Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha ook even lekker uitrusten nu dan sosa

Weten jullie al of jullie een pufcursus oid willen gaan doen? Ik zie door de bomen het bos niet meer op internet en vind veel dingen een beetje 'zweverig' overkomen. Ga maandag bij de VK ook eens voor wat foldertjes kijken.
Ik heb de vorige keer zon cursus gedaan. Het was op zich best gezellig maar eerlijk gezegd ik heb er geen fluit aan gehad. Maar ik wist al dat als ik pijn heb ik heel stil ben en het liefst met rust word gelaten dus al die leuke lessen over welk standje je kan bevallen en hoe je partner je dan vrolijk over je rug kan aaien waren niet zo aan mij besteed. Wij hadden ook een beetje een gek mens die de cursus gaf. Met die meiden hebben we nog 2 x afgesproken maar verder ook niet. Deze keer doe ik niks. De baby komt er zonder cursus ook wel uit.

En ik heb niet gepuft tijdens de bevslling. En anders vertelt de VK je wel wat je moet doen
Dat is eigenlijk ook een beetje mijn idee inderdaad. Kind komt er hoe dan ook uit en ik denk niet dat ik heel veel ga hebben aan een cursus hoe ik moet puffen. Maar goed, ga ook eens met vriend overleggen, stel dat hij zegt dat hij het een fijn idee vind om wel aan zo'n cursus mee te doen doen we het wel. Hij zal mij toch bij moeten staan als ik beval.

Gelukkig heb ik nog even de tijd
Tja je vriend kan toch niet veel doen tijdens de bevalling. En dan geef je écht wel aan wat je wilt, hand vasthouden, washandje (of in mijn geval: lekker beneden blijven ) als je het wel een fijn idee vindt gewoon doen natuurlijk hoor! Sommige mensen hebben er wel iets aan. Ik was van mezelf al extreem rustig tijdens de bevalling... je kunt idd gewoon eens bij de VK informeren!
Ik ben sowieso altijd nogal duidelijk vertel vriend duidelijk wat ik wel/niet wil. Alleen het is voor hem ook nieuw/spannend allemaal dus hij mag ook best iets te zeggen hebben. Al denk ik ook eerder dat hij mij de keus geeft over wel/geen cursus doen.
Mijn man ging noodgedwongen 1 zon les mee

Hij had wel zo'n boekje waar het hele verloop van de zwangerschap in stond en ook een stukje over de bevalling. Het is idd fijn om te weten wat je ongeveer te wachten staat. Bij onze VK was er een info-avond over de bevalling, die was wel heel nuttig ook voor man. Ga ik deze keer misschien wel weer heen
Ik weet nog niet of ik een cursus ga doen... zal wel ergens goed voor zijn maar ik denk dat ik er te nuchter voor zal zijn. En tijdens mn opleiding heb ik gewerkt op de kraam/verlos afdeling en heb ik al mee lopen puffen met een aantal dames xD

Ben gelukkig weer beetje aan het opknappen! Ontsteking uit mn holtes is denk ik aan het weggaan. Als ik nu te veel doe krijg ik van die nare steekjes door mn voorhoofd en bijholte. En als ik dan even heb gelegen zakt het. Ik denk dat ik nog maar even paar daagjes rustig aan ga doen om volledig te herstellen!
Fijn dat je weer begint op te knappen Happy!

Doe nog maar lekker rustig aan!

Wij gaan ook geen pufcursus doen. Tijdens mijn werk als kraamverzorgende heb ik genoeg bevallingen meegemaakt en de meeste vrouwen gaan toch op standje oergevoel. Zonder cursus komt de baby er inderdaad ook wel uit. Inlezen in wat je kan verwachten en wat de verschillende fases tijdens een bevalling zijn is wel een goed idee. Ik ga ook geen bevallingsplan opstellen. Tijdens mijn werk vaak meegemaakt dat hier niet aan voldaan kon worden en moeders er veel moeite mee hadden dat de bevalling niet ging zoals van te voren hadden verwacht. Ik laat het maar over me heen komen!
Ik had zulke erge rugweeen dat ik niks meer weg kon puffen(had geen cursus gehad).. ik heb stormweeen gehad en de eerste 8 cm was er zo. Toen wilde ik medicatie maar dat mocht niet meer. Ik heb van 13:00u tot 15:45u over de laatste 2 cm gedaan en ik kon niet meer..geboorteplan ja. Ik wil nu wel een ruggeprik. Ik ben zo bang voor die rugweeen. Bij de kleine viel daardoodoor hartslag soms weg en met die ervaring denk ik niet dat ik rustig kan blijven...
Oja en ik heb al tegen mijn man gezegt zorg dat ik iets aan heb want door alles ben ik naakt bevallen en dat komt de foto's niet echt ten goede...
Happy doe maar rustig aan..

Ik blijf de komende dagen thuis. Veel gewerkt en ik voel op het einde van mijn dienst mijn buik. Steekjes en strak trekken dus ik heb de rem erop gezet..

Ik voel af en toe ook plopjes net boven mijn schaambeen.. heerlijk
Doe dan nog maar een paar dagen lekker rustig aan happy!

Ik ben helaas ook een beetje ziekig, gisteren al heel de dag met een deken op de bank gelegen en vroeg naar bed en voel me vandaag nog steeds beroerd. Maandag is mijn vaste vrije dag maar misschien dat ik morgen ook wel thuis blijf.

Vanochtend weer bij de VK geweest, heb het hartje gehoord en ze zei dat verder alles goed was. De bloedtesten waren ook binnen en die zagen er ook heel goed uit. De kans dat de kleine gehandicapt is is minimaal volgens de cijfers

Helaas wel onze vakantie 'moeten' cancelen. We zouden eind maart naar het caribisch gebied gaan maar helaas komt daar het zika virus voor. De gevolgen die je kan oplopen als je geïnfecteerd word zijn niet mis. Dat risico willen we niet lopen en hebben we uit voorzorg de vakantie maar geannuleerd. Misschien dat we in september oid dan wel een weekje naar de canarische eilanden ofzo gaan met zn drieën.

De 20 weken echo heb ik ook ingepland, die staat op 13 februari
Sosa, leuk behang! Wel duur helaas haha. Wij denken erover om bijvoorbeeld een geel behang te doen en dan muurstickers erop met Afrikaanse dieren.

Waarom vond jij de negenmaandenbeurs een horror? Vond je het wel nuttig of helemaal niet?

Aardbei, ik heb me nog niet verdiept in wat voor cursussen er zijn. Denk wel dat ik er eentje ga doen. Maar dan hopelijk wel een beetje een nuchtere haha, zweverig is ook niks voor mij!

Fijn dat alles goed was en dat de kans op een handicap klein is! Ik heb je 20-wekenecho in de tabel gezet. Jammer van je vakantie, maar ik zou hem inderdaad ook geannuleerd hebben, dat zika-risico wil je echt niet lopen! Dekt je annuleringsverzekering dat?

Hahaha tasje, slim om iets aan te trekken dan! Hoewel ik denk dat sowieso niemand er charmant bij ligt tijdens het bevallen

Ik ben vanochtend weer aangekomen in NL, koud hier!! Heb wel heel veel geluk gehad want ben op beide vluchten (van Australië naar China en van China naar hier) gratis geüpgrade naar businessclass! Zoooo fijn! Zwanger zijn is nog ergens goed voor!

Morgenavond combinatietestecho!! Kan niet wachten om onze kleine weer te zien
De aanbetaling die ik had gegaan zijn we kwijt maar heb daarna met mijn reisverzekering gebeld en dit is een geldige reden om de vakantie te annuleren dus ik krijg van mijn reisverzekering de aanbetaling terug

Fijn dat je op de terugweg business class mocht vliegen! Hoe was het in Australië?

Spannend morgen de echo! Wel altijd leuk om je kleintje weer te zien!
Aardbei ik zou het risico ook niet nemen hoor...

Vervivean... je lichaam niet van slag door de reis? O ik zie dat je morgen weer mag spieken!! Succes komt zeker goed!

Hier ben ik maar verwend met al die echo's vanaf 6 weken(en dan om de 2 weken). Vind het nu lang duren hoor tot de 20 weken echo..
Ik voel me eindelijk weer een beetje mens. Vorige week woensdag begon de buikgriep waarvan ik doorrolde naar de griep. Ben nog wel wat moe maar verder voel ik me inmiddels wel weer tedelijk. Alleen compleet Mn stem kwijt wat dodelijk vermoeiend is op Mn werk (werk in een winkel) en met een peuter thuis die niet snapt dat je beter niet kunt praten.

Zo klaagmodus uit!

Morgen geslachtsbepaling!!!! Ben zo benieuwd!
Alweer even geleden dat ik hier geweest ben. Ik heb wel alles nog gelezen maar niet kunnen reageren. De Kerstvakantie is zo druk geweest bij ons ivm de bouw. Nog allerhande beslissingen moeten maken en alle hormonen hielpen daar niet bepaald bij. Dan ook ineens tot de conclusie gekomen dat er nog best wat moet gebeuren voor de baby en dan wil ik dat allemaal onmiddellijk in orde hebben maar dat gaat natuurlijk niet. Dus nu proberen we stelselmatig alle puntjes van baby-lijst af te werken zodat we niet meer alles in de laatste weken/maanden moeten doen. Dat geeft mij rust

Eergisterenavond poging twee gedaan met de dopler en we hebben de baby bijna onmiddellijk kunnen vinden. Toch wel bijzonder om in je eigen bed ook een vleugje van dat kleine wezentje op te vangen! Ik had op 12 weken ook al een poging gedaan maar niks gevonden en toen begon ik me wel serieus zorgen te maken (voor niks natuurlijk want het was gewoon nog te vroeg). Toen heb ik me voorgenomen om te wachten tot na Nieuwjaar en het is toch goed gegaan deze keer;) Ik weet dat het ook een bron van stress is de eerste keren maar wij hebben het mede aangekocht ifv de thuisbevalling, zodat we zelf ook iets in de gaten kunnen houden moest dat nodig zijn.

Buik begint serieus te groeien en blaas wordt onder druk gezet. Misselijkheid is minder maar toch nog altijd wel met vlagen aanwezig. Nog één weekje en dan weer echo. We kijken er naar uit! Hopelijk weten we dan het geslacht ook ineens.

De afgelopen week heb ik een aantal keer een heel soms een apart gevoel gehad in mijn onderbuik waarvan ik denk dat het lichte stampjes van de baby waren. Langs de ene kant durf ik het bijna niet te geloven maar langs de andere kant waren het gewaarwordingen die ik eerder nog nooit gevoeld had (voelde ook echt anders dan rammelende darmen) en ook echt intuïtief voelde als de baby. Nog iemand die ervaring?

Hoe gaat het met de rest hier?
Hier ook al een aardige buik inmiddels. Ik voel de baby ook af en toe! Is weleer vroeg, vorige x was pas rond 22 wkn maar ik weet het echt zeker.

Wij zaterdag geslachtsbepaling, benieuwd wat we allemaal krijgen.

Misselijkheid hier ook nog aanwezig. Begonnen met halve dagen werken weer. Leuk, maar valt me ook wel zwaar.
Ik denk de baby al een week of twee heel af en toe te voelen. Maar inmiddels weet ik wel zeker dat het zo is. Bij Mn zoontje voelde ik hem de dag voor de geslachtsbepaling, dat was toen met 16 weken. Voor een eerste wel heel vroeg werd me verteld maar heb kennelijk een gevoelige baarmoeder. Dat laatste heeft misschien ook de vroege harde buiken veroorzaakt....
Bij de eerste had ik jet 19 weken zacht geborrel en nu voel ik het ook beter...
Hey hoi, hier nog lang geen schopjes of buikjes. Heb vandaag de 12 weken echo gehad met combinatietest. Nekplooi en hcg goed, klein beetje verlaagd papp-a. Al met al een mooie score. We wilde eerst op eigen kosten een nipt laten doen, maar met de goede uitslag van de combi twijfel ik.

Ook schiet het nog niet op met onze babykamer (aka nieuw huis). De markt is zo overspannen dat we er nu over denken om het een jaartje uit te stellen, maar dat betekent dat we in ons appartementje moeten improviseren.
De zee is groen
Hier voelde vriendin het gisteren voor het eert in bed!!!! Zo schattig en leuk... Ik voelde het wel nog niet...
Wat leuk dat jullie al iets voelen! Ik voel af en toe een soort scheutje rond mijn baarmoedermond, maar ik kan me niet voorstellen dat dat al de baby is, met 13 weken! Misschien wat groeipijntjes van m'n baarmoedermond ofzo.

Nijntje fijn dat je je weer beter voelt! En Groenoog, top van je goeie combitest!

Australië was leuk! Ik heb wel een beetje last van jetlag nu, gisteren heel vroeg naar bed gegaan (21:30 uur, voor mijn doen echt heel vroeg) en vannacht sinds een uur of 3 kon ik niet meer slapen. Ben om 5:30 uur maar opgestaan, maar zal vanmiddag dus wel kapot zijn...

Gisterenavond de combitestecho gehad, was zooo leuk om de baby weer te zien! En voor het eerst het hartje gehoord! De nekplooi was helemaal goed (zelfs dunner dan het gemiddelde) en de uitslag van de bloedtest krijgen we binnen een paar dagen. Mijn uitgerekende datum is met drie dagen vervroegd naar 17-7-17! En we hebben de nub gezien, zowel wij als de vk vond het duidelijk parallel (oftewel 75% kans op een meisje...). 24 januari weten we het zeker! Ben zo blij!!
Vervivaen, wat jij beschrijft voel ik ook maar dat is denk ik inderdaad het groeien van de baarmoeder en de zogezegde bandenpijn. Het gevoel dat de andere bewegingen de baby waren, was eerder een gevoel van 'er verschuift iets', heel plots en ineens. Ik kan het gewoon niet omschrijven:D

Wij zijn ook zo benieuwd naar het geslacht. Maar ergens ben ik ook wel bang dat ze het nog niet goed gaan zien en we ons misschien op het verkeerde geslacht gaan focussen. Of gebeurt dat bijna niet meer, dat gynaecologen zich nog vergissen..?

Sinds man weet dat baby vanaf deze week al lage tonen kan horen is manlief superschattig elke dag tegen buik aan het praten.

Fijne dag iedereen x
Vergissen kan altijd maar meestal gaat het wel goed hoor! Bij de 20 weken echo ga ik nog een x naar het geslacht vragen haha kijken of het klopt.

Als ze het niet helemaal goed kunnen zien of zeker weten dan zeggen ze dat er volgens mij ook wel bij.

Maar het gebeurt wel. Bij m'n vriendin zeiden ze bij 16 weken dat ze een meisje kreeg en bij de 20 weken echo was het opeens een jongen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven