Vriendin is zwanger maar wil geen kind

24-11-2017 14:12 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.

Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.

Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.

Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.

Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
AnneSophie123 schreef:
24-11-2017 14:18
Je weet dat je, wat je ook gebruikt, zwanger zou kunnen raken.

Waarom is het kind houden geen optie? Het kind is er nu eenmaal, mijns inziens is er dan geen uitweg meer.
En dan een kind houden wat je nooit had willen hebben? Daar wordt dat kind beter van...
Sorry, maar gesteriliseerd op je 20e... Toen geloofde ik het niet meer.

Een vriendin van mij is 29 en wil dat keigraag maar geen arts die dat doet hoor. Alsof je op je 20e de rest van je leven kan overzien.

Oh, en ik ken genoeg mensen die een hekel aan kinderen / baby's hadden en toen ze eenmaal zelf een baby hadden, dat kind fantastisch vinden. Dus maar goed dat er bedenktijd is.
MiniMe3 schreef:
24-11-2017 15:43

Een vriendin van mij is 29 en wil dat keigraag maar geen arts die dat doet hoor. Alsof je op je 20e de rest van je leven kan overzien.

Dat is geen argument, niemand kan dat namelijk.
Als een volwassen vrouw geen kind wil en graag om die reden gesteriliseerd wil worden, is er geen enkele valide reden om dit niet toe te willen staan.
ik twijfel toch een beetje aan dit verhaal. hekel aan baby’s / kinderen... bizar vind ik dat. ieder mens begint nou eenmaal zo. en als je seks hebt weet je wat er kan gebeuren. Dus in mijn idee is het dan jammer en moet je verantwoordelijkheid nemen. Uitzonderingen daargelaten.
Don't cry, buy a bag and move on.
karin12345 schreef:
24-11-2017 15:49
Dat is geen argument, niemand kan dat namelijk.
Als een volwassen vrouw geen kind wil en graag om die reden gesteriliseerd wil worden, is er geen enkele valide reden om dit niet toe te willen staan.
Een vriendin van mij wilde dat toen ze de 30 al gepasseerd was en kinderen heeft en nog vinden artsen in onze omgeving het te jong.
Sophiever schreef:
24-11-2017 15:51
Een vriendin van mij wilde dat toen ze de 30 al gepasseerd was en kinderen heeft en nog vinden artsen in onze omgeving het te jong.

Dat is te idioot voor woorden!
Vrouwen worden op deze manier behandeld als onmondige kinderen die niet weten wat goed voor ze is.
Dokter weet het beter, bah.
karin12345 schreef:
24-11-2017 15:56
Dat is te idioot voor woorden!
Vrouwen worden op deze manier behandeld als onmondige kinderen die niet weten wat goed voor ze is.
Dokter weet het beter, bah.
Yep.
karin12345 schreef:
24-11-2017 15:28
Waarom eigenlijk niet?
Het zijn volwassen vrouwen, op deze manier worden ze behandeld als onmondige kinderen die niet weten wat goed voor ze is.
De dokter weet beter, bah, wat vreselijk paternalistisch.
Karin, dat is een andere discussie

Ik haal het enkel aan, omdat ik het zeer ongeloofwaardig vind, en dat maakt het topic ook niet geloofwaardiger
lilalinda schreef:
24-11-2017 15:59
Karin, dat is een andere discussie

Ik haal het enkel aan, omdat ik het zeer ongeloofwaardig vind, en dat maakt het topic ook niet geloofwaardiger

Joh, het originele topic laat ik maar even voor wat het is.
Ik schrik gewoon van het feit, dat het volwassen vrouwen verboden wordt zich te laten steriliseren als ze dat zelf willen.
In 2017!!
Wij hebben 2 Nederlandse adoptiekinderen. Ga naar het Fiom. Er zijn veel ouders die dolgraag het kindje willen verzorgen en opvoeden.
Baby komt eerst 3 maanden in een pleeggezin, zodat moeder zich evt. nog kan bedenken, daarna worden er adoptie ouders gezocht.
Het komt echt wel vaker voor dat jonge vrouwen zich laten steriliseren, maar het is heel moeilijk om het voor elkaar te krijgen op jonge leeftijd wat gewoon schandalig is.

Ik wist zelf op mijn 12e al dat ik nooit moeder zou gaan worden.
Dit zijn ouders die al gescreend zijn door de kinderbescherming.
Het komt inderdaad vaker voor dat vrouwen jong gesteriliseerd worden. Ik ken zelf iemand die zich op haar 23e heeft laten steriliseren, maar ze is wel 4 jaar in "gevecht" geweest om het voor elkaar te krijgen.

Ik wil het zelf ook al jarenlang (ben nu 33) maar krijg het maar niet voor elkaar. Lijkt wel alsof niemand wil geloven dat er vrouwen zijn die echt geen kinderwens hebben.
Pluisi schreef:
24-11-2017 16:13
Wij hebben 2 Nederlandse adoptiekinderen. Ga naar het Fiom. Er zijn veel ouders die dolgraag het kindje willen verzorgen en opvoeden.
Baby komt eerst 3 maanden in een pleeggezin, zodat moeder zich evt. nog kan bedenken, daarna worden er adoptie ouders gezocht.
Huh? Dit is toch heel slecht voor de hechting? Waarom gaat zo'n kind niet meteen naar de definitieve (pleeg/adoptie)ouders?
Baby moet zich toch juist gedurende het eerste jaar goed gaan hechten?
En dan zou de baby in dit geval zich de eerste drie maanden aan pleegouders gaan hechten en daarna weer opnieuw moeten hechten aan adoptieouders? Terwijl het hechten aan niet-biologische, adoptie-ouders sowieso al wat moeilijker gaat dan wanneer de baby meteen na de geboorte bij de moeder wordt gelegd...
Dit kan toch tot hechtingsproblemen leiden?
Ik geloof wel dat er vrouwen zijn die geen kinderen willen en dat er mensen zijn die kinderen zelfs niet uit kunnen staan, maar ik snap zo'n arts ook wel. Op je 20e weet je gewoon echt nog niet alles en wat als een patiënt 10 jaar later terug komt met spijt? Ben je mooi klaar. Ik zou dat risico ook niet willen nemen als er minder ingrijpende alternatieven zijn.

Wat ik overigens niet snap zijn mensen die hier roepen dat het je eigen schuld is als je seks hebt en dan maar op de blaren moet zitten. Het gaat wel om een kind! Het is geen gebroken been, omdat je bent gaan skiën. Het is de rest van je leven en belangrijker; het is de rest van een kinderleven. Een kind wat op moet groeien in een gezin waar het niet gewenst is, terwijl zoveel mensen wel willen maar niet kunnen. En waarom? Omdat sommige mensen zo ruimdenkend zijn als een baksteen en het 'eigen schuld, dikke bult' principe nog toepassen in een tijd waar dit absoluut achterhaald is.

Adoptie is niet makkelijk voor alle betrokkenen, maar soms echt de betere keuze
Is er geen buitenland waar abortus nog wel mogelijk is?
Alieda-1984 schreef:
24-11-2017 16:18
Het komt inderdaad vaker voor dat vrouwen jong gesteriliseerd worden. Ik ken zelf iemand die zich op haar 23e heeft laten steriliseren, maar ze is wel 4 jaar in "gevecht" geweest om het voor elkaar te krijgen.

Ik wil het zelf ook al jarenlang (ben nu 33) maar krijg het maar niet voor elkaar. Lijkt wel alsof niemand wil geloven dat er vrouwen zijn die echt geen kinderwens hebben.

Het kan dus nooit op jonge leeftijd, ook al weet je zeker dat je geen kinderen wil.
.
Want je gaat vast ooit wel willen..................echt idioot.
HaPu schreef:
24-11-2017 16:32
Ik geloof wel dat er vrouwen zijn die geen kinderen willen en dat er mensen zijn die kinderen zelfs niet uit kunnen staan, maar ik snap zo'n arts ook wel. Op je 20e weet je gewoon echt nog niet alles en wat als een patiënt 10 jaar later terug komt met spijt? Ben je mooi klaar. Ik zou dat risico ook niet willen nemen als er minder ingrijpende alternatieven zijn.

Het is een risico, dat een vrouw zelf wil nemen.
We hebben het hier over volwassen vrouwen, die mogen toch hun leven en vruchtbaarheid inrichten zoals ze zelf willen?
hoe lang weet je vriendin nu dat ze zwanger is?
Wikka schreef:
24-11-2017 16:31
Huh? Dit is toch heel slecht voor de hechting? Waarom gaat zo'n kind niet meteen naar de definitieve (pleeg/adoptie)ouders?
Baby moet zich toch juist gedurende het eerste jaar goed gaan hechten?
En dan zou de baby in dit geval zich de eerste drie maanden aan pleegouders gaan hechten en daarna weer opnieuw moeten hechten aan adoptieouders? Terwijl het hechten aan niet-biologische, adoptie-ouders sowieso al wat moeilijker gaat dan wanneer de baby meteen na de geboorte bij de moeder wordt gelegd...
Dit kan toch tot hechtingsproblemen leiden?
Dat zijn de regels. Hier geen problemen met hechting gehad. Buitenlandse adoptiekinderen zijn bijna allemaal al ouder, dus dat risico is ook groter, maar ook dan kan een kind zich vaak nog prima hechten.
HaPu schreef:
24-11-2017 16:32
Ik geloof wel dat er vrouwen zijn die geen kinderen willen en dat er mensen zijn die kinderen zelfs niet uit kunnen staan, maar ik snap zo'n arts ook wel. Op je 20e weet je gewoon echt nog niet alles en wat als een patiënt 10 jaar later terug komt met spijt?
Maar ze mogen op die leeftijd wel een kind op de wereld zetten, iets wat vele malen ingrijpender is. Bizar.
karin12345 schreef:
24-11-2017 16:52
Het is een risico, dat een vrouw zelf wil nemen.
We hebben het hier over volwassen vrouwen, die mogen toch hun leven en vruchtbaarheid inrichten zoals ze zelf willen?
Ik vind ook niet dat het niet zou mogen. Interesseert mij het wat andere vrouwen met hun lijf doen. Ik zeg alleen dat ik die artsen ook wel snap. Het is een heftige operatie met risico's die je uit gaat voeren op een gezond lijf en als arts heb je toch het 'do no harm' mantra in je hoofd.
Wat een horror verhaal, kan me goed voor stellen dat ze het vreselijk vindt. Ik heb deze situatie best regelmatig als nachtmerrie.

Lijkt me idd dat ze best ergens kan gaan praten om te kijken wat opties zijn. Hoe gaat ze het verwoorden richting werk/studie/familie/vrienden?
Mijn schoonzus is gesteriliseerd toen ze 22 was. Dat is al wel 32 jaar geleden dus misschien dat ze toen daar nog niet zo moeilijk over deden. Mijn zoon van bijna 25 zit er ook aan te denken om zich te laten steriliseren. In Belgie krijgt hij dat waarschijnlijk wel voor elkaar.
daenerys79 schreef:
24-11-2017 15:51
ik twijfel toch een beetje aan dit verhaal. hekel aan baby’s / kinderen... bizar vind ik dat. ieder mens begint nou eenmaal zo. en als je seks hebt weet je wat er kan gebeuren. Dus in mijn idee is het dan jammer en moet je verantwoordelijkheid nemen. Uitzonderingen daargelaten.
Want je moet kinderen leuk vinden omdat je zelf ooit zo begonnen bent???
:facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven