Uitgerekend september 2019 (tweede helft)

08-01-2019 21:36 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Aangezien het andere september topic al vol is, bij deze een nieuw topic voor de net-zwangeren die zijn uitgerekend in de tweede helft van september 2019.

Indien er meerdere aanmeldingen zijn zal ik een poging wagen om een tabel in elkaar te zetten 😇.

Groetjes, Juffert

P.S. Tabel is VOL - er is nog een ander september topic :)

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht baby
miss_musica 30/32 Tweede 16-09-2019 -
Snoeskip 33/42 Tweede 15-09-2019 -
Apenkoppie 27/32 Tweede 15-09-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 -
psvgirl 31/35 Tweede 19-09-2019 Verrassing
Anietje85 33/40 Tweede 20-09-2019 -
Smartie88 30/35 Eerste 25-09-2019 -
Anna-zwanger 31/33 Tweede 15-09-2019 -
Sophia-90 28/32 Tweede 22-09-2019 -
Maribos 30/31 Tweede 14-09-2019 Jongen
Tweedemini 37/34 Tweede 19-09-2019 -
juffert22 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 01:14
74.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een shirtje bestelt voor onze zoon met de tekst erop dat hij grote broer wordt. Willen het na de echo bij de familie geen vertellen op die manier.
Verder niet veel gedaan bijgekomen van drukke werkweek. Gelukkig volgende week een stuk rustiger op werk. Hopelijk komen er geen zieken tussendoor dat ik toch nog extra moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook graag aan! Na 1.5 jaar proberen deze week eindelijk een positieve test in de handen. Dit word ons eerste kindje en we hebben nog geen flauw benul wat ons allemaal te wachten staat.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd aardbeiaardbei en de andere nieuwe dames.
Ik lig al in bed. Vandaag gewerkt dus na widm nu slapen.
Merk dat mn buik wat opgezetter is en mn bh goed gevuld hahaha.
Ik tel zo af naar 7 feb.. gaat langzaam als je ergens op wacht.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nieuwe meiden!

Leuk psvgirl met zo’n shirtje! Wij gaan het met een slabbetje doen, alleen waarschijnlijk dan met 12 weken.

Sinds vandaag heb ik een hele opgezette buik. Vanavond hadden we een feestje bij ons thuis, en heb steeds stiekem alcoholvrije wijn bij mezelf ingeschonken haha. Tegen einde van de avond kon ik mijn buik niet meer inhouden zo opgeblazen als hij was.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gefeliciteerd allemaal met jullie wondertjes!
Ik schrijf ook graag mee. Als mijn berekening klopt ben ik 19 september uitgerekend van ons tweede kindje en onze eerste is dan precies 2 jaar!
Ik ben 37, vriend 34.

Ik heb wat zitten rommelen met testen, eerste was positief, tweede negatief en toen durfde ik niet meer te testen haha. Vriend overtuigde me om vrijdag toch weer te testen omdat ik een regelmatige menstruatie heb en ja hoor, hartstikke positief. Ik vind het weer zo spannend!! En de tijd gaat zooooo langzaam... ik wacht nog even met inplannen van de echo omdat ik het nog niet helemaal kan geloven.

Voel me moe en borsten begin ik sinds vanavond te voelen. Verder nog niks!

Slaap ze nog lekker. Ik ga ook weer een poging wagen...
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee shirtje en slabbetje!

Ik wil ook een shirt kopen met hoera ik word grote broer.
En als we t mn moeder gaan vertellen ga ik via mn werk een ballon regelen met foto en tekst.

Ik ga het alleen pas regelen na de 1e echo, ergens voelt t niet oke als ik t eerder doe.

Dinsdag komt moeders voor moedersx ben benieuwd hoe snel de streep verschijnt.

Heb goed geslapen, beetje jammer dat mn zoontje al om 6.10 naast mn bed stond. En heb echt mega zere borsten
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Wij doen de echte naaste familie na de eerste echo zeggen en de rest pas na de Termijnecho van 26 februari.

Hier ook een opgezette buik. En pijnlijke borsten en met vlagen misselijk.

