Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@pigstail mag ik vragen wat voor jou de reden is voor de 20 weken in het ziekenhuis?

Leuk dat je de commode krijgt van schoonzus dat zijn leuke kraamkado's

Wij hebben nog niet veel gekocht, vorige week wel een pakje vond dat we dat nu wel eens een keertje mochten kopen. Van de week ga ik alvast een maxicosi bestellen hoef er echt geen eentje van 2017 en die van 2016 zijn in de aanbieding!
@happylife ik ben trotse bezitter van een gespleten huig. Dit is in dezelfde lijn als een hazenlip en open gehemelte. Vind het wel prettig dat de vk gelijk zei dat een medische echo dan verstandig is aangezien ze daar meer op kunnen zien en net wat uitgebreider alles nalopen. De kans dat ons kindje schisis (de verzamelnaam) heeft is bijzonder klein maar toch.

Ik was net bij de hema en er waren allerlei kleertjes in maat 50/56 in de sale. Heb een romper, 3 broekjes en 2 shirtjes meegenomen voor € 14,-
Wat heerlijk, babyshoppen! Ik heb nog niks gekocht maar ik heb zoooooveel in maat 50/56. Volgende week zaterdag weten we het geslacht. Dan ga ik ook dingetjes kopen (hoewel

het voor een jongen niet zoveel zal zijn).

Oh en, EINDELIJK, neemt de misselijkheid af. Het is nu alleen 's avonds een beetje! Voel me weer een beetje mens
Ik hou me ook nog in. Ik ga naar de 9 maandenbeurs dussss...
Pigstails wel fijn als je het van tevoren weet..
Fijn dat er dat de 20 weken echo dan in het zkh plaats vind pigtails en mooie aanbieding had je te pakken!

Wat fijn dat de misselijkheid eindelijk afneemt sosa. 'Ze' zeggen toch dat het na +/-12 weken minder word?

Leuk tasje, ik ga ook naar de 9 maanden beurs. Ben benieuwd wat ik daar van vind.

Heb jij verwachtingen wat je daar wil kopen?
Ik heb me ingehouden bij het shoppen. Zag allemaal prachtige pakjes van 60 euro . Moet toch naar de hema ben ik bang. Wist ook niet zo goed wat ik in welke maat moest kopen omdat het dan in de zomer natuurlijk warm is. Dus dat gebreide pakje was waarschijnlijk nooit gebruikt.

Ik realiseerde me gisteren trouwens dat ik waarschijnlijk in het ziekenhuis moet bevallen ivm risico's rond de bevalling (gbs). Daar baal ik wel van, wilde eigenlijk gewoon lekker thuis bevallen.
De zee is groen
9 maandenbeurs ga ik niet heen. Is niet veilig met dat gat in mijn hand
De zee is groen
Bij de Hema zijn wij inderdaad ook langs gegaan.

Daar zijn wel mooie dingen.

Verder gaan we ook kijken naar c&a, h&om enz. Prijzen vallen nog redelijk goed mee vonden we.

Pffff schoonmoeder blijft maar zeggen dat we nx moeten kopen en alles van partner moeten gebruiken. Alleen die dingen zijn echt niet onze stijl en ontzettend oud... sommige dingen al 30 jaar. We weten niet meer hoe we het nog duidelijker kunnen maken. Bij elk ding dat we zeggen komt het standaard antwoord: maar ik heb dat hier liggen...
Aannemen en ergens diep in de kast verstoppen geen optie?
De zee is groen
@pigstails ah vandaar nou goed dat daar naar gekeken word dan indd!

Denk dat we pas over tijdje gaan shoppen, mocht ik nu iets tegen komen koop ik het wel.

@mlsc ow... ja misschien wat groenogig_monster zegt
Mlsc. Inderdaad aanpakken en verstoppen..

Aardbei nee ik zie het wel. Heb natuurlijk al heel veel he. Maar als bij de 20 weken echo blijkt dat ikveen meisje krijg dag koop ik wat kleertjes. Moet een nieuwe babyfoon en we willen dezelfde.. gisteren ledikantje overgenomen van vrienden en die krijgen we van mijn ouders..
Mlsc, aannemen, achter in de kast gooien en er af en toe wat uit vissen als ze langs komt

Sosa, wat fijn dat de misselijkheid eindelijk afneemt! Ben benieuwd of het een jonfen of meisje word!

Ik ben ook zo benieuwd wat het hier word. Ik heb zo'n oergevoel dat het een jongen is! Verder denkt echt iedereen dat het een meisje wordt

Ik ga met mijn moeder naar de 9 maandenbeurs. Niet zozeer om spullen te kopen, maar meer om rond te neuzen. Ik ben totaal niet gevoelig voor verkooppraatjes dus ik ben heel benieuwd wat voor onzin er allemaal aangeboden word
quote:groenogig_monster schreef op 04 januari 2017 @ 17:42:

Aannemen en ergens diep in de kast verstoppen geen optie?Dat zou een optie zijn. Alleen is het zoveel en echt aarslelikk!
Haha oh vreselijk mlsc! Mijn schoonmoeder wilde ons ook oude crap aansmeren. Heb eerlijk gezegd dat ik het niet mooi vond en graag zelf spulletjes voor obs kind wilde kopen. Heeft ze uiteindelijk wel geaccepteerd
Hier lijkt dat maar niet te werken.
mlsc, ik heb een gelijkaardige ervaring en uiteindelijk heb ik na veel gezanik 1 keer heel duidelijk gezegd dat ik het lief vond van haar en dat ik me er slecht bij voel dat we haar spullen (rommel) niet allemaal zomaar aannemen maar dat we zelf willen kiezen wat we in huis halen voor ons eigen kind. Net zoals we een huis bouwen naar onze stijl en wensen gaan we ons kind ook kleden en opvoeden naar onze wensen (net zoals zij dat destijds gedaan hebben trouwens). Als ze het blijven vragen, antwoord je het beste ook steeds weer met exact dezelfde woorden zodat er mss toch een besef komt dat ze in herhaling vallen. Of ook niet, maar dan moet jij je tenminste niet iedere keer in bochten wringen voor een aanvaardbare uitleg. Ik denk dat eerlijk zijn beter gaat werken dan aanpakken en je iedere keer rot ergeren als ze ziet dat jullie dochtertje niks aan heeft van wat ze heeft gegeven.
quote:Fiep- schreef op 04 januari 2017 @ 23:20:

mlsc, ik heb een gelijkaardige ervaring en uiteindelijk heb ik na veel gezanik 1 keer heel duidelijk gezegd dat ik het lief vond van haar en dat ik me er slecht bij voel dat we haar spullen (rommel) niet allemaal zomaar aannemen maar dat we zelf willen kiezen wat we in huis halen voor ons eigen kind. Net zoals we een huis bouwen naar onze stijl en wensen gaan we ons kind ook kleden en opvoeden naar onze wensen (net zoals zij dat destijds gedaan hebben trouwens). Als ze het blijven vragen, antwoord je het beste ook steeds weer met exact dezelfde woorden zodat er mss toch een besef komt dat ze in herhaling vallen. Of ook niet, maar dan moet jij je tenminste niet iedere keer in bochten wringen voor een aanvaardbare uitleg. Ik denk dat eerlijk zijn beter gaat werken dan aanpakken en je iedere keer rot ergeren als ze ziet dat jullie dochtertje niks aan heeft van wat ze heeft gegeven.

Dat gaan we inderdaad blijven proberen.

Het is niet fijn dat wanneer we zeggen: ho wij hebben iets schattigs gevonden. dat er standaard gezegd wordt: ja je kan dat hier ook vinden of op zolder ligt er ook nog vanalles. Eigenlijk heeft ze kritiek op vanalles hoor.

Bv wij willen graag alles, wat noodzakelijk is, hebben tegen zes a zeven maand. Want vroeggeboorte kan altijd en vriendin wilt niet met een dikke buik alles in elkaar zetten. Pfff heeft schoonmoeder daar al over gezaagd en geklaagd dat het veel te vroeg is en blablablabla. Zo zorgt ze er eigenlijk voor dat we geen zin hebben om haar nog te betrekken en liever wat op een afstand wordt gehouden.

We zijn trouwens niet tegen tweedehands want hebben zo een aantal dingen gekocht hoor.
quote:pigstails29 schreef op 04 januari 2017 @ 11:59:

@happylife ik ben trotse bezitter van een gespleten huig. Dit is in dezelfde lijn als een hazenlip en open gehemelte. Vind het wel prettig dat de vk gelijk zei dat een medische echo dan verstandig is aangezien ze daar meer op kunnen zien en net wat uitgebreider alles nalopen. De kans dat ons kindje schisis (de verzamelnaam) heeft is bijzonder klein maar toch)Oei, kunnen ze dat nu al zien? Wat kan je daar eigenlijk aan doen?
Irritant van die bemoeizuchtige (schoon)ouders

Oh bah ik ben gepakt door de buikgriep. Gisteren al buikkramp en vannacht begon het. Alles komt er van boven en beneden direct weer uit

En Mn buik doet zo'n pijn van het overgeven. Hoop maar dat het kleintje nergens last van heeft.

M'n zoontje kin gelukkig naar m'n schoonmoeder dus kan de hele dag in alle rust liggen en slapen.
Ja heel irritant. Ik heb toen gezegd dat ik het echt lelijk vond maar tegen mijn schoonmoeder kun je dat wel zeggen, dat zal vast niet bij iedereen goed uitpakken. Zou wel vol blijven houden inderdaad want als je eenmaal ja zegt komen ze met steeds meer zooi.

Nijntje bah wat rot zeg! Echt heel naar! Je kindje zal er niet veel van merken hoor maar voor jezelf is het echt niet fijn. Helemaal met nog een hummeltje. Hoop dat je gauw weer opknapt!
Buikgriep daar kan je je echt ziek van voelen. Hopelijk passeert het heel snel!

Ja schoonmoeders...
Nou nijntje liggen we samen in de lappenmand...

beterschap!!!

Ben zelf 3 weken nu verkouden knap ik weer op en komt het netzo hard weer terug en benauwd...

Gistr avond ineens liep mn neus weer vol pijn in mn spieren... spook nacht gehad en vanmorgen verhoging 38,0 nu was ik er klaar mee en de huisarts gebeld.

Mocht gelukkig vroeg komen en mn longen zijn schoon, was bang voor longontsteking heb ik begin het jaar ook gehad. Maar mn holtes zitten vol, en zo blijf ik mezelf steeds weer verkouden/ziek maken. Omdat het dus al 3 weken duurd aan de antibiotica. En op strikt doktersadvies rust nemen.

Thuis gekomen en onder de wol gekropen, voel me echt grieperig vandaag... hopelijk slaat de antibiotica gauw aan en word ik eindelijk weer beter!
Happy voor jou ook beterschap!
Brrrr nijntje & happy beterschap! Ziek zijn is altijd rot, maar helemaal als je zwanger bent :(

Mlsc, ze kunnen inderdaad met 20 weken al zien of er afwijken zijn in de aanleg van de mondholte. Het is eigenlijk 1 lijn die loopt van onder de neus over de lip en over het gehemelte en eindigt in de huig. Dit is bij alle baby's eerst open, maar sluit zich al vrij vroeg in de aanleg. Als daarin iets fout gaat ontstaat er een schisis oftewel een hazenlip, open gehemelte of gespleten huig. Alle 3 is ook mogelijk. Het is ook mogelijk dat dit enkel of dubbel gespleten is. In principe kunnen ze daar pas na de bevalling iets aan doen d.m.v. operaties. Mocht er een schisis aanwezig zijn is het voeden via de borst of fles niet mogelijk of erg lastig. We gaan er natuurlijk niet van uit dat dit het geval is, maar aangezien ik dus de lichtste vorm van schisis heb is de kans iets groter dan normaal dat onze baby dit ook heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven