Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
@ Linn heel veel sterkte!

@Kinkhoest, ik heb het gelezen en gezien inderdaad! Kreeg er echt kippenvel van. Eind 2019 wordt de vaccinatie voor zwangeren gratis, nu moet je hem nog gewoon betalen (+/- €30). Ik ga hem sowieso laten prikken. Ik vind het wel goed dat het straks gratis gaat worden, als je op zo'n manier kinkhoest bij pasgeborene kan voorkomen.

Gisteren hebben wij de termijnecho gehad, ik was nu toch wel weer verder dan gedacht, namelijk 11 weken. Uitgerekende datum is nu 7 januari. Kindje lag eerst heel rustig, al wel heel snel een mooi kloppend hartje te zien, en toen begon het ineens heel veel te bewegen, even uitrekken, armpjes en beentjes in de lucht echt zo bijzonder om allemaal te zien! :flirting: Ook gaf ze aan dat de nekplooi mooi dun was. Hopelijk hebben jullie ook allemaal zo'n mooie en bijzondere termijnecho.

Volgende medische echo is pas bij de 20 weken, vind het nu nog wel heel erg lang. We gaan nog even nadenken over een pretecho.
@Linn: wat onwijs verdrietig! Heel veel sterkte de komende tijd!!

Wat fijn al de positieve echo's!! Ik ben echt zo zenuwachtig voor vrijdag, kan niet wachten!
Linn, heel veel sterkte! :hug: :redrose:

Wij hebben vanmorgen de eerste echo gehad. Mooi kloppend hartje :heart: en termijn klopte ook ongeveer. Ik dacht zelf 7+6 en metingen gaven 7+4 en 7+5 aan, dus hartstikke prima! Maandag 8 juli hebben we de termijnecho :)
Helemaal mooi dames al die goede echo's. Ik hoop op alleen meer positieve berichten voor ons allemaal

Ik heb de laatste dagen. Vooral in de avond, zoveel last van een opgeblazen buik.
Ik kijk haast wel vier maanden zwanger in plaats van twee haha
Annyway herkenbaar?
Of hebben jullie tips. Vind het best oncomfortabel en totaal niet sexy.
Daarnaast wil ik op mijn nieuwe werk nog tot na bij proeftijd wachten met vertellen. Dan ben ik ruim twaalf weken.
Ik ben nu alleen bang dan de combinatie darmen/groeiende baarmoeder ervoor gaat zorgen dat ik er al snel niet meer omheen kan
@artic. Veel zie je zelf meer dan een ander maar snap je gevoel en je angst. Wat ik doe is wijde jurkjes aan, A lijn of recht toe recht aan. Zo kin mogelijk strakke kleding of in ieder geval bovenkleding en goed ondergoed wat je relatief hoog kan dragen.
Een mooie maxijurk is ook goed te doen nu met dit weer maar is misschien maar iets voor je vrijetijd of anders met een spijkerharde erover.

Zeker geen jurkjes met een band of strikje net boven je buik, strakke jurkjes of broeken met strak shirt.
Ik heb echt nog geen moeite met kleding, al pas ik sommige broeken niet meer omdat die wel echt strak zitten.
Verder draag ik wat wijdere T-shirts.
Maar ik heb ook niet t idee dat je het al heel goed kunt zien bij mij.

Pff ik had wat leuks gezien om aan onze ouders te geven om de zwangerschap bekend te maken, maar nu is die webshop gesloten t/m 31 juli.
Ik denk er nu over om save the date kaartjes te maken en dan te vragen wat ze er van vinden. Wij gaan volgend jaar juni trouwen, alleen de datum zetten we dan op de uitgerekende datum en iets erbij als baby achternaam vriend is coming soon.

Ik vind het zo moeilijk, ik wil graag iets leuks doen maar een rompertje of stokjes of iets vind ik zo standaard
Mooi zoveel goede echo’s.
Linn sterkte!
Hopelijk mag het voor jou ook snel weer zo zijn.

Same here!
Werk in het onderwijs en een kind uit mijn klas vroeg: “juf, heb je een baby in je buik? Want je hebt een dikke buik”
Oeps...
Mensen die het weten zeggen ook dat je het al heel goed kunt zien. Anderen durven denk ik niets te zeggen of te vragen, maar heb dus ook echt een opgezette buik. Niet relaxed!
Zeker niet relaxed die opgezette buik.
Ik werk in de kinderopvang. Rokjes en jurkjes vind ik niet zo handig.
Ik denk dat ik wat wijdere shirtjes en tops ga kopen.
Bij inspectie van mijn kledingkast tot de conclusie gekomen dat ik vooral strakke kleding heb. Oeps
Maar goed, normaal kon dat prima, want ik ben heel slank paste goed bij mijn figuur (welke ik na de zwangerschap zeker hoop terug te krijgen)
@frozen wat leuk dat jullie gaan trouwen❤❤
Gefeliciteerd

Voor de leuke manier van aankondigen weet ik niet zo goed wat je kan doen.
Ben daar zelf niet zo van. Bij ons is vertellen bijzonder genoeg en misschien over een tijdje een aankondiging op social media, maar dat is het
Dat soort dingen zijn zo persoonlijk
Heftig Linn, hopelijk voel je je snel weer de oude. Hopelijk bij de volgende ronde meer geluk!

@Kinkhoest, ik heb hier bij de verloskundige informatie over gekregen. Ik kan me er (dacht) in week 26 voor laten vaccineren bij de GGD. Als je het opgeeft aan de verzekering als reisvaccinatie kan het zijn dat ze het vergoeden.

Hier gisteren ook weer een goede echo! Een mooi kloppend hartje, goed zichtbare navelstreng. Twee armpjes en beentjes, een ruggengraatje. Zo leuk om te zien :heart: ! Hij was heel beweeglijk, maakt allerlei sprongetjes en draaide zich helemaal om. Heel leuk en fijn om te zien. Komend weekend vertellen we het de laatste vrienden en dan mag iedereen het weten :hyper: .

Hier ‘s avonds ook echt een opgeblazen buik. Als ik hem een beetje uitduw lijk ik wel 6 maanden zwanger. Gelukkig nog niemand opgevallen die het nog niet mocht weten.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Mag ik even klagen, mijn leed is geen groot leed hoor maar jongens ik ben zo moe, zo moe.... Ik zou de hele dag kunnen slapen en het lijkt met de dag erger te worden.

Als het nu s avonds zou zijn zou je zeggen ga op tijd naar bed maar het begin al s middags en s ochtend ben ik eigenlijk ook gewoon niet ingeslapen.

Moet zo nog uit eten met nietsvermoedende vriendinnen. Ga mezelf dus maar even schop onder mn komt geven en mooi maken maar jeetje..... het liefst zou ik een week lang slapen. :zzz:
Hier ook bekend met de opgezette buik. Mijn zwager zei vandaag: "Zo, je kunt al echt wel zien dat je zwanger bent!". Pfff... ik ben net acht weken!! Heb inderdaad wel het idee dat het aan het eind van de dag erger is dan 's ochtends. Merkte wel al aan mijn broeken dat die wat strakker beginnen te zitten, maar ik had geen idee dat het voor anderen ook al zichtbaar zou zijn...

Afgelopen weekend hebben we het grote nieuws aan mijn schoonfamilie verteld. Reacties waren heel leuk: schoonmoeder begon heel hard te gillen en daarna kreeg ik een dikke knuffel. Schoonvader was helemaal beduusd en was er een paar minuten stil van. Daarna heeft hij een maar keer gezegd dat hij het echt heel erg leuk en bijzonder vindt. Hij zegt normaal niet zoveel, dus was wel heel leuk om dat zo expliciet te horen. Wel pijnlijk: zwager (andere dan hierboven) en vrouw proberen al 1,5 jaar zwanger te worden, maar lukt (nog) niet. Dus voor hen was het nieuws heel dubbel, zij moesten er ook wel een traantje om laten.

Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige (officiële intake, helaas geen echo), dan ga ik even navraag doen over de kinkhoestvaccinatie. Op basis van wat ik hier lees, wil ik die ook graag laten zetten.

Deze week ook heel verdrietig nieuws gehad: goede vrienden van ons zijn vijf dagen na de geboorte hun dochtertje verloren (gebrek aan zuurstof gehad bij de bevalling, daardoor hersenschade en niet levensvatbaar). Zo heftig... Maakt je toch weer heel erg bewust van de kwetsbaarheid van dit alles, niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook daarna. Was er echt behoorlijk door van slag. Gelukkig weten deze vrienden al van onze zwangerschap, ik zou het heel moeilijk vinden om dit nieuws net na deze gebeurtenis aan hen te moeten brengen.

Verder zijn we afgelopen week bezig geweest met kinderopvang. In het stadsdeel waar wij wonen zijn lange wachtlijsten; de kans is groot dat er geen plaats is op het moment dat wij willen starten met de opvang (na afloop van mijn zwangerschapsverlof, dus april / mei 2020). Sterker nog: we moeten er rekening mee houden dat we er helemaal niet tussen komen bij de babygroepen en dat er pas plek gaat zijn voor ons kindje na zijn / haar eerste verjaardag... o_o o_o
Daar moeten we dus maar eens even een plan B voor gaan verzinnen.

@Linn: wat ontzettend verdrietig van je miskraam :( :( Heel veel sterkte de komende tijd!!
Moe, check! In de ochtend gaat het nog prima, maar 's middags voelt m'n hoofd zo zwaar van vermoeidheid. En dan helpt het ook niet mee dat dochter alweer een paar nachten heel slecht geslapen heeft en ik dus ook. :zzz:

Vertellen: We hebben het deze keer gewoon verteld aan onze ouders. We deden een poging om dochter te laten zeggen dat ze grote zus wordt, maar net op dat moment was ze natuurlijk ineens heel verlegen haha. Bij de zwangerschap van dochter hadden we een fles drank en daar had ik een etiket op gemaakt met een leuke tekst over opa en oma worden. :)

Buik: m'n broeken zitten echt niet meer fijn. En je kunt ook echt wel zien dat ik al ben aangekomen. M'n schoonmoeder dacht dat dus ook te zien afgelopen weekend, maar ze had het nog gelinkt aan m'n vakantie met vriendinnen. Ik heb gelukkig wel genoeg wijdere jurkjes en rokjes die ik nog aan kan op m'n werk, zodat ik het nog een beetje kan verbloemen daar.
Vandaag de intake gehad bij de verloskundige. Heel fijn gesprek, dus dat is helemaal top.
Ik ga de nipt laten doen zonder nevenbevindingen en ivm mijn werk met kleine kinderen nemen we in de algemene bloedtest ook de vijfde ziekte mee

Echt een shitload aan folders, tijdschriften, reclamefolders enzovoort meegekregen.
Langzaamaan eens gaan oriënteren bij welk kraamzorg bureau we ons willen inschrijven
Houden jullie het een beetje vol met de warmte dames?
Op werk in de airco wel haha. En jij Frozen? Hoe laat heb je de termijnecho vandaag?
Heel veel plezier! En hoe gaat het de misselijkheid?
Goedemorgen allemaal!
Vrijdag heb ik de eerste echo gehad (8wk+1) en alles was goed! Ik kan het nog steeds niet bevatten en durf nog steeds niet blij te zijn. Hopelijk met de volgende echo over 2,5 week!

Ik heb wel extra last van de hitte en ben blij dat ik uitgerekend ben in januari en niet midden in de zomer!

@frozen: heb jij het je ouders al verteld? Welke manier is het geworden?
Ja ik ben ook zo blij dat ik in de winter beval haha.
Fijn dat alles goed was unicorn, ja het blijft spannend he.
Ik volgende week de 10 weken echo en hopelijk geloof ik het dan wat meer haha
Jeuh weer een goede echo. Fijn unicorn.

Wat een weertje nee moet blij zijn dat je nu niet zit te wachten op je baby.
Wij hebben 2 jongens uit vroeg voorjaar en vroege zomer en die zijn precies geboren voordat de echte hittegolf kwam. Bij de eerste wel op de UD naar een bruiloft geweest met 30+ en opgezwollen enkels wat niet tof was dus een janauribaby voor de afwisseling ook leuk.

Enige nadeel, geen tuinfeestje wat we nu wel steeds hebben gehad dus alles en iedereen binnen whahaha.

Maar jeetje wat een hitte. Ik doe rustig aan naar merk wel dat het allemaal wat meer energie kost. Zwangerschap of hitte geen idee maar doe gewoon lekker rustig aan.
Even heel snel een update; wij hebben een prachtige termijn echo gehad. Alles zit er op en er aan, zelfs al de mini teentjes.
Uitgerekende datum is nu vast gezet op 10 januari, dus ben vandaag 11+3
Frozen way down e'en horse termijnecho. Ik kick dear boot mijzelf echt naar uit

Ik kan überhaupt al slecht tegen de hitte, maar ik heb wel het idee dat het nu wat meer is. Mijn bloeddruk is ook wat aan de lage kant, dat helpt ook niet mee
Helaas geen airco op het werk, maar wel de hele middag buiten met de kinderen met water gespeeld, naar binnen is het heel warm en benauwd.
Vannacht wel mega slecht geslapen. Combinatie warmte en flink last van maagzuur. Toch maar rennie in huis gehaald
Fijn dat er weer goede echo's zijn geweest! :) Heb nu al zin in over 2 weken! Daarna mag ook echt iedereen het weten :heart:

Vandaag ging het gelukkig best goed met de hitte. Op m'n werk (kdv) viel het binnen gelukkig heel erg mee met de warmte. En we zijn 's ochtends en eind van de middag lekker buiten bezig geweest met water. :) Merk wel dat ik heel veel dorst heb. En ook wel honger, maar heb dan nergens zin in. Best lastig om mezelf dan te dwingen iets te eten.
knotje mijn verloskundige vertelde dat eten niet zo belangrijk is en dat ze het veel belangrijker vind dat je goed drinkt en zeker nu.

unicorn ik heb voor Mn ouders het voorleesboek voor opa’s en oma’s gekocht en ze dat gegeven. Ze gaan morgen vroeg op vakantie en wilde het toch graag vertellen omdat het anders pas over 2 weken wordt.

De rest van onze vrienden en familie gaan we het vertellen met save the date kaartjes onder het mom van dat ze vast voor onze bruiloft zijn.
Dus ze krijgen allemaal een kaartje met save the date en dan een kalender van januari 2020 met een hartje om de uitgerekende datum en onderaan de kaart staat dan coming soon baby *achternaam vriend*
Danyy hoe was jouw echo?

Bumbly succes vandaag, hoop straks goed nieuws te lezen!
Het nieuws wereldkundig maken vind ik nog een beetje lastig. Op mijn werk wil ik eigenlijk wachten tot mijn proeftijd voorbij is. Verder denk ik dat ik ook eerst de uitslag van de nipt wik hebben..
Word bij ons dus waarschijnlijk niet direct na de termijnecho de wereld ingegooid
Eerder pas regen de dertien weken , maar ik weet het allemaal nog niet zeker. Heel lastig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven