Uitgerekend Januari 2018 van de 1e
dinsdag 23 mei 2017 om 11:09
Wie willen er gezellig mee schrijven over de zwangerschap en is uitgerekend in Januari van de 1e
Ik heb vandaag kennismakingsgesprek bij verloskundige helaas nog geen echo.
Ik heb vandaag kennismakingsgesprek bij verloskundige helaas nog geen echo.
| Naam | Leeftijd v/m | Uitgerekend | Datum echo | Opmerkingen |
| Elenax94 | 23/24 | 13 Januari | 19 juni | - |
| floor789 | 24/27 | 3 januari | 3 juni | - |
| fietjelief | 34/37 | 14 januari | 26 mei | - |
| elastigirl | 34/26 | 26 januari | 7 juli | - |
| Phlee87 | 30/27 | 19 januari | 19 juni (2e) | - |
| LunaNL | ?/? | 11 januari | 31 mei | - |
| ellie82 | 34/33 | 24 januari | 26 juni | - |
| riannebanana | 24/26 | 11 januari | 24 juni | - |
| Maartje_klf | 28/31 | 17 januari | 30 juni | - |
| Januari-2018 | 22/27 | januari | 28 juni | - |
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 11:03
50.89% gewijzigd
woensdag 28 juni 2017 om 16:37
Hallo Allemaal,
Wij hebben vorige week onze termijn echo gehad wat is het toch mooi om elke keer weer te zien en wat is het al gegroeid in vergelijking met de vorige echo. Wij hebben het hartje toen ook mogen horen erg speciaal (met al die hormonen zat ik bijna te huilen)
@fietjelief wat vervelend dat je elke keer nog zo beroerd bent hopelijk wordt het snel beter
Wij hebben in gedachten om thuis te bevallen maar misschien denk ik er over een tijdje wel anders over nog geen idee haha
Ik heb gisteren bekend gemaakt aan de hele wereld dat wij 12 weken zwanger zijn, super leuke reacties gehad.
Hoe is het met de rest van de dames?
Wij hebben vorige week onze termijn echo gehad wat is het toch mooi om elke keer weer te zien en wat is het al gegroeid in vergelijking met de vorige echo. Wij hebben het hartje toen ook mogen horen erg speciaal (met al die hormonen zat ik bijna te huilen)
@fietjelief wat vervelend dat je elke keer nog zo beroerd bent hopelijk wordt het snel beter
Wij hebben in gedachten om thuis te bevallen maar misschien denk ik er over een tijdje wel anders over nog geen idee haha
Ik heb gisteren bekend gemaakt aan de hele wereld dat wij 12 weken zwanger zijn, super leuke reacties gehad.
Hoe is het met de rest van de dames?
woensdag 28 juni 2017 om 17:47
Oh fietjelief goed dat je jezelf in de gaten houdt. Hopelijk gaat het snel beter met je!
Hoe hebben jullie het verteld rianne?
Wij vandaag de termijn echo gehad. Uitgerekend op 17 januari! Spannend!
Wij gaan voor een ziekenhuis bevalling. Vind het prettig dat er dokters in de buurt zijn mocht er toch hulp nodig zijn.
Hoe hebben jullie het verteld rianne?
Wij vandaag de termijn echo gehad. Uitgerekend op 17 januari! Spannend!
Wij gaan voor een ziekenhuis bevalling. Vind het prettig dat er dokters in de buurt zijn mocht er toch hulp nodig zijn.
woensdag 28 juni 2017 om 17:51
Hallo dames,
Hier ook een super mooie termijnecho gehad en wij zijn het nu ook bekend aan het maken langzaamaan. Heel leuk om het zo te zien je zag al echt een minimensje. Ook mooi bewegen e.d.
Mijn vriend heeft me er vrij in gelaten waar ik wil bevallen. Hij zegt jij moet het doen en ik ben er uiteraard bij voor de steun maar je moet doen waar je het prettigst bij bent. Dit is voor mij waarschijnlijk een ziekenhuisbevalling omdat ik soms een beetje hypochonder kan zijn dus ik weet dat ik het fijn vind als er dan artsen e.d. in de buurt zijn die me gerust kunnen stellen.
Hier ook een super mooie termijnecho gehad en wij zijn het nu ook bekend aan het maken langzaamaan. Heel leuk om het zo te zien je zag al echt een minimensje. Ook mooi bewegen e.d.
Mijn vriend heeft me er vrij in gelaten waar ik wil bevallen. Hij zegt jij moet het doen en ik ben er uiteraard bij voor de steun maar je moet doen waar je het prettigst bij bent. Dit is voor mij waarschijnlijk een ziekenhuisbevalling omdat ik soms een beetje hypochonder kan zijn dus ik weet dat ik het fijn vind als er dan artsen e.d. in de buurt zijn die me gerust kunnen stellen.
woensdag 28 juni 2017 om 20:32
aah wat vervelend dat je je zo beroerd voelt fietjelief. Ik snap je argumenten wel voor een nipt test, maar je bent je er wel van bewust dat ze controleren op down-, edwards- en patausyndroom, deze uitkomst is niet 100% betrouwbaar. en ze kunnen niet zien of het ook echt een kind met een lijdensweg wordt zoals je dat heel mooi omschrijft. je moet dan nog verder laten testen om meer te weten te komen en dan heb je meer kans op een miskraam. Natuurlijk moet je het helemaal zelf weten en ik snap je ook echt maar dit is wel belangrijk om in je achterhoofd te houden.
Rianne geweldig is dat he om te zien en te horen. Heb je het geluid ook opgenomen? ( hebben wij wel gedaan en is geweldig om terug te luisteren)
Zo leuk om iedereen te kunnen vertellen dat je zwanger bent. ik heb wel het gevoel dat mensen je soms anders gaan behandelen alsof je ziek bent ofz. Dat vind ik soms wel heel vervelend, maar het is zo lief bedoeld. of als je het verteld en mensen kijken direct naar je buik.
Wij hebben besloten om in het ziekenhuis te willen bevallen.. Dat lijkt mij een veilig gevoel en het percentage thuisbevallingen die toch nog naar het ziekenhuis moeten is erg hoog. Het lijkt mij vervelend om tijdens de bevalling nog vervoerd te moeten worden.
Rianne geweldig is dat he om te zien en te horen. Heb je het geluid ook opgenomen? ( hebben wij wel gedaan en is geweldig om terug te luisteren)
Zo leuk om iedereen te kunnen vertellen dat je zwanger bent. ik heb wel het gevoel dat mensen je soms anders gaan behandelen alsof je ziek bent ofz. Dat vind ik soms wel heel vervelend, maar het is zo lief bedoeld. of als je het verteld en mensen kijken direct naar je buik.
Wij hebben besloten om in het ziekenhuis te willen bevallen.. Dat lijkt mij een veilig gevoel en het percentage thuisbevallingen die toch nog naar het ziekenhuis moeten is erg hoog. Het lijkt mij vervelend om tijdens de bevalling nog vervoerd te moeten worden.
vrijdag 30 juni 2017 om 10:56
Hoi meiden,
Mijn echo van afgelopen maandag was heel bijzonder. Het lukte niet via mijn buik met de gel, dus het moest inwendig. Toen de baby in beeld kwam was ik echt ontroerd. Hij bewoog veel met de armpjes. Het hartje klopte, maar we hebben het niet gehoord, alleen gezien. Maar alles zag er goed uit, zei ze. Een geruststelling.
Mijn vriend werd nu ook heel enthousiast, dat was eigenlijk voor het eerst. Voor hem werd het nu pas 'echt'.
We zijn daarna gelijk naar zijn ouders gegaan om het te vertellen. Aan alle anderen moeten we het nog vertellen. Dat doen we na 10 juli.
Op maandag 10 juli hebben we de termijnecho. Heb er nu alweer zin in.
We hebben besloten om de nipt test niet te doen.
Misschien dat ik in augustus wel een pretecho ga doen bij dr. Papa in Amsterdam.
Ik voel me op zich goed, maar baal wel van die moeheid iedere keer. Verder ben ik lekker druk in de kannetjes aan het plassen voor MvM.
Groetjes, Ellie
Mijn echo van afgelopen maandag was heel bijzonder. Het lukte niet via mijn buik met de gel, dus het moest inwendig. Toen de baby in beeld kwam was ik echt ontroerd. Hij bewoog veel met de armpjes. Het hartje klopte, maar we hebben het niet gehoord, alleen gezien. Maar alles zag er goed uit, zei ze. Een geruststelling.
Mijn vriend werd nu ook heel enthousiast, dat was eigenlijk voor het eerst. Voor hem werd het nu pas 'echt'.
We zijn daarna gelijk naar zijn ouders gegaan om het te vertellen. Aan alle anderen moeten we het nog vertellen. Dat doen we na 10 juli.
Op maandag 10 juli hebben we de termijnecho. Heb er nu alweer zin in.
We hebben besloten om de nipt test niet te doen.
Misschien dat ik in augustus wel een pretecho ga doen bij dr. Papa in Amsterdam.
Ik voel me op zich goed, maar baal wel van die moeheid iedere keer. Verder ben ik lekker druk in de kannetjes aan het plassen voor MvM.
Groetjes, Ellie
maandag 3 juli 2017 om 14:47
Fijn om te horen dat je echo goed was ellie. Altijd spannend een echo. Bij mij moest het de eerste keer ook inwendig. leek me erg vervelend maar ik vond het heel erg meevallen. Hoe heb jij het ervaren?
volgens mij kan je het hartje pas vanaf 12 weken ongeveer horen. Mijn vriend zei inderdaad ook toen ik het zag toen werd het pas echt.
wauw 10 juli is het zo. Leuk hoor! Hoe was de reactie van zijn ouders??
Ik ben vandaag weer op controle geweest bij de VK en heb het hartje weer gehoord, erg fijn die bevestiging.
volgens mij kan je het hartje pas vanaf 12 weken ongeveer horen. Mijn vriend zei inderdaad ook toen ik het zag toen werd het pas echt.
wauw 10 juli is het zo. Leuk hoor! Hoe was de reactie van zijn ouders??
Ik ben vandaag weer op controle geweest bij de VK en heb het hartje weer gehoord, erg fijn die bevestiging.
vrijdag 14 juli 2017 om 10:45
Ik zit zelf niet op een ander forum. Wel nog steeds heel moe, ik slaap 15 uur per dag (heb vakantie).
Afgelopen maandag weer een echo gehad en de baby was ruim 2 centimeter gegroeid in twee weken tijd. Dit keer was de echo wel uitwendig, hoewel ik inwendig ook niet erg vond.
Ben vandaag volgens de vk 12 weken. De uitgerekende datum is nu 26 augustus. Op 24 juli weer een echo en dan gaan we ook naar het hartje luisteren.
De nipt test heb ik niet gedaan.
Op 10 augustus ga ik bij Dr. Papa naar het echocentrum. Ben zo benieuwd naar het geslacht!
Ik wil trouwens geen borstvoeding geven. Heb daar al heel lang over getwijfeld maar wil het echt niet.
Zijn er meer dames hier die er zo over denken?
Succes allemaal en veel plezier bij de echo's!
Afgelopen maandag weer een echo gehad en de baby was ruim 2 centimeter gegroeid in twee weken tijd. Dit keer was de echo wel uitwendig, hoewel ik inwendig ook niet erg vond.
Ben vandaag volgens de vk 12 weken. De uitgerekende datum is nu 26 augustus. Op 24 juli weer een echo en dan gaan we ook naar het hartje luisteren.
De nipt test heb ik niet gedaan.
Op 10 augustus ga ik bij Dr. Papa naar het echocentrum. Ben zo benieuwd naar het geslacht!
Ik wil trouwens geen borstvoeding geven. Heb daar al heel lang over getwijfeld maar wil het echt niet.
Zijn er meer dames hier die er zo over denken?
Succes allemaal en veel plezier bij de echo's!
vrijdag 14 juli 2017 om 19:24
Wij hebben ook de uitslag van de nipt.
Deze was gelukkig ook goed.
Ik zit inmiddels nu 5 weken volledig in de ziektewet en wordt zo langzamerhand gek.
Niks lukt, niks smaakt. Begin erg somber te worden.
Hebben vakantie gepland over een paar weken (vrij gevraagd, nog niks geboekt) maar weten niet of we kunnen ivm mijn toestand.
Het is zoals het is..
In tegenstelling tot Ellie wil ik wel bv geven.
Wellicht dat het een deel door mijn werk als kraamverzorgster komt maar ik zie er meer voordelen voor mezelf in dan kunstvoeding.
En nu maar hopen dat het lukt. Het lijkt me zó fijn om te doen.
Mijn lijf dat mijn kind voed.
Maar hé ieder z'n keus. Ik ben niet van de bv maffia oid
Deze was gelukkig ook goed.
Ik zit inmiddels nu 5 weken volledig in de ziektewet en wordt zo langzamerhand gek.
Niks lukt, niks smaakt. Begin erg somber te worden.
Hebben vakantie gepland over een paar weken (vrij gevraagd, nog niks geboekt) maar weten niet of we kunnen ivm mijn toestand.
Het is zoals het is..
In tegenstelling tot Ellie wil ik wel bv geven.
Wellicht dat het een deel door mijn werk als kraamverzorgster komt maar ik zie er meer voordelen voor mezelf in dan kunstvoeding.
En nu maar hopen dat het lukt. Het lijkt me zó fijn om te doen.
Mijn lijf dat mijn kind voed.
Maar hé ieder z'n keus. Ik ben niet van de bv maffia oid
zaterdag 15 juli 2017 om 08:57
O ellie 24 juli is alweer bijna. Super leuk om de kleine te zien.
Wij hebben dinsdag de geslachtsecho. Ik ben morgen 16 weken zwanger
begin ook al een mini buikje te zien.
Nipt test hebben wij ook niet gedaan.
En ik denk ook dat ik geen borstvoeding wil gaan geven. We hebben wel alvast de erkenning van ons kindje geregeld omdat we niet getrouwd zijn. Je kan dat ook later doen maar de vk rade aan om dat tijdens de zwangerschap te doen omdat je geen zin hebt om naar het gemeentehuis te gaan als je net bevallen bent.
Fietje wat verschrikkelijk frustrerend dat je je zo slecht voelt en dat je daardoor in de ziekte wet zit. Lijkt me echt rot. Hoeveel weken ben je nu??
Hebben jullie al dingetjes gekocht voor de kleine? Of kunnen jullie je nog inhouden? Ik kan bedrijven dat jij daar misschien nog helemaal niet mee bezig bent fietje omdat je je zo voelt.
Wij hebben dinsdag de geslachtsecho. Ik ben morgen 16 weken zwanger
Nipt test hebben wij ook niet gedaan.
En ik denk ook dat ik geen borstvoeding wil gaan geven. We hebben wel alvast de erkenning van ons kindje geregeld omdat we niet getrouwd zijn. Je kan dat ook later doen maar de vk rade aan om dat tijdens de zwangerschap te doen omdat je geen zin hebt om naar het gemeentehuis te gaan als je net bevallen bent.
Fietje wat verschrikkelijk frustrerend dat je je zo slecht voelt en dat je daardoor in de ziekte wet zit. Lijkt me echt rot. Hoeveel weken ben je nu??
Hebben jullie al dingetjes gekocht voor de kleine? Of kunnen jullie je nog inhouden? Ik kan bedrijven dat jij daar misschien nog helemaal niet mee bezig bent fietje omdat je je zo voelt.
zaterdag 15 juli 2017 om 09:56
Leuk Floor de echo.
Had mij ook leuk geleken maar mijn vriend wilt het niet. Hij wilt wachten tot de 20 wkn echo. Ook prima.
Ben niet zo moeilijk.
Wij gaan voor geregistreerd partnerschap. We willen wel trouwen maar ivm aankoop nieuwbouwhuis en baby is het geld straks op
Zodra ons kindje wat ouder is gaan we alsnog trouwen.
Iedereen bemoeit zich ermee maar wij doen het zoals wij het willen.
Ik had al heel veel gekocht qua kleertjes voordat ik zwanger was
Mijn eierstokken rammelde al járen.
Alles neutraal.. Van jip&janneke tot Noppies.
Heb nu wel een klein beetje spijt.
Weet dat ik straks nog veel meer ga kopen als ik het geslacht weet haha
Ook hebben we al veel kadootjes gekregen.
En een vriendin geeft ons haar maxi cosi en nog meer spul.
Wij zijn van plan veel via mp te kopen.
Niet vanwege het budget maar omdat ik het vertik een kinderwagen van 1200,- te kopen.
Net als een bedje en commode.
Daarbij komt ook dat wij nu geen kamertje over hebben en straks in ons mega huis wel.
Dus dan kan ik van harte gaan shoppen
Fijn weekend allemaal mommys to be!!
Had mij ook leuk geleken maar mijn vriend wilt het niet. Hij wilt wachten tot de 20 wkn echo. Ook prima.
Ben niet zo moeilijk.
Wij gaan voor geregistreerd partnerschap. We willen wel trouwen maar ivm aankoop nieuwbouwhuis en baby is het geld straks op
Zodra ons kindje wat ouder is gaan we alsnog trouwen.
Iedereen bemoeit zich ermee maar wij doen het zoals wij het willen.
Ik had al heel veel gekocht qua kleertjes voordat ik zwanger was
Mijn eierstokken rammelde al járen.
Alles neutraal.. Van jip&janneke tot Noppies.
Heb nu wel een klein beetje spijt.
Weet dat ik straks nog veel meer ga kopen als ik het geslacht weet haha
Ook hebben we al veel kadootjes gekregen.
En een vriendin geeft ons haar maxi cosi en nog meer spul.
Wij zijn van plan veel via mp te kopen.
Niet vanwege het budget maar omdat ik het vertik een kinderwagen van 1200,- te kopen.
Net als een bedje en commode.
Daarbij komt ook dat wij nu geen kamertje over hebben en straks in ons mega huis wel.
Dus dan kan ik van harte gaan shoppen
Fijn weekend allemaal mommys to be!!
zaterdag 15 juli 2017 om 15:22
Wij kregen die echo aangeboden dus vandaar dat ik hem niet heb afgeslagen
Jaa dan kan je beter wachten met trouwen heel verstandig . Wij hebben een samenlevingscontract.
O echt was je er al zo mee bezig? Ik heb vorige week het eerste pakje gekocht. Kinderwagen hebben wij wel nieuw gekocht maar bedje comode en box via Mp . Dat vond ik zonde om nieuw te kopen. Mijn voorkeur ging uit naar een nieuwe kinderwagen (weet niet waarom 2ehands is ook prima) . Met mijn verjaardag had ik een boxkleed en allemaal andere spulletjes van koeka gekregen
Wij hebben zelf nog niet zoveel gekocht het meeste is allemaal gekregen.
Wel erg leuk om in die babywinkels rond te kijken. Wordt er nogal hebberig van Haha.
Jaa dan kan je beter wachten met trouwen heel verstandig . Wij hebben een samenlevingscontract.
O echt was je er al zo mee bezig? Ik heb vorige week het eerste pakje gekocht. Kinderwagen hebben wij wel nieuw gekocht maar bedje comode en box via Mp . Dat vond ik zonde om nieuw te kopen. Mijn voorkeur ging uit naar een nieuwe kinderwagen (weet niet waarom 2ehands is ook prima) . Met mijn verjaardag had ik een boxkleed en allemaal andere spulletjes van koeka gekregen
Wij hebben zelf nog niet zoveel gekocht het meeste is allemaal gekregen.
Wel erg leuk om in die babywinkels rond te kijken. Wordt er nogal hebberig van Haha.
woensdag 19 juli 2017 om 22:10
donderdag 20 juli 2017 om 07:03
Ik zei direct het is een jongen dus mijn voorgevoel is bevestigd.
Wij hebben ook een joolz gekocht de geo was vorige maand in de aanbieding omdat er een nieuw model uitkwam.
We kregen een gratis voetenzak en 100 euro korting dat was wel mooi meegenomen.
Ik ga zaterdag even naar de stad.. ik hoop dat ik mij een beetje kan inhouden Haha.
Dit was een pret echo Phlee wij hebben volgende maand idd ook de 20 weken. Ben benieuwd ik hoop dat alles goed is..
Wij hebben ook een joolz gekocht de geo was vorige maand in de aanbieding omdat er een nieuw model uitkwam.
We kregen een gratis voetenzak en 100 euro korting dat was wel mooi meegenomen.
Ik ga zaterdag even naar de stad.. ik hoop dat ik mij een beetje kan inhouden Haha.
Dit was een pret echo Phlee wij hebben volgende maand idd ook de 20 weken. Ben benieuwd ik hoop dat alles goed is..
donderdag 20 juli 2017 om 08:43
Haha ja nu kan je los met kleertjes kopen enzo! Leuk!!
Wij krijgen eigenlijk alles. Ik werk in het basisonderwijs en de moeders uit de klas hebben al kleertjes, een voedingskussen, maxi cosi en een box gegeven. Van schoonzusje en collega's krijgen we een kinderwagen, ledikantje etc. Wij halen voornamelijk luiers, zoogcompressen en dat soort dingen, hoewel ik denk dat ik ook el wat keertjes zelf ga kopen omdat dat gewoon zo leuk is haha.
Wij krijgen eigenlijk alles. Ik werk in het basisonderwijs en de moeders uit de klas hebben al kleertjes, een voedingskussen, maxi cosi en een box gegeven. Van schoonzusje en collega's krijgen we een kinderwagen, ledikantje etc. Wij halen voornamelijk luiers, zoogcompressen en dat soort dingen, hoewel ik denk dat ik ook el wat keertjes zelf ga kopen omdat dat gewoon zo leuk is haha.