Uitgerekend tussen 15&30 April 2020

11-08-2019 11:53 244 berichten
Hoi meiden,

Wie komt er meekletsen over haar zwangerschap en alle dingen daar om heen?

Het lijkt me leuk onze belevenissen en ervaringen met elkaar te delen😊
NaamLeeftijdKindUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Ladenkastje8731/33120-4Zoon23-9 en 8-10 VK Intake en Echo
Imikgirl-213-4---
Greys8633/42316-4-3-9 + 19-9 + 2-10 Echo, Termijnecho en Intake
SilentStorm30/322-Verassing-Belt volgende week de echo
Mamaopreis26315-4--Woont in het buitenland
Spark8831/32118-4-11-9 + 23-9 Echo en Intake
Jasmijn198036/38319-4---
Lievejij------
Wolkje35/36217-4-11-9 Echo-
BisschopEefje30/30125-4-18-9-
Lientje8731/32221-4-2-9Echo en Intake

Juf, Paardje64, Kirsten en DAPHNE :rose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:43
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
79.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
juf wat verdrietig, veel sterkte.

eefje lekker zeg, nog eventjes saampjes weg!

paardje fijn dat leidinggevende zo positief reageerde.

Hier nog steeds weinig klachten, af en toe iets van maagzuur bij inspanning (paardrijden en hardlopen), soms wat krampen bij de baarmoeder en wat eerder moe/buiten adem. Bij de vorige 2 werd ik rond de 6 weken misselijk met name in de avond. Dus ik klop het nog even af o_o

Tabel sluiten is wat mij betreft prima. Houdt het wel zo overzichtelijk.
Juf, heel veel sterkte :hug:
Juf, ik moet veel aan je denken vandaag. Ik hoop zo dat het toch niet is wat jij vreest. Sterkte en een dikke knuffel
Welkom Kirsten! Ik heb je in het tabel gezet. Wanneer denk je uitgerekend te zijn. We hebben op dezelfde dag een echo :). Spannend na de 2 miskramen!

Wolkje Welkom! Je staat ook in de tabel. Geen idee hoe dat zit met de echo's. Ik krijg er 1 met 8 weken als ik 10 weken ben heb ik de intake of ik dan weer een echo krijg weet ik niet. Denk het niet.

Paardje64 Welkom. Je staat in de tabel. Fijn dat je leidinggevende goed reageerde. Vind je het erg dat je minder mag op je werk. Veranderd het allemaal erg?

BisschopEefje Welkom, je staat in de tabel! Heftig dat jullie al zo lang bezig zijn!

Klachten ''Leuk'' om al die verschillende klachten te lezen. We zijn tenslotte allemaal zwanger maar de klachten verschillen, grappig.
Hier nog niet echt klachten. Af en toe maagzuur, bandenpijn (lijkt het) en moe. Meer niet. Blij en dankbaar voor.
Nog geen voorkeuren qua eten.

De tabel is bij gewerkt.
Lievejij mag ik jou gegevens nog, als je die wilt delen tenminste
Hier niet echt nieuws.

Ik voel me goed, geen klachten e.d.
Mijn gezin weet het en zijn erg blij voor en met ons.
Mijn zusje begon over een speciale app zodat de mannen geen last hebben van het baby geklets :P in de algemene gezinsapp. Mijn ma en andere zusje vonden het een goed idee.
Kan ik lekker spuien zonder dat ik iemand irriteer ofzo

2 oktober ga ik met mijn ma shoppen bij Babypark. De basis dingen. Ik ben dan 11 weken in verwachting als alles goed gaat!

Man en ik hebben besloten alles zoveel mogelijk 2de hands te kopen. Kinderwagen, ledikant, box, trip trap stoel. > wat ik wel met man ga kopen, de kleine dingen met mijn ma.
Hydrofiele doeken, kleding enz enz wel nieuw. Maar met de tijd zal ik vast een zak tweede hands kleding kopen. Als het kind geboren is. Ik zal heus nieuwe kleding kopen maar is alles bij elkaar best duur voor zo'n korte periode.

Hebben jullie al wat gekocht?
Ik heb al een luierrugzak besteld. Ik had wat gegoogled nav fb en toch maar al besteld. Kon me niet bedwingen. Haha en een tweedehands koeka wikkeldeken maar koop toch ook nog een nieuwe. Hij is niet meer zo lekker zacht. Zeik!! Mooi als reserve voor als de ander vies is ofzo.

Benieuwd of jullie je kunnen bedwingen.
@Ladenkastje, ik heb nog niets gekocht, maar online wel gekeken naar meubels voor de babykamer en kinderwagens.

Wij zijn ook wel van plan om grote aankopen als de kinderwagen/box tweedehands aan te schaffen. Had ook gekeken voor een maxi cosy en een systeem om die in de auto vast te zetten. Wat ontzettend duur zeg!

Durf ook nog niets te kopen eigenlijk tot de eerste echo goed is. Ook het regelen van andere dingen (opvang etc) durf ik nog niet te doen.

Wel al gekeken voor een leuke zwangerschapsaankondiging, maar ben er nog niet helemaal uit.

Mijn vriend staat er tot nu toe vrij nuchter in, heb het idee dat het bij hem pas echt gaat doordringen als de echo is geweest.

Hier met klachten de laatste dagen erg rustig (gelukkig). Vanmiddag op het werk werd ik plots wel heel moe. Bij thuiskomt een uur op de bank geslapen.
Bedankt Ladenkastje!

Qua klachten gaat het hier nog steeds best goed. Ik heb soms wat gevoelige banden en ben wat moe maar wel minder misselijk dus dat is fijn.

Wij hebben nog veel spullen van de eerste dus voor de grote spullen hoeven we niet echt te shoppen. Maar de oudste moet wel naar een andere kamer dus daar gaan we wel voor op zoek. Ik kijk dan ook naar tweedehands. Wij hebben voor de eerste veel spulletjes gekregen maar kinderwagen en autostoeltje enz. nieuw gekocht. Vond ik wel een prettig idee omdat je dan zeker weet dat er niet ergens iets mis is met de veiligheid ofzo.

Wat wel grappig is is dat mijn schoonzus ook zwanger is, zij is later dit jaar al uitgerekend dus is al verder. Nu vraagt ze spulletjes terug (die wij van hen hadden gekregen) wat uiteraard prima is, maar dan vanuit de gedachte dat wij het nu toch niet gebruiken. Ze moest eens weten! :hihi: Ik heb wel echt zin om het te vertellen maar wacht toch nog iets langer, zodat het wat zekerder is dat het goed blijft gaan. Ik had me wel al bijna versproken bij mijn schoonmoeder!
Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!! Ik ben woensdag en donderdag heel veel bloed en rare stolsels verloren (sorry voor de vieze details). Heb ook erge buikpijn en krampen gehad. Dus ik ga er vanuit dat het er allemaal wel uit is/ komt en dat we daarna weer opnieuw kunnen beginnen. Het bloeden lijkt nu iets minder te worden gelukkig.

Ik ben er wel rustig onder en ben blij dat mijn lichaam nu aangeeft dat het niet goed zit en het helemaal zelf regelt. Beter nu dan over 10 weken of nog erger, bij de geboorte... ik hoop alleen dat het niet weer zo lang duurt voordat het opnieuw raak is! We zijn voor deze zwangerschap bijna een jaar bezig geweest, terwijl ik van onze dochter binnen 3 maanden zwanger was.

Bedankt voor het meeleven en ik kom af en toe nog wel eens kijken hier hoe het met jullie gaat!! Fijne zwangerschap voor jullie allemaal!! Liefsxx
Lieve Juf,

Wat spijt me dat voor je. Heel veel sterkte!
:hug:
@jasmijn, leuk dat de kids zo blij reageerden. Hebben zij zelf al een voorkeur voor een broer of zusje

@spark, ieuw de gedachte van een broodje pindakaas is al te vies voor woorden. Ik ben zelf niet echt enorm misselijk maar heb wel dat eten mij tegen staat. Maar als ik eenmaal eet, eet ik als een beer. Vandaag voel ik mij wel echt een beetje misselijk, dus misschien gaat het nu beginnen.

Heeft iemand van jullie ineens misselijkheid? Schijnt rond week 6 te komen. Ik zit volgens mijn berekening nu op 5.4

@kirsten, welkom en spannend zeg. ga voor je duimen!

@wolkje, een echo kun je ook gewoon zelf betalen. Kost iets van 40 euro ofzo. Dus als je eerder wil kijken kun je altijd dat nog doen. Ik krijg zelf maandag een echo maar doe ongeveer 2 weken erna er nog een op eigen kosten, omdat wij een tijdje gaan reizen en ik zeker wil weten dat het goed zit voordat ik vertrek.

@juf, sterkte. Ik weet hoe het voelt, denk aan je.

Mijn buikpijn is een stuk minder gelukkig. Mijn darmen lijkt er nu aan 'gewend' te zijn dus ik heb nauwelijks last, soms een krampje. Ben wel onwijs moe. Ik word wakker en ben al moe. En een afkeer van eten en vandaag echt een beetje misselijk. En de borsten zijn in de ochtend echt pijnlijk. Test was ook super mooi opgelopen weer. Ben benieuwd naar maandag. Super zenuwachtig. Ben nog steeds bang dat ze zeggen dat ik het mij allemaal verbeeld heb ofzo.

Was verder ivm PCOS onwijs aan het afvallen. Maar nu probeer ik een beetje koolhydraten te eten i.v.m. de baby en veel melk te drinken enzo. Ben er een kilo van aangekomen, gewoon vocht omdat mijn lichaam bijna geen koolhydraten in zich had. Baal er wel van, voel me echt opgeblazen. Maar de baby gaat voor dus blijf gewoon goed eten. De melk is geen straf trouwens, lekker!!
@ ladenkastje bedankt. Mijn uitgerekende datum is 26 april. Bij bijzonderheden ik heb pcos en we zijn er van de week achter gekomen dat ik een stollingsziekte heb.
Wij gaan de baby kamer en kinderwagen ook van vrienden van ons overnemen. Maar zulke dingen doen we pas echt als ik minimaal 12 weken ben. Zo ook de rest van de baby spullen.

@ spark ik zag laatst een foto via een blog en daar hadden ze op de muur een plus getekend en daarvoor stond de man, achter de plus stond de vrouw en dan = 3 dat vond ik wel erg leuk.

@ juf heel veel sterkte! Hopelijk ben je gauw weer zwanger.

@ Daphne wat fijn dat je darmen weer wat tot rust zijn gekomen. Maar goed je rust pakken wanneer het kan. Je lichaam is heel erg hard bezig voor jullie kindje.

Hier weinig klachten. Wat gevoelige borsten maar niet heel extreem maar wel erg moe. Net zoals Daphne als ik smorgens wakker wordt ben ik al moe..
@Kirsten, dat klint wel als een leuke aankondiging inderdaad!

@Daphne, ik ben twee weken lang elke dag misselijk geweest. Eén week voor de zwangerschapstest en een week erna. Nu komt en gaat de misselijkheid. Het lijkt bij mij eerder af te nemen dan toe. Ik probeer hierover niet te twijfelen, maar doe het toch :facepalm: Zit dus stiekem te hopen dat het weer wat terugkomt.

Hier verder ook moe. Vanochtend kon ik uitslapen, maar dan ben ik alsnog om half 7 wakker...

Gisteren lekker tapas gegeten, mijn vriend had het wel zwaar met alles wat ik nu niet mag eten nu. Heb gezegd dat hij solidair moet zijn qua eten als ik in de buurt ben. Rauwe vleeswaren moet hij maar op z'n werk eten ofzo ;-)

Hebben jullie moeite met bepaald eten laten staan? Het valt mij erg mee. Heb wel een app gedownload die aangeeft of bepaald voedsel veilig gegeten kan worden. Begon ineens te twijfelen over bepaald eten.
@Daphne dat gevoel van verbeelding herken ik, wacht eventjes wordt ik nu echt moeder of gaat zo de wekker.... Succes maandag!

@Spark Door mijn intolerantie vind ik de eet regels ook erg mee vallen, ik ben immers al gewend om bij alles wat ik eet na te denken. Maar ik kan mij voorstellen dat het eventjes wennen is.

Ik was gisterenavond naar een concert, erg mooi maar ben nu extra moe... Gelukkig is het lekker weer om in de tuin te hangen.

Wat bedoelen jullie met het oplopen van de zwangerschapstest? Dat hij langzaam steeds donkerder wordt? Die van mij was meteen al net zo donker als de controle streep (sensitest)
@Eefje, bij mij was het streepje ook precies even donker als die van de controle streep. Heb de volgende ochtend nog een x getest omdat ik de test 's avonds had gedaan en ik het niet helemaal kon geloven dat het positief was. Ook die had een donkere streep. Daarna niet meer getest.
Hier even een ego-post.

Afgelopen vrijdag helaas een miskraam gehad. Vandaag de echo gehad en ik ben gelukkig(?) schoon vanbinnen.
Nu dit verwerken en over een tijdje weer rustig gaan proberen.
Ach paardje, wat verdrietig! Veel sterkte met verwerken!
Ik wil ook een motto
@testen, hier had ik een keer bij de action een heleboel doosjes ingeslagen, en ik had er nog wat over, dus iedere paar dagen een test gedaan (ze moesten op ;-) ) en ik zag echt de teststreep dikker en dikker worden per paar dagen. Nu na een week vakantie (en nee, toch maar geen testen meegenomen om daar te doen), was ik benieuwd naar het verschil. En nu (ongeveer 7 weken) is de controle streep maar een lullig streepje vergeleken bij de test-streep.

@daphne en Eefje, dat gevoel herken ik wel! Alsof straks de verloskundige gaat zeggen: nou mevrouw, ik weet niet wat u dacht met al die action-testen, maar er is geen baby hoor.

@eten, welke app is dat eigenlijk? Ik eet tot nu toe niets anders. Uiteraard geen alcohol. (Carpaccio, zalm en andere rauwe producten heb ik nog niet voor mijn neus gehad de afgelopen weken, dus ook niet bewust hoeven laten staan). Ik wilde de verloskundige wel vragen om te testen op toxoplasmose. Dat heeft een vriendin van mij laten doen, en die bleek al antistoffen te hebben. Niet dat ze nu meteen broodjes carpaccio ging bestellen, maar scheelde haar een hoop stress als het vlees niet helemaal gaar was.

@klachten; hier nu af en toe was misselijk. Valt tot nu toe mee! Hoop dat het bij iedereen onder controle blijft!

Fijne zondag nog! Jullie nog plannen?
Ik wil ook een motto
..
anoniem_5473 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:12
99.83% gewijzigd
@Paardje, heel veel sterkte. :rose:

@Imikgirl & Jasmijn, ik heb ook de Zwangerhap app.

Ook ik ben vaak moe. Bij mij is er aan mn buik niets te zien, ik heb overgewicht dus dat valt nu allemaal nog niet op. Mn borsten zijn wel wat gegroeid.

Fijne zondag allemaal!
paardje, wat verdrietig :hug: sterkte!

@extra testen, ik snap het, helemaal als ze ongebruikt in de kast liggen. Ik wacht 'gewoon' geduldig af.

@buik, nope niks te zien, en ik las ergens dat het nu de grote heeft van een erwt (5 weken) dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Al vind ik zolang alleen wij tweeën het weten het erg fijn als er nog niets te zien is.
@ spark sterkte met de moeheid!

@ Eefje, daar heb je gelijk in. Wel fijn als er nog niks te zien is, zolang je het geheim wil houden. Bij mij is mijn buik echt al wel veranderd en met name ‘s avonds flink opgeblazen. Ik verbaas me daar ook over, want bij de oudste twee duurde dat het tot na 20 weken voordat er überhaupt iets te zien was voor buitenstaanders, maar nu heb ik dus echt al een zichtbaar buikje (geen buikspieren meer over na de andere twee ofzo :facepalm: ) en vraag ik me af hoe lang ik dat verborgen kan houden. Maar ach, wat maakt het ook uit... als alles maar goed is...
Ach paardje, wat verdrietig! Veel sterkte!
Hier ben ik nu 6,3 week, maar ik begin echt al een buikje te ontwikkelen. Ik moet met kleding oppassen, zeker in de avond (alles blaast op). Bij de eerste zag je het pas rond de 18 weken (met een strak shirtje), bij de 2e ook al rond de 8/9 weken. We willen het graag nog een tijdje geheim houden. Dus gunstige kleding aan ;-)
@greys... jij moet dus ook al opletten wat je aan doet? Toch fijn, dat ik niet de enige ben. Misschien heeft het toch ook wel te maken dat we allebei zwanger zijn van onze derde... ik had alvast een zwangerschapsbroek besteld uit de sale en ik moet bekennen dat die nu al heerlijker zit dan alle andere broeken 🤭
Doen jullie trouwens mee met moeders voor moeders? Ik heb mezelf maar weer opgegeven. Heb er wel altijd een hekel aan, dat plassen in een potje, maar voor het goede doel doe ik ook deze keer gewoon maar weer mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven