Uitgerekend okt/nov ‘24

05-03-2024 10:53 675 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meer dames die het leuk vinden om in dit topic mee te schrijven? Ik hoor graag van jullie 💖 💙
WieLeeftijdHoeveelste kindje?UD geschat💙❤️
Desipardesi?2e
Merel90332e22-10❤️
Assiral283e21-10❤️
Estrella311e18-10❤️
Isabel25354e26-10❤️
Florence301e12-10💙
Livs303e11-10❤️
Rosalini301e5-11💙
Maaike-92312e29-10💙
xLuminous5291e2-11💙
Rosie2020332e16-10💛
Donut331e15-11❤️
isabel25 wijzigde dit bericht op 08-06-2024 08:29
82.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Estrella

Ik Ik was 27+3 met de echo.
Het was zo leuk! We konden ook precies zien wat ze allemaal aan het doen was daar binnen zo grappig. Ze lag met de navelstreng te spelen en zat er tegen aan te likken haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook nog een 3D echo gehad, het was zo leuk! Heel apart om je kindje echt al als mensje te zien Ipv naar zo’n zwart wit scherm te kijken!
Laatste weken heb ik het best wel zwaar ineens. Lichamelijke klachten nemen toe :|
De huisarts heb ik gebeld vanwege brandend maagzuur. Rennies helpen niet goed meer en soms doet echt zo’n pijn!
Sinds 2 weken zoiets ook vaak slapende handen, voeten, benen enz. Sommige dagen is niet echt dat ze slapen maar meer dat ze helemaal gloeien.
Slapen ook steeds lastiger, ik word vaak midden in de nacht wakker om te plassen maar kan daarna de slaap niet meer vatten :| en bloedende aambeien, dat is echt irritant O_O
Gelukkig wel zo goed als van bekkenklachten af!
Kijk steeds meer uit naar de bevalling ondertussen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mooi om jullie kindjes al in 3D gezien te hebben! Ik hoor vaak dat mensen er veel in herkennen zodra ze geboren zijn.

En wat vervelend merel van je klachten. Ik merk het ook wel qua maagzuur en andere dingen die langzaam wat zwaarder worden. Rust doet wel echt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja daar ben ik ook benieuwd naar Isabel! Kijk ook wel uit naar de bevalling, ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet.
Omdat ik 2 uur minder werk op de dagen dat ik werk kreeg ik een uitnodiging voor arbodienst. Ook nog eens op een dag dat ik niet werk en ook al een privé afspraak heb. Om die afspraak te verzetten kan ik niet zelf moet via de werkgever? Ik vind het persoonlijk nogal onzinnig om met deze termijn (dan 29 weken) nog naar arbodienst en bedrijfsarts etc te gaan (bedrijfsarts moet ik ook nog heen begreep ik)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Merel, dat is vervelend. Ik vermoed dat het een formaliteit is. Zelf heb ik dat ook gehad jaren geleden. Het was puur dat ik erheen moest en het uit moest leggen zodat ze dat konden documenteren. Als het echt slecht uitkomt dan zou ik het via je werkgever laten verzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Manager vindt dat ik een hele goede reden moet hebben om de afspraak te verzetten. Het is een afspraak voor mijn zoontje, niks medisch ofzo hoor maar als ik verzet kan ik pas 3 weken later ofzo weer terecht. Ik plan mijn afspraken zoveel mogelijk op mijn parttime dagen en ben niet van plan het te gaan verzetten. Het voelt nu alsof ik me moet gaan verantwoorden wat ik dan ga doen op mijn vrije dag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan geef je aan dat je al een afspraak hebt in het belang van je zoontje. Wat vervelend zeg dat er zo moeilijk over gedaan wordt. En wat als je zelf proactief belt met de organisatie waar je naartoe gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
In de brief staat heel duidelijk dat het via de werkgever moet gaan. Maar er staat nergens dat het alleen gewijzigd kan worden in het geval van zeer dringende redenen oid. Ik weet ook niet hoe dat gaat of dat werkgever kan aangeven bij Arbo dat er met een medewerker alleen een afspraak gemaakt kan worden op dag a,b en c.
Als ik inderdaad ook nog opgeroepen wordt om bij de bedrijfsarts zelf te verschijnen op kantoor, moet ik zoontje dan maar meenemen? Is toch ook gek?
Alle reacties Link kopieren Quote
In de wekelijkse update die ik krijg van ouders van nu of 24baby (weet even niet meer welke nu was) stond dat je ook bloed kan doneren uit de navelstreng. Heeft iemand dat van jullie al eens gedaan? Had er nog nooit van gehoord namelijk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik niet Merel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit zelf nog steeds een beetje in de ontkenningsfase. Ik raak lichtelijk in paniek wanneer ik hem zo goed voel in m'n buik.

Ik probeer gewoon door en door te gaan, maar houdt een keer op.

Collega's zeggen wel dat ik een 'makkelijke' zwangerschap heb. Werk nog steeds 7 dagen in de week, ik klim rustig nog op m'n bureau als voorbeeld haha, doe het huishouden. Echter kom ik mezelf in de avond wel tegen dat ik moe en gefrustreerd raak omdat het allemaal niet zo snel meer gaat..

Nog één weekje werken en dan ben ik een week vrij. Dan gaan we even het ledikant in elkaar zetten en kijken welke spullen en kleding we nog nodig hebben 😊

Omdat ik zelf gwn probeer door te gaan, vind ik t zelf vervelend als mensen mij tegenkomen en uit zichzelf hun hele bevallingsverhaal vertellen (inclusief horrorverhalen), ik zit daar gewoon totaal niet op te wachten. Heb op dat soort momenten iets van, laat mij met rust. Je ziet misschien dat ik zwanger ben, maar als ik verhalen wil horen, vraag ik er wel om😅 snap dat ze het lief bedoelen maar pff ..

De laatste controle had ik weer een hele mooie bloeddruk (120/70), toch denk ik dat hij eerder gaat komen dan 40 weken.
Ben zelf met 32 weken geboren en m'n vriend was ook een paar weken eerder. Zegt niets verder maar toch .. heb gewoon een voorgevoel.

Ik moet van m'n vriend wel de huisarts bellen. Had verloskundige al wel gebeld. Ik heb blijkbaar meerdere wratjes in mijn schaamstreek en is in een week al verdubbeld?! M'n vriend gaf aan dat vrouwen wel vaker aan t eind van de zwangerschap hier last van kunnen hebben maar het kan misschien ook gevaarlijk zijn met de bevalling. Vind het alleen een beetje ongemakkelijk om door een vreemde (nieuwe huisarts) er naar te laten kijken..
Alle reacties Link kopieren Quote
@Merel, helpt cola ook niet?

Ik drink zelf nooit cola, maar sinds ik regelmatig maagzuur heb, drink ik af en toe een klein glaasje cola. Helpt echt heel goed.

Heb zoiets van, heb liever cola dan medicijnen 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Luminous wat super fijn dat je je nog zo goed voelt! En lekker even een weekje vrij. Geniet er van.
Ik dacht ook dat mijn tweede eerder zou komen. Wist het bijna zeker. Maar die kwam pas met 41 weken😅. Die laatste weken heb ik zo af moeten zien, omdat het zo mega lang duurde voor mijn gevoel.
Ik ga nu voor het gemak uit van 41 weken, dan kan het altijd mee vallen!

Wij hebben de baby kamer inmiddels klaar, wachten nog op de gordijnen. Uitzet is verder ook zo goed als klaar. Moet alleen nog billendoekjes en luiers maat 1&2 kopen en nog wat extra hydrofiel doeken.
En ik wil nog wat kleding setjes in 62.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, haha! Dat meen je niet Assiral. Dan ga ik er ook maar gewoon rekening mee houden dat hij ook later kan komen 🤣 dan duurt het wel heel lang idd!

Fijn dat je al zover bent. Geeft vast ook wel een geruststellend gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben weer een groeiecho gehad. Placenta probleem kan ik aan de kant schuiven die is mooi opgeschoven en ligt nu 8 cm van de uitgang vandaan.
Dus kan gewoon vaginaal bevallen.
De baby groeit weer iets te goed. Loopt 1 week voor op groei, buikje 2 weken voor.
Was nu 1977 gram ( met 31+1).
Het laatste weekje vakantie is in gegaan, volgende week weer aan het werk voor de laatste 4 weken tot mijn verlof.

Hoe gaat het hier? Meer die een groeiecho hebben of hebben gehad misschien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat enorm fijn dat je placenta is opgeschoven!

En wat heb je een uitgebreide schattingen ontvangen bij de groeiecho. Wij hebben alleen de P-waarde gekregen van het hoofdje, buikje en beentje. Gaven ze ook een schatting wat je kindje bij 40 weken is? En zeiden ze er iets van dat de groei iets voorloopt?

Hier waren alle waarden vlakbij de p50, dus gemiddeld. Over 2,5 week mag ik weer voor de tweede meting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabel25 schreef:
21-08-2024 22:24
Wat enorm fijn dat je placenta is opgeschoven!

En wat heb je een uitgebreide schattingen ontvangen bij de groeiecho. Wij hebben alleen de P-waarde gekregen van het hoofdje, buikje en beentje. Gaven ze ook een schatting wat je kindje bij 40 weken is? En zeiden ze er iets van dat de groei iets voorloopt?

Hier waren alle waarden vlakbij de p50, dus gemiddeld. Over 2,5 week mag ik weer voor de tweede meting.
Echt wel, een hele geruststelling!

Nee ze waren zelf tevreden, aangezien we al 2 zware kindjes hebben gekregen zouden ze eerder geschokt zijn als dit kindje ineens heel klein zou zijn. Deze past straks mooi in het rijtje.
Ze zeggen dat een baby vanaf nu 200-250 gram per week groeit. Dan zouden we met 40 weken uit komen op ongeveer 3800 gram. Dat is niet shockerend, maar onze andere kinderen groeiden veel meer dan 200 gram per week. Dus we gokken op 4,2-4,5 kilo met 40 weken. Kan altijd mee vallen denk ik dan maar.
Of tegenvallen als ze later komt zoals onze jongste.
We gaan het wel zien, vind het wel fijn een soort indicatie te hebben ookal kunnen ze met de metingen er naast zitten.

Wat goed alles op p50, heerlijk zeg!! Hoeveel weken ben je nu precies? Ik ben het weekend al 32 weken, en vind het zo snel gaan ineens, echt bizar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat klinkt als een mooie meting! Ik was zelf ook erg blij omdat ze bij de 20 weken een meting op P4 en een meting op p96 hadden. Nu was het voor ons weer in lijn met de 13 weken echo. En onze kindjes waren allemaal redelijk gemiddeld qua groei dus dit past ook precies.

Ik ben dit weekend 31 weken. Voor mij voelt het nu ook ineens zo snel gaan! Ik ben nu ook een lijstje aan het maken met de laatste dingen die we nodig hebben zodat alles straks klaar staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat alles goed is Assiral! Tijd vliegt idd.

Ik heb na de 20 weken echo, pas een groeiecho met 35 weken volgens mij. 🙊 dus duurt nog vijf weken voor mij 😅

Ben nog wel naar de huisarts geweest maar die stelde me gerust. Er waren zelfs een paar bultjes/wratjes spontaan verdwenen. Alleen mn vriend vertrouwt t nog steeds niet, haha. Dus dinsdag mag ie ook mee naar de controle van de verloskundige om daar geruststelling te zoeken. 🙏

Heb komende week vrij maar ik vind het zo bizar dat ik dan nog maar 5 weken hoef te werken. Ga het echt wel missen. Moet ook wel toegeven dat ik aan verlof toe ben, maar ga alle drukte en gezelligheid wel missen van beide baantjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb pas een groei echo bij 36 week, dus nog 4 week wachten voor ons. Afgelopen week wel geweest voor controle ze vond mijn buik hoog maar smal dus ben benieuwd naar hoe groot ze ongeveer gaat zijn straks.
Nog 3 weekjes werken voor mij en dan verlof, zoals ik mij nu nog voel had ik nog wel een week extra kunnen werken.

Vandaag hebben we de commode en ledikantje gehaald bij mijn collega dus moeten we die nog in elkaar zetten en dan begint het echt meer af te raken het kamertje
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt logisch dat je buik de hoogte in gaat als het niet de breedte of naar voren is. Krijg je ook al extra controle ipv over 4 weken weer? En wat leuk om het kamertje af te zien worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Over 2 week hebben we weer een normale controle. Vanaf nu is het elke 2 week ongeveer dat er een controle is voor de bevalling. Dus wel fijn om dan nog even naar het hartje te kunnen luisteren.

We hopen ook nog even een weekendje weg te kunnen met zijn tweetjes maar zijn nog niet uit waarheen precies. Zelf zat ik te denken aan max 1,5 uur van huis af dat vind ik straks wel lang genoeg om in de auto te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Estrella een weekendje weg! Heerlijk. Hier was dat ook de planning maar helaas geen oppas voor de andere kinderen en onze jongste zit in een slaapregressie waardoor ze gewoon niet gaat slapen. Dus we willen daar ook niet iemand mee opzadelen🙈.
Mijn baarmoeder zit ook vrij hoog elke keer.

Luminous, dat zelfde gevoel heb ik ook wel wat over het verlof. Werken is zo’n fijne afleiding, maar het word ook zeker zwaarder! Hoop dat je lekker nog even geniet van de laatste weken werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat zou leuk zijn een weekendje weg! En idd, dan is max 1,5 uur rijden wel fijn. Dat hebben wij afgelopen weekend ook gedaan. Heerlijk op de Veluwe met etentjes, wandelen en een stadje bezocht. Echt doen als je dat kan doen.

Jammer dat het jullie niet meer lukt Assiral. En herkenbaar dat je buik zo hoog zit. Ik kijk ergens uit naar het indalen, alleen niet aan 100 keer moeten plassen per nacht 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabel25 schreef:
26-08-2024 15:07
Dat zou leuk zijn een weekendje weg! En idd, dan is max 1,5 uur rijden wel fijn. Dat hebben wij afgelopen weekend ook gedaan. Heerlijk op de Veluwe met etentjes, wandelen en een stadje bezocht. Echt doen als je dat kan doen.

Jammer dat het jullie niet meer lukt Assiral. En herkenbaar dat je buik zo hoog zit. Ik kijk ergens uit naar het indalen, alleen niet aan 100 keer moeten plassen per nacht 😉
Haha ik zei vanmiddag precies het zelfde tegen m’n schoonzus. En toen bedacht ik me inderdaad dat 10 keer plassen per nacht niks is, en meer bekkenpijn/druk van onderen😅.
Ik hoop wel dat mijn maagzuur dan een stuk minder is. Ben benieuwd of deze baby gaat indalen en wanneer. De jongste pas rond 36/37 weken, de oudste wel al met 32 weken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven