Uitgerekend tussen 15&30 April 2020

11-08-2019 11:53 244 berichten
Hoi meiden,

Wie komt er meekletsen over haar zwangerschap en alle dingen daar om heen?

Het lijkt me leuk onze belevenissen en ervaringen met elkaar te delen😊
NaamLeeftijdKindUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Ladenkastje8731/33120-4Zoon23-9 en 8-10 VK Intake en Echo
Imikgirl-213-4---
Greys8633/42316-4-3-9 + 19-9 + 2-10 Echo, Termijnecho en Intake
SilentStorm30/322-Verassing-Belt volgende week de echo
Mamaopreis26315-4--Woont in het buitenland
Spark8831/32118-4-11-9 + 23-9 Echo en Intake
Jasmijn198036/38319-4---
Lievejij------
Wolkje35/36217-4-11-9 Echo-
BisschopEefje30/30125-4-18-9-
Lientje8731/32221-4-2-9Echo en Intake


Juf, Paardje64, Kirsten en DAPHNE :rose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:43
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
79.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, mag ik ook meeschrijven hier? Ik heb vorig weekend positief getest, en we verwachten ons kindje rond 17 april. Het wordt voor ons de tweede, we hebben al een zoontje van 1,5. Ik heb het nog aan niemand verteld, behalve een vriendin met wie ik afgelopen week op stedentrip was. Het begon wel erg op te vallen dat ik niet een keer een wijntje wilde. :hihi: Maar met ouders enz. wachten we nog wel even, omdat we toch graag willen weten dat alles goed zit. Ik kan op 11 september terecht voor een intake, de echo is pas later. Volgens de praktijk kon dat pas na 11 weken i.v.m. de vergoeding vanuit de verzekering? Ik moet dat nog eens goed navragen, want de vorige keer kon het volgens mij al eerder. Maar goed, we wachten af. :-)
Voor de tabel, ik ben 35 en mijn vriend is 36.
-wolkje- wijzigde dit bericht op 20-08-2019 16:11
Reden: typfout
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook mee mogen schrijven?

Leidinggevende is als op de hoogte ivm. risicoberoep. Verder weet alleen mijn aller beste vriendin het nog. Ouders brengen we vlak voor de echo op de hoogte. Wel een beetje spannend allemaal.

Tabel:
Paardje64, 28 jaar (man 29), eerste kindje, uitgerekend op 15-4-2020, 2 september eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Wolkje en Paardje, gefeliciteerd!

@Wolkje, even bellen met je zorgverzekeraar, die weet het precies. Zelf heb ik als ik ruim 8 weken ben de eerste echo, de praktijk noemt dit zelf de termijn echo.

@paardje: houdt het in met een risico beroep dat je eerder moet stoppen of tijdelijk andere werkzaamheden moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, herkenbaar en fijn om te lezen, gefeliciteerd allemaal.

Ook ik zou graag aansluiten, uitgerekende datum (Google) 25-4, partner en ik allebei 30 en het is ons eerste kindje.

Op de eerste echo moeten we nog eventjes wachten omdat we eerder op vakantie zijn. De verloskundigenpraktijk houdt normaal 8-9 weken aan hier.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames, leuk dat jullie meeschrijven en uiteraard gefeliciteerd!!
wolkje sommige praktijken bieden zelf een 8 weken echo aan. Maar officieel wordt op dit moment alleen een termijnecho (10-12 weken) en 20-weken echo vergoed. Tenzij er natuurlijk bijzonderheden zijn (bloedverlies, miskramen, groei-echo, liggingsecho). Je kunt vaak zelf wel eerder een echo laten maken, maar die moet je dan zelf betalen. Kost meestal rond de 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe dames!

Zag voorbij komen dat een aantal al een idee hebben voor een naam (of er gewoon al helemaal uit zijn). Als het een meisje wordt hebben we wel zes namen die we mooi vinden, als het een jongen wordt gaat het arme kind waarschijnlijk naamloos door het leven. Dus als jullie nog suggesties hebben, graag :P. Al moet ik zeggen dat we het nu ook nu nog even laten rusten totdat we meer zekerheid hebben met de echo’s.

Maar eerst nog dus de echo’s afwachten. Ik weet van de vorige meer ook dat ik dit zo’n zenuwslopende periode vond. Ik heb namelijk geen klachten (net als bij de eerste), en dan is het echt wachten tot de echo. En dan sta je buiten, en dan... weer wachten tot de termijnecho.

Hebben jullie al wel klachten?
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Bij vlagen misselijk, opgeblazen gevoel, af en toe kramp in onderbuik. Wakker worden in holst van de nacht (zoals nu).

Gelukkig allemaal niet zo heftig, maar wel anders dan normaal zeg maar.
@ wolkje welkom gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik weet niet precies hoe het bij de verzekering is geregeld maar bij ons is het als je niet in het ziekenhuis loopt dat je de eerste echo met ongeveer 9 weken hebt, met ongeveer 12 weken de termijn echo en met 20 weken de controle echo. Voor de rest zonder medische reden worden er geen echo’s gemaakt.

@ paardje welkom! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Reageerde je baas wat leuk?

@ Eefje gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Welkom. Wanneer gaan jullie op vakantie?

@imikgirl Doordat wij inmiddels al dik 3,5 jaar bezig zijn hebben we ook al namen. Het is ook erg lastig want je zadelt je kind er zijn leven lang mee op. Misschien dat het in de loop van de tijd nog veranderd..
ik ben best heel erg moe en gevoelige borsten. Voor de rest weinig klachten.
Welkom nieuwe dames. Leuk dat dit topic zich uitbreidt! Hier ook een opgeblazen gevoel, rommelende darmen en s avonds al een beetje een buikje ☺️. En... enorme craving voor verse jus d’orange 🤭. Heb daar echt de hele dag door zin in. Hebben jullie ook een sterke voorkeur voor een bepaald soort eten/drinken, anders dan voor je zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Klachten, ook ik heb een beetje klachten, moe, bij vlagen een beetje misselijk en als ik probeer te gaan slapen "rommel" in mijn buik.

Namen, echt nog geen idee. Maar net als Imik besloten om pas echt er over na te gaan denken na de echo. We hebben wel ongeveer de zelfde smaak, dus het komt vast goed. Tot die tijd plagen we elkaar vooral met de namen die het niet worden.

Jasmijn, ooh lekker verse jus, wat een goed idee voor het ontbijt. :idee: Ik heb niet echt voorkeur voor bepaalde dingen wel afkeur tegen koffie.

Kirsten, over anderhalve week :sun:
Welkom nieuwe dames! Gefeliciteerd!

Ik reageer vanavond even goed en inhoudelijk!

Maar alvast even dit:
Zullen we de groep sluiten? Nu is het nog overzichtelijk mbt wie wie is. Zitten nu tegen de 15 personen.
Hoor het wel dan pas ik het eerste bericht aan
@ Eefje wat een heerlijk vooruit zicht! Naar een warm land?

@ ladenkastje wat mij betreft een goed idee. Die andere van april is echt mega groot dat wordt erg onoverzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
@Ladenkastje, voor het overzicht inderdaad wel fijn denk ik, anders wordt het lastig te volgen.

@Jasmijn: qua eten eigenlijk niet, heb juist veel minder trek. Zoete dingen word ik snel misselijk van op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
@Spark88, risico beroep betekend in mijn geval dat ik een aantal werkzaamheden niet meer mag doen en niet meer in bepaalde ruimtes mag komen.

@Imikgirl, Jongensnamen zijn ook een drama hier. Meisjesnamen ook nog niet de "juiste" gevonden, maar er staan al wel wat meer ideetjes op papier.

@KirstenvdVeen, ja leidinggevende reageerde erg positief!

@Jasmijn, echte voorkeur voor bepaald eten niet. Wel ben ik erachter dat slagroom en rijpe bananen niet meer mijn ding zijn. Kan ik niet meer verdragen.

Edit:
Ik zie dat ik nog niet in de tabel zit :shame:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nog weer nieuwe gezichten erbij! Gefeliciteerd allemaal, en welkom!

@Grey85 Ik heb het inmiddels nagevraagd en dit klopt inderdaad! Vandaar dat ik dus pas met 11 weken de echo krijg. Maakt me op zich niet zo uit, dan kunnen we daarna gelijk het nieuws mét echo brengen. :-) Vorige zwangerschap was ik medisch en toen kreeg ik veel vaker een echo, dus dat vertekent ook wel wat.

@KirstenvanderVeen Ik was de vorige keer medisch en toen kreeg ik vaker groefecho's, dus mijn beeld is wat vertekend denk ik. :-) Maar er is een kans dat ik nu weer als medisch ga gelden i.v.m. de vorige keer en dan verandert het misschien nog. Ik wacht het wel even af. Maar klopt inderdaad qua vergoeding dat er maar een paar vergoed worden, bij ons dus pas tussen de 10 en 12 weken.

@Imikgirl Ik had bij de eerste helemaal geen klachten in het begin, maar deze keer ben ik toch bij vlagen wel misselijk (zowel ochtend als avond) en ik heb wat last van mijn buik. Maar valt nog reuze mee gelukkig! Zelfde als Spark88 zo te lezen. Lijkt me zo vervelend voor meiden die echt de hele periode (of zelfs zwangerschap) boven de wc hangen, gelukkig geen ervaring mee.

@Jasmijn1980 Ik had de vorige zwangerschap onwijs veel zin in soep, dus die heb ik heeeel veel gemaakt en gegeten! Deze keer valt het nog wel mee, ben benieuwd haha!

@Ladenkastje Goed idee om de groep te sluiten. Die andere van april is inderdaad echt heel erg groot (wat Kirsten ook zegt), dat vond ik juist niet zo fijn. :-)

Qua namen hebben we nog geen idee. Ik heb nog 2 lijstjes van de vorige keer, die pakken we er binnenkort wel eens bij. Maar we hebben de vorige keer ook wel gewacht totdat we wisten wat het zou worden, dat zoekt toch makkelijker vind ik. Gelukkig zitten we wel goed op 1 lijn, en zijn we echt nog steeds ontzettend blij met onze keuze voor de eerste, dus ik hoop dat we deze keer weer iets moois kunnen vinden! :-)
Ik werk vanavond de tabel bij
Hi dames,

Ik ga de groep verlaten, vanmorgen ineens veel bloed bij het plassen en afvegen. Nu wordt het steeds erger en heb ik er ook buikpijn en krampen bij. Verloskundige gebeld en die zegt dat ik het even moet afwachten, maar ik weet wel genoeg.

Ik wens jullie een geweldige zwangerschap toe!!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verdrietig Juf1985, heel veel sterkte! :-(
Ach Juf wat verdrietig ❤️
Alle reacties Link kopieren
Juf, veel sterkte!
Oh Juf, dat is erg zeg! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou! Ik hoop zo voor je dat het niet doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Juf :hug: sterkte, het lijkt mij heel naar om mee te maken.

Kirsten naar Slovenië met heerlijk nazomer weer. Het is een fijn vooruitzicht nog even met zijn tweeën weg.

Ladenkastje goed idee om het groepje beperkt te houden, voor in de tabel. Leeftijd 30/30 1e kindje, 18 september eerste afspraak.
@wolkje: soep, dat vind ik ook echt heerlijk ja! @paardje, spark en Eefje, grappig dat ieder zo zijn eigen voorkeuren en aversies heeft. Bij mij verschilt het echt per zwangerschap. Ik vind het zo bijzonder dat het zo wisselt. Deze keer heb ik ook echt weinig zin in eten of dingetjes die ik normaal lekker vindt... maar verse jus d’orange... daar kun je me nu voor wakker maken 😃
Het wordt morgen :)
@ wolkje dat wordt dus nog even geduld hebben dus!

@ juf Aah nee wat vreselijk. Sterkte meid!

@ Eefje stiekem ben ik wel een beetje jaloers op jullie.. Maar lekker genieten met jullie tweetjes, volgende vakantie zal heel anders worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven