat je niet meer kunt werken, Fietjelief. Hoop niet dat ik me beroerder ga voelen want ik sta voor de klas en wil het schooljaar nog goed afronden (megadruk momenteel).
Elenax: om de tabel verder in te vullen; mijn uitgerekende datum is vermoedelijk 24 januari.
En mijn vriend is 33.
Succes allemaal en nog een fijne zondag!
Wel vervelend het kokhalzen. Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik heb wel de hele dag door trek. Eet veel vaker. En volgens mij heb ik daardoor een buikje, haha.
Dinsdagavond komt de dame langs van moeders voor moeders. Ben heel benieuwd.
En woensdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige.
Wat vervelend dat je niet meer kunt werken, Fietjelief. Hoop niet dat ik me beroerder ga voelen want ik sta voor de klas en wil het schooljaar nog goed afronden (megadruk momenteel).
Elenax: om de tabel verder in te vullen; mijn uitgerekende datum is vermoedelijk 24 januari.
En mijn vriend is 33.
Succes allemaal en nog een fijne zondag!
maandag 12 juni 2017 om 12:14
Hey Alllemaal,
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Ik ben inmiddels 9 weken en 4 dagen zwanger en heb vorige week mijn eerste echo gehad, 24 juni mijn termijnecho
Voor nu ben ik uitgerekend op 11 januari. Ik ben zelf 24 en mijn man is 26 en wij zijn zwanger van ons eerste kindje
Hebben jullie ook zo last van vermoeidheid?
Groetjess
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Ik ben inmiddels 9 weken en 4 dagen zwanger en heb vorige week mijn eerste echo gehad, 24 juni mijn termijnecho
Voor nu ben ik uitgerekend op 11 januari. Ik ben zelf 24 en mijn man is 26 en wij zijn zwanger van ons eerste kindje
Hebben jullie ook zo last van vermoeidheid?
Groetjess