Uitgerekend okt/nov ‘24

05-03-2024 10:53 675 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meer dames die het leuk vinden om in dit topic mee te schrijven? Ik hoor graag van jullie 💖 💙
WieLeeftijdHoeveelste kindje?UD geschat💙❤️
Desipardesi?2e
Merel90332e22-10❤️
Assiral283e21-10❤️
Estrella311e18-10❤️
Isabel25354e26-10❤️
Florence301e12-10💙
Livs303e11-10❤️
Rosalini301e5-11💙
Maaike-92312e29-10💙
xLuminous5291e2-11💙
Rosie2020332e16-10💛
Donut331e15-11❤️
isabel25 wijzigde dit bericht op 08-06-2024 08:29
82.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier nog steeds hetzelfde, veel pijn. Nu ook op werk aangegeven dat ik minder ga doen en echt ga kijken wat wel en niet lukt. Vandaag betekende dat werken van 2 tot 5 en daarvoor vooral gelegen en geslapen. Begin juli heb ik een afspraak met de fysio. Ik zie momenteel vooral wat het me gaat kosten..
Merel, het masseren, ik neem aan dat het even daarna wat verlichting geeft, maar niet blijvend of wel?

Verder merk ik dat de bewegingen in mijn buik anders worden. Ze wordt groter en ik voel haar ledematen(?) bewegen langs de oppervlakte van mijn buik. Beetje gekke uitleg, maargoed misschien herkennen jullie het ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend Livs van jouw pijn…
Het kan je zo belemmeren he?
Mij hielp het om te denken dat het goed is dat je bekken verweekt omdat dat nodig is om je kindje door je bekken te krijgen.
Maar het is wel echt heel vervelend. Ik heb er nu minder last van dan bij mijn eerste.
Behalve als ik te veel heb gedaan, dan weet ik dat ik rustiger aan moet gaan doen of even moet gaan liggen.

Dat van die bewegingen merk ik ook. Het worden wat meer verschuivingen.
Ik merk ook dat mijn baarmoeder nu echt hoger komt, ruim boven mijn navel voel ik geregeld al trappen.
Terwijl ik lees dat je baarmoeder met 23/24 weken pas tot je navel komt😅.

Verder gaat het hier prima. Gaan het weekend eindelijk met de babykamer beginnen. Ik heb morgen weer een controle, en over 4 weken de eerste groeiecho.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend Livs dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Maar wel goed dat je een afspraak hebt gemaakt! De fysio zei dat de volgende dag een stuk minder pijnlijk zou moeten zijn en dat was ook echt zo.
Dagen daarna ook echt veel verschil gemerkt. Deed ook regelmatig de oefeningen. Pasgeleden voor de 2e keer geweest en fysio merkte echt veel verschil. Spieren veel minder gespannen (wat de pijn in mijn geval veroorzaakte). Heb nog een afspraak over paar weken staan maar ze zei er nog bij kijk even hoe het gaat want misschien is het niet meer nodig.
Wat ik nog wel heb, is urineverlies wat ook door bekkenbodem komt. Maar ook daar had ze tips voor om dat zoveel mogelijk te beperken.

Leuk Assiral de babykamer! Ik heb nu eindelijk de juiste verkleur gevonden. Nu nog andere gordijnen, ook altijd zo lastig :) Meubels weet ik precies welke ik wil, ik wacht alleen nog even met bezorgen anders staat hier toch maar in de weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
@assiral, vraag me af of dat klopt hoor. Ik heb regelmatig last van harde buiken en dan zie je precies tot waar de baarmoeder komt. Ik voel als ik zit ook hoge bewegingen in mijn buik.
Verschuivingen is trouwens inderdaad het woord wat ik zocht haha.
Leuk dat jullie aan de babykamer gaan beginnen!

@merel, dat klinkt wel echt hoopvol. Fijn dat je zoveel verschil merkt. Langzaamaan krijgt het kamertje vorm, maar klinkt alsof jullie al wat knopen hebben doorgehakt met de verf en meubels :-)

Wij zijn een beetje gestagneerd in het proces. We zijn er niet over uit of we meubels overnemen van vrienden (niet helemaal mijn smaak) of toch nieuw kopen. Dit of dat behang.. Naam hebben we ook nog steeds geen sterke voorkeur. Schiet niet op, terwijl de weken gaan ondertussen voorbij.

Doen jullie nog een 3d echo trouwens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben gister op controle geweest Livs, en mijn baarmoeder zat nu aan de bovenkant van mijn navel. Dus ik heb geen idee hoe ik bewegingen richting m’n ribben al kan voelen🤣. Misschien inderdaad omdat ik dan zit. Mijn buik word echt wel groot nu ook, het gaat echt snel het tweede trimester.

Verder was alles goed, hartje weer even geluisterd en ipv de suikertest in het ziekenhuis ga ik dagcurves bijhouden dat is voor mij minder belastend.

3D echo twijfel ik over, we hebben het bij de oudste wel gedaan, jongste niet ivm corona kon het toen niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend Livs, zoveel pijn. Hopelijk kan de fysio oid iets voor je betekenen!

Hier ook steeds meer beweging! Buik komt nu mij ook tot de navel en de kleine man is dagelijks zeer aanwezig. Hier gaat alles verder wel z'n gangetje. Ik voel me aardig fit en begin op het werk ook mijn plekje te vinden, voor zover het kan tot eind sept.

Baby komt bij ons in de al bestaande babykamer. Dus dat is een kwestie van blauw beddegoed en accessoires scoren. Voor dochter moet in haar nieuwe kamer nog wel 1 muur behangen worden en moeten we nog wat meubels regelen. Maar dat komt wel. We hebben niet veel haast. Vorige keer was de kamer met 37 weken af😂.
Alle reacties Link kopieren Quote
Livs, heb je al op Marktplaats en kringloop enz gekeken? Heb daar bij mijn oudste toen best nog wat vandaan gehaald. Meeste kun je daarna gewoon makkelijk weer verkopen ook. Ik zou het zelf niet fijn vinden om spulletjes te hebben wat dan net niet helemaal je smaak is.
Maar ook nieuwe spullen hoeven niet per se gelijk heel duur te zijn en toch goed. Heb destijds voor oudste een heel goedkoop ledikantje gekocht en is echt heel fijn ding.
3D echo doen we niet, vind het echt prijzig.
Haha Assiral, bewegingen bij je ribben is inderdaad nog wat vroeg.
Controle hier ook goed, alleen heb nu 2x achter elkaar best veel gewichtstoename. Zit nu op 10 kilo extra al en schrok daar toch wel even van. VK adviseerde me wel om wat meer op voeding te gaan letten omdat anders wel erg hard gaat misschien met de kilo’s.Kan het wel verklaren verder, gek op kaasbroodjes, en zoetigheid dus moet echt flink gaan minderen komende tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
@merel ik had dat bij m’n jongste ook, ik leefde op kaascroisantjes, pizzabroodjes, saucijzenbroodjes alles wat maar vet was 🤭😂.
Ik ben toen 20+ kilo aangekomen en die kilo’s zijn er tot nu toe nog steeds niet af.
Dus waar je kan, zou ik inderdaad lekker gezond eten een beetje 80/20? Door de weeks wat gezonder en weekends wat meer genieten. Dat werkt hier tot nu toe prima.
Ik zit nu op +6,5 kilo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is netjes 6.5 kilo!
Bij m’n eerste was ik ook 20 kilo aangekomen en toen at ik juist wel gezond. Alles ben ik toen wel kwijtgeraakt op 2 kilo na ofzo.
Inderdaad wat je zegt, ik ga flink minderen met ongezonde dingen en meer gezond eten. Elke dag ook wat meer bewegen. Het moet ook vol te houden zijn dus helemaal stoppen met ongezond gaat voor mij niet werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slim om idd 80/20 te doen. Zelf maakte ik me er ook wat zorgen over. Ik ben nu ook precies tien kilo aangekomen. Toen ik dit aan m’n verloskundige vroeg zei ze dat ik me geen zorgen moest maken en dat dit normaal is als je met een wat lager bmi start. In vorige zwangerschappen ben ik altijd vrijwel alles weer kwijt geraakt erna. Deze keer gaat het alleen iets sneller voor m’n gevoel.

Wat ik wel merk is dat ik al behoorlijk wat vocht vasthoudt. Zo zitten m’n slippers bijv echt strakker dan voorheen en m’n ringen ook. Kan dat bij jou mogelijk ook zo zijn?

Zelf probeer ik minder zout te eten en veel te drinken. Oa brandnetelthee raden ze aan. Verder kun je er denk ik niet zoveel aan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja schoenen enz gaat inderdaad al wat lastiger. Merk het ook wel bij m’n borsten, volgens mij kan ik daar ook al minstens 1 kilo per stuk extra aan toebedelen :hihi: Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het na de zwangerschap er allemaal afgaat maar het is meer de laatste weken, dat ik ook nog een kleintje heb rondlopen en dan met 20 kilo of meer erbij het erg lastig wordt met zorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatste tijd een beetje afwezig geweest druk met werk en familie, maar probeer nu toch weer een beetje meer op het forum te kijken.

@Livs vervelend dat je zoveel pijn hebt tijdens de zwangerschap hoop dat het snel een beetje beter wordt voor je.

Wij zijn ook nog niet heel erg ver met het kamertje twijfel nog steeds welke kleuren er op de muur moeten komen. Meubeltjes halen we in augustus op dus hebben gelukkig nog even tijd om na te denken. Ik ben wel erg veel op vinted aan het kijken voor leuke kleertjes😅

Omdat dit ons eerstje kindje is zit ik te twijfelen om iets van een zwangerschapcurcus te gaan doen en misschien ook een borstvoedingcursus omdat ik dat toch wil gaan proberen te teven samen met kolfen. Heeft iemand van jullie ervaring met het volgen van een curcus waarom wel of niet het de moeite waard is?
Alle reacties Link kopieren Quote
@estrella: ik vond een zwangerschapscursus wel fijn. Interessante en nuttige info en lekker kletsen met andere zwangeren. Ik had zelf een combi met zwemmen en ik weet dat er ook wel combinaties zijn met fitness of yoga. Misschien ook wel lekker om actief bezig te zijn.

Mijn cursus had ook een avond over borstvoeding. Leuk, maar bv is vooral learning by doing. Ik zou het vooral goed aangeven bij je kraamzorg organisatie dat je graag met bv start dan kunnen ze daar rekening mee houden en mogelijk iemand sturen die er veel ervaring mee heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Estrella

Verdiepen in borstvoeding is wel echt een must. Bij de meeste vrouwen valt het zo tegen, of missen kennis en stoppen er dan mee.
Net als jouw idee met kolven, ook daar zou ik me goed in verdiepen. Kolven word meestal aangeraden als de BV goed loopt, maar de eerste weken is het vooral erg veel aanleggen…
Ik vond podcasts luisteren heel waardevol, bijvoorbeeld die van Kickstart je borstvoeding en de borstvoedingsbabbel.
Ook het nieuwe borstvoedingsboek is een fijn boek, en heel leerzaam!
Verschillende soorten Instagram volgen, zoals Teddyroorda vind ik echt top.

Voor de bevalling heb ik zelf nooit cursussen gevolgd.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Merel, dat is idd zwaar. Helemaal als je al een kleintje hebt rondlopen. Kan je af en toe hulp krijgen? Of een oppasdagje zodat je zelf kunt ontspannen?

@Estrella, volgens mij is het erg persoonlijk wat voor cursus je fijn vindt. Ik zou iets kiezen wat je zelf interessant vindt en mogelijk gecombineerd met een sport die je leuk vindt. Zelf heb ik nooit iets gedaan met borstvoeding en was het ook learning on the job. Voor mij prima. Net zoals het puffen. Dat snapte ik echt toen de weeën echt begonnen. De eerste keer vond ik alle uitleg over de bevalling wel fijn en heb ik een cursus gedaan. Nu doe ik een yoga cursus en dat is heerlijk ontspannend in de dagelijkse hectiek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Estrella: ik heb toen bij m’n zoontje wel een cursus gedaan en vond dat heel fijn. Het ging niet alleen over de bevalling zelf maar ook werden er fijne tips gegeven. Bijv hoe je het beste uit je bed kan stappen met zo min mogelijk belasting voor je bekken en spieren, we hebben nog oefeningen gedaan om je bekkenbodemspieren te trainen etc.
Er was ook nog een les waarbij de partners aanwezig waren, hoe zij konden ondersteunen en heel eventjes “pufles”.
Maar heel eerlijk tijdens de bevalling zelf was ik zo overdonderd door die pijn dat ik dat gedeelte vergeten was en dat de vk me hielp :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Assiral, ik ben mij nu aardig al aan het inlezen over borstvoeding geven dankjewel voor de tips van de podcast daar heb ik niet over nagedacht nog.

23 juli is de eerste avond van de zwangerschapcurcus. Vind het wel een fijn idee om toch al wat meer voorbereid te zijn straks voor de bevalling.
Afgelopen week heb ik samen met mijn moeder gewoon lekker baantjes zwemmen. Waarschijnlijk gaan we nu om de week samen zwemmen zolang het wil met werk en alles.

Meer van jullie die last hebben van dingen sneller vergeten als je het niet opschrijft?
Ik heb al het formulier gekregen voor het bloedprikken weer maar geen idee wanneer ik ook alweer moet doen. Dus dat word morgen even na vragen.
Of ik zeg ja tegen een afspraak en vergeet ik dat ik dan al wat anders heb🙈

Hoe gaat het nu met de rest?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Estrella fijn dat je er wat aan hebt gehad!

Oh ik vergeet ook heel veel. Heel herkenbaar haha!
Wat heerlijk baantjes zwemmen, zo fijn ook dat je je buik en gewicht niet meer voelt.

Ik ben nog steeds aan het wandelen. Half uurtje is te doen voor me.
Voor de rest heb ik weer een dipje met vermoeidheid, ben echt snel moe zodra ik iets gedaan heb.
Voor de rest gaat het best prima. M’n buik en extra gewicht begint wel wat in de weg te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh baantjes zwemmen is inderdaad echt heerlijk!
Ik probeer ook zoveel mogelijk te bewegen, meeste op de fiets of inderdaad wandelen.
Heb sinds een week nu wel echt flink last van brandend maagzuur, vooral savonds voor slapen gaan is het erg. Heb rennies maar las op internet ook een tip over een eetlepel havermout, die zou het zuur binden wat direct helpt. Tot nu toe helpt het sneller dan de rennies, misschien ook tip voor jullie om eens te proberen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Merel90 schreef:
08-07-2024 20:23
Oh baantjes zwemmen is inderdaad echt heerlijk!
Ik probeer ook zoveel mogelijk te bewegen, meeste op de fiets of inderdaad wandelen.
Heb sinds een week nu wel echt flink last van brandend maagzuur, vooral savonds voor slapen gaan is het erg. Heb rennies maar las op internet ook een tip over een eetlepel havermout, die zou het zuur binden wat direct helpt. Tot nu toe helpt het sneller dan de rennies, misschien ook tip voor jullie om eens te proberen :)

Goeie tip!! Ik heb er ook zo ontzettend veel last van
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het hier met iedereen?
Wij hebben volgende week dinsdag een 3D echo gepland, zoveel zin in! Die dag er na weer een controle bij de verloskundige. 2 weken er na mijn eerste groeiecho.

Buik is lekker aan het groeien, de baby is lekker druk. Ben wel weer wat meer vermoeid. Zondag 27 weken.
Nog maar 13 weekjes.
Nog 2 weken werken, en dan lekker 3 weken vakantie. Daarna nog 4 weken werken (probeer door te gaan tot 36 weken) en dan alweer verlof. De tijd vliegt!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Assiral
Spannend de 3D echo altijd leuk om je kleintje weer te zien.
Wel fijn dat je kunt aftellen tot aan je vakantie en daarna zo kort tot je verlof. Wij twijfelen ook nog om even een weekje weg te gaan begin september.

Hier gaat alles wel redelijk sinds vorige week had ik het gevoel dat ik een blaasontsteking had en moest ik vanaf vrijdag beginnen met antibiotica en sinds gister doet het mij zo zeer daar beneden als ik niet direct naar de wc ga doet lopen zo pijn.
Moest vandaag weer bellen vanwege de uitslag van de kweek die ze hadden gedaan en daar had ik toch geen bacterie dus toch geen blaasontsteking en nu gaan ze intern overleggen wat nu de pijn kan zijn die ik nu heb en moet ik morgen weer bellen. Misschien dat de antibiotica nu een schimmelinfectie heeft veroorzaakt dus hoop dat als ik nu stop het weer een beetje normaal gaat voelen
Alle reacties Link kopieren Quote
@Estrella

Fijn dat alles bij jou ook goed gaat!
Blaasontsteking is heel vervelend en helemaal je er ook echt last van hebt.. goed dat je het hebt laten checken, vaak zijn de symptomen ook weer anders in een zwangerschap. Maar uit de kweek kwam niks?
Ik heb in deze zwangerschap al twee keer een bacteriële infectie gehad van onder, die deed niet pijn maar meer jeukend/brandend.

Gister hadden we de 3D echo, super leuk was dat om te zien.
Heel blij met de beelden.
Ze woog nu ongeveer 1190 gram. Ze heeft de placenta ook nog gecheckt en die is (gelukkig!) voor de uitgang weg, lag er nu 8 cm vandaan dus ik mag vaginaal thuis bevallen 😃.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Assiral! Ik zit ook te denken om nog zo’n 3D echo in te plannen.

Estrella, heel vervelend! Maar zou het niet veroorzaakt kunnen worden door je bekkenbodemspieren? Overactieve bekkenbodem?
Een tijdje geleden had ik ook opeens vage pijnscheuten binnenin vagina, veel pijn bij het lopen etc. Ben toen naar een bekkenfysio gegaan en dat heeft echt veel geholpen dat ik nu geen pijn meer heb. Misschien zou je daar eens een afspraak kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Assiral
Nee uit de kweek was niks gekomen ondanks dat de waardes hoger waren.

Altijd leuk om je kindje weer te zien op de echo, hoeveel week was jij met de 3D echo? Wij hebben 9 augustus een 3D echo ben zo benieuwd ernaar.

@Merel
Aan de bekkenbodem lag het gelukkig niet. Doordat ik al wel moest beginnen met antibiotica was het een schimmelinfectie geworden die de pijn veroorzaakte. Heb een paar dagen een zalfje gesmeerd en nu is alles weer normaal

Hoe gaat het met de rest? Wij zijn nu langzaam begonnen met de kinderenkamer. Behang zit op de muren en aankomende week willen we verf uitzoeken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven