Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chloe in de app zwangerhap staat dat je beter niet teveel lijnzaad moet eten als je zwanger bent. Probeer dan eens Roosvicee Laxo.

Leah ik vind de misselijkheid ook echt heel vervelend, merk dat het moeilijk is afleiding te vinden. Kleine beetjes eten helpt het een beetje te kalmeren en onthouden dat het bij de meeste dames na het eerste trimester beter gaat.

Koffie fijne vakantie alvast!

Mijn buik is zo ontzettend opgeblazen, ik lijk wel 16 weken in plaats van 6 weken zwanger... Heb het truukje elastiekje in knoopsgat maar even toegepast :hihi:
Kreeg met geen mogelijkheid mijn broek meer dicht.
koekiemonster26 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 09:28
Reden: Te snel geplaatst
17.68% gewijzigd
@Stefaniee wat fijn dat je man zo mee denkt!

@Koekiemonster ooooh wauw! Een kloppend hartje :heart:

@Noonootje Ai dat zal schrikken zijn geweest dat bloedverlies! Ik kijk ook nog steeds bij elke toiletgang panisch op het papiertje... Fijn dat het bij bruin verlies gebleven is!

@Chloe gefeliciteerd!

@Leeuw en Pinda ook ik heb kei veel darmkrampen! Soms lig ik er echt wakker van. Dood eng vind ik het!

@Hartje gefeliciteerd! Wanneer werd je vorige zwangerschap misselijk?

Poehh dames. Ik vind de misselijkheid ook echt pittig! Tandenpoetsen is een drama. Maar ook naar de wc gaan, urinegeur of iets anders.. Daar moet ik echt continue van kokhalsen. En inderdaad autorijden! Daar word ik ook misselijk van.
Lastig om het te verbergen op het werk, dus ik heb het toch al aan wat collega's verteld voor wat meer begrip.
Hier toch weer stress: DPO 10 had ik positieve test (clearblue 1-2 weken, daarna op 2 weken na ovulatie clearblue 2-3 weken, maar nu DPO 19 (officiele testdag) nog clearblue 2-3. Ben zo bang dat HCG niet snel genoeg oploopt.

Gelukkig met 6 weken een echo.

Sorry voor het gezeur, maar vind het allemaal zolang duren.
Leeuw lastig he, die onzekerheid! Lijkt me zo heerlijk als die eerste 12 weken voorbij zijn, geeft toch iets meer zekerheid! Maar even nuchter over je test: de vorige is nog geen 7 dagen geleden. Dus dat hij nog niet een week verder is, klopt misschien dan toch gewoon? En ik weet ook niet hoe nauwkeurig die testen zijn. Ik heb alleen 1 Kruidvat test gedaan en verder niet meer ☺️
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Leeuw bij iedereen loopt het HCG op een ander tempo op, daarom is de een er "zieker" van dan de ander. Ik heb 2 testen gedaan (2 voor 5 euro Kruidvat) de tweede was na een aantal dagen veel duidelijker dan de eerste. Daarna niet weer een test gedaan.
Morgenavond doet moeders voor moeders nog een test.
Ik denk dat Leah gelijk heeft. De clearblue telt vanaf je ovulatie, dus 2-3 weken als je op dpo19 zit is dan toch een keurige score? Ik heb ook het liefst die 12 weken zo snel mogelijk voorbij.
Voor mijn gevoel dus ook geen gezeur, het is een hele spannende periode voor ons allemaal! Laat de tijd tot allemaal mooie echo's dus maar snel komen :heart:
@Leeuw ik snap zo goed hoe je je voelt!

Ondertussen maken we onszelf gek met al die testen, het kan namelijk heel goed dat alles gewoon goed zit en er niks aan de hand is maar toch maak je je dan (onnodig) druk! En zeuren doe je zeker niet, daar is het forum ook voor toch om je zorgen te delen en kwijt te kunnen. :hug:

Ik kan zelf ook die 12 weken wel voorbij kijken hoor, wij allemaal! Ik heb vorige week dinsdag een knaltest gehad en CB die 2-3 weken aan gaf, daarna ook bewust niet meer getest. Ik weet van mezelf dat ik heel veel stress ga krijgen als mijn CB niet is opgelopen dus ik wacht mijn eerste echo af en probeer er vanuit te gaan dat het nu goed zit!

@Sambabal die krampen zijn vreselijk he? Maar er is natuurlijk heel veel gaande al daar binnen en het 1 heeft met het ander te maken! Volgens mijn huisarts is hoge buikpijn echt vanuit je darmen, als je echt helemaal onderin je buik pijn hebt staat het volgens haar los van de darmen. Misschien heb je daar iets aan!
Qua stoelgang kan ik dulcesoft aanraden die zakjes. Werkt echt goed!

Hebben jullie al de (indien relevant) de kinderopvang geregeld? Schrok mij rok hier in de regio zijn wachtlijsten tot juli 2020! Gaan vanavond ons maar op een aantal plekken inschrijven..
Leeuw jeeetje moet je echt NU al op de wachtlijst! Wij maken er gelukkig geen gebruik van, al denk ik dat er hier in de omgeving niet zo'n enorme wachtlijst is. Ik heb wel mijn dochter van net 2 al aangemeld op de basisschool vanwege de wachtlijsten en aannamestops :bonk:
Hallo allemaal,

Een beetje onwerkelijk, maar ik mag meepraten in dit topic.
Ben al 38 (bijna 39), niet zo heel lang geleden de ware tegen gekomenen nu in de 9e ronde zwanger (heb een korte cyclus). Uitgerekende datum is 13 maart 2020.
Ik voel alleen niet zo veel. Ja, mn borsten doen heel erg zeer, ben moe, heb hoofdpijn en af en toe buikpijn maar verder eigenlijk niks. En daar maak ik me wat zorgen om. Vandaar weer een test gedaan maar die was knal positief :-).
Koekie, dat moet hier al bij geboorte @( .

Welkom Esprietje. Leuk verhaal en ik ben precies even ver! Verder hier ook weinig symptomen, maar vooral veel onzekerheid door eerdere miskramen.

Pinda en Leah bedankt voor jullie woorde :heart: .
Esprietje welkom! Fijn dat de knaltest je wat zekerheid geeft.

Leeuw jeetje echt waar! Ik vond met 2 jaar al heel snel :hihi: dan gok ik dat jij een stuk westerlijker woont dan ik.
Die eerste weken zijn id zo spannend! Na de 4 miskramen merk ik dat ik vooral s nachts de neiging heb om te piekeren. Aftellen naar 22 juli en dan een kloppend hartje zien. Dan zal de rust wel terug komen.

Hier ook nog niet echt kwaaltjes op gevoelige borsten en wat steekjes in mijn buik na. Voelt het zelfde als bij mijn zoontje, dus heb goede hoop.

Nu duimen voor eindelijk weer een nacht goed slapen!
@Pinda, daar heb ik zeker wat aan! Ik heb gelukkig nooit buikpijn helemaal onderin mijn buik :yes: Het is bij mij wel typisch dat de buikpijn komt zodra ik in bed ga liggen.

@Leeuw, oooh zo begrijpelijk dat je je zorgen maakt! Ik doe ook expres geen testen meer!
Oh .... Ik heb me nog compleet niet verdiept in kinderopvang.. Ik zal ook maar eens gaan informeren!

@Esprietje, welkom! Gefeliciteerd!
Hoi! Zou ik ook mogen aansluiten?

Vanochtend had ik een super positieve test in handen :hyper: Het voelt nog steeds heel onwerkelijk! Vanavond nog maar een CB test doen, misschien maakt de uitslag ‘zwanger’ het wat echter.

Mijn uitgerekende datum staat voorlopig op 18 maart. Mijn vriend en ik zijn beide 27 jaar. Dit is ons eerste kindje.

We gaan proberen om het tot de eerste echo geheim te houden en dan tegen ouders, zusje en paar vrienden vertellen. Maar ik denk dat ik mezelf voor de gek hou en het tegen sommige echt niet in kan houden haha. Morgen ga ik bellen naar een verloskundige om een afspraak te maken.

Heel veel kwaaltjes heb ik niet. Ik loop alleen al een paar dagen rond met een vreemd gevoel in mijn buik. Op één specifieke plek in mijn buik heb ik een constant ‘pijntje’ en af en toe scherpe steken. En soms even een steekje in mijn borsten.
Welkom Veyi!

Even tussendoor: heeft iemand ook best scherpe krampen die 10 minuten duren? Heb verder geen bloedverlies...
Veyi welkom!!!!! :cheer2: :cheer2:

Leeuw dit klinkt als banden pijn, voelt heel vervelend! Dit kan erger worden door snel opstaan en plotse bewegingen.
Leeuw ik heb wel steken/krampen in mijn buik. Niet heel heftig, meer onprettig. Lijkt me normaal, aangezien daar nu ook veel gebeurt. Is het bij jou echt heftige pijn?
Leeuw ik heb ook last van steken en krampen in mijn buik. De 1 heftiger dan de ander, maar het is geen constante pijn. Is de pijn onder of bovenin je buik? :hug:
Soms hele heftige pijn, onderin richting schaamhaat zeg maar :"-( . Zeker niet contstant aanwezig...
@Veyi welkom! Gefeliciteerd! Fijn dat je (nog) niet veel kwaaltjes hebt.
@Leeuw, ik heb dus inderdaad zeker krampen, maar ik let er niet echt op hoe lang het duurt. Wel kunnen ze heel heftig zijn!
Hier ook krampen en banden pijn, wat maakt het je onzeker hè! Maar het is niet vreemd, er gebeurt van alles in en om je baarmoeder. Mijn darmen en buik zijn zo opgezet dat ik mijn broek niet eens meer dicht krijg. Naast een baby, ook een gasbaby :hihi:
Misschien stelt het dames die zich zorgen maken gerust dat we hier kennelijk allemaal last van hebben.
@Esprietje, welkom en gefeliciteerd! De klachten die je beschrijft is ook alles waar ik last van had. Nu af en toe een beetje misselijk maar verder niet. Hopelijk geeft de knaltest je zekerheid

@Veyi ook welkom en gefeliciteerd! Fijn dat je nog weinig kwaaltjes hebt

@Koekiemonster Wat leuk een kloppend hartje! Je zult vast extra vaak bij je moeder langs gaan om even naar de baby te kijken tijdens de zwangerschap ;-)

@Koffiewijck Ik ben medisch omdat ik bloedverdunners gebruik naar een trombosebeen van een paar jaar geleden. Daarnaast heb ik ook een aangeboren hartafwijking waar ik als kind aan geopereerd ben en wat ook extra controle nodig heeft omdat ik daar een hoge bloeddruk aan heb over gehouden waarvoor ik medicijnen gebruik.

@misselijkheid ik weet niet meer precies wanneer het begon maar weet dat ik met 6,5 week al behoorlijk misselijk was en heb ik met ongeveer 8,5 week medicijnen gekregen hiervoor. Ben vandaag 6 weken en nog vrijwel niet misselijk. Weet dat het per zwangerschap kan verschillen maar merk wel dat ik er onzeker van word.

Ik zocht bij mijn vorige zwangerschap met name afleiding om niet aan de misselijkheid te denken en probeerde dingen te zoeken die ik wel kon eten. Zo heb ik de vorige zwangerschap kilo’s mandarijnen gegeten…
Hartje die mandarijnen! Daar heb ik er in mijn vorige zwangerschap ook kilo's van gegeten. Ik werd bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken misselijk en vrijwel gelijk ook overgeven, nu was ik nog voor ik kon testen al misselijk en blijft het bij de hele dag een weeig/wagenziek gevoel.

Moeders voor moeders is hier net weer weg, de test knalde meteen. We gaan kijken hoever we komen met doneren. 29-7 krijg ik de eerste kannetjes vanwege de zomerstop.
Jantientje verschrikkelijk spannend he na miskramen. Ik zit er ook niet megachill in. Denk dat ik pas met 12 weken wat geruster ben maar laten we eerst maar zover komen.

Ik merk dat ik het ook best lastig vind om hier vrolijk mee te praten. Ik heb al 2 flinke tegenslagen gehad dat ik pas bij een echo erachter kwam dat het mis was. Ik verdwijn dus even naar de achtergrond. De 19e heb ik mijn 1e echo met 6,5 weken. Hopelijk kan ik binnenkort ook vrolijk meekletsen!
Noonootje schreef:
11-07-2019 20:55
Jantientje verschrikkelijk spannend he na miskramen. Ik zit er ook niet megachill in. Denk dat ik pas met 12 weken wat geruster ben maar laten we eerst maar zover komen.

Ik merk dat ik het ook best lastig vind om hier vrolijk mee te praten. Ik heb al 2 flinke tegenslagen gehad dat ik pas bij een echo erachter kwam dat het mis was. Ik verdwijn dus even naar de achtergrond. De 19e heb ik mijn 1e echo met 6,5 weken. Hopelijk kan ik binnenkort ook vrolijk meekletsen!
Nee, dat onbevangen gezellig mee kletsen lukt bij mij op het moment ook nog niet echt. Wat vervelend dat je er steeds pas bij de echo achter kwam! Lijjt me heftig, zeker ook nog extra spanning voor 19 juli!

Hier stoot mijn lichaam het meestal uiterlijk bij 7 weken af. Dus denk dat als ik op die termijn zit, de rust wel redelijk terugkeerd, maar nu is het gewoon prut. Gelukkig ook hier redelijk snel (22 juli) de echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven