Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Bij ons had je maar 2 opties. Eentje met meerder verloskundige waar ze ook allemaal kunnen echoën en eentje waar iemand individueel is zonder echo mogelijkheden. Voor mij was de keuze makkelijk. Ik heb nu ook weer gekozen voor praktijk waar ze wel kunnen echoën. Wel zo fijn bij onrust. En was vorige keer tevreden, maar moet deze keer toch sowieso medisch in het ziekenhuis bevallen ivm keizersnede vorige keer.
Voor deze keer vond ik het niet moeilijk. Had kunnen kiezen voor 1 in mijn nieuwe woonplaats, maar heb de oude gekozen omdat zij mijn voorgeschiedenis weten. Vond ik nu een fijner idee.

Eerste keer heb ik eigenlijk degene genomen die mijn schoonzusje ook had zij was hier tevreden over
Ik wist van een vriendin die zwanger was dat zij tevreden was over een bepaalde praktijk maar verder is het inderdaad lastig waar je je keuze op moet baseren. Uiteindelijk hebben ze mooi wekenlang mijn pre-eclampsie gemist/niet erkent dus was nog niet blij met m’n keuze. Helaas weet je dit niet v te voren. Ik ga als we terug zijn v vakantie naar de huisarts voor doorverwijzing gyn. Dit heb ik bij m’n nacontrole afgesproken in het zkhs omdat ik alle vertrouwen in de VK verloren was door hun handelen vorig jaar zomer.
Ik heb net een afspraak gemaakt, de 26ste en er wordt meteen een echo gemaakt 😃

Ik heb vooral de websites goed bekeken en de praktijk gebeld die me het meeste aansprak en idd echo's zelf kunnen.
Hier kunnen ze de echo's niet zelf, maar echobureau is super dicht bij huis, plus zij weet ook precies wat er gebeurd is en is de beste in zuidwest Nederland dus wil gewoon haar
Ik heb de 25e intake (en echo denk ik?). Weinig keuze hier, woon in een dorp. Wel een afspraak gemaakt bij een vestiging in een ander dorp ivm nieuwsgierige/praatgrage mensen :D

Vinden jullie het ook nog zo lang duren tot die 1e afspraak?? Bij mij begint het besef wel wat te komen. Ondanks dat ik ook nog geen kwaaltjes of zo heb. Maar vorige week voelde het gewoon alsof ik ieder moment ongesteld zou worden.
Hier 16e echo, plus een peuter dus eigenlijk nog niet veel mee bezig (en ook stukje kop in het zand steken)

Hier wel misselijk vandaag
@Alskar: Wil je dan heel de zwangerschap verder reizen ivm praatgrage mensen? Hier valt het niet zo op waar de praktijk zit en de mensen die je er wel tegenkomt zitten er tenslotte met dezelfde reden.
Haha nee, alleen de eerste 2 afspraken. Praktijk zit midden in het centrum en eigenlijk iedere keer als ik hier het centrum in ga kom ik wel een aantal bekenden tegen. Zou het ook nogal jammer vinden als we (schoon)ouders/vrienden tegen komen en zij er op manier achter komen. En aangezien er een heuse babyboom aan de gang is hier... Zat laatst met vriendinnen waarvan eentje 14 weken zwanger en dan na een afspraak vraagt er eentje “en heb je nog bekenden gespot???”. Zo gaat dat nou eenmaal he in t durp ;)
Ik woon in een groot dorp, kwam bij zoon eerste keer ook bekende tegen. Praktijk nu zit bij huisartsenpost in dus pas als je binnen bent zie je waar iemand daadwerkelijk heen moet.
Ik had vorige week een verloskundige gebeld die me ook met mijn miskraam heeft begeleid. Alleen ben ik helaas verhuisd naar een ander dorp te ver weg. Maar had alleen advies nodig. Nu gaf ze aan dat ze samen werk met een praktijk hier in de buurt. En heeft mij bij haar aangemeld.

Verlies veel vocht van onderen. Begreep dat dat er ook bij hoort. Maar begreep ook dat een verbandje niet goed is. Herken iemand dit?
Pluk de dag...
Ik krijg eerste echo in het zh en verwacht dat ik dan daar blijf tot 12w en dan naar vk ga. Hier niet veel keus 1 kleine en een iets grotere in het dorp naast ons. Ik heb de grotere die doen ook de echo’s ben daar ook geweest met de mk en zwangerschap dochter. Bij 36w weer terug naar gyn.
Ik zal ook deels of helemaal overgaan naar de gyn. Het is even kijken wat we gaan doen om ervoor te zorgen dat dit geen vroeggeboorte wordt. Dit plan is ook afhankelijk of het er 1 is of dat het er weer 2 zijnq
Hier ook maar een gekozen. Wij hebben 2 grotere en 1 kleinere. Degene die het makkelijkst te bereiken is heeft een prima website dus daarvoor gekozen. Ook wel blij mee. Zondag prettig contact mee gehad en serieus genomen.

Mij net nog aangemeld voor moedersvoormoeders zou nog 2weken kunnen geven voor de zomerstop. Zie wel of ze dat zien zitten. Begreep dat er wel een tekort was. Zijn dan toch weer 16 flessen.

Hier rustig qua kwaaltjes. Geen bloed meer. Alleen pijnlijke borsten. Wel onzeker of alles goed zit. Nog even geduld.
Ik had hier de keuze uit 2. Van de ene heb ik goede verhalen gehoord en ook dat ze makkelijk zijn met echo’s maken en kleinschalig. Die ander sprak me de website niet echt aan en heb ik nog niemand over horen praten. Dus de keuze was makkelijk gemaakt.

Bij mij namen van het weekend de klachten af, maar de misselijkheid is weer terug, met name in de avond.. en mijn borsten doen zeer. Verder veel last van mijn darmen. Is dit herkenbaar?
Ja, darmen is hier ook een bekende!
Mijn darmen zijn van slag en draaien overuren. Als het op vorige zwangerschap lijkt wisselt dat af met periodes van obstipatie. Een kwaaltje wat ik voor mijn zwangerschap niet had bedacht.
Ja, ik word er soms zelfs wakker van en heb dan echt darm krampen.. dit duurt dan een minuut of 10 voor het weer weg ebt.

Hier nu ook met vlagen misselijk sinds het avondeten.
Hai meiden..

Tot op heden nog weinig "klachten".
Het slapen is alleen een drama bij mij. Toch een beetje onzeker, dus hopelijk na de eerste echo komen mijn zorgen te vervallen en kan ik weer slapen.

Wel heb ik honger.. heel veel honger! Ik heb dan net gegeten en niet veel later heb ik dan wederom honger. Herkenbaar?
Jahoor hoort er helemaal bij Claudia!

Hier ook slechte nacht gehad, maat dat kwam door zoonlief. Dus nu echt moe. Helaas doet hij overdag ook niet meer zo veel.
Pff, hoe zit het bij jullie met misselijkheid? Ik zat net in de auto en kreeg 1 of andere misselijkheidsaanval? Dacht echt dat ik moest overgeven. Ik heb de airco hoog gezet en rustig in en uitgeademd haha. Thuis gekomen was het minder, meteen wat gegeten en nu is het over. Maar echt, als nog maar het begin is.. help!
Alskar ik had het net ook. Herken het vd vorige keer. Als ik honger heb overvalt me dit. Helemaal onwel word ik dan. Het is vreselijk. Enige wat helpt is direct wat eten. Oplossing is altijd eten in je tas/auto. Bananen, snelle Jelle, rijstewafels. Houdbare dingen die je makkelijk in elke tas een paar van kunt hebben (ik wissel nogal vaak van tas). Ga daar dus meteen nu mee beginnen. Bah wat een rot gevoel. Ohja zonder ontbijt de deur uit (dat doe ik als ik niet zwanger ben) is ook echt een no no voor mij...
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 21:02
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Ja klopt! Dan zal het bij mij ook echt aan de “honger” gelegen hebben. Schrok me echt kapot joh!
Geen symptomen hier, behalve moe maar ik draai momenteel 12-urige werkdagen. Over anderhalve week vakantie!
Omdat ik geen symptomen heb, weer bang voor een leeg vruchtzakje. Kan ik echter niets aan doen tot de echo!
Je moet eigenlijk zorgen dat ke altijd wat in je.maag hebt. Hongergevoel betekent idd misselijk. Dat betekend hier ontbijten voor ik wegga, deed ik nog weleens wat later op mijn werk en om de ca 2 uur iets eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven