vernoemen

21-01-2015 16:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben op dit moment zwanger en we krijgen een zoon!!

We willen onze zoon graag vernoemen naar zijn opa's Johannes en Adriaan..het gaat hier om zijn 2e naam

Iemand leuke ideeen on de namen samen ge voegen?

Ik kom er echt niet uit!!anders laat ik het zo maar misschien zijn hier mensen creatiever dan ik!
Hoe worden de opa's daadwerekelijk genoemd: Jo, Han, Hannes, Hans, Aad, Adrie, ...?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Adrian? (Adriaan en Jan/Adrie en Jan)
Simpel: Johaan of Adriannes.

Jandrie
Jurriaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Serieus: ik zou dan gewoon drie namen doen. Kees Johannes Adriaan de Vries. Dat geknutsel met namen levert meestal niet de meest fraaie namen op.
James Johannes Adriaan. Kinkt als een klok!😉
Jahn
quote:lionlily schreef op 21 januari 2015 @ 16:44:

Jandrie Moest even hardop lachen!
quote:patchouli_ schreef op 21 januari 2015 @ 16:45:

Serieus: ik zou dan gewoon drie namen doen. Kees Johannes Adriaan de Vries. Dat geknutsel met namen levert meestal niet de meest fraaie namen op.Dit zou ik doen, dat samenvoegen van namen is niets.
quote:ana_isabel schreef op 21 januari 2015 @ 16:49:

[...]

Moest even hardop lachen!
Hahah jandrie.. Iig creatief.. Ik kwam zelf op jihad maar denk dat dat ook niet helemaal goed valt

Ze worden Hans en ad genoemd... Onze voorkeur gaat nu ook uit naar ..... Johannes Adriaan of .... Adriaan Johannes, was gewoon benieuwd naar jullie ideeën!!!
Als ze Hans en Ad worden genoemd zou ik zelfs gewoon Mason Hans Ad de Vries/Splinter Hans Ad de Vries/Roderick Hans Ad de Vries/etc. doen.
quote:maribos schreef op 21 januari 2015 @ 16:57:

Hahah jandrie.. Iig creatief.. Ik kwam zelf op jihad maar denk dat dat ook niet helemaal goed valt

Ze worden Hans en ad genoemd... Onze voorkeur gaat nu ook uit naar ..... Johannes Adriaan of .... Adriaan Johannes, was gewoon benieuwd naar jullie ideeën!!!
Joriaan? Jorian?
That's a fine looking high horse
quote:hgjb266 schreef op 21 januari 2015 @ 16:49:

[...]

Dit zou ik doen, dat samenvoegen van namen is niets.Eens.
Adrian is wel een mooie samenvoeging.....
leef, geniet en eet!
quote:lionlily schreef op 21 januari 2015 @ 16:43:

Adrian? (Adriaan en Jan/Adrie en Jan)dan zou ik r een J tussen zetten: Adriejan of Adrie-Jan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Misschien is jonah wel leuk
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Vernoemen doe je goed of niet....dat is een wijze les die wij geleerd hebben.

Mijn schoonmoeder heet voluit theresa gedula petronella. Ik wilde theresa als tweede naam maar man vond dat te ouderwets dus werd het tessa. Schoonmoeder noemt het een soort van vernoemd....

Extra lullig in het geheel is dat mijn oudste wel als tweede naam johanna heeft. Ook ouderwets maar wel zo gekozen ook omdat mijn moeder ongeneeslijk ziek was. Maar dat hebben man en ik tov schoonmoeder niet goed aangepakt.

Dus Piet Johannes Adriaan
Of Johaan.

Nee, ik zou ook gaan voor 3 losse voornamen.
Wat dacht je van Senna? De laatste letters van de namen in plaats van de eerste.
Adrie-Han (nee, doet me teveel denken aan Obi-Wan )

Doe maar gewoon 3 losse voornamen. Ik weet niet wat naam 3 wordt, maar zou wel rekening houden met de afkorting... Voor je het weet heb je de afkorting R.I.P. de Vries ofzo te pakken..
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Is het jullie eerste kind? Zijn er wensen voor een 2e? 3e ?

Zijn de opa's misschien al vernoemt bij andere kleinkinderen?

Hier waren wij de laatste in het gezin die kinderen kreeg. Wij hebben onze oudste vernoemd naar de stiefvader en de stiefmoeder van mijn man. Waren ze zeer vereerd mee. Mijn 2e is naar mijn vader vernoemd naar andere familie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven