Uitgerekend juni 2023

07-10-2022 00:02 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze week testte ik positief. Als alles goed gaat krijg ik in juni een kindje.
Zijn er meer mensen net zwanger die het leuk vinden om te schrijven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Van harte! :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd! Fijne zwangerschap :)

(Ik ben niet zwanger, maar ik krijg even warme herinneringen naar bijna exact 5 jaar geleden, toen ik meldde in het topic “uitgerekend juni 2018” 😅 how time flies…)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag mee! De officiële uitgerekende datum hebben we natuurlijk nog niet maar als ik 40 weken tel na de eerste dag van mijn cyclus komen wij op 06-06-2023 uit.

Heb jij al last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
07-10-2022 08:03
Gefeliciteerd! Fijne zwangerschap :)

(Ik ben niet zwanger, maar ik krijg even warme herinneringen naar bijna exact 5 jaar geleden, toen ik meldde in het topic “uitgerekend juni 2018” 😅 how time flies…)
Haha, ik heb dit nu al! Een jaar geleden alweer! En ik moet zeggen, het was wel echt de meest fantastische tijd voor verlof ♥️. Veel geluk aan iedereen die meeschrijft en gaat meeschrijven: ik hoop op gezonde blakende baby's!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook nog geen officiële datum, maar als ik het zelf uitreken kom ik uit op 01-06-2023.

Kwaaltjes? Zere borsten en soms een beetje misselijk maar niet storend. Tot nu toe valt het mee! En jullie?
HCG al laten prikken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor de felicitaties. Zomervakantie is inderdaad een prachtige tijd voor verlof. Ik denk dat mijn uitgerekende datum ergens eind juni wordt, maar dat horen we nog wel.

Kwaaltjes heb ik zat. Veel vlagen van misselijkheid en steken in mij buik, maar allemaal prima te doen. Ik vond het ergens ook wel fijn want anders zou ik niet eens in de gaten hebben dat ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tostikaaskipfilet wat leuk dat je ook meeschrijft!

@_Mathilde_ bedankt voor je berichtje! Dat dit maar een gezond babytopic mag worden!

Ik heb momenteel erg last van vermoeidheid en misselijkheid blegh! Ook wat gevoelige borsten maar ik merk dat dat nu langzaam iets minder wordt, gelukkig!

Wanneer gaan jullie het aan de omgeving vertellen?

Afgelopen weekend hebben wij het aan onze ouders/broers verteld. De rest (op hier en daar een uitzondering na) moet natuurlijk netjes wachten tot de 12 weken maar met deze kleine kring wilde we het graag delen! De reacties waren verschillend, mijn ouders hadden het stiekem al door dus daar lag al een cadeautje op ons te wachten. De ouders van mijn man hadden niets door en daar was het vol ongeloof en één tranendal, heerlijk!! Allebei erg leuk. We hadden een kleedje gehaald met "Hotel opa & oma" en voor onze broers een rompertje met "Only the best brothers get promoted to uncle". Was echt een succes!

Nu tellen wij af naar 28 oktober, dan hebben wij onze eerste echo al! Hebben jullie al een afspraak staan bij de VK?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Poldermeisje wat leuk dat je het al hebt vertelt! Hoe komt het dat je ouders al iets door hadden, weet je dat?

Ik 'durf' het nog niet te vertellen, veel te bang dat het weer misgaat.

Wij hebben 27 oktober de eerste echo. Zit eigenlijk wel te twijfelen of ik niet een vroege echo wil, nog 2 weken in onzekerheid is ook niet erg fijn. Op dit moment geeft de app 7 weken zwanger aan (6w5d). Dus een vroege echo zou moeten kunnen. Misschien dat ik het erna wel durf te delen met (schoon)ouders.

Hoe doen jullie dat op je werk? Wel vertellen al?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tostikaaskipfilet Uit je berichtje begrijp ik dat het al eens eerder is misgegaan, wat heftig! Begrijpelijk dat je dan wat terughoudender bent...

Ik denk dat het "op mijn voorhoofd stond" haha ;-) Mijn moeder prikt bij mij altijd overal doorheen. :facepalm:

Dan zitten wij dicht bij elkaar met de echo! Volgens het telsysteem ben ik vandaag 6 weken zwanger, zwanger van een bosbes dus! Ik vind het wel spannend.

Op mijn werk vertel ik het nog niet. Één collega weet het, dat is toevallig ook mijn directe leidinggevende maar met haar deel ik wel meer. Zij prikte er dan weer doorheen omdat ik ineens verdacht veel boven de wc hing, oeps.
Bij ons zijn we met een vrij klein team waarvan nu 2 dames tegelijk met verlof. Dat heeft best wat voeten in aarde gehad en ik ben 12 weken (er vanuit gaande dat alles goed mag gaan) als de eerste dame net een paar dagen terug is en de tweede dame nog 2 weken moet. Mijn werkgever krijgt het wel even benauwd denk ik... Sorry!! Maar wij wilde ons privé leven ook niet op een lager pitje zetten voor mijn werk. Toch voelt het wel een beetje dubbel, ik ben enigszins gespannen voor de reacties.

Wanneer willen jullie het op het werk vertellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik meld mij ook graag hier. Ik weet mijn uitgerekende datum niet precies. Vanwege onregelmatige cyclus. Denk tussen 20 en 25 juni.

Ik 35 jaar, 2 kindjes: #1 jongen, 5jaar. #2 2 jaar, mei.

Wij hebben nog niemand iets verteld. Werk ergens met 14 weken ofzo. Zeg ik nu.

Ik heb lichte kwaaltjes, vage misselijkheid, diarree en mn banden rekken al. Ofzo iets. Ik voel het in elk geval. Ik zou zweren dat ik s avonds al een wat boller buikje heb.

Mijn testen lopen trouwens wel op, maar nog geen knaller van een streep. Nog steeds ben ik voorzichtig.

Ik zou mij niet druk maken om werk poldermeisje, dat heb ik 2 keer gedaan en je kan er gewoon niks aan doen. Zonde van je tijd en spanning.

Ik krijg een echo met 7 weken. Hopelijk een kloppend hartje zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
@klapzooitje; Welkom! Hoe ver denk je zelf dat je nu bent dan?
Al wel contact met een VK dan?


@Poldermeisje. Klopt, het is hier al vaker mis gegaan dus ik ben nog een beetje voorzichtig. Wel heb ik het idee dat deze blijft zitten. Ondanks dat ik weinig tot geen klachten heb, voel ik mij nu wel anders dan voorheen. Dus ik heb wel goede hoop!

Ik vroeg het qua werk, ik ben namelijk net begonnen bij mn nieuwe werkgever en ik kwam er op de eerste werkdag achter dat ik zwanger ben. En binnenkort gaan we al op 'klantbezoek' inclusief overnachtingen en etentjes.
Dus ergens denk ik dat ik het gewoon wel op het werk moet vertellen. Ik ben al geen makkelijker eter, anders worden het wel hele gekke gerechten qua eten haha!

Is het al 27 oktober? :whistle:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk nu ongv 4 weken. Maar kan ook minder of meer zijn. Ja, contact met VK gehad. Daarom die echo ook.

Hoe is het met iedereen? Is een tabel misschien handig?

Hebben jullie al het een en ander geregeld? Hier al kraamzorg en contact VK.

Wat spannend met je nieuwe baan tosti, waarom denk je dat je het moet vertellen? Alleen vanwege het eten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden!
Ik schrijf graag mee.

Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben.
We hebben al 2 zoons. De oudste is 4 en de jongste net 1.
Ik vind het nog erg spannend en onwerkelijk allemaal.

Ga maandag de verloskundige bellen voor een afspraak. De vorige keren hebben we het familie het verteld na de eerste echo bij ongeveer 7 weken. En het werk pas na de termijnecho met een week of 12.

Ik denk dat ik pas 4 weken zwanger ben. De uitgerekende datum is dan ongeveer 23 juni.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd allemaal!
Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik ga vandaag een afspraak maken met de vk. Ik weet nog niet wanneer we onze familie en vrienden gaan vertellen. Het is trouwens ons eerste kindje, dus ook erg spannend.

Als mijn berekening klopt ben ik 20 juni uitgerekend :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Juffie en Wauwzie!

Hebben jullie inmiddels een echo kunnen afspreken?

Ik vind het wachten weer lang hoor, nog 3 weken wachten hier op de echo.

Ik heb trouwens bijna geen kwaaltjes meer. Ergens fijn, ergens niet. Wel merk ik s avonds een opgezette buik.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Klapzooitje Ja ik zou een tabel ook wel fijn vinden! Kwaaltjes gaan bij mij in vlagen, vooral erg moe en af en toe misselijk.

@Juffie6 Gefeliciteerd! Heb je de VK al gesproken? En al een datum staan voor een echo? Spannend zeg!

@Wauwzie90 Natuurlijk ook gefeliciteerd! Heb jij ook al een datum?

Hoe gaat het met de kwaaltjes bij jullie?

Ik heb volgende week vrijdag de echo, lijkt nu toch echt wel dichterbij te komen. Vandaag als het goed is 7 weken zwanger. Blijft gek om "hardop" te zeggen! Ik heb ook best wel een opgezette buik eind v/d dag. Begint dat nu al O_O
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier wordt als het goed is ook een juni baby verwacht :) ik ben ongeveer even ver als jou schat ik poldermeisje, bijna 7 weken. Ik schat op basis van mijn ovulatietest dat ik 9 juni uitgerekend ben.

Dit wordt hopelijk ons tweede kindje, oudste is deze maand een geworden. Ik zelf ben 29.

Hier hoef ik niet meer zo lang te wachten op de eerste echo, die is vrijdag met 7 weken. Wel vroeg (week eerder dan bij de eerste) dus hopelijk iets te zien en niet meer onzekerheid! Heb niet meteen de verloskundige gebeld ivm een verhoogd risico op een (vroege) miskraam. Dus stiekem ben ik best wel zenuwachtig voor vrijdag, in de omgeving twee meiden waarbij het niet goed is gegaan, doet niet veel goeds voor het gevoel.

Zou zo fijn zijn als je een luikje hebt om even te kijken hoe het ermee gaat :A:

@kwaaltjes met vlagen misselijk, moe in het kwadraat en krampen/steken alleen laatste dagen lijkt alles minder te worden. Herken wat je daarover schrijft klapzooitje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mms25 schreef:
18-10-2022 13:58
Hier wordt als het goed is ook een juni baby verwacht :) ik ben ongeveer even ver als jou schat ik poldermeisje, bijna 7 weken. Ik schat op basis van mijn ovulatietest dat ik 9 juni uitgerekend ben.

Dit wordt hopelijk ons tweede kindje, oudste is deze maand een geworden. Ik zelf ben 29.

Hier hoef ik niet meer zo lang te wachten op de eerste echo, die is vrijdag met 7 weken. Wel vroeg (week eerder dan bij de eerste) dus hopelijk iets te zien en niet meer onzekerheid! Heb niet meteen de verloskundige gebeld ivm een verhoogd risico op een (vroege) miskraam. Dus stiekem ben ik best wel zenuwachtig voor vrijdag, in de omgeving twee meiden waarbij het niet goed is gegaan, doet niet veel goeds voor het gevoel.

Zou zo fijn zijn als je een luikje hebt om even te kijken hoe het ermee gaat :A:

@kwaaltjes met vlagen misselijk, moe in het kwadraat en krampen/steken alleen laatste dagen lijkt alles minder te worden. Herken wat je daarover schrijft klapzooitje.
Wat leuk, gefeliciteerd! Ik ben gaan tellen vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Maar ik testte wel vrij laat positief (4 dagen na NOD, daarvoor elke keer negatief) dus het kan ook zijn dat de innesteling / eisprong wat later was. Dat heb ik niet bijgehouden of getest. Dat wachten we maar even af met de eerste echo. Maar dan zou ik volgens mijn berekening van nu 8+3 weken zijn dus hopelijk is er dan al wel iets te zien...

De spanning herken ik wel heel erg! Dit is mijn (onze?) eerste zwangerschap dus alles is nog erg nieuw. Geen idee wat we kunnen verwachten. :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
@poldermeisje62 en @Mms25
Fijn dat jullie echo bijna is! Aftellen maar!!
Ik snap de zenuwen. Het blijft zo spannend de eerste weken.

Qua kwalen viel me net op dat mijn buik ook echt opgezet is in de avond.
Heb het idee dat nu bij de derde zwangerschap mijn buikspieren het nu bij 5 weken al opgegeven hebben, haha.
Verder (nog) nergens last van.

Verloskundige gesproken en de echo over 2 weken gepland. Ik ben dan net 7 weken.
Ze wilde liever bij 8 weken, maar ik ga met 7,5 week met vriendinnen een weekend weg dus ik dacht hoe ga ik dat ompraten als ik niet drink en bepaalde dingen niet eet. Dus dacht als ik een goede echo heb dan vertel ik het dan aan ze.

Wij weten ook niet zo goed wanneer we het willen vertellen aan familie. Vorige keren ook pas na de 7/8 weken echo verteld, maar volgende week een midweek op vakantie dus ben bang dat ze er dan toch al achter komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Allemaal,

Allereerst: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik zou ook graag willen aansluiten :) vorige week een positieve test, en nu ongeveer 5 weken zwanger. Gok uitgerekend te zijn op 20 juni! Heb voor 8 november de eerste echo staan. Duurt nog zo lang!

Bij m'n vorige zwangerschap (dit wordt ons 2e kindje) had ik nu al allemaal kwaaltjes (super moe en heel erg misselijk). Nu merk ik eigenlijk nog bijna niks (behalve en beetje vermoeider, sneller buiten adem, en de hele dag honger). Daardoor ben ik er zo bang voor dat het mis gaat. Het voelt ook anders dan de vorige keer. Maar we zullen toch de echo maar even af moeten wachten :)

Wij gaan denk ik in ieder geval wachten tot na de 1e echo, voordat we het gaan vertellen aan mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Juffie6 Spannend zeg!! Eerst maar "even" volgende week doorkomen dus... En wel weer een mooie afleiding dat je er even tussenuit bent! ;-)

@Running_Mom Welkom!! Jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd! Spannend zeg, die spanningen herken ik heel erg (steeds meer haha). Bij ons is het de eerste, wel fijn dat je een beetje vergelijking hebt nu.

Hoe oud is jouw eerste kindje? En stond het al lang op de planning? (Sorry als het iets te persoonlijk is, ik ben gewoon erg benieuwd :lol: )
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, een tijdje niet hier meegelezen en gereageerd..Wat een hoop nieuwe zwangeren zitten er alweer bij, Welkom & gefeliciteerd! :-D

Ik heb het inmiddels wel op mijn werk vertelt. Althans, aan mijn directe collegas. Ik ben nogal snel moe de laatste tijd dus heb open kaart gespeeld. Heb zulke leuke reacties gekregen en ik hoefde mij ook totaal geen zorgen te maken omdat ik 'nieuw' ben, zolang ik na mijn verlof maar gewoon wèl terugkwam. Dus een top reactie van mn werkgever :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tostikaaskipfilet schreef:
20-10-2022 05:18
Oeh, een tijdje niet hier meegelezen en gereageerd..Wat een hoop nieuwe zwangeren zitten er alweer bij, Welkom & gefeliciteerd! :-D

Ik heb het inmiddels wel op mijn werk vertelt. Althans, aan mijn directe collegas. Ik ben nogal snel moe de laatste tijd dus heb open kaart gespeeld. Heb zulke leuke reacties gekregen en ik hoefde mij ook totaal geen zorgen te maken omdat ik 'nieuw' ben, zolang ik na mijn verlof maar gewoon wèl terugkwam. Dus een top reactie van mn werkgever :-)
Wat een fijne reactie! Ik ben nu al zenuwachtig om het vertellen op mijn werk, ik ga het na de 12 weken echo aan mijn leidinggevende vertellen. We hebben een klein team en 2 daarvan zijn nu tegelijk met verlof wat best wel veel stress heeft opgeleverd binnen het team. Nu ga ik het dus vertellen voordat de laatste terug is (ze schelen 2 weken). Ik voorzie dus dat niet alle collega's even blij zullen zijn en mijn leidinggevende zal ook even moeten slikken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Die herken ik poldermeisje alleen bij mij omdat er dadelijk 20 maanden tussen onze kindjes zit en ik dadelijk 1,5 jaar gewerkt heb en weer met verlof ga. Dus ik heb nu veel verlof gehad vanwege betaald ouderschapsverlof en dan ben ik dadelijk de hele zomer weer weg.

Ik kreeg al van een collega die zei, nou ik zou ook bijna kinderen gaan baren als je zoveel vrij krijgt. Voelde me echt een beetje beledigd.

Dus op het werk zeg ik het zo laat mogelijk, zeker na de 13 weken echo. Familie denk ik rond de 10 weken als de grootste onzekerheid weg is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven