Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2



Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames voor het meedenken en de lieve reacties. Wat fijn zo'n forum :heart: ik heb overigens wel mijn gesproken. We hebben gebeld en ze zegt dat er geen sprake is van jaloezid; haar tijd komt nog wel, nee, het ging meer om de situatie en dag zich zich om mij bekommerd. Nou ja. Wat het ook precies mag zijn, hef gesprek heeft wel geholpen. Ze zegt achter mij te staan en dat ze er voor mij zal zijn. Du ben behoorlijk opgelucht :)

Ik ga even zo goed mogelijk proberen te reageren, sorry als ik iemand vergeet!!

@samba, wat fijn van de goede echo! Het lijkt mij ook zo bijzonder om echt all en mini mensje te zien. Mijn eerste echo was de 23e van juli is en de aanstaande dus ook weer.. Zit gewoon een dikke maand tussen.. Men.. Ik hou mezelf maar steeds voor dat t nu al volgende week vrijdag is en dat ik dan ook, als het goed is, een klein spartelen mini mensje ga zien O_O :cheer: :heart:

@jantientjr, aaah moet jij ook zolang wachten! Nou ik dus ook. 1e echo was met 7 week en de volgende nu met 11 week en 4 dagen.. I feel you! :couple:

@vlavlippie, aaww leuk dat je zo'n pale hebt gehad! Mijn moeder kwam al aan met luiers :mrgreen:

@esprietje lief dat je t vraagt. We hebben t fijn, zitten in toscane dus prachtig! Heb het alleen wel pittig soms. De hitte icm de zwangerschapskwaaltjes maken dat t soms overleven is haha, maargoed! Lig nu in bed en tis gelukkig wat afgekoeld :)

@koekie, fijne tips heb jij mbt poepen haha! Ik ga die roosviced lax zeker halen als ik terug ben!

@missd, voel je niet rot over het niet snel reageren. Ik ben al een half uur bezig met alles proberen zo goed mogelijk te lezen dus gaat mij ook niet altijd oed af haha (en internet in Italië is matig....)


@domninoz, wat fijn dat alles goed was :high5:

@voorkeur, ik zag mezelf altijd LA jongensmoeder maar ben er van overtuigd dat dit er meisje is. Kan alleen maar meisjesnamen verzinnen, neig meer naar meisjes kleding.. Mijn vriend laat zich er niet over uit haha! Maar ach, als t een jongetje e is ben ik er net zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Het lukt me niet zo goed om op alles te reageren, maar ik vind t echt fijn om van iedereen zo een beetje te horen hoe het gaat :)

Ik heb vandaag de intake gehad. Alles was prima en het hartje ook nog even gehoord. Was fijn om te horen dat de kleine er nog veilig zit :) de volgende echo is pas met 20 weken. Overweeg nog wel om een geslachtsbepalende echo zelf in te plannen daarvoor!

Geslacht: willen wij dus graag weten jaa. Stiekem hopen we op een meisje want daar hebben we al een naam voor, en een leuke jongensnaam kiezen vinden we super moeilijk :')

@koffie, zeurderig gevoel heb ik bijna dagelijks, met name s avonds. Is groei/bandenpijn.

@domino, fijn de goede uitslag nipt! Snel ook. Ik heb vorige week vrijdag geprikt, hopelijk horen we volgende week wat. Wij hebben het vorige week al wel tegen iedereen verteld.
Alle reacties Link kopieren
Hufflepuf fijn dat je toch goed met haar hebt kunnen praten! Klinkt een stuk positiever ja. Geniet van je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
@Esprietje lief dat je er naar vraagt.
Alles was goed, zo blij😃! De uitgerekende datum wordt 11 maart.

De volgende echo’s staan gepland bij 14, 17 en 20 weken! Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die goede echo's van iedereen. Nog een paar weken en dan nemen bij iedereen hopelijk de kwaaltjes af

Spannend hoor Sunny, ik vond die laatste week voor mijn bruiloft erg stressvol maar ook erg veel voorpret gehad. En heerlijk dat je daarna zo lang vakantie hebt

Hufflepupf wat vervelend dat je zus en schoonfamilie zo reageerden. Wel fijn dat je daarna nog een goed gesprek met haar hebt gehad.

Koekie mijn zoontje was 4500 gr bij 39 weken, mijn laatste echo was een paar weken daarvoor maar kwam wel ongeveer op die voorspelling neer. Als had de gynaecoloog puur aan de hand van mijn buik niet verwacht dat hij zo groot zou zijn. 500 gram scheelt best veel inderdaad.
De gynaecoloog maakt inderdaad veel echo's. Bij mijn vorige zwangerschap keken ze vaak naar het hartje met de echo ipv luisteren. En deze zwangerschap krijg ik sowieso al 8 echo's (waarvan 4 groeiecho's)

@nipt: mijn man wilde ook graag nevenbevindingen weten dus daar hebben we wel voor gekozen. In ons ziekenhuis gaven ze aan dat er bij hun tot nu toe 13 mensen waren met nevenbevindingen sinds de nipt is gestart. Hiervan was bij 2 duidelijk dat het ernstige afwijkingen waren, 1 dat het niet ernstig was en bij 10 bleef het onzeker. Maar er zijn dus maar weinig in totaal die nevenbevindingen hebben. Verder kan je inderdaad aangeven of ze je bloed mogen bewaren voor verder onderzoek.

@suiker: ik moet wegens mijn overgewicht een keer een glucose dagcurve laten prikken. Vorige zwangerschap meerdere keren laten doen omdat hij zo groot was maar was elke keer prima.

@vrij nemen voor echo's ed: ik werk in het ziekenhuis waar ik ook onder controle ben dus heb de afgelopen echo's gezegd dat ik even weg moest voor een andere afspraak. Inmiddels weet iedereen het dus is het geen probleem meer. Er is wel weinig flexibiliteit in de afspraken, vaak is er maar 1 datum en tijd mogelijk.

@veyi nu lijkt het inderdaad nog een groot verschil in uitgerekende datum maar in de groep van mijn vorige zwangerschap is degene die als laatste was uitgerekend als een van de eersten bevallen dus het zegt helemaal niets. Als jij met 37 weken bevalt en een ander met 42 wordt ingeleid ben je absoluut niet de laatste.

@ geslachtsbepaling/voorkeur: ik hoop eigenlijk dat het bij de volgende echo (ben dan 13,5 week) al te zien is en als het niet te zien is weet ik niet of ik tot de 20 weken kan wachten... Ik heb zelf een lichte voorkeur voor een meisje omdat ik al een jongen heb. Mijn man heeft een voorkeur voor een jongen want die vind een meisje onbekend en eng.
Alle reacties Link kopieren
Hufflepuff Fijn dat het contact met je zus beter gaat nu :) geniet nog maar even van het mooie Toscane, hier lijkt het soms al wel herfst.

Vlaflippie wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Bij mijn dochter hadden we al een jongensnaam klaar en toen het een meisje bleek hadden we binnen een week de perfecte naam gevonden. Ik maakte me er enorm veel zorgen over destijds :facepalm:

Chloe wat heerlijk al die echo's! Hier was de vorige bij de VK met 10/11 weken en de volgende met 20. Dus helaas niet nog tussendoor spieken. Geniet er maar van :love:

Hartje mijn dochter 4200 met 39 weken. Als het een zoon was geweest, nog een heel stuk groter. Ik krijg ook zo'n dagtest. Voor en na het eten een glucosetest, in het verleden een kind groter dan P90 is al indicatie blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me net aangemeld bij een kraamzorg organisatie, toch wel weer een mijlpaaltje hoor :yes:
Alle reacties Link kopieren
Koekie: yesss, check!

Wat betreft suiker kan ik wel meepraten, haha... 2x zwangerschapsdiabetes gehad. Helaas uiteindelijk ook met insuline gebruik en daardoor ook 2x ingeleid.
Ik moet dit keer met 16 weken een dagcurve prikken, maar daarmee kom ik al vroeg in de zwangerschap te hoog uit. Ondanks dat ik volgend het dieet eet, al uit voorzorg. En dan door naar het zh voor het suikerdrankje (OGTT). Pas als die ook een verhoogde waarde geeft kom ik onder begeleiding van de gynaecoloog en gok ik zomaar dat we voor de jackpot gaan en een derde keer diabetes meepakken. Gelukkig weet ik inmiddels dat ik er niets aan kan doen, maar leuk is anders. Ik hoop dat deze zwangerschap niet-medisch kan blijven. Die stille hoop houd ik ergens toch. Alhoewel ik het inleiden en met 38 weken mogen bevallen stiekem helemaal prima vond...
Alle reacties Link kopieren
- Geslacht: Wij hebben echt geen voorkeur. Ik heb zelf het idee dat het een jongetje is en mijn man denkt een meisje haha.

- Verstopping: zo herkenbaar al jullie verhalen! Ik heb daarbij ook nog eens aambeien gekregen. Meer mensen hier last van? :facepalm:

@Miesje wat fijn een goede echo! Kan me voorstellen dat in eerste instantie de groei spannend is, maar 2 echo's die hetzelfde aangeven, dan moet het haast wel!
Ik ben ook aan het stoeien met kleding voor onze vakantie. Ik heb wel een zwangerschaps 3/4 broek besteld, maar ik denk dat ik vooral loszittende jurkjes ga halen bij de Primark.. Dan is het ook niet zo erg dat ik ze slechts enkele keren draag haha.

@Domninoz Super een goede NIPT! Wat een geruststelling!
Ik zal met je meeduimen dat je dit keer zwangerschapsdiabetes bespaard blijft. Ik begreep dat 3e kindjes altijd íets anders doen, dus wie weet...

@Huffle wat goed dat je met je zus hebt gesproken!

@Koffie, ik heb dat zeurderige gevoel ook regelmatig :)

@Chloé wat fijn een goed echo! Geniet ervan!

@Hartje oefff 4500 gram... Jeetje!

@Koekie yess! Ik heb me ook al ingeschreven :)

- Misselijkheid
Het gaat elke dag ietsje beter, soms een kleine terugval. Ik ga vanaf maandag weer beginnen met werken.. Spannend!

-Moeders voor Moeders
Hoe gaat het met het vullen van de flessen bij jullie? Ik heb er behoorlijk moeite mee moet ik eerlijk zeggen ivm de geur. Ik vul gemiddeld 1 fles per week. o_o
Alle reacties Link kopieren
Sambabal jeeeeeetje ben jij nog steeds bezig met moeders voor moeders ondanks je heftige misselijkheid? :@@: heel veel respect....

Ik moet eerlijk zeggen dat er van alles is misgegaan met MvM en ik toen in een enorm hormonale bui heb opgezegd. (Ze hebben o.a. bij de overburen in de voortuin geleverd, terwijl onze poort gewoon open was. Heel fijn dat je buren er zo achter komen.... :bonk: ) Er ging ook een artikel rond dat ze de zomerstop hadden ingeschakeld omdat ze teveel urine hadden dus voelde me er niet meer schuldig over.
Alle reacties Link kopieren
@koekie dat meen je :-o! Dat kan inderdaad echt niet! Snap helemaal dat je hebt opgezegd!

Haha ja ondanks de misselijkheid.. Ik heb zelf gebruik gemaakt van de medicatie van MvM, dus ik voel me enigszins verplicht om in ieder geval íets bij te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi om dan zo iets terug te doen ja! Knap i.c.m. de misselijkheid inderdaad!

Ik hoorde inderdaad ook van de zomerstop. Heb bij de eerste 2 zwangerschappen de volle 10 weken meegedaan, dit keer niet. Had verwacht me daar schuldig over te voelen, maar dat is gelukkig niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Sambabal https://www.ad.nl/gezond/moeders-voor-m ... ~a7310ab6/

Ohh ik snap het heel goed hoor! Ik heb de vorige zwangerschap zelfs 11 weken gedoneerd. Was nu alleen zo boos (misschien ietwat onredelijk :rofl: ) en een hele goede vriendin van mij die al jaren in de medische molen zit stuurde mij die link. Toen voelde ik me niet meer schuldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eerst ook meeplassen maar zag toen idd ook de zomerstop. Bovendien: ik heb geen achterom, mijn zwager woont letterlijk tegenover ons en mn schoonouders om de hoek. Vond het geen goed idee om de blauwe bussen te ontvangen :rofl: .

Vandaag waren mn ventje en ik op pad voor het nieuwe huis met zijn auto. Ik zocht de parkeerschijf in het handschoenenvakje (daar ligt ie bij mij). Zag ik een soort tijdschrift liggen dus ik pak dat er uit en zag dat het van de juwelier was. Hij gooit ineens het klepje dicht en zegt wat zit je daar nou te doen daar moet jij niet zijn. En toen moest ie heel hard lachen. Ik weet dat ie wil trouwen, dus..... :idee: .

Fijn weekend iedereen!

Fijn huffle dat de relatie met je zus iets hersteld is. Zit je toch lekkerder in Toscane. Geniet er lekker van voor zover dat gaat!

Super Chloe dat alles goed was.
Wat heb jij veel echo’s! Ik volgende week nog een keer (termijn) en dan met 20 weken. Denk ook dat we het zo laten. Mn vriend is toch een beetje bang dat de echo’s niet volledig zonder risico zijn en wil niks meer dan ‘noodzakelijk’ doen nu. Ach, ik ga nu met hem mee maar als ik het tussendoor te lang vind plan ik echt wat in hoor :rolling: .
Alle reacties Link kopieren
Esprietje ohhh wat spannend :fortune: ik ben zwanger getrouwd, was toen 23 weken. Ongeveer 10 keer emotioneler dan ik normaal ben, huilen joh :hihi:

Hoe was het bij jullie nieuwe huis?
Alle reacties Link kopieren
Oehh @Esprietje: spannend! Nu afwachten maar ;) Knap als je tot de 30 weken echo zo geduldig kunt zijn. Maar snap de insteek van jouw vriend ook wel. Lief dat hij zo voorzichtig en begaan is :)
Alle reacties Link kopieren
Mn vriend had al gevraagd of ik wel met dikke buik zou willen trouwen of niet. Ik zou het heel fijn vinden dat als de kleine er is we getrouwd zijn. Allemaal dezelfde naam :heart: .
Hoe was dat verder koekie, vermoeiend? Krijg het dan ineens wel heeeel druk met en de babydingen, huis verkopen en trouwen o_o .

We zijn even langs de bouwplaats gereden en dat was leuk. Daarna naar de Hypotheker want dat moet ook allemaal vorm gaan krijgen. In sept gaan ze wsl beginnen met de bouw :hyper: .

Klopt hoor domninoz, ik vind het ook heel lief van hem...
Alle reacties Link kopieren
Esprietje we hebben het klein gehouden en dat was heel fijn. Een avondvullend feest had ik niet volgehouden :hihi:

Wat leuk! Dan krijgt het zeker vorm en in september start de bouw al! Dat is al heel snel!
Alle reacties Link kopieren
@hartje, moet je standaard glucose prikken als je te zwaar bent? Heb zelf helaas weer wat overgewicht.. Ben nog steeds bang dat ze mij volgende week vrijdag alsnog op de weegschaal zetten 😂!

Dat moeders voor moeders te veel urine heeft joh! Wel een goed teken.

@zus situatie, thanks ladies. Doet mij zeker goed dat t wel wat hielp! Heb er nu geen last meer van.

Nou, ik heb vandaag twee keer een dik halfuur op de wc gezeten voor nummer 2. Pardon my French, maar volgens mij is mijn anus gekneusd nu. Was niet meer normaal dat een mens dat uit kan persen. Moet echt bewuster bezig met mijn voeding want dit gaat niet meer zo O_O
Alle reacties Link kopieren
Hupple, moet echt onwijs om je lachen, haha. Maar weet wat je bedoelt. Op vakantie gaat dat sowieso moeilijker door andere omgeving, warmte, ander brood etc. Hier nu aan de kiwi' s en lijnzaad.
Alle reacties Link kopieren
Domninoz schreef:
16-08-2019 13:05
Koekie: yesss, check!

Wat betreft suiker kan ik wel meepraten, haha... 2x zwangerschapsdiabetes gehad. Helaas uiteindelijk ook met insuline gebruik en daardoor ook 2x ingeleid.
Ik moet dit keer met 16 weken een dagcurve prikken, maar daarmee kom ik al vroeg in de zwangerschap te hoog uit. Ondanks dat ik volgend het dieet eet, al uit voorzorg. En dan door naar het zh voor het suikerdrankje (OGTT). Pas als die ook een verhoogde waarde geeft kom ik onder begeleiding van de gynaecoloog en gok ik zomaar dat we voor de jackpot gaan en een derde keer diabetes meepakken. Gelukkig weet ik inmiddels dat ik er niets aan kan doen, maar leuk is anders. Ik hoop dat deze zwangerschap niet-medisch kan blijven. Die stille hoop houd ik ergens toch. Alhoewel ik het inleiden en met 38 weken mogen bevallen stiekem helemaal prima vond...
wat merk je van zwangerschapsdiabetes? wat voor invloed heeft dat dan op jezelf of op de zwangerschap? ik moet in week 26 een suikertest doen omdat er diabetes in mijn familie voorkomt. De kans dat ik zwangerschapsdiabetes krijg is daardoor groter.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar dacht ik ook al aan koekie.
Hoe klein is klein?
Ben ook druk aan het nadenken over ons budget: nieuw huis, baby en bruiloft 😱....
Heb jij een indicatie voor mij wat een kleine bruiloft kost? En hoe zag jullie dag eruit?
O ja: waar heb je je jurk gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemmetje schreef:
17-08-2019 07:56
Hupple, moet echt onwijs om je lachen, haha. Maar weet wat je bedoelt. Op vakantie gaat dat sowieso moeilijker door andere omgeving, warmte, ander brood etc. Hier nu aan de kiwi' s en lijnzaad.
Hahaha! Mooi dat je erom kan lachen. Mijn vriend en ik hebben ook dubbel gelegen van het lachen. Hij zei namelijk; jij poept Mister Hankey's! Van Southpark.. Toen die fillmpjes gekeken.

Wij hadden hier op het park overigens iets aparts. Mijn vriend is dus een stuk ouder dan ik ben en wij hadden de parkopzichter verteld van mn zwangerschap ( ja mijn vriend had t verteld, die kan goed Italiaans.) nu was er dus ook de familie van wie dit stuk grond incl huizen zijn en die hadden ook hoogte gekregen van mijn zwangerschap. Inmiddels heben we (door mankementen aan ons huisje ook) een veeel mooier huisje mogen betrekken. Maar wij vermoeden dat de vrouw van de eigenaar van dit terrein daar ook achter zit. Die had mijn vriend gevraagd hoelang ik zwanger was en heeel streng aangekeken. Haar man heft mijn vriend ook al bevraagd... En uitgelegd waart ziekenhuis zat als dat nodig was.. Volgens mij maken ze zich allemaal wat zorgen hier om mij, 'zo'n jonge meid met een oude man en dan ook nog zwanger haha' :proud: :-o..
Alle reacties Link kopieren
Hufflepuff volgens mij ligt dat aan je BMI, boven x wel onder x niet.
Is jouw vriend zoveel ouder dan?

Esprietje nou wij hebben het echt heeeeeel klein gehouden. Dus alleen zussen/schoonzussen en ouders. We zijn met z'n allen uit eten geweest na de tijd. Voor ons echt perfect. Een indicatie van hoeveel het kost kan ik je niet geven, daar zijn zoveel factoren (hoeveel gasten, waar eten, hoe dure jurk, heeft je aanstaande al mooie schoenen en een mooi pak, hoeveel kosten de ringen....etc etc etc.) Ik ben in februari getrouwd en kon in de outlet een hele mooie positiejurk kopen die eigenlijk voor de kerstperiode bedoeld was, maar heel goed paste bij een trouwerij. Ik wilde niet teveel geld uitgeven aan het trouwen, vond de kleine dame in mijn buik zoveel belangrijker. Hebben wel geïnvesteerd in mooie ringen bijvoorbeeld, omdat dit blijft :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ouder dan? ...... oude man ..... hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven