Vliezen kunstmatig breken
zaterdag 10 augustus 2019 om 04:00
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier, maar ik zou graag jullie advies willen. De 42 weken zitten er rap aan te komen, maar het gaat gelukkig goed met de baby. Nu is voorgesteld dat de verloskundige mijn vliezen breekt dit weekend mits dit kan vwb baarmoedermond. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees op Internet dat het niet fijn is voor de baby en deze minder zuurstof krijgt, dat de weeen heel heftig worden en dat je meer kans hebt op een keizersnede. Over al deze dingen is vandaag niks gezegd.
Ook willen ze dit thuis doen, terwijl het ziekenhuis mij de beste plek hiervoor lijkt.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of weet hier meer over? Valt het wel mee of kan ik het beter niet doen en wachten op inleiden?
Groetjes!
Ik ben nieuw hier, maar ik zou graag jullie advies willen. De 42 weken zitten er rap aan te komen, maar het gaat gelukkig goed met de baby. Nu is voorgesteld dat de verloskundige mijn vliezen breekt dit weekend mits dit kan vwb baarmoedermond. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees op Internet dat het niet fijn is voor de baby en deze minder zuurstof krijgt, dat de weeen heel heftig worden en dat je meer kans hebt op een keizersnede. Over al deze dingen is vandaag niks gezegd.
Ook willen ze dit thuis doen, terwijl het ziekenhuis mij de beste plek hiervoor lijkt.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of weet hier meer over? Valt het wel mee of kan ik het beter niet doen en wachten op inleiden?
Groetjes!
zaterdag 10 augustus 2019 om 10:30
Ze wil het zo natuurlijk mogelijk houden he. Persoonlijk zou ik geen dag langer zwanger willen zijn dan 41 weken en dus al gekozen hebben voor een inleiding, maar daar gaat het nu niet om.
zaterdag 10 augustus 2019 om 12:51
Risico's worden sowieso groter na 41 weken. Er is volgens mij geen enkel ander Europees land waar zo lang gewacht wordt. Als je tot 42 weken wacht wordt je sowieso medisch toch?
Vliezen breken valt echt mee en bovendien als ze gaan inleiden is dat ook het eerste wat ze doen (na het verweken van de baarmoedermond).
Vliezen breken valt echt mee en bovendien als ze gaan inleiden is dat ook het eerste wat ze doen (na het verweken van de baarmoedermond).
zaterdag 10 augustus 2019 om 20:20
En wat levert dat nauwkeuriger meten op? Totale waanzin wanneer je net 20 min. in de uitdrijvingsfase van nummer 2 zit, wat mij betreft.SallySpectra* schreef: ↑10-08-2019 10:02Met de doppler met je de hartslag een stuk minder nauwkeurig dan met een hartslagmeter, slimpie.
zaterdag 10 augustus 2019 om 20:33
Nee maar goed, dan moet je dus ook niet laten strippen. Daar reageerde ik op.lasvegas84 schreef: ↑10-08-2019 10:30Ze wil het zo natuurlijk mogelijk houden he. Persoonlijk zou ik geen dag langer zwanger willen zijn dan 41 weken en dus al gekozen hebben voor een inleiding, maar daar gaat het nu niet om.
zaterdag 10 augustus 2019 om 22:52
Echt onzin! Maar dan ook echt... wat een bullshit om een naald in het hoofd van een ongeboren baby te boren om een hartslag te meten... deze baby was er sowieso al binnen 15 minuten uit. Als de hartslag zou dippen en ze in zouden moet grijpen was ze er echt niet sneller uit geweest. Die medische paniek hoeft van mij echt niet.SallySpectra* schreef: ↑10-08-2019 20:32Wat denk je zelf?![]()
En hoe dan ook geen reden om de verloskundige te meppen hoor.
Mijn oudste is gelukkig thuis geboren en kon daardoor tegen alle protocollen in alle tijd nemen om het geboortekanaal door te komen. Jawel, het duurde allemaal veel langer dan in het ziekenhuis zou mogen. De doppler kon steeds haar hartslag vinden en gaf aan dat ze het prima maakte. Ze werd op natuurlijke manier geboren met een apgar van 9-9-10. Maar in het ziekenhuis was ze er waarschijnlijk uit getrokken met een pomp of tang en zou het een traumatische ervaring zijn geweest. Medisch ingrijpen hoeft wat mij betreft pas als het noodzakelijk is, niet als zekerheid.
En wat betreft het meppen;
En als de vk niet naar me wil luisteren (en het geboorteplan niet wil lezen) en iets bij me wil doen wat ik niet wil, terwijl ik lig te bevallen, zonder enige uitleg/noodzaak.. vind ik het zeker wel een goede reden om haar een tik tegen haar handen te geven.