Uitgerekend Januari 2020
maandag 13 mei 2019 om 17:06
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.
Naam: Januaribaby
Naam: Januaribaby
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | Kindje | UD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| zorrodesnorro | 25/27 | 1e | 01-01 | - |
| Togepi | 28/29 | 1e | 07-01 | Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo |
| SusieFlower | nvt | 1e* | 08-01 | MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk |
| Vlindertje93 | 26/36 | 1e | 08-01 | |
| Frozen | 33/30 | 1e | 10-01 | |
| Gordijn | 31/33 | 3e | 16-01 | |
| Blauwbosbesje | 28 | 1e | 19-01 | 08-08 geslachtsecho |
| Yunaaislynn | 34/38 | 3e | 20-01 | |
| Articfox1 | 28/37 | 1e | 21-01 | 30-08 20w echo |
| lemon pledge | 34/33 | 1e | 21-01 | 29-08 de 20 wkn echo |
| neliba | 38/36 | 1e | 22-01 | Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo |
| Emili2004 | 33/34 | 1e | 23-01 | |
| deb84 | 35/38 | 2e | 23-01 | |
| Tinkeltje33 | 34/37 | 2e | 25-01 | |
| Unicorn123 | 32/30 | 1e | 28-01 | PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19 |
| Winterstarr | 31/30 | 1e | 29-01 | Mk feb ‘19, |
| Knotje_ | 30/29 | 2e | 30-01 | 04-09 controle, 11-09 20 weken echo |
| Tante89 | 30/34 | 1e | 31-01 | Zwanger dmv iui, |
| |
||||
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
dinsdag 25 juni 2019 om 10:30
Ik vind dat ook super lastig, met je werk snap ik dat volledig. Is het leuk op je werk?
Bij mijn eerste vertelde ik het rond de 13 weken ofzo maar toen kon ik dat makkelijk verbergen. Nu heb ik einde van de dag al een serieus buikje hoor dus ik ga dit niet lang kunnen verbergen. Ik heb volgende week 10 weken echo en denk dat ik het dan wel ga vertellen aan verdere familie en werk denk ik dan ook. Gewoon omdat ik denk dat mensen het dan echt gaan zien haha. Ook heb ik een dochter van 3,5 en die zal het vast aan iedereen verkondigen.
Bij mijn eerste vertelde ik het rond de 13 weken ofzo maar toen kon ik dat makkelijk verbergen. Nu heb ik einde van de dag al een serieus buikje hoor dus ik ga dit niet lang kunnen verbergen. Ik heb volgende week 10 weken echo en denk dat ik het dan wel ga vertellen aan verdere familie en werk denk ik dan ook. Gewoon omdat ik denk dat mensen het dan echt gaan zien haha. Ook heb ik een dochter van 3,5 en die zal het vast aan iedereen verkondigen.
dinsdag 25 juni 2019 om 10:38
Ik heb het zeker naar mijn zin op mijn nieuwe werk.deb84 schreef: ↑25-06-2019 10:30Ik vind dat ook super lastig, met je werk snap ik dat volledig. Is het leuk op je werk?
Bij mijn vorige werkgever ben ik niet door de proeftijd gekomen zonder duidelijke reden. Wel heel toevallig nadat ik ze over jij fertiliteit traject had ingelicht. Daarom ben ik nu een beetje bang
Aan het einde van de dag is mijn buik ook echt boller, dus ik vraag mij ook af hoe lang ik het kan verbergen
Ik vind het echt lastig
dinsdag 25 juni 2019 om 13:03
dinsdag 25 juni 2019 om 13:43
Wat een leuk kaartje Frozen!! Gaan jullie dat naar mensen opsturen of bij een bepaalde gelegenheid -etentje of zo- uitdelen? Sorry, als je dit al gemeld hebt, dan heb ik er misschien overheen gelezen.
Arctic Fox, ik hoop dat je nu gewoon kunt blijven na de proeftijd, ik snap dat je het dan pas daarna wilt vertellen! Tot wanneer loopt je proeftijd?
Wij hebben vanochtend intake gehad bij de verloskundige. Was vooral vragenlijsten doornemen en algemene informatie over de werkwijze en zo. Omdat er nog tijd over was, wilde ze ook wel even een echo maken
. Dus wij hebben nu ook een echt kindje gezien, met armpjes en beentjes en een navelstreng. Hij zwaaide zelfs al! Echt heel leuk. Drie weken geleden was het alleen nog maar een kloppend vlekje dat een hartje zou moeten zijn, nu leek het al veel echter of zo. Over twee weken heb ik de officiële termijnecho, dus dan wordt ook de uitgerekende datum definitief vastgesteld.
Wel zagen we bij de echo dat het myoom (vleesboom) behoorlijk gegroeid is: vorige keer was die 4 x 6 cm en nu al 9 x 10 cm. Volgens de verloskundige niet echt zorgwekkend, maar voor de zekerheid ben ik wel doorgestuurd naar de gynaecoloog. Omdat wij half juli voor vier weken naar Zuid-Afrika vertrekken, heeft ze ervoor gezorgd dat ik daarvóór al in het ziekenhuis terecht kan. Voorlopig heb ik nergens last van het kan het voor de baby ook geen kwaad, dus ik ga me er maar niet te druk om maken totdat ik de gynaecoloog gesproken heb. Is het ook veel te warm voor
Arctic Fox, ik hoop dat je nu gewoon kunt blijven na de proeftijd, ik snap dat je het dan pas daarna wilt vertellen! Tot wanneer loopt je proeftijd?
Wij hebben vanochtend intake gehad bij de verloskundige. Was vooral vragenlijsten doornemen en algemene informatie over de werkwijze en zo. Omdat er nog tijd over was, wilde ze ook wel even een echo maken
Wel zagen we bij de echo dat het myoom (vleesboom) behoorlijk gegroeid is: vorige keer was die 4 x 6 cm en nu al 9 x 10 cm. Volgens de verloskundige niet echt zorgwekkend, maar voor de zekerheid ben ik wel doorgestuurd naar de gynaecoloog. Omdat wij half juli voor vier weken naar Zuid-Afrika vertrekken, heeft ze ervoor gezorgd dat ik daarvóór al in het ziekenhuis terecht kan. Voorlopig heb ik nergens last van het kan het voor de baby ook geen kwaad, dus ik ga me er maar niet te druk om maken totdat ik de gynaecoloog gesproken heb. Is het ook veel te warm voor
dinsdag 25 juni 2019 om 19:01
@frozen leuk kaartje
@neliba leuk dat jullie nog tijd hadden voor een echo bij de verloskundige.
Ik heb wel eens gelezen dat vleesbomen vaker groeien onder de hormonen van een zwangerschap. Hoewel het nog steeds iets is waar je njet op zit te wachten natuurlijk.
Hopelijk blijft het een beetje onder controle
Mijn proeftijd is een maand dus tot en met 17 juli dan ben ik bijna 13 weken
@neliba leuk dat jullie nog tijd hadden voor een echo bij de verloskundige.
Ik heb wel eens gelezen dat vleesbomen vaker groeien onder de hormonen van een zwangerschap. Hoewel het nog steeds iets is waar je njet op zit te wachten natuurlijk.
Hopelijk blijft het een beetje onder controle
Mijn proeftijd is een maand dus tot en met 17 juli dan ben ik bijna 13 weken
dinsdag 25 juni 2019 om 19:23
@articfox ik zou het dan gewoon laten voor wat het is en over maandje vertellen. In dit geval moet je gewoon echt voor jezelf kiezen en al mogen ze je zwangerschapsgerelateerd niet ontslaan voor een proefperiode hebben ze geen opgaaf van reden nodig. Dus lekker wijde kleren aan doen... En nog even verbergen. (Schandalig eigenlijk dat het moet maar soms werkt het voor vrouwen wel zo:( )
@frozen wat super leuk. Echt heel tof en ziet er super leuk uit. Leuke verrassing op de mat.
@neliba. Wat vervelend een vleesboom. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het is. Heb je er ook last van of is het iets wat er gewoon zit maar nu dus wel meegroeit onder hormonen?
@frozen wat super leuk. Echt heel tof en ziet er super leuk uit. Leuke verrassing op de mat.
@neliba. Wat vervelend een vleesboom. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het is. Heb je er ook last van of is het iets wat er gewoon zit maar nu dus wel meegroeit onder hormonen?
dinsdag 25 juni 2019 om 21:20
Lastig articfox! Hopelijk schiet de tijd naar het einde van je proeftijd op. Kan me voorstellen dat je na zo’n ervaring wel 2x nadenk voordat je iets zegt!
Vervelend van die vleesloos nebila. Heb idd gelezen dat het best vaak voor komt! En als de profs zich geen zorgen maken, hoef jij dat zeker niet te doen!
Leuk kaartje Frozen!
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest. Eindelijk alleen de medische intake, maar we mochten ook nog even naar het hartje luisteren en nog even kort kijken. Blijft leuk! Vanmiddag ook meteen bloed gegeven voor de testen. We doen niptest met nevenbevindingen. Ik ben benieuwd! Over twee weken weten we meer.
Ik krijg hier overdag vaak te horen dat het nog helemaal niet aan me te zien is. Maar ‘s avonds op de bank vind ik toch echt dat ik al een buik heb en ben ik echt bang dat ik een dikke koe wordt straks
!
Vervelend van die vleesloos nebila. Heb idd gelezen dat het best vaak voor komt! En als de profs zich geen zorgen maken, hoef jij dat zeker niet te doen!
Leuk kaartje Frozen!
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest. Eindelijk alleen de medische intake, maar we mochten ook nog even naar het hartje luisteren en nog even kort kijken. Blijft leuk! Vanmiddag ook meteen bloed gegeven voor de testen. We doen niptest met nevenbevindingen. Ik ben benieuwd! Over twee weken weten we meer.
Ik krijg hier overdag vaak te horen dat het nog helemaal niet aan me te zien is. Maar ‘s avonds op de bank vind ik toch echt dat ik al een buik heb en ben ik echt bang dat ik een dikke koe wordt straks
Lach hard, duik diep, kom terug..
woensdag 26 juni 2019 om 17:16
Wat fijn al die goede echo's! Bij ons valt de intake samen met de termijnecho. Aanstaande vrijdag is deze. Kijk er erg naar uit. Wil bevestiging dat het goed gaat. Dan is die misselijkheid er niet voor niets, haha. We staan er wel positief in.
Wij doen de nipt zonder nevenbevindingen. Te veel onzekerheden in de wetenschap nog over wat mogelijke afwijkingen betekenen. Daarnaast kan een afwijking liggen aan baby, maar ook aan mij of moederkoek. Wij willen niet al die onrust en vaagheid.
Verder snap ik je werkdilemma, Arcticfox. Ik zou het tot na je proeftijd stil houden. Als het een bezwaar is dat je zwanger bent, dan bedenken ze in de proeftijd wel een andere reden. Je zwangerschap is pril, het is je recht om je mond te houden (tot vier weken voor verlof, dacht ik), dus gewoon verbloemen en nog verzwijgen. Het gaat je baas niets aan op dit moment. Plaats jezelf en de baby voorop.
Frozen, mooi kaartje! Leuk!
Verder weten de gezinnen bij ons het én beste vrienden. Na vrijdag zullen we andere naasten vertellen. Ik ben niet zo van sociale media, dus daar doen we niets. Misschien later in de zwangerschap een keer...
Wij doen de nipt zonder nevenbevindingen. Te veel onzekerheden in de wetenschap nog over wat mogelijke afwijkingen betekenen. Daarnaast kan een afwijking liggen aan baby, maar ook aan mij of moederkoek. Wij willen niet al die onrust en vaagheid.
Verder snap ik je werkdilemma, Arcticfox. Ik zou het tot na je proeftijd stil houden. Als het een bezwaar is dat je zwanger bent, dan bedenken ze in de proeftijd wel een andere reden. Je zwangerschap is pril, het is je recht om je mond te houden (tot vier weken voor verlof, dacht ik), dus gewoon verbloemen en nog verzwijgen. Het gaat je baas niets aan op dit moment. Plaats jezelf en de baby voorop.
Frozen, mooi kaartje! Leuk!
Verder weten de gezinnen bij ons het én beste vrienden. Na vrijdag zullen we andere naasten vertellen. Ik ben niet zo van sociale media, dus daar doen we niets. Misschien later in de zwangerschap een keer...
woensdag 26 juni 2019 om 19:55
woensdag 26 juni 2019 om 21:07
Arcticfox, wat een lastig dilemma! Ik kan me helemaal voorstellen dat je door je vorige werkgever nu zo onzeker erover bent. Ik werk zelf in de kinderopvang en wij hebben echt een tekort aan personeel. Daardoor komt een zwangerschap voor de werkgever nu nooit goed uit. Met jou weet je werkgever al wat je in huis hebt. Als ze je er in je proeftijd al uit gooien, moeten ze weer opnieuw beginnen en anders hebben ze nog een half jaar de tijd om iemand nieuws te vinden die jou kan vervangen. Maargoed, ik ken jouw werkgever natuurlijk niet, dus lastig inschatten hoe zij het bekijken. Als je denkt dat je het nog verborgen zou kunnen houden tot na je proeftijd zou je daarvoor kunnen kiezen. Maar als het contact met je werkgever en collega's goed is, zou ik denk ik wel open kaart spelen na de 12 weken. Blijft lastig hè! Succes!
Frozen, wat een leuk kaartje! Ben benieuwd wat voor reacties je erop krijgt!
Nipt: we hebben het nog niet definitief besloten, maar ik denk dat wij kiezen voor nipt zonder nevenbevindingen. Ben bang dat daar nog teveel onzekerheid uit voort komt. Maar we moeten ons nog even erin verdiepen.
Frozen, wat een leuk kaartje! Ben benieuwd wat voor reacties je erop krijgt!
Nipt: we hebben het nog niet definitief besloten, maar ik denk dat wij kiezen voor nipt zonder nevenbevindingen. Ben bang dat daar nog teveel onzekerheid uit voort komt. Maar we moeten ons nog even erin verdiepen.
donderdag 27 juni 2019 om 10:05
Ik lees al een tijdje mee maar durfde niet eerder mee te schrijven.
Inmiddels 12+1 en ietsje meer vertrouwen, al blijft het pril.
We hebben namelijk twee keer een verlies in de zwangerschap meegemaakt. Ik zie wat bekende namen uit andere topics hier.
Eergister hebben we de NIPT laten prikken, toch wel weer spannend..
Inmiddels 12+1 en ietsje meer vertrouwen, al blijft het pril.
We hebben namelijk twee keer een verlies in de zwangerschap meegemaakt. Ik zie wat bekende namen uit andere topics hier.
Eergister hebben we de NIPT laten prikken, toch wel weer spannend..
C'est la vie
donderdag 27 juni 2019 om 16:28
Artic lastig betreft je werk maar ik zou zeker niet wachten tot de 17 weken. Dat zou mij als baas ook geen goede indruk geven. Ik snap dat het lastig is met de ervaring vanuit je vorige werkgever, maar ik zou er dan toch voor kiezen om het rond de 12 weken te vertellen. Hopelijk word je eerlijkheid beloond.
Susie welkom hier!
Wij hebben volgende week een gesprek over de nipt test. Ik denk dat wij ook de nipt zonder nevenbevindingen doen gezien de reacties die ik hier lees.
Wij hebben het gister ook gedeeld met Mn schoonouders, schoonzus en de tante van Mn vriend. Allemaal blije mensen met tranen in de ogen.
Vandaag aan 1 van mijn collega’s verteld en die ging helemaal springen
Het kaartje vinden mensen heel leuk, eerst een beetje verward omdat er een heel andere datum staat dan waarop wij willen trouwen. Dan lezen ze verder en vervolgens valt het kwartje. Zo leuk al die reacties.
Mn baas is nog steeds niet op de hoogte, vroeg hem vanmorgen of hij tijd had voor mij maar heb ‘m vervolgens de hele dag niet meer gezien. Dus maandag hopelijk een nieuwe kans.
Susie welkom hier!
Wij hebben volgende week een gesprek over de nipt test. Ik denk dat wij ook de nipt zonder nevenbevindingen doen gezien de reacties die ik hier lees.
Wij hebben het gister ook gedeeld met Mn schoonouders, schoonzus en de tante van Mn vriend. Allemaal blije mensen met tranen in de ogen.
Vandaag aan 1 van mijn collega’s verteld en die ging helemaal springen
Het kaartje vinden mensen heel leuk, eerst een beetje verward omdat er een heel andere datum staat dan waarop wij willen trouwen. Dan lezen ze verder en vervolgens valt het kwartje. Zo leuk al die reacties.
Mn baas is nog steeds niet op de hoogte, vroeg hem vanmorgen of hij tijd had voor mij maar heb ‘m vervolgens de hele dag niet meer gezien. Dus maandag hopelijk een nieuwe kans.
donderdag 27 juni 2019 om 20:47
Hey susie, welkom. Wat naar de onzekerheid vanwege 2x een verloren zwangerschap. Ben je nu wel over de termijn heen van de keren dat het vorige keer mis ging? Dat geeft meestal wat rust. En een goede echo natuurlijk ook. Hopelijk kun je genieten van alles wat er nu allemaal gaat komen
@articfox.... lastig dilemma maar in dit geval zou ik het na de 12 weken toch vertellen. 17 weken is best lastig met zichtbaarheid en kan me dan weer voorstellen dat je werkgever het dan weer een vertrouwenskwestie vind. Heb je de ruimte en de tijd om het gesprek op je gemak met je werkgever aan te gaan waarbij je misschien ook je onzekerheid kan toelichten ivm je vorige werkgever en als je het prettig vind je toch al wat moeilijkere zwangerschap. Zeker in de kinderopvang kan ik me voorstellen dat hier toch wel begrip voor is. Of ik vergis me dus enorm. Maar ga voor je duimen
@articfox.... lastig dilemma maar in dit geval zou ik het na de 12 weken toch vertellen. 17 weken is best lastig met zichtbaarheid en kan me dan weer voorstellen dat je werkgever het dan weer een vertrouwenskwestie vind. Heb je de ruimte en de tijd om het gesprek op je gemak met je werkgever aan te gaan waarbij je misschien ook je onzekerheid kan toelichten ivm je vorige werkgever en als je het prettig vind je toch al wat moeilijkere zwangerschap. Zeker in de kinderopvang kan ik me voorstellen dat hier toch wel begrip voor is. Of ik vergis me dus enorm. Maar ga voor je duimen
donderdag 27 juni 2019 om 21:29
O jeetje SusieFlower. Wat enorm heftig. Mag ij vragen of er een reden voor de vroeggeboorte is gevonden en hoe lang is het geleden. Snap dat je er nu heel gespannen of spannend in staat. Was er misschien beetje naïef vanuit gegaan dat het relatief vroeg fout gegaan was maar 13 weken is al redelijk ver en 21 weken helemaal. Jeetje.....SusieFlower schreef: ↑27-06-2019 20:50@Gordijn, een keer de termijn wel bijna voorbij, andere keer nog lang niet.
Was de ene keer 13 weken zwanger, en andere keer een vroeggeboorte bij bijna 21 weken.
Van dag tot dag.
donderdag 27 juni 2019 om 21:46
SusieFlower welkom, ik kan jou uit andere topics.
Wat jij hebt moeten meemaken ia echt verschrikkelijk. Ik vind jou ook een ongelofelijk sterk mens. Ik hoop O hard voor jou dat je in januari een mooie baby mag vasthouden
@gordijn mijn vorige werkgever was ook in de kinderopvang. Dus dat er in de kinderopvang automatisch meer begrip is voor zwangerschap/vruchtbaarheid traject is niet waar
Wat jij hebt moeten meemaken ia echt verschrikkelijk. Ik vind jou ook een ongelofelijk sterk mens. Ik hoop O hard voor jou dat je in januari een mooie baby mag vasthouden
@gordijn mijn vorige werkgever was ook in de kinderopvang. Dus dat er in de kinderopvang automatisch meer begrip is voor zwangerschap/vruchtbaarheid traject is niet waar
donderdag 27 juni 2019 om 22:01
vrijdag 28 juni 2019 om 11:34
Susie, welkom! Hopelijk gaat deze zwangerschap goed!
Arctic, ik zou het per week bekijken hoe je je erbij voelt. Het is ons recht als zwangeren om de mond te houden tot een maand voor het verlof. Als jij je beter voelt bij vertellen vanaf week zeventien, dan doe je dat. Denk je er gedurende de komende weken anders over, dan vertel je het eerder. Je hoeft simpelweg niet nu al te beslissen. Het een en ander afwegen is natuurlijk wel slim om alvast te doen.
En wat betreft de vertrouwenskwestie: een goede werkgever ziet dit niet als een gebrek aan vertrouwen, maar bekijkt de situatie gewoon zakelijk. Vrouwen worden zwanger. Bedrijven krijgen geld voor opvangen van iemands verlof. Komt dus goed.
Arctic, ik zou het per week bekijken hoe je je erbij voelt. Het is ons recht als zwangeren om de mond te houden tot een maand voor het verlof. Als jij je beter voelt bij vertellen vanaf week zeventien, dan doe je dat. Denk je er gedurende de komende weken anders over, dan vertel je het eerder. Je hoeft simpelweg niet nu al te beslissen. Het een en ander afwegen is natuurlijk wel slim om alvast te doen.
En wat betreft de vertrouwenskwestie: een goede werkgever ziet dit niet als een gebrek aan vertrouwen, maar bekijkt de situatie gewoon zakelijk. Vrouwen worden zwanger. Bedrijven krijgen geld voor opvangen van iemands verlof. Komt dus goed.