Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Tines, Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Bijzonder dat elke zwangerschap weer zo anders kan zijn. En 35 kg aangekomen o_o dat is echt mijn nachtmerrie dat is gewoon meer dan de helft van mijn gewicht. Wat knap dat je dat er in korte tijd weer af had. En jij ook al misselijk. Onze aprilbabies maken het ons niet echt makkelijk.

Liedjepiedje, fijn dat je nu eerder kan komen voor een echo. Je hoort het inderdaad vaker dat vanaf 9 wkn het beter wordt. Ik hoop daar stiekem ook op haha. Morgen is je echo al. Ik ga voor je duimen.

very bueno, jij hoeft nog maar 1 week te wachten en dan is het al zover. Voor je het weet ben je daar al ;) Oh door jou heb ik nu ineens heel veel zin in soep!! Kippenbouilon soep of groentesoep met balletjes mmmm. Weet alleen niet of ze dat hier hebben :facepalm: :sherlock:

saga, die angststoornis lijkt me heftig zeg. Zo erg heb ik het gelukkig niet. Goed dat je je school gemaild. Wie weet kunnen ze je inderdaad ondersteunen of adviseren in een plan van aanpak. Ik ga voor je duimen. Wij zijn dan precies even ver Saga! Ik ben vandaag ook 8 wkn. Ik had het stiekem al wel een beetje verwacht aangezien wij ook beide dezelfde eerste dag hebben van onze laatste menstruatie. Uiteraard kan er nog van alles veranderen met de Termijnecho maar ben benieuwd.

Eva, Gefeliciteerd met jullie kloppende hartje!!! :cheer2: Super leuk om het op deze manier te vertellen! naieve gans of niet, geniet er maar van. Gelukkig is dit ook de meeste gevallen natuurlijk zo dat een zwangerschap goed verloopt. Ik had dat ook hoor de eerste keer. Geen moment gedacht dat het niet goed zat, voelde me daarom ook wel extra bedonderd door mijn lijf misschien. ik had weinig symptomen en zelfs mijn moeder had haar twijfels omdat ik me zo goed voelde maar ik niet. Ik dacht dat ik gewoon mazzel had met de symptomen en dat het misschien later nog wel zou komen. Dat is nu dus wel iets minder. Al probeer ik wel weer dat vertrouwen terug te krijgen. Mij helpt ook wel om te bedenken dat ik er toch niets tegen kan doen om te voorkomen dat het niet goed gaat. Dus kan ik er maar beter van genieten. Oh en ik doe er nu ook een moord voor om minder misselijk te zijn! Ik ga me deze week er even in verdiepen in het artikel wat je stuurde maar voedingscentrum heb ik niet heel hoog aangeschreven staan omdat ik weet dat ze veel adviezen schrijven die gesponsord zijn (ken iemand die onder ander dit deed voor voedingscentrum en niet alles is echt bewezen daardoor). Ik denk met bevallen maar zo als je daar eenmaal bent kan je het toch niet stoppen dus moet je het maar gewoon ondergaan en dan kan je daarna wel bedenken of het een fijne bevalling was of niet.

mansion, mijn vriend is een schat. Niets is hem teveel en hij is heel zorgzaam en neemt zoveel mogelijk uit handen en vraagt wat hij voor me kan doen. Volgens mij voelt hij zich ook een beetje machteloos in deze situatie. Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat de zenuwen nu langzaam weer terugkomen. Het blijft toch allemaal ook een beetje abstract. Je voelt nog niets en als je al zo vaak bent bedonderd door je lichaam durf je ook niet meer 100% vertrouwen te hebben. Je blijft een beschermingsmechanisme houden denk ik totdat je het gaat voelen. Maar het is fijn dat je al voorbij je eerdere mijlpaal bent gekomen. Ik weet zeker dat alles nu goed is en na alle ellende mag jij ook wel een klachtenvrij eerste trimester hebben, al ben ik stiekem wel jaloers haha. Lastig dat jullie beide al 1 of zelfs beide ouders moeten missen. Wij hebben beide alleen nog maar onze moeders, beide vaders zijn overleden. Merk dat ik dat wel lastig vind dat onze kinderen geen opa krijgen. Was toch wel benieuwd geweest naar mijn vader zijn reactie.

april2018, Zo blij ook voor jou! Grappig dat jij het graag geheim houd voor iedereen. Mijn vriend heeft dat ook als iets speciaals tussen ons tweeën, terwijl ik het het liefst van de daken schreeuw. Cracker sochtends deed het hier helaas niet zo goed. Banaan daarentegen werkt fantastisch. Nou ja in ieder geval dat ik niet kokhalzend naast mijn bed sta en in de keuken.

krullenbol, je hebt helemaal gelijk in dat positief blijven. Ik vind dat alleen soms wel verdomde moeilijk als ik me de hele dag zo ziek voel. Had het me iets anders voorgesteld en dat ik op een roze wolk de hele dag zou stralen. Nou ik zit op een groene misselijkheids wolk met vet haar, te moe om ook maar iets te ondernemen en pukkels. hahahaha Ik kan echt niet wachten op dat tweede trimester. Spannend een nieuwe baan, zal ook wel energie geven maar ook wel kosten vermoed ik. Zorg goed voor jezelf. Wat leuk dat je zus en ouders zo blij waren. Weten de ouders van je vriend het ook al?

Mugh, dank je wel voor de knuffel. Goed dat je het verteld hebt aan 1 collega als je die klus niet meer kan doen. Hoe voel jij je verder?

browneyes, ik heb geen last van angst in de zin dat ik dus niet meer durf. Ik doe nog alles alleen het kost me enorm veel moeite. En hier zijn de rijen bij de supermarkt niet te vergelijken met die in Nederland helaas. Je staat hier rustig een half uur in de rij als je alleen melk wil kopen. Als je dan heel misselijk bent is dat meer heel onprettig. Daarom hebben ze hier ook de regel dat je als je zwanger bent, oud, met jonge kinderen of geblesseerd etc je voorbij de rij mag lopen en als eerste aan de beurt bent. Ik dacht alleen dat dat pas was als je zichtbaar zwanger was maar volgens vriend kan ik dat nu al doen omdat het mede daarvoor is.

Jenthe, Balen dat jij ook de hele dag misselijk bent. Ik hoop dat je je snel beter voelt of een manier vind om het onder controle te hebben. Wel fijn dat je het eindelijk hebt kunnen vertellen aan je schoonouders. Leuk gedaan ook met de beschuit met muisjes weer.
Hier hoeven we gelukkig niet heel vroeg al zaken als kinderopvang te regelen. We weten ook nog niet hoe en wat. Wel weten we zeker dat we avond en nacht opvang nodig gaan hebben voor een aantal dagen per maand. Ik eet veel boter met jam (lekker fris), of Philadelphia met jam, of alleen boter en grote favoriet is ook sandwichspread. Misschien dat iemand van jullie weet of ik wel of niet de komkommersandwichspread mag eten (Zitten eieren in staat erop). Heb Heinz al gemaild maar krijg geen reactie.

Jo86, Hilarisch dat jij ineens zin hebt in kaas en brood gek vindt ruiken. Ik vertelde dit aan mijn vriend en hij vind het zo bijzonder hoe dingen veranderen. Ik was echt een koffieleut maar kan geen koffie meer zien ineens. Kaas zolang het koud is is het ok maar nadat ik 2 wkn geleden een hele grote tosti heb gegeten met gesmolten kaas vind ik het ineens vies. Gatver, alleen al hoe het eruit ziet. Terwijl ik er altijd dol op was. Ik ben sowieso ineens heel kieskeurig geworden met mijn eten, ik was altijd een mega makkelijke eter en nu echt tegenover gestelde. Vind dat wel jammer, mijn vriend vind het alleen maar grappig. Kwa geuren kan ik niet meer tegen de geur van benzine of diesel. Daar ga ik dus echt van kokhalzen. Tanken is dus ook een hilarisch fenomeen momenteel met een doek voor mijn neus.

Krullenbol, wat balen dat jij je ook zo slecht voelt. En nu zelf begonnen met overgeven. Ik hoop dat het blijft bij alleen vanochtend. Fijn dat je pannenkoekjes er nog in zitten. Balen he als je je zo voelt.

Hartje04, Jij ook al zo misselijk he bah. Wat een stomme zwangerschapskwaal is het toch. En al 5 kg kwijt wow. Heb je daar al wel contact over gehad met je verloskundige? Wellicht heeft ze medicijnen voor je tegen de misselijkheid. Ik heb ook medicijnen gekregen maar zolang ik niet afval en wel iets kan eten en drinken zonder dat het eruit komt hoef ik dat niet perse te nemen. Als ik echt begin af te vallen of niets binnen kan houden heeft hij me echt met klem geadviseerd deze wel te nemen. Dit om ook te voorkomen dat je op een gegeven moment opgenomen wordt. Echt hoor, bel je verloskundige er zijn namelijk gewoon pilletjes voor die niet schadelijk zijn voor de baby.
Ik ben gelukkig nog niet afgevallen maar hang ertegen aan. Ik ben namelijk ook nog geen gram aangekomen en bij 8 wkn zou je gemiddeld 1 kg moeten zijn aangekomen.

Soulsister, Gelukkig dat die benauwdheid niets ernstigs was. Goed dat je het toch even hebt laten checken.

Weekendje weg met mijn vriend was ultiem genieten. Voelde me ook echt een stuk beter en meende een ritme gevonden te hebben. in de Ochtend een banaan eten gelijk als ik wakker ben gevolgd door warme melk. Koffie vind ik ineens niet lekker meer haha. Dan elke keer als ik een golf misselijkheid krijg gelijk iets kleins eten. Heb dus mijn ontbijt in 3 porties verdeeld en ingepakt en een zak noten in de tas. Heb wel het gevoel de hele dag te eten maar als dat het remedie tegen misselijkheid is prima. Uit eten gaan is niet zo leuk meer met mij ben ik achter gekomen. Heb echt zin in iets en als ik het bestel en het komt hoef ik eigenlijk alleen maar de aardappelpuree en van de rest neem ik met moeite 4 happen. Ik forceer mezelf nog wel wat meer te eten maar dit gaat echt met lange tanden. Mijn vriend is al bang dat hij net zo gaat groeien als ik als dit zo blijft aangezien hij dus nu elke keer bijna 2 porties eet hahaha.

Helaas is sinds gisteravond de misselijkheid weer in alle hevigheid terug, denk dat ik dus ziek wordt van de stad haha.

Ik sluit trouwens aan volgende week dinsdag met mijn tweede echo. Ben dan 9 wkn, hopen dat we dan iets meer zien dan alleen een grijze vlek. Hebben hem pas in de middag (Avond voor jullie).

Heb as donderdag afspraak bij mijn verloskundige hier om de eerste echo en de bloedonderzoeken te bespreken.
Joehoe! Een prachtecho! 9 weken en 5 dagen. Prachtig kloppend hartje! Het bewoog continu dus was lastig om op te meten maar het is gelukt. Exact het termijn wat ik had berekend. Al had hij bij mij 3 april als uitgerekende datum aan.

Nu 29 maart uitgerekend! Mag ik blijven :sigh:
Liedjepiedje, wat fijn! :jump:
Natuurlijk mag je hier blijven!
Wauw Liedjepiedje, gefeliciteerd :) Tuurlijk mag je blijven!

Fijn dat je weekend weg zo leuk was PKT!
Ik ga vanaf nu weer lekker meeschrijven . Maar vandaag eerst nog een drukke dag en vanmiddag het aan onze kinderen vertellen. Ik kan niet wachten!
Eva en Liedjepiedje, van harte gefeliciteerd met de echo's! Heerlijk, positieve nieuws :)

PKT, wat fijn dat het weekendje weg zo goed was. En dat eten, niet te druk om maken hoor. Komt tzt allemaal wel weer goed. Wat jij doet met het delen van je eten, dat doe ik ook. Ben lang zo misselijk niet als wat jij schrijft maar het nare weeiige gevoel komt wel snel wanneer mijn maag leeg is en doet er lang over om te verdwijnen. Ook mijn smaak is veranderd, dat vind ik echt zo naar. Geen idee meer of dingen nou echt lekker zijn of niet. Ik probeer maar zoveel mogelijk hetzelfde te blijven eten, maar dan in kleine beetjes. Op mijn bureau ziet het er uit als een winkeltje, zoveel eten her en der...
Liedjepiedje, super blij voor jou!

Tinus welkom hier. Dat buikje is in het kader van de zwangerschap nog stil houden wel heel lastig. Wauw 35 kilo enig idee hoe dat kwam? Ik ken ook een meisje die zoveel is aangekomen maar bij de 2e heeft ze zich aardig ingehouden dus viel het mee.

Maison, dat lange wachten op een echo is erg vervelend eh. Heb je nou wel al een hartje gezien? Ik zie namelijk geen hartje in de tabel. Je weet nooit of het daar binnen helemaal goed is. Ik probeer gewoon toe te geven aan de klachten en ik zie het wel. Ik moet er niet aandenken om met dit termijn een kindje te verliezen. Het is nog maar 1cm maar het heeft al een hart en hersenen. Ik mag ook pas over 2 weken, ben er gelukkig niet teveel mee bezig. Dat komt eigenlijk omdat ik mij gewoon k** voel.

PKT, fijn dat je weekend weg heerlijk was en grappig van je ritueel. Als het maar werkt. Ik moet op de een of andere manier ook niet meer aan koffie denken. Lust het denk ik nog wel maar gewoon geen zin in. Wel jammer want het werkte laxerend bij mij. Ik heb nu maar roosvice laxo gekocht want ik kan er heel slecht tegen als ik niet gewoon snel kan gaan.
Fijne update van je PKT, heb het met plezier gelezen :) !

Liedjepiedje natuurlijk mag je blijven. Kan goed zijn dat hij/zij nog blijft zitten en je alsnog in april bevalt he haha!

Wat ik hoopte is gelukkig ook zo, het gaat een stuk beter vandaag. Voel me wel misselijk maar lang niet zo erg als gisteren. De ups en downs zullen wel blijven denk ik.
Inderdaad vanaf vrijdag nieuwe baan! Nja nieuw, eigenlijk mijn oude, nieuwe baan haha. Ik heb daar vorig jaar namelijk als leerling mijn 2e leerjaar van de opleiding gewerkt. Nu ik geslaagd ben sinds juli mag ik terug komen en ik heb er veel zin in .
Wel spannend ook want het is en blijft weer een verandering. Zal wel weer veel van ''ow ja'' en ''hoe zat dat ook al weer'' zijn in het begin.
Vandaag maar eens een gigantische berg was wegstrijken.. En verder rustig aan. Tussen de buien door met hond wandelen. En dan morgen ook nog een dagje vrij!
Tralalalala
Goeiemorgen allemaal,

Welkom Tinus! Wat een fijn nieuws om te lezen van al die positieve echo's.
Helaas ben ik nog steeds extreem moe. Ik maak de afgelopen dagen voornamelijk tripjes van bed, naar de bank en naar het toilet. Vanochtend weer bloed laten prikken om het ijzer en de schildklierwaardes te checken.

Wel heb ik mij voor deze week afgemeld van werk/kantoordienst (dat is ook de reden waarom ik mijn baas wilde inlichten, die overigens super reageerde). Aangezien ik niet echt de back up heb van een schare collega's, stuur ik nog wel mailtjes en ontvang ik telefoontjes, maar verdere afspraken heb ik afgezegd.

Morgen heb ik de voorschouw van ons nieuwe huis, wat in september wordt opgeleverd. Ik heb er super veel zin in, en probeer vandaag wat energie te sparen, zodat ik morgen niet buiten adem door het huis hoef te lopen.
Hoi allemaal,

ik lees al een tijdje mee en ga nu toch maar gezellig mee schrijven :) ik ben 33 jaar en ongeveer 8 weken zwanger, het is mijn eerste zwangerschap. Ik vind het nog heel gek dat ik dit typ want het voelt nog heel onwerkelijk dat het zo is :') alles is zo nieuw! Het is natuurlijk ook echt weer een andere fase in je leven, maar ik voel me echt weer zo'n groentje als toen ik op mezelf ging wonen of de eerste weken op de universiteit haha:D dus heel raar nog, besef nog niet echt dat ik echt zwanger ben.

We zijn wel super blij met onze garnaal zoals we het noemen tot nu toe ;) hoewel we ook voorzichtig en realistisch willen blijven. We hadden maandag de intake bij de verloskundige en wo 13 sept de eerste echo! Ik verheug me erop en denk dat als ik een hartje hoor, het dan pas 'echt' voelt :) ik zou 8 april uitgerekend zijn, maar ik denk zelf dat het wat later zal zijn. Ik vind het wel leuk dat het een Ram wordt, want dat ben ik zelf ook!

We hebben het verder nog niemand verteld. Ik had zelf tijd nodig om te wennen aan het hele idee en denk ook dat je allerlei vragen krijgt waar je op dat moment nog niet echt aan toe bent. En het is een leuk geheim! Dit weekend ga ik het wel m'n beste vriendin vertellen, mocht het mis zijn dan is het fijn dat ik bij haar terecht kan. Ben nog op zoek naar een leuke manier om het te vertellen, toch lastig om te bedenken. Volgende week ga ik het ook nog 1 andere vriendin vertellen want die is zelf ook zwanger en die wist als enige dat we bezig waren :) Onze ouders, goede vrienden en op werk vertellen we het pas na de eerste echo.

Verder voel ik me goed, heb wel allerlei klachten, soms erg moe en last van misselijkheid. Nooit in de ochtend overigens, maar de hele dag af en toe zo'n vlaag. Dan eet ik iets zoals crackers of banaan en dan gaat het gelukkig over. Ik heb wel soms dagen dat ik vooral tussen 16-18 uur dat ik me heel ziek voel, enorm moe en misselijk, eten helpt dan niet meer en heb nergens zin in en moet soms echt slapen. Dus ik probeer daar rekening mee te houden qua plannen van afspraken, maar dat lukt niet altijd. Gek genoeg heb ik het soms dagen ook niet dus tja :')
Er zijn sowieso ook dagen bij dat ik nergens last van heb en het helemaal raar vind dat ik zwanger zou zijn! En soms merk ik juist dat ik teveel van mezelf heb gevraagd en zo'n trekkende buikpijn heb, dan moet ik ook echt uitrusten. Nou ja heel wisselend dus! Ik heb het er maar voor over, hoop dat het goed zit en verheug me maar op het 2e trimester en op volgend jaar, dat je weer helemaal jezelf voelt!

Ik vind het verder heel leuk en interessant om jullie ervaringen te lezen! Toch fijn wanneer mensen precies dezelfde fase doormaken en leuk om te delen :)
Tjonge er is weer flink geschreven de afgelopen dagen.

Wat fijn LiedjePiedje, Saga, EvaViva en April2018april een goede echo!! Gefeliciteerd, fantastisch he!!

Hopelijk reageren ze goed op je stage Saga.

Soulsister gelukkig valt het mee, maar wel naar dat je je nog zo slecht voelt. En je baas eerder vertellen heb ik ook gedaan, voelde heel goed. Fijn dat hij zo goed reageerde en dat je maatregelen hebt genomen. Goed aan jezelf denken!

Krullenbol leuk dat die kaarten bij jou ook zo’n succes waren! Whaha je vader met zijn trage begrip, ik moet lachen. Wel heel vervelend dat je je weer zo slecht voelt.

Hartje je moet wel oppassen als je gaat afvallen hoor. Ik zou echt even met je VK contact opnemen.

EvaViva veel plezier met vertellen vanavond! En Jenthe wat een leuke reacties van je schoonouders. Echt bijzonder moment!

Jammer Jo dat je niet zo kan genieten. Misschien komt dat nog. En sorry, de enige tip tegen moeheid die ik heb is slapen! En accepteren dat je minder kan. Ik probeer dat ook te doen...

Welkom Tinuss en Traveler en gefeliciteerd!

PKT fijn dat je weekend je zo lekker was! En mooi dat die regel er is in de supermarkt, lekker gebruik van maken inderdaad!

Maisnon wat verdrietig dat jullie bijna alle ouders al verloren heben. Dat lijkt me heel moeilijk. En ik snap dat je onzeker bent maar inderdaad, je bent nu al verder dan je was! Een aantal kritieke momenten (innesteling, hartje gaat kloppen) ben je al voorbij!

Wat betreft broodbeleg mis ik de rauwe ham etc. wel. Ik eet meestal kipfilet of ham, kaas, hagelslag en tonijnsalade er op. Qua ontbijt begin ik met een cracker met kaas in bed. Als ik aangekleed ben een bakje yoghurt met blauwe bessen en wat muesli. Dat gaat er goed in.

Wij zijn ook aan het kijken hoe we opvang willen regelen. We willen zelf allebei een dag vrij zijn in de week. Dan blijven er nog drie over. Ik heb zowel mijn moeder als de vriendin van mijn vader gepolst of ze willen nadenken of ze iets willen betekenen, omdat ze dat ook doen/deden voor mijn neefje. Mijn schoonmoeder wil sowieso wel, die past op de vier (!) kinderen van mijn schoonzus. KDV zien we niet meteen zitten, als het nog zo klein is. Later zeker wel, gezien het contact met andere kindjes inderdaad.

Valt het jullie ook op hoeveel normen en waarden je nu al geconfronteerd mee wordt? Zal mijn "eigen boontjes doppen als vrouw" opvoeding wel zijn, maar waarom wordt alleen aan mij gevraagd hoe ik het ga doen met werk? Dan is mijn antwoord: mijn vriend gaat een dag minder werken :biggrin: . Ik werk nu 32 uur en wil dat blijven doen, moet ook wel in mijn functie. Dan is de vervolgvraag, is dat niet veel? Ja geen idee of ik dat veel vind, ga ik vanzelf merken maar zoals het er nu uit ziet wil ik dat wel doen. Je voelt dat gewoon de aanname dat de moeder een flinke stap terug moet doen. Misschien mijn hormonen dat ik er pissig over werd, maar ervaren jullie dat ook? Overigens krijg ik dat niet overal te horen hoor. Maar viel me wel op.
@BrownEyes Thanks! Over dat laatste dat heb ik dat nog niet ervaren omdat niemand het nog weet, maar die verwacht ik zeker wel idd! Typisch is dat he! Hoewel het bij ons sowieso anders dan 'traditioneel' is want ik verdien meer als m'n vriend en heb een vast contract en hij niet. We willen in de nabije toekomst gaan kopen. Het is bij ons daardoor niet echt slim dat ik minder ga werken, maar als het wel mogelijk was dan zou ik het ook niet doen! Ik werk ook 32 uur en ben super blij met m'n baan! Minder is zeker bespreekbaar maar wil dat zelf liever niet. Althans, dat denk ik nu:D precies wat je zegt, we gaan het vanzelf merken haha! ;) maar wel stom dat er gelijk vanuit gegaan wordt dat de vrouw minder moet gaan werken. Ik ben voor gelijkheid, samen een kind, samen delen :D

Qua opvang gaan wij ieder 1 dag doordeweeks doen, ik hoop dat m'n moeder een dag wil doen en dan 2 dagen KDV. M'n vader zal meer af en toe invliegen en m'n schoonouders wonen te ver weg, en meer opties hebben we niet vandaar. Moet me nu wel eens gaan verdiepen in KDV maar ook dat is zo'n bizar iets :')
@Browneyes, ja het was echt grappig. Hij was nog alles aan het lezen enzo terwijl de rest al aan het krassen was of al klaar was! Zo grappig want het is ook gewoon zo als hij is. Alles op het gemakkie haha!

@Traveler, welkom hier en leuk dat je meeschrijft! Ook de eerste, spannend he!

@Soulsister leuk en spannend ook een nieuw huis! Vind dat 2,5 jaar geleden ook zo'n moment, een nieuwbouwhuis en dat samen dan nog afmaken, inrichten enzovoorts!
Nieuwbouw huis scheelt wel heel erg dat wij dus nu aan wat de babykamer wordt niet veel hoeven te doen. Waarschijnlijk 1 muur een ander kleurtje ofzo maar verder zit alles er eigenlijk pas sinds 2,5 jaar nieuw in.

Wat werken betreft denk ik niet dat ik veel vragen zal krijgen. Ik werk namelijk onregelmatige diensten en maar 24uur per week dus het zal hier wel puzzelen zijn maar goed te combineren. Vriend werkt 40uur en ik denk dat hij dit ook gewoon wil blijven doen.
Zijn werk is op 5 minuten met de auto en 20 minuten met de fiets. En een half uurtje later of eerder beginnen is daar in overleg geen probleem.
Tralalalala
Saga_Röversdotter schreef:
29-08-2017 20:41

Ik ga de verzekering niet inlichten. Die krijgen vanzelf zwangerschapsgerelateerde rekeningen binnen. Ga vermoedelijk ook overstappen in 2018.
Ik zou toch overwegen om het wel te melden hoor. Die rekeningen krijgen ze vanzelf binnen en vergoeden ze wel, maar bijv je kraampakket stuurt de verzekering niet op, als je niet zelf meldt dat je zwanger bent. Daar zitten toch wel handige dingen in zoals matras beschermers, kraamverband e.d.

En bij de meeste kraamzorg bureaus gaat het aanmelden ook via de verzekering (wel een beetje een gek systeem vond ik altijd).

Ik ben hier trouwens volledig legitiem :) 8 weken en een paar dagen zwanger van de 3e.
Kankan, ook gefeliciteerd, ik wil het pakket van de zorgverzekering niet. Wil eentje met spullen die gemaakt zijn rekening houdend met het milieu. Daarnaast stap ik over, zoals ik schreef. Bij de kraamzorg waar ik ga kunnen ze, net als bij de meeste zorgverleners, gewoon in hun systeem mijn verzekering bij mijn bsn vinden. Dus nee, ik hoef het niet te melden ;).

Soulsister, heb je vaker tekorten gehad? Goed dat je bent gaan prikken. Alles gaat nu eerst naar de baby, wij krijgen wat overblijft, dus kan me voorstellen dat je nu sneller tekorten hebt. Ik moet m'n ijzer ook altijd in de gaten houden. Erfelijk belast met B12 tekorten.

Jo, vervelend dat je je zo klote voelt! Sterkte.

Welkom Traveler, leuk dat je ook mee komt schrijven. Als je in de tabel wilt kun je me een berichtje sturen voor het wachtwoord.

Brown eyes, tja, die normen die men heeft. En de ongevraagde bemoeienis. Er werd ook al aan mij gevraagd wanneer we gingen verhuizen, omdat we geen babykamer hebben. Alsof een baby perse z'n eigen kamer nodig heeft.. We willen niet eens een babykamer. Ik denk dat mensen gewoon snel van hun eigen normen uitgaan en vanuit die bril ook naar je situatie kijken. Ik merk het bij mezelf ook trouwens, als ik eerlijk ben.

Nieuwbouw lijkt me best relaxed in de zin dat alles afgewerkt is. Wij wonen in een oud huis met kieren en alles. Heeft ook z'n charmes, maar soms erger ik me wel aan de gebreken.

Vandaag kinderen van zus verteld dat we een kindje verwachten. Gaan het nu niet meer geheim houden. Vind het ook wel relaxed dat ik me niet beter hoef voor te doen dan hoe ik me voel.
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 15:36
0.49% gewijzigd
Bedankt allemaal! Poe wat is er veel geschreven, ik ga proberen alles terug te lezen.
Tines, welkom en gefeliciteerd!

Saga, heftig zo'n stoornis. Goed dat je hulp gaat vragen op school.
Fijn dat je het nu niet meer geheim hoeft te houden.
Ga je geen babykamer maken nee? Dat hoor je niet vaak :).

PKT, die kritiek op het voedingscentrum heb ik wel vaker gehoord idd.
Tja ik ben echt wel een stuk minder misselijk dan de afgelopen weken maar nu ik een kloppend hartje heb gezien maar ik me daar helemaal geen zorgen meer over.
Moe ben ik ook niet. Ik prijs me gelukkig met weinig klachten!
Klinkt top jullie weekend weg :D.

Soulsister, wat leuk en spannend een nieuw huis!

Mugh haha herkenbaar ik heb ook allerlei eten op mijn bureau staan ;).

Liedjepiedje, ook jij gefeliciteerd!

Mijn uitgerekende datum is nu trouwens 9 april. Maar zal vast nog wel een beetje bijgesteld worden de volgende keer ;).

BrownEyes, dat irriteerde mij ook ja, al die traditionele vragen van 'hoeveel uur ga je werken' en dan vooral aan de vrouw gericht idd. Ik vond het dan ook altijd erg fijn om te melden dat man & ik beiden 1 dag minder gingen werken ;).

Traveler, welkom!
29-08-2017 22:44
Ik vraag het me af hoor. Laatst zag ik iemand beweren dat als je op z'n hondjes seks hebt je altijd een jongen krijgt. Ze had het rondgevraagd en het was bij anderen ook zo en ze had nu in een ander standje seks gehad en was nu zwanger van een meisje. Dus. :facepalm:
Whahaha
Gefeliciteerd voor iedereen die een goede echo heeft gehad, sorry als ik vergeten ben iemand persoonlijk aan te spreken :).
Kleine rectificatie: ik heb al jaren geen angststoornis meer, dus het is niet echt dat ik daar last van heb. Meer dat me niet lekker voelen nu lijkt op klachten die eerder bij paniek/ angst pasten en ik er daarom aan denk.
Haha, die theorieën vind ik echt heel grappig.
Het maakt mij geen zak uit of het een jongen of een meisje wordt. Een meisje lijkt mij makkelijker, puur omdat ik zelf uit een vrouwengezin kom (zonder broers of iets).

Volgens mij zou mijn vriend het stiekem wel leuk vinden als het een jongetje is, aangezien hij uit een mannengezin komt.

Hoe dan ook als ik mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder mag geloven, waren zowel mijn vriend als ik zeer relaxte en makkeljke babies (die allebei aan de grote kant waren). Dus hopelijk zet die makkelijke en relaxte lijn zich door, en valt het formaat van de baby mee, om eventueel een iets makkelijkere bevalling te krijgen :-P :-P :-P .

Mijn moeder heeft me trouwens haar dagboekje van haar zwangerschap van mij laten lezen. Echt super leuk. Ik wil nu graag al met liefde schrijven, maar ik denk dat ik de eerste echo even afwacht.
Oh ja en ik merk nu al verschillen met mijn vorige verloskundige praktijk. Deze nam veel meer de tijd voor me dan die andere. En wat details: ik moet iedere keer op de weegschaal daar, bij m'n vorige nooit.
En omdat mijn moeder diabetes heeft wil ze dat ik een suikertest doe straks, heeft die andere het nooit over gehad.
Daar kijk ik wel al tegenop, heb daar veel ellendige verhalen over gehoord (ranzig drankje waar je misselijk van wordt, lang nuchter blijven...)

Maar ben wel blij met de overstap dus!
30-08-2017 15:19
Kankan, ook gefeliciteerd, ik wil het pakket van de zorgverzekering niet. Wil eentje met spullen die gemaakt zijn rekening houdend met het milieu. Daarnaast stap ik over, zoals ik schreef. Bij de kraamzorg waar ik ga kunnen ze, net als bij de meeste zorgverleners, gewoon in hun systeem mijn verzekering bij mijn bsn vinden. Dus nee, ik hoef het niet te melden ;).

Soulsister, heb je vaker tekorten gehad? Goed dat je bent gaan prikken. Alles gaat nu eerst naar de baby, wij krijgen wat overblijft, dus kan me voorstellen dat je nu sneller tekorten hebt. Ik moet m'n ijzer ook altijd in de gaten houden. Erfelijk belast met B12 tekorten.

Jo, vervelend dat je je zo klote voelt! Sterkte.

Welkom Traveler, leuk dat je ook mee komt schrijven. Als je in de tabel wilt kun je me een berichtje sturen voor het wachtwoord.

Brown eyes, tja, die normen die men heeft. En de ongevraagde bemoeienis. Er werd ook al aan mij gevraagd wanneer we gingen verhuizen, omdat we geen babykamer hebben. Alsof een baby perse z'n eigen kamer nodig heeft.. We willen niet eens een babykamer. Ik denk dat mensen gewoon snel van hun eigen normen uitgaan en vanuit die bril ook naar je situatie kijken. Ik merk het bij mezelf ook trouwens, als ik eerlijk ben.

Nieuwbouw lijkt me best relaxed in de zin dat alles afgewerkt is. Wij wonen in een oud huis met kieren en alles. Heeft ook z'n charmes, maar soms erger ik me wel aan de gebreken.

Vandaag kinderen van zus verteld dat we een kindje verwachten. Gaan het nu niet meer geheim houden. Vind het ook wel relaxed dat ik me niet beter hoef voor te doen dan hoe ik me voel.
Ben altijd wel iets kwetsbaarder ervoor geweest (paar maandjes terug lichte bloedarmoede gehad), maar probeer nu zoveel mogelijk ijzerrijke voeding te eten. Appelstroop als broodbeleg is mijn nieuwe beste vriend. :-) :couple:
Soulsister, hopelijk zet die trend van makkelijke baby's zich voort inderdaad ;).
Sorry mijn internet is raar aan het doen dus veel losse berichtjes.

Ach Soulsister mijn 1e baby was meer dan 4 kilo en die kwam er zonder problemen (geen kunstgrepen of knippen) uit hoor dus een kleine baby hoeft niks over de bevalling te zeggen!

Saga, fijn dat je daar geen last meer van hebt.

Soulsister, ik eet ook vaak stroop op brood, lekker. Ik doe er ook vaak kaas bovenop dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven