Vruchtwaterpunctie ervaringen?

12-06-2016 16:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, daar ben ik weer. Paar dagen terug een topic geopend over de vergrote ventrikels van mijn ongeboren zoontje.

Morgen gaan ze een vruchtwater punctie doen maar wat kan ik hiervan verwachten? Zouden jullie misschien je ervaring kunnen delen qua pijn tijdens de punctie, of jullie napijn hebben gehad, etc.

Vind het allemaal een beetje spannend, ik wordt wel opgehaald uit het ziekenhuis maar verder wel alleen tijdens de punctie, misschien vind ik het daardoor wel extra spannend.

Bedankt alvast allemaal !
Nothing worth having ever comes easy
Geen ervaring maar wilde je wel even succes wensen voor morgen. Lijkt me erg spannend en vervelend om alleen te moeten doen
Ik heb 2 keer een vwp gehad. De pijn is goed te doen. Paracetamol was voldoende. Het wachten op de uitslag vond ik loodzwaar.

Ik heb trouwens 3 gezonde, prachtige lieve kinderen.
Valt wel mee. Eerst verdoving van de huid en daarna prik door baarmoeder heen. Dat voel je wel maar het is niet superpijnlijk. Idd daarna paracetamol is voldoende.
Ik vond het meevallen, aanprikken is even pijnlijk/gevoelig, heb even weggekeken maar daarna meteen weer naar mn kleintje op het scherm. Dat doet zo goed. Nadien lekker rustig op de bank gelegen en me laten verwennen.

Het wachten op de uitslag is inderdaad zwaarder omdat het gevoelsmatig zo lang duurt.

Dat doet me goed te horen dat het meevalt ! Hopelijk valt het voor mij morgen ook mee, zal proberen me te ontspannen en de artsen zijn uiteraard zeer kundig maar het blijft eng.

Ik ben ook bang dat mijn behoorlijk bewegelijke kindje zich bijvoorbeeld prikt aan die naald :(
Ze kijken eerst goed waar de meeste vruchtwater zit, het verst van je kindje vandaan. Ze houden jou en je kindje goed in de gaten en zijn inderdaad kundig. Ik kan me je angst helemaal voorstellen, maar je kunt niet anders dan je even over te geven. Het komt goed! Ik hoop dat het jou ook meevalt!
Pijn vond ik reuze mee vallen, heb die dag wel rustig op de bank gelegen. Zelf heb ik niet gekeken toen ze het deden want ben niet z'n fan van spuiten.

Zoals andere al zeggen vond ik het wachten veel zwaarder.

Succes
Nou het zit erop, was wel wat pijnlijk maar gelukkig viel het mee. Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen jullie ervaring te delen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven