Uitgerekend Januari 2020
maandag 13 mei 2019 om 17:06
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.
Naam: Januaribaby
Naam: Januaribaby
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | Kindje | UD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| zorrodesnorro | 25/27 | 1e | 01-01 | - |
| Togepi | 28/29 | 1e | 07-01 | Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo |
| SusieFlower | nvt | 1e* | 08-01 | MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk |
| Vlindertje93 | 26/36 | 1e | 08-01 | |
| Frozen | 33/30 | 1e | 10-01 | |
| Gordijn | 31/33 | 3e | 16-01 | |
| Blauwbosbesje | 28 | 1e | 19-01 | 08-08 geslachtsecho |
| Yunaaislynn | 34/38 | 3e | 20-01 | |
| Articfox1 | 28/37 | 1e | 21-01 | 30-08 20w echo |
| lemon pledge | 34/33 | 1e | 21-01 | 29-08 de 20 wkn echo |
| neliba | 38/36 | 1e | 22-01 | Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo |
| Emili2004 | 33/34 | 1e | 23-01 | |
| deb84 | 35/38 | 2e | 23-01 | |
| Tinkeltje33 | 34/37 | 2e | 25-01 | |
| Unicorn123 | 32/30 | 1e | 28-01 | PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19 |
| Winterstarr | 31/30 | 1e | 29-01 | Mk feb ‘19, |
| Knotje_ | 30/29 | 2e | 30-01 | 04-09 controle, 11-09 20 weken echo |
| Tante89 | 30/34 | 1e | 31-01 | Zwanger dmv iui, |
| |
||||
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
zaterdag 15 juni 2019 om 01:14
zaterdag 15 juni 2019 om 12:52
Ben even een paar daagjes offline geweest, meteen een hoop gemist! Wat fijn Articfox dat alles goed zit. Toch heftig om te lezen, die zorgen en dan het berichtje van liefdesbaby er ook nog eens tussendoor
.
Ik herken het opgeblazen gevoel ook heel erg. Heb last van mn stoelgang, moet echt mn vezels en groenten&fruit eten, anders lukt het niet. En dan ben ik nóg meer opgeblazen. Probeer dan ook echt voldoende te drinken, al vind ik dat best lastig.
Afgelopen week een etentje gehad met het werk. Helaas waren de serveersters niet zo subtiel als ze van tevoren toe hadden gezegd. Bij mn hoofdgerecht werd er nog even duidelijk vermeld dat het vlees goed doorbakken was. Bij het dessert vroeg de serveerster zelfs; Wil jij dit ook, hier zit likeur in... Terwijl er duidelijk was besproken dat dit niet zo zou zijn. De collega’s aan mn tafel zijn helaas niet achterlijk, dus een groepje van 8 weet het al.. hopelijk kunnen ze nog even hun mond houden
..
Ik herken het opgeblazen gevoel ook heel erg. Heb last van mn stoelgang, moet echt mn vezels en groenten&fruit eten, anders lukt het niet. En dan ben ik nóg meer opgeblazen. Probeer dan ook echt voldoende te drinken, al vind ik dat best lastig.
Afgelopen week een etentje gehad met het werk. Helaas waren de serveersters niet zo subtiel als ze van tevoren toe hadden gezegd. Bij mn hoofdgerecht werd er nog even duidelijk vermeld dat het vlees goed doorbakken was. Bij het dessert vroeg de serveerster zelfs; Wil jij dit ook, hier zit likeur in... Terwijl er duidelijk was besproken dat dit niet zo zou zijn. De collega’s aan mn tafel zijn helaas niet achterlijk, dus een groepje van 8 weet het al.. hopelijk kunnen ze nog even hun mond houden
Lach hard, duik diep, kom terug..
zaterdag 15 juni 2019 om 13:44
@tinkrl, fijne vakantie. Lekker even helemaal zen en genieten van al het moois.
@bumbly, nou ja... wat slecht van dat restaurant. Je zou toch denken dat mensen het wel snappen zoiets bijzonders maar ook persoonlijks. Hopelijk houden je collega's nog even hun mond dicht maar meestal snappen mensen om je heen dat wel.
Hier eigenlijk weinig spannends. Wel echt heel moe...gisteren tijdens avondeten zat ik bijna te slapen. Echt niet tof. Maar goed je kunt slechter treffen. Vanavond uit eten met schoonouders en schoonbroer, dus denk dat we het dan ook tegen schoonbroer zeggen al is mijn man er nog niet helemaal uit. We vinden het eigenlijk best wel prima zo even nog de rust voor onszelf.
@bumbly, nou ja... wat slecht van dat restaurant. Je zou toch denken dat mensen het wel snappen zoiets bijzonders maar ook persoonlijks. Hopelijk houden je collega's nog even hun mond dicht maar meestal snappen mensen om je heen dat wel.
Hier eigenlijk weinig spannends. Wel echt heel moe...gisteren tijdens avondeten zat ik bijna te slapen. Echt niet tof. Maar goed je kunt slechter treffen. Vanavond uit eten met schoonouders en schoonbroer, dus denk dat we het dan ook tegen schoonbroer zeggen al is mijn man er nog niet helemaal uit. We vinden het eigenlijk best wel prima zo even nog de rust voor onszelf.
zaterdag 15 juni 2019 om 18:51
zondag 16 juni 2019 om 22:13
Ja erg toch! Nou ben ik gelukkig al bijna 11 weken, maar je zult het zelf pas net weten! Dan wil je helemaal nog niet dag ook maar iemand het weet!
Vind het van het restaurant niet professioneel, maar ook vanuit het werk vind ik het een raar gekozen menu. Voorgerecht met rauwe vis of een koude soep en als hoofdgerecht met de dagvangst (zwaardvis) of steak zijn ook niet de makkelijkste keuzes.. Zeker als er al twee zwangeren in de groep zitten.
Wat is er mis met een eenvoudig (warm) soepje en een sateetje ofzo.. Maarja, het moest natuurlijk wel bij een hip tentje..
Ik heb weer een redelijk rustig weekend achter de rug. Op tijd naar bed blijft toch erg belangrijk.. Beetje saai, maarja we doen het er maar mee! Hoe was jullie weekend?
Vind het van het restaurant niet professioneel, maar ook vanuit het werk vind ik het een raar gekozen menu. Voorgerecht met rauwe vis of een koude soep en als hoofdgerecht met de dagvangst (zwaardvis) of steak zijn ook niet de makkelijkste keuzes.. Zeker als er al twee zwangeren in de groep zitten.
Wat is er mis met een eenvoudig (warm) soepje en een sateetje ofzo.. Maarja, het moest natuurlijk wel bij een hip tentje..
Ik heb weer een redelijk rustig weekend achter de rug. Op tijd naar bed blijft toch erg belangrijk.. Beetje saai, maarja we doen het er maar mee! Hoe was jullie weekend?
Lach hard, duik diep, kom terug..
zondag 16 juni 2019 om 23:52
Wat fijn om te lezen dat er al veel van ons een goede eerste echo hebben gehad. Wij hebben morgen onze eerste echo en hoop dat wij morgen ook een kloppend hartje te zien krijgen.
Vandaag en gisteren mijn 30ste verjaardag gevierd. Gisteren met familie en vrienden. Vanavond uit eten geweest met mijn ouders. Mijn man moest vandaag helaas werken, dus kon niet mee.
Liefdesbaby: Heel veel sterkte en kracht gewenst om dit verdriet te verwerken. Neem de tijd en rust hiervoor.
Tinkel: Hele fijne vakantie gewenst.
Vandaag en gisteren mijn 30ste verjaardag gevierd. Gisteren met familie en vrienden. Vanavond uit eten geweest met mijn ouders. Mijn man moest vandaag helaas werken, dus kon niet mee.
Liefdesbaby: Heel veel sterkte en kracht gewenst om dit verdriet te verwerken. Neem de tijd en rust hiervoor.
Tinkel: Hele fijne vakantie gewenst.
maandag 17 juni 2019 om 20:01
maandag 17 juni 2019 om 21:42
Hier precies hetzelfde
Zwanger door ovulatie inductie en na de termijnecho mag ik als het goed is het reguliere traject in
Heb jij je wel al aangemeld bij de verloskundige? Daar heb ik aanstaande vrijdag een intake zonder echo
Afgelopen dagen continu last van een zeurend gevoel in mijn onderrug.
Had ik af en toe al last van al vooraf ik wist dat ik zwanger was
Meer dames hier last van buik rug?
dinsdag 18 juni 2019 om 06:29
Gefeliciteerd emilie. Fijn weer bevestiging.
@bosbesje.. Ik ga voor je duimen wat een ellende.
@articfox, klinkt vervelend. Is het echt in je onderrug of in je buik? Ik heb soms wel wat zeurende pijn onder in mn buik of nou ja net boven en rond mijn schaamstreek volgens mij is dat het uitzetten van je baarmoeder. Kan voor rug denk ik ook voelbaar zijn op deze manier denk ik.
@bosbesje.. Ik ga voor je duimen wat een ellende.
@articfox, klinkt vervelend. Is het echt in je onderrug of in je buik? Ik heb soms wel wat zeurende pijn onder in mn buik of nou ja net boven en rond mijn schaamstreek volgens mij is dat het uitzetten van je baarmoeder. Kan voor rug denk ik ook voelbaar zijn op deze manier denk ik.
dinsdag 18 juni 2019 om 15:46
Helaas! Vorige week begon ik een paar uur voor mijn echo te bloeden. En in de echo werd meteen mijn vermoeden bevestigd. Helaas 
Door een incomplete miskraam die daarop volgde krijg ik donderdag een curretage.
Iedereen veel succes en liefde toegewenst met jullie zwangerschappen. Lekker van genieten!
Door een incomplete miskraam die daarop volgde krijg ik donderdag een curretage.
Iedereen veel succes en liefde toegewenst met jullie zwangerschappen. Lekker van genieten!
♡
dinsdag 18 juni 2019 om 19:58
Hey ladies, iets wat ik zojuist tegen kom en me intrigeert. Een artikel van een moeder die haar kindje 3 weken na de geboorte heeft verloren aan kinkhoest.
In dit artikel wijst ze erop dat je als zwangere vrouw ingeënt kunt worden tegen kinkhoest en dat je kindje dan ook beschermd is. Blijkbaar wordt dit vaccin vanaf eind 2019 ook opgenomen in het prenatale programma maar voor nu moet jr er zelf nog om vragen en het zelf betalen. Ik ga dit volgende week even met mijn VK bespreken maar voel toch wel iets voor inenten.
Zeker met de huidige trend dat mensen hun kinderen niet meer enten (wat ik een zeer kwalijke voortgang vind maar dat is mijn mening) vind ik dit toch wel de overweging waard. Blijkbaar treft het 120 kinderen per jaar en is het voor baby's dodelijk omdat ze hun luchtwegen niet kunnen schoonhoesten. Is dus best wel heftig.
Denk ik geeft het jullie even mee. En als je googled op kinkhoestvaccin en zwanger kom je aantal artikelen van o.a. het RIVM tegen met meer informatie.
In dit artikel wijst ze erop dat je als zwangere vrouw ingeënt kunt worden tegen kinkhoest en dat je kindje dan ook beschermd is. Blijkbaar wordt dit vaccin vanaf eind 2019 ook opgenomen in het prenatale programma maar voor nu moet jr er zelf nog om vragen en het zelf betalen. Ik ga dit volgende week even met mijn VK bespreken maar voel toch wel iets voor inenten.
Zeker met de huidige trend dat mensen hun kinderen niet meer enten (wat ik een zeer kwalijke voortgang vind maar dat is mijn mening) vind ik dit toch wel de overweging waard. Blijkbaar treft het 120 kinderen per jaar en is het voor baby's dodelijk omdat ze hun luchtwegen niet kunnen schoonhoesten. Is dus best wel heftig.
Denk ik geeft het jullie even mee. En als je googled op kinkhoestvaccin en zwanger kom je aantal artikelen van o.a. het RIVM tegen met meer informatie.
dinsdag 18 juni 2019 om 21:32
Ik was mega zenuwachtig gisteren voor onze eerste echo. Gelukkig was al snel duidelijk dat de zwangerschap zich in de baarmoeder bevind, het hartje klopte en grootte overeen komt met het moment van inseminatie.
Wij hoeven niet meer terug te komen voor nu bij de fertiliteitskliniek. Gelijk ingeschreven bij een verloskundige praktijk bij ons in de stad. Volgende week donderdag hebben wij daar een intake en krijgen we weer een echo en mogen we onze frummel alweer bewonderen
.
Wij hoeven niet meer terug te komen voor nu bij de fertiliteitskliniek. Gelijk ingeschreven bij een verloskundige praktijk bij ons in de stad. Volgende week donderdag hebben wij daar een intake en krijgen we weer een echo en mogen we onze frummel alweer bewonderen
dinsdag 18 juni 2019 om 22:55
Super fijn voor jullie❤Tante1989 schreef: ↑18-06-2019 21:32Ik was mega zenuwachtig gisteren voor onze eerste echo. Gelukkig was al snel duidelijk dat de zwangerschap zich in de baarmoeder bevind, het hartje klopte en grootte overeen komt met het moment van inseminatie.
Wij hoeven niet meer terug te komen voor nu bij de fertiliteitskliniek. Gelijk ingeschreven bij een verloskundige praktijk bij ons in de stad. Volgende week donderdag hebben wij daar een intake en krijgen we weer een echo en mogen we onze frummel alweer bewonderen.
Ik kan echt niet wachten tot ik los mag van de fertiliteit afdeling
Dat van de kinkhoest ga ik bij mijn intake denk ik even navragen. In ieder geval top dat je die tip met ons deelt