Vandaag rustig aan doen hier. Beetje bankhangen en naar 1 verjaardag toe.
Alle reacties Link kopieren
@aardbeiaardbei, gefeliciteerd! Wat fijn dat het na zo'n tijd is gelukt. Voor ons is het ook de eerste, dus we kunnen elkaar de hand schudden ;-)

Dit weekend heb ik nog maar een keer een test gedaan, ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven dat ik zwanger ben! Maar ik zal vast niet de enige zijn die daar last van heeft?!

Ik zie in de tabel dat het voor de meeste van jullie het 2e of 3e kindje wordt. Mijn vriend en ik zijn er nog niet over uit hoeveel dagen we willen werken na de geboorte. Hoe hebben jullie dat geregeld?

Hoe snel hebben jullie trouwens kraamzorg en kinderopvang geregeld?

Voor in de tabel: ik heb 15 februari de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
@smartie, ik was koos werkeloos dus heb toen in overleg met kdv en toekomstige werkgever besproken welke dag. Ik werk wo-do-vrij en nu nog 2 x per maand zaterdag. Dat wordt straks 1 x per maand vanaf maart.

Kinderopvang moet hier snel worden geregeld dus als de echo straks goed is ga ik direct inschrijven. Kraamzorg doe ik na de 12 weken echo. Hier meerdere aanbieders dus geen ramp.

Ik kan t ook niet geloven dat ik zwanger ben hoor, blijft onwerkelijk. Zeker omdat t niet gepland was en eigenlijk ik na verwijdering spiraal maar 2 x ongesteld ben geweest en mijn man zou gaan voor knippie. Maar het is meer dan welkom.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
@smartie: wij hebben sinds kort de volgende verdeling: ik werk 28 uur (ma, wo, do en vrijdag om de week) en mijn man 36 uur, waardoor hij om de week op vrijdag thuis is. Dus de vrijdag wisselen wij af. Is voor ons echt de perfecte balans. Mijn dochter gaat 2 dagen naar kdv en 1 dag naar mijn ouders.

Kraamzorg en kdv regel is met 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
@smartie88 mooi om te horen!! Wanneer kwam je erachter? Spannend he deze tijd wat komen gaat.

Bedankt dames!!

Ik moet zeggen voel me over het algemeen prima naast wat krampjes over de dag heen. Verder beetje last van mijn borsten maar niet gek veel, hopelijk blijft dit wel even zo!!
Alle reacties Link kopieren
Ow wat jammer, ik lees net dat jullie al vol zitten maar misschien kan mag ik het toch nog proberen..

Ik ben maribos, 30 jaar, alweer 6 jaar getrouwd en mijn man is 31. We hebben al bijna 15 jaar een relatie en in 2015 hebben we al een zoontje gekregen.
In 2014 helaas een missed abortion gehad (dus na 8,5 week is hartactie gestopt en pas met 12 weken achter gekomen) en ben ik gecurreteerd om vruchtje weg te halen, was een hele heftige tijd.
Nu heeeeeel onverwachts zwanger..mijn man heeft vorig jaar een middelgroot bedrijf van zijn vader overgenomen en is heel druk, de twijfel was bij ons heel ERg aanwezig of we nog een tweede wilden. We kwamen er echt niet uit, we zaten samen heel moeilijk te doen.
De natuur heeft voor ons besloten. Ik ben namelijk zwanger na de inname van een morning after pil! Ik ben uitgerekend rond 14 september (onze trouwdag) dus het heeft gewoon zo moeten zijn.

Ik heb mijn eerste echo op 14 febr, heel bewust pas laat gedaan omdat een vroege echo mij niet gerust gaat stellen (bij miskraam met 8,5 week had ik al meerdere goeie echo’s gehad met kloppend hartje)
Ik ben wel echt niet lekker; niet spugen maar hele dag weeïg gevoel, niet willen eten maar bij een lege maag heel misselijk. Mijn broeken zitten al niet lekker meer.

Wezijn trouwens heel blij met de zwangerschap.. de natuur heeft een hele goede keuze gemaakt!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijfsters! Wat een romantisch verhaal Maribos van deze zwangerschap!

Sophia: wat knap dat je de anderen met alcoholvrije wijn om de tuin hebt kunnen leiden! Ik ben na kindje 2 en lang borstvoeding niet echt een uitgesproken drinker, dus daarmee zal ik niet zo gauw door de mand vallen:)

Ik vond het wel lastig om het voor mijn zusje geheim te houden- ik zag haar afgelopen weekend, en wilde het eigenlijk al vertellen. Maar we hadden besloten het toch echt even voor onszelf te houden, pas na de eerste echo.

Wij werken nu allebei 4 dagen, en dochter en zoontje gaan 3 dagen naar het kdv. Een poos lang heb ik 3 gewerkt en mijn man 5. Voor hun relatie is 4/4 beter, maar ik vond 3 dagen ook wel relaxed...
Alle reacties Link kopieren
Merel en maribos welkom!

Maribos wat een verhaal, wow. Wat je zegt de natuur heeft bepaald.

Ik heb gisteravond mm posts van de vorige zwangerschap op viva terug gelezen. Toch dezelfde symptomen én klachten tot nu toe. Was toen ook misselijk, zere borsten en soms duizelig.

Vandaag een rustige dag.
Wel boodschappen doen aangezien t morgen gaat sneeuwen....

Mn man heeft t gisteravond vertelt aan zn jongere broertje. Hij vindt t fijn om ook met iemand over te praten.

Over een jongensnaam zijn we al uit, meisjesnaam bijna. Maar goed niet op zaken vooruit lopen hahaha
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook hier geschreven en heb nog steeds heel veel contact met 8 meiden! Hele bijzondere vriendschap!

Ik werk 2 dgn per week, 1 dag is mijn zoon bij opa en oma en 1dag op kdv. Mijn man werkt gem 50-60 uur per week en dan nog s avonds ondernemersborrels etc. Dus heel bewust gekozen om maar 2 dgn te werken!

Hier 1 vriendin envriend vertelt, verder nu al lastig om onze mond te houden. Ik val wel snel door de mand door geen alcohol te drinken, wij zijn echte wijndrinkers..ben dus heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel leuk maribos. Ik zie dat jij in 15-30 juni 2015 zat.. ik 1 -15 juni..ook toevallig. Van welke datum is je zoontje?
Wij praten sinds 4 jaar via een besloten groep op fb. Zijn ook met 8. Delen lief en leed.
Heel bijzonder.

Oeh ja dat is dan lastig als je echte wijndrinker bent, ik drink geen alcohol meer sinds mn operatie vorig jaar. Weet niet hoe t valt en heb t nooit echt gedronken. Dus mis het ook niet.

Koffie drink ik ook niet vaak, dus geen probleem om dat te laten. Heb wel trek in chocolade hahahha.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen (+ de nieuwe),

Ik heb van degene waar de info in de post zat in de tabel gezet, maar denk idd dat het handig is om er nu een soort "vol=vol" op te zetten, want anders is het moeilijk bij te houden met een groep groter dan 15 (ook voor iedereens overzicht wie nu wie is, haha). Natuurlijk kan het zijn dat er wat meiden afvallen, maar ik zou het leuk vinden om een groepje te hebben waarbij je van iedereen wel een beetje kunt onthouden wie, wat, waar.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig anietje85! Onze zoon is 1 juni2015 geboren met 38 weken..ik ben ingeleid omdat ik zwaar zwangerschaps diabetes had..
Ik reken er dit keer eigenlijk weer op dat het terugkomt,

Jeetje wat ben ik misselijk vandaag zeg!
Alle reacties Link kopieren
@juffert22 Kan ik ook nog toegevoegd worden in de tabel? Eerste kindje uitgerekend 26 september :)

Ik wist trouwens niet dat koffie niet goed voor je is tijdens de zwangerschap? Dat wordt wel even wennen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
@aarbei, ik las dat 2 kopjes cafeïne wordt aangeraden en niet meer.

Vandaag en morgen weer ijzer rijke groente, daarnaast slik ik speciale vitamines dus hopelijk geen tekorten straks.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
@anietje85 Oh gelukkig dan valt dat nog wel mee, 2 kopjes is voor mij ook meer dan voldoende. Ik heb net contact gehad met het ziekenhuis en op 14 februari heb ik een echo staan. Ik vind het wel erg spannend allemaal hoor, ben benieuwd hoe de andere dames de eerste echo gaan ervaren.

Mijn vriend is trouwens 32 en ik 27 :)

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Spannend aardbei. Mooie dag ook!

Ik kan je zeggen, alle echo's blijven bijzonder. Ik ben net zo zenuwachtig met wachten als de vorige haha.
Het blijft zo mooi dat er zo iets moois in je groeit en straks in je armen ligt.
Mijn monster is nu 3 jaar en 7 maanden, heerlijk zelfstandig en hele gesprekken mee. Ben zo benieuwd hoe t gaat met een baby erbij.

We gaan ook nog verbouwen, hopelijk lukt t wat we willen, we willen nokverhoging, vaste trap en beneden uit bouwen. Als de nok niet kan vanwege regels gaan we wel een vaste trap maken zodat je ook spullen makkelijker kunt opruimen. Dan gaan we beneden uitbouwen en boven de badkamer doen. Gelukkig duurt t nog 9 maanden voordat de baby komt hahhaha
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
@anietje85 ik ben heel benieuwd. Toch is er nog onzekerheid omdat het nog zo ontzettend pril is en ik het bijna niet kan geloven dat het gelukt is.

Neem je niet teveel hooi op je vork met verbouwen etc ;)
Je hebt nog alle tijd!

Heb je trouwens last van symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Hahha nee hoor en we laten t verbouwen doen dus dat komt goed.

Ja heb zeker symptomen, zere borsten vooral aan de zijkant en gevoelige tepels. S morgens voel ik me weeig en moet ik wat drinken of eten. Bij opstaan vaak duizelig. Kan lastiger naar de wc, slecht in slaap komen en trek in alles wat verkeerd is 😆 bij jou?
Mama+papa= een klein wondertje
Afgelopen weekend heb ik een kleine bloeding gehad. Weet niet goed wat ik ervan moet denken. Heb de vk gebeld (uit onzekerheid, mede door mk voordat zoontje geboren werd). Heb nu aankomende week al een echo. Vind het spannend en weet niet goed wat ik moet denken. Twijfel steeds of ik nog wel klachten heb die duiden op een zwangerschap. Probeer nuchter te blijven: ik kan er niets aan doen als het een miskraam blijkt te zijn). Maar het doet zeer. Het geeft me het gevoel alsof ik niet onbevangen in mijn zwangerschap kan staan. Ik wil gewoon genieten, maar op dit moment denk ik eerder dat het dus weer misgaat dan dat ik mij zwanger voel.

Welkom nieuwe schrijfsters. Ik ben ook voor vol is vol, want anders wordt bijhouden erg lastig. Ook denk ik dat mensen uit de tabel gehaald kunnen worden als zij even niet schrijven. Dat klinkt stom, maar dat houdt het wel overzichtelijk.

Juffert22, jij hebt van de week je echo ook! Heeeeeel spannend. Geniet ervan!

Over het werken; ik werk zelf 2,5 dag en partner gewoon 5. Hebben we altijd geweten van elkaar: hij geen behoefte aan een papadag. Daarin misschien wat traditioneel. Kinderopvang heb ik hier ook snel geregeld (voor 12 weken). Als de echo van de week wel goed is, waar ik eigenlijk al niet meer vanuit ga, dan ga ik kinderopvang meteen aanvragen. Kraamzorg is al geregeld om te voorkomen dat ik weer een horrorkraamhulp krijg. Twijfelde anders echt of ik dat nog wel wilde.

Maribos, prachtig verhaal trouwens. De natuur heeft inderdaad besloten. Alhoewel jullie de natuur linksom of rechtsom wel een beetje geholpen hebben natuurlijk haha.

Succes allemaal. Ik laat het van de week weten als ik meer weet over de echo. Als het fout nieuws is, zal dat ook niet makkelijk voor me zijn, maar jullie horen van me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven