Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
blauwbosbesje gewoon je huisarts bellen en je verhaal uitleggen. De mijne was heel makkelijk en ik kreeg direct medicatie. Ook hebben ze gelijk gecontroleerd op uitdroging

tinkel fijn dat jouw misselijkheid te doen is. Geniet van je vakantie!
Ben even een paar daagjes offline geweest, meteen een hoop gemist! Wat fijn Articfox dat alles goed zit. Toch heftig om te lezen, die zorgen en dan het berichtje van liefdesbaby er ook nog eens tussendoor :-| .

Ik herken het opgeblazen gevoel ook heel erg. Heb last van mn stoelgang, moet echt mn vezels en groenten&fruit eten, anders lukt het niet. En dan ben ik nóg meer opgeblazen. Probeer dan ook echt voldoende te drinken, al vind ik dat best lastig.

Afgelopen week een etentje gehad met het werk. Helaas waren de serveersters niet zo subtiel als ze van tevoren toe hadden gezegd. Bij mn hoofdgerecht werd er nog even duidelijk vermeld dat het vlees goed doorbakken was. Bij het dessert vroeg de serveerster zelfs; Wil jij dit ook, hier zit likeur in... Terwijl er duidelijk was besproken dat dit niet zo zou zijn. De collega’s aan mn tafel zijn helaas niet achterlijk, dus een groepje van 8 weet het al.. hopelijk kunnen ze nog even hun mond houden :roll: ..
Lach hard, duik diep, kom terug..
@tinkrl, fijne vakantie. Lekker even helemaal zen en genieten van al het moois.

@bumbly, nou ja... wat slecht van dat restaurant. Je zou toch denken dat mensen het wel snappen zoiets bijzonders maar ook persoonlijks. Hopelijk houden je collega's nog even hun mond dicht maar meestal snappen mensen om je heen dat wel.

Hier eigenlijk weinig spannends. Wel echt heel moe...gisteren tijdens avondeten zat ik bijna te slapen. Echt niet tof. Maar goed je kunt slechter treffen. Vanavond uit eten met schoonouders en schoonbroer, dus denk dat we het dan ook tegen schoonbroer zeggen al is mijn man er nog niet helemaal uit. We vinden het eigenlijk best wel prima zo even nog de rust voor onszelf.
@bumbly ik vind dat wel heel onprofessioneel van dat restaurant. Als jij dat zou overkomen zou ik zeker een klacht indienen. Zo moeilijk is het nou ook weer niet
Nou zeg, Bumbly... Ik zou denk ik op het eind toch iets tegen het restaurant hebben gezegd. Lief dat ze meedenken, maar kom op zeg...

Verder heb ik vandaag, in overleg met VK, gemberpillen gehaald tegen de misselijkheid. Als het niet afdoende is, kan ik emesafene krijgen.:)
Ja erg toch! Nou ben ik gelukkig al bijna 11 weken, maar je zult het zelf pas net weten! Dan wil je helemaal nog niet dag ook maar iemand het weet!

Vind het van het restaurant niet professioneel, maar ook vanuit het werk vind ik het een raar gekozen menu. Voorgerecht met rauwe vis of een koude soep en als hoofdgerecht met de dagvangst (zwaardvis) of steak zijn ook niet de makkelijkste keuzes.. Zeker als er al twee zwangeren in de groep zitten.
Wat is er mis met een eenvoudig (warm) soepje en een sateetje ofzo.. Maarja, het moest natuurlijk wel bij een hip tentje..

Ik heb weer een redelijk rustig weekend achter de rug. Op tijd naar bed blijft toch erg belangrijk.. Beetje saai, maarja we doen het er maar mee! Hoe was jullie weekend?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Wat fijn om te lezen dat er al veel van ons een goede eerste echo hebben gehad. Wij hebben morgen onze eerste echo en hoop dat wij morgen ook een kloppend hartje te zien krijgen.

Vandaag en gisteren mijn 30ste verjaardag gevierd. Gisteren met familie en vrienden. Vanavond uit eten geweest met mijn ouders. Mijn man moest vandaag helaas werken, dus kon niet mee.

Liefdesbaby: Heel veel sterkte en kracht gewenst om dit verdriet te verwerken. Neem de tijd en rust hiervoor.

Tinkel: Hele fijne vakantie gewenst.
Hele mooie echo gehad ❤️
Nu was er tenminste al iets meer te zien dan alleen een knipperend stipje.
1 juli termijnecho
Wat fijn Emili2004! Dat lijkt me echt heel bijzonder. Ik kan niet wachten tot vrijdag, duurt nog zó lang!!
Emili2004 super fijn dat je een goede echo hebt gehad
Ik kijk ik echt uit naar de termijnecho
Fijn emili! Was dit al je tweede echo?

Voor mij nog een week tot de termijn echo, ik tel de dagen echt af
Dit was de tweede echo.
Bij de vorige (10 dagen terug) alleen een klein stipje en kloppend hartje.
Nu echt al duidelijk wat het hoofdje is enz.
Ik snap dat je aftelt tot de termijnecho.
Hier nog 2 weken geduld.
Wat fijn, Emilie! Waarom had je nóg een echo voor de termijnecho?

Tante, nog van harte met je verjaardag. Hoe was jouw echo?

Hier aan de gemberpillen begonnen. Even afwachten... Ik begon de dag weer boven de pot. O mensen, duim even mee dat vanaf week twaalf het helemaal halleluja wordt, haha
Omdat we in het ziekenhuis lopen (ik ben zwanger dmv iui) en de gynaecoloog bood ons dat aan. Na de termijnecho worden we als het goed is overgedragen aan een verloskundingenpraktijk.
Emili2004 schreef:
17-06-2019 20:52
Omdat we in het ziekenhuis lopen (ik ben zwanger dmv iui) en de gynaecoloog bood ons dat aan. Na de termijnecho worden we als het goed is overgedragen aan een verloskundingenpraktijk.
Hier precies hetzelfde
Zwanger door ovulatie inductie en na de termijnecho mag ik als het goed is het reguliere traject in
Heb jij je wel al aangemeld bij de verloskundige? Daar heb ik aanstaande vrijdag een intake zonder echo

Afgelopen dagen continu last van een zeurend gevoel in mijn onderrug.
Had ik af en toe al last van al vooraf ik wist dat ik zwanger was
Meer dames hier last van buik rug?
Gefeliciteerd emilie. Fijn weer bevestiging.

@bosbesje.. Ik ga voor je duimen wat een ellende.

@articfox, klinkt vervelend. Is het echt in je onderrug of in je buik? Ik heb soms wel wat zeurende pijn onder in mn buik of nou ja net boven en rond mijn schaamstreek volgens mij is dat het uitzetten van je baarmoeder. Kan voor rug denk ik ook voelbaar zijn op deze manier denk ik.
Helaas! Vorige week begon ik een paar uur voor mijn echo te bloeden. En in de echo werd meteen mijn vermoeden bevestigd. Helaas :(

Door een incomplete miskraam die daarop volgde krijg ik donderdag een curretage.

Iedereen veel succes en liefde toegewenst met jullie zwangerschappen. Lekker van genieten! :heart:
Ah linn wat verdrietig. En nog eens extra zuur dat je nu ook nog een curretage moet ondergaan.
Hopelijk heb je er niet al te veel last van en ben je snel weer de oude
Linn wat ontzettend rot
Heel veel sterkte gewenst❤
Wat naar om te horen Linn. Heel veel sterkte voor jou :redrose:
Jeetje linn, dat is heftig. Heel veel sterkte en hoop dat het snel weer raak is :hug:
Hey ladies, iets wat ik zojuist tegen kom en me intrigeert. Een artikel van een moeder die haar kindje 3 weken na de geboorte heeft verloren aan kinkhoest.

In dit artikel wijst ze erop dat je als zwangere vrouw ingeënt kunt worden tegen kinkhoest en dat je kindje dan ook beschermd is. Blijkbaar wordt dit vaccin vanaf eind 2019 ook opgenomen in het prenatale programma maar voor nu moet jr er zelf nog om vragen en het zelf betalen. Ik ga dit volgende week even met mijn VK bespreken maar voel toch wel iets voor inenten.
Zeker met de huidige trend dat mensen hun kinderen niet meer enten (wat ik een zeer kwalijke voortgang vind maar dat is mijn mening) vind ik dit toch wel de overweging waard. Blijkbaar treft het 120 kinderen per jaar en is het voor baby's dodelijk omdat ze hun luchtwegen niet kunnen schoonhoesten. Is dus best wel heftig.

Denk ik geeft het jullie even mee. En als je googled op kinkhoestvaccin en zwanger kom je aantal artikelen van o.a. het RIVM tegen met meer informatie.
Linn013: Wat heftig heel erg veel sterkte gewenst.
Ik was mega zenuwachtig gisteren voor onze eerste echo. Gelukkig was al snel duidelijk dat de zwangerschap zich in de baarmoeder bevind, het hartje klopte en grootte overeen komt met het moment van inseminatie.

Wij hoeven niet meer terug te komen voor nu bij de fertiliteitskliniek. Gelijk ingeschreven bij een verloskundige praktijk bij ons in de stad. Volgende week donderdag hebben wij daar een intake en krijgen we weer een echo en mogen we onze frummel alweer bewonderen 😃.
Tante1989 schreef:
18-06-2019 21:32
Ik was mega zenuwachtig gisteren voor onze eerste echo. Gelukkig was al snel duidelijk dat de zwangerschap zich in de baarmoeder bevind, het hartje klopte en grootte overeen komt met het moment van inseminatie.

Wij hoeven niet meer terug te komen voor nu bij de fertiliteitskliniek. Gelijk ingeschreven bij een verloskundige praktijk bij ons in de stad. Volgende week donderdag hebben wij daar een intake en krijgen we weer een echo en mogen we onze frummel alweer bewonderen 😃.
Super fijn voor jullie❤
Ik kan echt niet wachten tot ik los mag van de fertiliteit afdeling

Dat van de kinkhoest ga ik bij mijn intake denk ik even navragen. In ieder geval top dat je die tip met ons deelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven