Volledige miskraam?

07-04-2018 14:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil zijn ervaring delen over hoe je miskraam verliep? Rond de acht weken werd bij mij een leeg vruchtzakje geconstateerd. Dat is nu vier weken geleden. Ik heb maandag een controle-echo om te zien of mijn baarmoeder leeg is na het bloedverlies van afgelopen week (opgewekt door tabletten Misoprostol/Cytotec).

Mijn gevoel zegt dat ik te weinig bloed heb verloren en te weinig buikpijn heb gehad. Maar wie weet zegt iemand wel: dat had ik ook en bij mij was het genoeg.

Het verloop bij mij: op donderdag heb ik de medicijnen gebruikt, een paar uur later kreeg ik wat krampen en begon het vloeien. Ik vloeide alleen als ik op het toilet zat, tussendoor nauwelijks (veel in bed gelegen). Donderdagavond laat verloor ik twee stolsels, verder alleen helder rood bloedverlies. Vrijdag nam het vloeien af en ook vandaag is het niet veel. Ook sinds donderdagavond geen buikpijn meer.

(Ik snap dat ik pas bij de echo duidelijkheid heb, maar ik vind het fijn om wat ervaringen te lezen)
Het kan wel hoor. Hier met 8 weken hartje gestopt. Het kwam bij mij wel vanzelf op gang. Ik heb denk ik een paar uur licht bloedverloes gehad. Toen wen half uurtje behoorlijke kramp waarbij ik dus alles verloor in de wc. Nog een paar uur nabloeden en toen stopte het ook weer. Bij elkaar een dag echt last gehad. En ik was ook helemaal schoon. Ik twijfelde ook omdat het zo meeviel allemaal lichamelijk.

Sterkte en rust goed uit. Ik ging psychisch gezien al weer veel te snel werken.
Tweede miskraam was bij mij ook vrij snel: eerste veeg met klein beetje bloedverlies op zaterdagavond. Bruinverlies op zondag, langzamerhand meer rood op maandag en maandagavond een half uur krampen en 3 stolsels. Volgende dag nog even een beetje krampen en nog 1 klein stolsel. Toen was ik voor controle in het ziekenhuis en was ik netjes schoon. Dus het kan echt ‘makkelijk’ gaan.
Ieder lichaam is anders en reageert dus ook anders. De ene vrouw bloed heel veel en een ander weinig. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar probeer rustig af te wachten tot maandag en maak je niet teveel zorgen.
:hug:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Wat naar voor je!
Ik vraag mij af....die stolsels, bekijkt een vrouw die een miskraam heeft die stolsels? Adviseert ern arts dat? Het lijkt mij geen prettige taak.

Ik wens je veel succes en sterkte. Ook de andere dames die dit meemaken.
Ik verloor vrij weinig bloed. Alleen erg veel kramp gehad, werd er helemaal naar van. Denk bij elkaar 2 maandverbandjes, buiten het vruchtje en de vruchtzak op het toilet.

Troeteltje, ik heb wel gekeken. De gynaecoloog adviseerde het ook te bewaren (grote stolsels) zodat zij konden kijken of het compleet was. Uiteindelijk ons "garnaaltje" nog gezien. Ik zou het een volgende x niet meer doen, vond het echt heel confronterend en droom er soms nog over. (mk in jan)
Bij mij was het niet schoon. Nadat er stolsels uit kwamen begon ik vreselijk te bloeden waardoor ik met spoed ben opgenomen. Was net geen bloedtransfusie. Ben gecurreteerd en toen was het goed.
Zal ook voor iedereen weer anders zijn.
Sterkte met het verwerken! :redrose:
Natuurlijke mk met 7 weken. Begon met rugkrampen (zoals ik kende van ongesteldheid), gevolgd door bruin bloedverlies, en toen rood bloedverlies. Was minder dan bij een gewone ongesteldheid, en alleen wat korrelig, zonder echte stolsels. Nauwelijks krampen gehad. Verloskundige bleef maar zeggen dat het ook niets kon zijn, maar binnen een paar dagen liepen de zwangerschapstesten keurig af qua sterkte en na 6 dagen mocht ik langskomen voor een echo en was ik alweer helemaal schoon. In het kort: bijna geen pijn en bijna geen bloed.

:hug: Veel sterkte
Troeteltje schreef:
07-04-2018 16:57
Wat naar voor je!
Ik vraag mij af....die stolsels, bekijkt een vrouw die een miskraam heeft die stolsels? Adviseert ern arts dat? Het lijkt mij geen prettige taak.

Kan heel helpend zijn voor de verwerking.
Troeteltje schreef:
07-04-2018 16:57
Wat naar voor je!

Jazeker. Niet prettig maar ik wilde er heel zeker van zijn dat t vruchtje en alles er ook uit was dus ja je bekijkt wel even heel goed wat je verliest, althans, ik deed dat wel.

Mijn miskraam was onmiskenbaar . Begon met bruinverlies, dagen lang. Werd toen ineens flink rood bloedverlies en ik dacht mooi dan heb ik t gehad. Twee dagen later forse krampen en rugpijn en zere benen, waren echt net mini-weeen maar minder intens en vervolgens veel bloed, weefsel en onmiskenbaar het vruchtje verloren. Betrof een missed
Abortion, geconstateerd met 7,3 weken en uiteindelijk zonder medicijnen of curretage ( ik wilde beide niet) los gekomen met bijna 12 weken
Hi! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt een paar maanden geleden. Ook een lege vruchtzak ontdekt bij 8 wk. Ook cytocec gehad. Ik heb weinig kramp gehad. Wel wat stolsels verloren, en dag na de cytocec. Daarna een paar dagen niets terwijl ik nog wel wat voelde (alsof het voor de baarmoedermond lag ofzo). Opeens kwamen er na bijna een week toen nog wat stolsels. Daarna afspraak bij gyn. Ze twijfelde een beetje en zei dat het slijm nog wel wat verdikt was, maar dat na een volgende menstruatie het wel weer goed zou zijn. Daarna verloor ik wat slijmdraden en was mijn cyclus meteen weer normaal.

Ik hoop dat je miskraam volledig is! En dat je snel weer zwanger mag worden. Hier inmiddels 11 wk en het lijkt goed

Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Het geeft me wel wat hoop dat ik er al vanaf zou kunnen zijn. Ik zal het maandag zien, ben benieuwd.
Succes!
mijn eerste mk met 6 weken begon zelf en duurde slechts 4 dagen.

ik heb nu mn 2e op gewekte mk met cytotec. tot op heden is het nog dragelijk, wel wat kramp en kleine stolsels..

sterkte en succes, ik duim voor je en hoor graag hoe je echo is geweest!
Mk met cytotec, in 1 dag alles verloren, weekje nagebloed. Schoon op controle.
Hoe is de afspraak verlopen maandag?
-Kia-Ora- schreef:
10-04-2018 22:50
Hoe is de afspraak verlopen maandag?

Op de echo was te zien dat ik toch vrijwel alles ben verloren vorige week. Als ik er op terugkijk is het dus veel minder heftig verlopen als ik verwacht had. Gelukkig maar, het is allemaal intensief genoeg om mee te maken...
Cathelijne_Jasmine schreef:
11-04-2018 22:10
Op de echo was te zien dat ik toch vrijwel alles ben verloren vorige week. Als ik er op terugkijk is het dus veel minder heftig verlopen als ik verwacht had. Gelukkig maar, het is allemaal intensief genoeg om mee te maken...
Zeker, fijn dat je schoon bent. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven