Uitgerekend tweede helft maart 2021

07-07-2020 03:11 247 berichten
Wie is er uitgerekend in maart 2021 en heeft zin om in een overzichtelijk groepje te schrijven in dit topic?

Aangezien er al een topic is voor maart dat vol is, heb ik deze aangemaakt voor de tweede helft van maart, maar dat is een ruim begrip wat mij betreft ;)
NaamLeeftijdKindUD:heart:AfspraakBijzonderheden
Nijn352e14 maart:heart:
Dépayser322e12 maart :heart: Missed abortion met 9 weken, miskraam met 5 weken
Adventkalender311e19 maart :heart: Miskraam 9 weken
Supersizemer302e20 maart
Theemonster321e21 maart:heart: Zwanger na 3e ronde ovulatie-inductie Gonal-F/Ovitrelle
Girafjes271e27 maart:heart:
.........
anoniem_638f50e100e1e wijzigde dit bericht op 28-11-2020 16:17
Reden: Tabel bijwerken
63.84% gewijzigd
Overigens heb ik geen rare cravings, alleen kan ik geen snoep verdragen. Als ik er al aan denk, word ik misselijk.
Dat geldt eigenlijk voor al het eten... oeps!
Alle reacties Link kopieren
Adventkalender Heel veel succes vandaag!

mevrouwtjepeer Mag jij morgen nog een keertje spieken bij je kleintje?

Rare cravings niet. Wel heel uitgesproken over wat ik wel en niet wil eten en dat verschilt per dag. En de hele dag door licht misselijk. Oh en als ik in 1 keer veel drink voel ik me ook even misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Depayser en MevrouwtjePeer wat een geweldig nieuws! Beide een goede echo gehad! Zijn jullie gerustgesteld?

Girafjes wat fijn dat het bloeden gestopt is. Ik heb nog steeds af en toe bruinverlies, elke dag wel een beetje. Ik weet dat het oud bloed is, en dat het niks is. Maar toch baal ik elke keer weer als ik het zie.

Adventkalender Succes vandaag!! Hopen op een mooi kloppend hartje :)

Qua cravings - ALLES staat me tegen. Ik ben niet echt misselijk, maar ik heb nergens trek in. Zelfs als ik gewoon hongergevoel heb, moet ik met tegenzin iets naar binnen werken. Als ik eenmaal aan het eten ben, gaat het wel, maar die drempel is zo hoog. Inmiddels -2 kg en ik verwacht dat dit nog verder afneemt.. Ik probeer de hele dag op van die droge toastjes de snacken van Lu. Als er iets in m'n maag zit, valt het nogal mee. Grote maaltijden moet ik ook niet doen, want dan blijft het hangen.. Ik baal er best wel van, want ik geniet normaal zo enorm van eten :facepalm: Maar goed, dit gaat ook wel weer over..

Verder nog steeds grote en pijnlijke boobs, stinkoksels, en de vergeetachtigheid begint nu echt op te vallen. Gisteren de sleutels aan buitenkant deur laten zitten. Niet op woorden kunnen komen. Vergeten wat je wilde zeggen. Iets vragen, maar bij het antwoord vergeten wat je ook weer gevraagd had... Vriend lacht zich dood.... :bonk:
theemonster, dat heb ik ook, op de stinkoksels na. Soms krijg ik een antwoord op iets en dan lijkt het net of ik het antwoord niet opsla. Heel raar.
Ik heb al nieuwe beha's moeten kopen. Niks past meer...

Door de echo ben ik wel wat meer gerustgesteld, al blijven de eerste 12 weken toch spannend.

Elvielvie, morgen mag ik inderdaad nog een keer. Zo leuk!
Jij mag woensdag. Hoe laat?
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, hoe gaat het met jullie?

Ik mocht iets eerder naar de echo, omdat ik vrijdag en zaterdag een aantal keer een klein beetje helderrood bloed ben verloren (na het eerdere bruinverlies). Er was een bloeding te zien in mijn baarmoeder. Hopen dat m'n lichaam deze zelf opruimt en het kan dus zijn dat ik af en toe bruin en/of helder bloed verlies krijg komende week/weken.
Maarrr er was ook een vruchtje te zien mét kloppend hartje! :heart: Het was wel een beetje klein voor m'n termijn, maar ik vond al dat de gyneacoloog het 2 weken geleden behoorlijk ruim berekende en dacht zelf ook dat ik iets korter zwanger was. Hoop dat het lekker groeit! Mag volgende week naar de verloskundige en over 2 weken weer naar de gyn dus ik heb lekker veel echo's gepland staan ineens. Ze willen de groei in de gaten houden, omdat het niet helemaal klopt. (en die bloeding willen ze denk ik ook in de gaten houden)
Vind het wel nog heel spannend, maar ik lees vaak genoeg over minivruchtjes die ineens een groeispurt maken dus ik houd maar hoop :heart:

theemonster wat lastig dat je zo weinig trek hebt. Die crackers van lu doen het hier ook heel goed, Ik heb het ene moment super veel trek en het andere moment moet ik mezelf eraan herinneren om te eten.

Elvi veel plezier woensdag bij je echo :hug: Dat is al bijna!

MevrouwtjePeer Fijn dat je morgen weer even mag spieken bij je mini! :yes:
girafjes, jaaaa! Een kloppend hartje.
Weten ze hoe zo'n bloeding in de baarmoeder kan ontstaan? Nu weet je wel waar het bloedverlies vandaan komt.
Ben je een beetje gerustgesteld? Fijn dat je wat extra echo's hebt zodat ze alles in de gaten kunnen houden.

Onze mini was ook klein en daardoor ben ik 4 dagen teruggezet, dus ik ben benieuwd hoe zich dat nog ontwikkeld. De verloskundige zei dat het prima was.
Alle reacties Link kopieren
Nou MevrouwtjePeer, ik heb het niet eens gevraagd.. Ik was zó verbaasd dat er überhaupt een vruchtje met een hartje zat.. De tranen prikten in mn ogen maar kon niet eens huilen. Ik had me echt voorbereid op het ergste.
Ik las/hoorde dat zo'n bloeding oa kan ontstaan door de innesteling, maar dat het soms ook onduidelijk is waar het door komt.
Ben wel blij dat ik nu weet waar het vandaan komt en dat ik weet dat ik nog wat bloed kan verwachten, zodat ik niet hoef te schrikken.

Ze schatte me rond de 6 weken. Volgens de gyn moest ik eigenlijk 6w6d zijn en volgens mezelf 6w4d of zelfs nog iets korter (afhankelijk van de innesteling denk ik?)

Kloppende hartje stelt me gerust :heart:
girafjes wijzigde dit bericht op 03-08-2020 13:36
13.79% gewijzigd
girafje, bij ons was het vruchtje 2x zo groot, maar ik dacht dat ik al over de zeven weken was en dat bleek nog niet zo te zijn.

Tegelijkertijd zei de verloskundige dat ze er soms in het begin best een beetje naast kunnen zitten. Het vruchtje hoeft maar net een beetje gedraaid in beeld te zitten en dan zitten ze er weer een mm naast.

Het gaat vast goed komen hoor. Soms groeien ze ineens flink (als ik bepaalde apps moet geloven).

Sorry dat ik een beetje vaag blijf met cijfers ed, maar dat is i.v.m. herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
@girafjes wat fijn dat je eerder terecht kon en een kloppend hartje hebt gezien!

Hier vind ik vooral gezond eten lastig weg te krijgen: salade eet ik echt met lange tanden op. Gisteren heb ik echter ondanks mijn misselijkheid wel bijna een hele pizza op (overigens was ik daarna wel nog misselijker). Wat het verder ook goed doet zijn geroosterd brood met nutella of kaas en hardgekookte eitjes.

Ennnn vannacht om half 4 een mijlpaal: mijn eerste nachtelijke snackmoment. Was zo misselijk dat ik even een yoghurtje moest eten.

Jullie al nachtelijke snackmomenten gehad?! Bij mijn eerste zwangerschap was ik helemaal verzot op de chocolade schelpjes van kellogs met sojamelk. Die at ik bijna elke nacht hihi...

Ik vind het verder allemaal wel erg spannend. Voel me veelal belabberd (misselijk, opgeblazen buik, obstipatie, moe, vergeetachtig, veel afscheiding (sorry als tmi, maar herkenbaar?) en ook stinkoksels!!) Maar zodra het even minder is ga ik meteen twijfelen of het nog wel goed zit. Mijn echo duurt nog zo lang!!
Alle reacties Link kopieren
girafjes wat fijn een kloppend hartje en dat je wat eerder terecht kon. Een meetfout is zo gemaakt, groeispeurtjes hebben embryo's ook al en wat je zegt later innestellen kan ook. Hoop voor jou dat het begin is van meer mooie echo's

mevrouwtjepeer wat fijn dat je weer mag.

supersizeme we waren tegelijk aan het typen. Zie je berichtje net. Niks aan dat je je zo belabberd voelt. Kan je het rustig aan doen? Nachtelijke cravings nog niet gehad. Wel elke nacht plassen dus daardoor gebroken nachten.
elvielvi wijzigde dit bericht op 24-11-2020 17:31
31.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@adventkalender succes vandaag! Zie dat @elvielvi en @mevrouwtjepeer ook bijna mogen!
Alle reacties Link kopieren
@adventkalender succes vandaag! Zie dat @elvielvi en @mevrouwtjepeer ook bijna mogen!
Alle reacties Link kopieren
Snap ik mevrouwtjepeer, helemaal logisch!

Elvielvi snap ik. Het is ook super spannend. Fijn dat je afleiding kunt vinden in je werk!
Ik heb geen termijn van dagen en weken gekregen, alleen 'rond de 6 weken' en dan 't feit dat 't een klein vruchtje is. Ach we gaan 't zien. Hoop dat 't lekker goed groeit!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle berichtjes!
Net terug van de echo waar we onze wup hebben bekeken! Mooi kloppend hartje en ze schatte mij op 7.3, maar 1 dagje minder dan ik zelf dacht, dus dat is fijn.

Ik heb wel met jullie meegelezen. Theemonster jouw bericht over het bloedverlies kwam inderdaad op een goed moment. Vorige week bruine afscheiding en tegelijkertijd doorzichtig slijm met 2 kleine bloedstipjes. Dus paniek! Maar gelukkig is het daar bij gebleven. Hoe gaat dat nu bij de dames die bloedverlies hadden?

Mevrouwtjepeer morgen jouw dag!

Cravings niet echt. Wel heel de dag een weeeig gevoel. Vanmorgen onstilbare honger, geluncht met 3 boterhammen en nu de rest van de dag een vol/opgeblazen gevoel. net Seabands gekocht misschien helpen die. Wel trekken Engelse dropjes mij erg, maar die koop ik maar gewoon niet. :)

Fijn Girafje een mooie echo met kloppende hartje! Daar doen we het toch allemaal voor.
Alle reacties Link kopieren
Oooh @Girafjes wat een goed nieuws!!! Echt fijn dat ze je eerder wilden zien. Ik ben uiteindelijk ook een paar dagen teruggezet. De een rekende weer vanaf eerste dag laatste menstructie, de ander van het Ovitrelle-shot... en je weet nooit wanneer zo'n vruchtje zich innestelt.. Ik verbaas me er ook over hoe ver sommige apps uit elkaar lopen qua grootte. Als voorbeeld

zwangerschap+ zegt met 7 weken 1,6cm
Zwangerhap zegt 2cm
24baby 6mm??

@Supersizeme nee, geen nachtelijke snackmomenten. Nu ben ik sowieso niet echt iemand die 's nachts ooit opstaat. Wel zojuist in een zak maltesers gedoken (want iets in je maag houden) en merk dat m'n hand toch wel erg vaak terug ging. Dus die willen dan wel weer :popcorn:

Blij om te horen dat ik niet de enige ben met stinkoksels :biggrin: :facepalm: Dit was achteraf trouwens ook het eerste symptoom.. vier dagen voor mijn test waren we aan het sporten, en ik werd gewoon onpasselijk ervan. Heb het toen nog gezegd tegen vriend. En helaas ligt het niet alleen aan mijn sterke reukvermogen momenteel. Vriend heeft inmiddels ook toegegeven dat ie het merkt :facepalm:

Morgen de intake bij de verloskundige, en woensdag daar ook meteen een echo!! :hyper:

edit: @Advent dat is mooi nieuws!!
advent, fijn dat alles goed is! Genieten van dit goede nieuws.

theemonster, succes morgen bij de intake.
Alle reacties Link kopieren
advent wat een goed bericht. Gefeliciteerd :heart:
Ondanks dat we vorige week ook een echo hebben gehad, vind ik het toch weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
Echt he... Je hoort en leest zoveel horrorverhalen...
Hier was weer alles goed, gelukkig! Ben weer iets naar voren gezet, maar pas bij de termijnecho gaan ze precies kijken hoe ver ik ben. Het kan nog alle kanten op.

Hij was ineens flink gegroeid. Erg bijzonder!
Over 3 weken de termijnecho
Alle reacties Link kopieren
Geweldig nieuws! Ook mooi dat hij/zij goed gegroeid is. Dan kan het inderdaad net zijn dat bij de vorige echo het vruchtje schuin lag ofzo.. Het is ook allemaal zo klein :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen Mevrouwtjepeer!
Alle reacties Link kopieren
Yess topnieuws mevrouwtjepeer! Lekker genieten! :yes:
Ik mag over 9 dagen weer (tel af haha) en hoop dat m'n ukkie dan ook lekker flink gegroeid is en/of er top voor ligt om te meten 💕
Het blijft bijzonder om te zien. Voor de dames die nog even moeten wachten,: hopelijk wordt geduld beloond en hebben jullie straks al meteen goede, mooie echo's.

Theemonster, hoe was de intake?
Alle reacties Link kopieren
Intake was heel fijn :) Ze stelde voor om eerst een echo te doen, dus daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Eigenlijk stond hij gepand voor vandaag bij 8 weken, maar die heb ik dus al gehad. Het was mijn eerste buik-echo dus ik vond dat wel speciaal... Hiervoor heb ik ontelbaar veel inwendige echo's gehad tijdens het traject, dus daar zit dan toch een gevoel bij...

Verder gewoon een goed gesprek gehad, hele vragenlijst doorgesproken, en alle twijfels en vragen kunnen delen met haar. Voorlichting over NIPT, of we dat willen en of we ook nevenbevindingen willen weten. Dat ik wel echt snel kraamzorg moet regelen omdat het vreselijk druk is momenteel bij de instanties. Medische geschiedenis van ons beiden besproken, want daar zitten ook nog wel een aantal belangrijke dingetjes in. Ik vond het wel fijn allemaal :)

Wie is de volgende?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven