Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Hahaha kapitein jij burgertrut Ik ben ook chirurgisch aan het opruimen en schoonmaken maar ivm vakantie neem ik er lekker de tijd voor. 1 ruimte (of 2 kleine/met weinig spullen) per dag en dan ben ik in een week wel klaar. Maar op het raam van de toekomstige babykamer aka nu washok zat een heel raar goedje. Heb een uur staan krabben met mijn nagel om al die spetters weg te krijgen. Morgen kantoor/kledingkastkamer. Wordt een ramp want die is werkelijk waar ontploft

Kleuren babykamer zien we allemaal dan nog wel hoor. Er moet zowiezo geschilderd worden en er moet nieuw tapijt of een andere vloer in. Maar ik ben van de neutrale kleuren en kamers dus heel spectaculair (jungle kamer oid) zal het niet worden. Vind dat altijd zo'n onzin, kinderkamer moet je toch best vaak veranderen met de leeftijd en dan vind ik het zonde om heel veel dingen uit te gaan voeren en kamers knalroze te verven als het 2 jaar later weer in een hele andere kleur moet. Dus we gaan voor een antraciete vloer denk ik met witte muren en leuken het kamertje wel op met accesoires etc.

Dit gaat trouwens over orgasmic birth en er zijn ook filmpjes van die ik nu niet kan kijken ivm slapende vriend naast me. Ik ben er nu nog niet helemaal uit wat het precies inhoudt eigenlijk...maar het klinkt interessant.
Ik ben er weer even, kan het toch niet laten!

@Tara: dat klinkt echt als een rotdag...

@dekleinekapitein: AH, glas onder je nagel. Lijkt me idd heel pijnlijk. En over dat wachten, ik hoef iets minder lang te wachten, maar alsnog lang genoeg om niet continue geconfronteerd te willen worden met de rammels. (al kom ik daar niet meer onderuit) Zondag hadden we een verjaardag en er was een kleintje van een jaar. Vriendlief zat ontzettend vertederd te kijken. Hij vertelde later aan mij dat hij helemaal verliefd was op dat jongetje. Dan word je nog erger geconfronteerd met de rammels.

Wat lekker dat je het huis schoongemaakt hebt. Kan soms zo'n voldoening geven he?! En daarna koken voor je vriend! Heerlijk. Dat doe ik ook wel eens, vind ik super. En mijn vriend helemaal. Liefde gaat soms door de maag :P

@orgasmisch bevallen: klinkt idd heel vies. Lijkt me maar niets. En hypnobirth heb ik wel eens iets van gehoord, maar klinkt mij wat te zweverig.

@chantal: welkom! Lastig he, die onduidelijkheid. Maar er is dus ook een kans dat jullie in het najaar al beginnen? Want het topic is echt bedoeld voor mensen die vanaf 2014 of later pas kunnen beginnen. Als ik het verkeerd heb gelezen moet je het maar zeggen hoor!

@babykamer: Mat, wat leuk dat je dat al besloten hebt met je vriend! Hier is ook al bekend welke kamer de babykamer wordt, al weet ik niet of baby daar heel veel in gaat slapen. Is maar net hoe het co-slapen bevalt. Wil het ook zo neutraal mogelijk houden. We willen ook niet weten of het een jongen of meisje zou worden, dus dan zit je sowieso al wat met kleuren.

@hier: gaat hier verder goed. Moet zo weer werken en daar ben ik nu wel weer wat klaar mee. Nog een paar daagjes en dan even een weekje vakantie. Heerlijk. Even lekker weg te kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Leuk dat ik mee mag schrijven.

@wijnkonijn dat is dus inderdaad wat onzeker. Ik ben er gisteravond en net nog even over begonnen en het blijft vaag. Indien het toch al het najaar wordt dan zal ik stoppen met schrijven :-). Maar voor nu lijkt het toch echt meer op zomer 2014.
There is no way to happiness. Happiness is the way.
Welkom Chantal!

@ babykamer: Wij zijn er nog niet helemaal uit welke kamer het gaat worden. Want de kamer aan de achterkant is rustiger, maar wel een stuk kleiner dan die aan de voorkant. Vriend wil wel dat de baby eerst met zijn bedje bij ons kom te staan. Beide kamers zijn nog steeds paars van de vorige bewoners. Wij gaan ook wel voor een neutrale basis met vrolijke gordijnen ofzo.
Welkom Chantal! Lastig dat je vriend nog niet weet wat hij wil. Zou leuk zijn als jullie in jullie vakantie kunnen beginnen!

Babykamer is hier al gereserveerd. Is nu logeerkamer..

Kapitein, lijkt me heel pijnlijk van je teen! Maar wel een goede leerervaring;-) en je hebt je eerste echte hechting op een 'proefpersoon' uitgevoerd..;)

Ik kreeg gisteren een whatsappje van een vriendin van ons dat haar dochtertje voor het eerst op het potje had geplast.Vond het echt superknap van het meisje, dat pas anderhalf is! En mijn rammels werden erg natuurlijk.. Bedacht al hoe ik dat later ga 'aanpakken' . En kreeg een paar schattige foto's doorgestuurd. Waar de rammels ook niet beter op werden...
@ Sealight: Dat help zeker niet tegen de rammels. Inderdaad ze begint er lekker op tijd mee. Ik denk dat we allemaal een paar jaar terug niet hadden gedacht dat we nu zouden dromen over het moment dat we straks naast een potje met een plasje er in staan te juichen .

Alleen zo jammer dat we nog zo lang moeten wachten.
Haha nee ik vind zo'n stuk glas in mijn voet niet echt voor herhaling vatbaar geloof ik

@ Rammels: erg is dat hè, met kleintjes. Ik pas heel veel op (los van de rammels ben ik gewoon echt gék op kinderen, ik wil later ook met kids werken etc.) maar vooral bij de echte kleintjes krijg ik altijd de neiging om ze stiekem mee naar huis te nemen

Maar ik hou mezelf maar voor dat anderen vast ook al rammels hadden

@ babykamer: ik zou echt wel voor kleur gaan. Ik ben gek op kleur. Elke kamer in mijn huis heeft kleuren (keuken, badkamer, woonkamer, slaapkamer). Ik geloof niet dat iemand zich er ooit aan heeft gestoord. Ik heb zo'n hekel aan wit. In de slaapkamer heb ik wel rustige kleuren gekozen voor het slapen en dan gebruik ik gewoon meerdere kleuren binnen 1 groep (bijv lichtblauw, donkerblauw, turquoise, violet bij elkaar).

Elke keer als we gaan verbouwen moeten er hier dus ook nieuwe accessoires bij want die matchen met de muren (tja burgertrut )

Maar goed, iedereen die bij ons binnenkomt zegt wel altijd: oooooooooooo wat is het hier gezéllig en daar ben ik blij mee want het kostte me flink wat burgertrutten en moodboards maken voor ik eruit was

@ potje: ik heb me altijd heel goed kunnen voorstellen dat ik daarbij zou juichen en ik heb ook nooit poepluiers vies gevonden enzo. De reden dat ik een tijdje terug geen kinderen wou is denk ik meer dat ik geen vriend had, was er niet zo mee bezig. Maar had al rammels toen mijn broertje geboren werd 11 jaar geleden want toen speelde ik altijd dat hij van mij was

Nee even heel serieus: ik ben teveel met kinderen om me heen opgegroeid om van geen kinderen willen naar kinderen willen te gaan denk ik. Ik heb ze altijd gewild. Ik heb alleen altijd gewacht, omdat ik een kind nu nog niks te bieden heb.

Maar met een serieuze relatie en dat langzamerhand een situatie gaat ontstaan waarin het wel zou kunnen worden de rammels wel erger.
chantal: Dit topic is echt speciaal exclusief voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen. Het is nu al een paar keer gebeurd dat een nieuw iemand toch opeens sneller ging beginnen en dat is niet zo leuk voor de mensen die nog lang moeten wachten.

Bovendien zou ik eerlijk gezegd niet over een paar maand willen beginnen als het op dit moment nog zo vaag is. Kinderen krijgen is ontzettend ingrijpend en dat zou ik wel goed doorgepsroken willen hebben voordat ik er aan begin. En het zou voor mij dus wel een paar maanden van te voren duidelijk moeten zijn of we gaan beginnen of niet.

@kapitein: herkaanbaar, ik wilde ook pas kinderen toen ik mijn heb leren kennen en de situatie er een beetje naar was. Ik denk echt dat het een soort bescherming was van de natuur. Nu ik een stabiele relatie enzo heb, zijn mijn rammels pas begonnen.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt Hop. Je moet het samen echt goed hebben besproken, want het is een grote beslissing. ik vind het ook niet raar om een jaar na te denken samen over zo iets.

Ik heb altijd wel geweten dat ik kinderen wilden, maar pas bij mijn vriend werd het echt. Bij mijn ex kon ik me er gewoon geen voorstelling bij maken al weet ik zeker dat hij ook een leuke vader zou zijn. Toen ik wat met mijn vriend kreeg klopte het gewoon. We zijn deze maand 6 jaar samen en eerst hadden we het heel erg over ooit in de toekomst samen kinderen krijgen. Toen ik 3 jaar geleden hoorde dat ik tante ging worden begon het echte rammelen, maar toen was het nog niet de juiste tijd en vriend was er echt nog niet klaar voor. Sinds een jaar rammel ik zo hard dat de buren het kunnen horen en mijn vriend rammelt wel met me mee (het laatste half jaar), maar hij ziet veel meer beren op de weg. Ook is hij wat ouderwetser en heeft toegegeven toch echt graag eerst te willen trouwen. Al zei hij laatst dat hij het niet zo erg zou vinden als ik dan zwanger zou zijn.

@ Kapitein: Dat lijkt me echt geen pretje met je teen. Ik zat laatst nog bij de HAP voor een hechting in mijn hand en ik heb toch wel even gegilt toen de naald er in ging. Ik neem aan dat met dat er uit pulken ze het eerst wel hadden verdooft? Toch? Ik zou dat iedergeval wel willen. 2 hechtingen zonder verdoving ging net, maar ik moet er niet aan denken dat die arts eerst nog in de wond had zitten pulken.

Ik hou trouwens ook wel van kleur en ik sluit niet uit dan 1 muur dan wel een vrolijk kleurtje krijgt. Maar ik wil het wel een beetje rustig houden.
@chantal: Eens met hoppala. Kinderen krijgen is zoiets groots/belangrijks dat je het daar m.i. wel uitgebreid met elkaar over gehad moet hebben, voordat je eraan begint. In je eerste post schreef je geloof ik iets als dat jullie er óf tot zomer 2014 niet over zouden praten óf dit najaar zouden beginnen. Dat vind ik een hele rare aanpak, maar dat hebben anderen hier ook al gezegd. Neem de tijd en praat erover en begin pas op het moment dat je er echt allebei klaar voor bent en er helemaal achter staat. Als ik je posts zo lees is dit najaar beginnen wel erg aan de vroege kant.

@kapitein: ivm herkenbaarheid ga ik hier niet schrijven waar het proefschrift over gaat.

Ik heb overigens ook pas in mijn huidige relatie een kinderwens. In mijn eerdere langere relatie, heb ik die wens nooit zo gehad. Zegt misschien ook iets over die relatie; dat het toen met die ander ook gewoon niet goed genoeg voelde. Bovendien waren we toen nog druk aan het studeren..
oh wat ben ik blij dat jullie me gelijk geven, ik voelde me echt een beetje de bitch toen ik dat schreef, maar ben nu lbij dat ik eht toch gedaan heb-
Ik denk dat mijn verhaal niet helemaal goed is overgekomen. Jammer dat er zo gereageerd wordt. Zoals al aangepast in een post daarna hebben we het er wel al regelmatig over. We hebben immers ook niet voor niets twee jaar geleden bewust ook koophuis gekocht met 4 slaapkamers en een tuin. Dat we het allebei willen is zeker alleen is bij mij het geval dat mijn vriend de stap toch wat eng vind omdat hij de eerste is van zijn vriendengroep.

Ik respecteer zijn keuze om te wachten en om die reden begin ik er niet steeds over. Ik weet hoe we allebei in het leven staan en hebben het al vaak genoeg gehad over opvoeden dus ik weet zeker dat we daarin op een lijn zitten. We zijn gelukkig ook al een hele tijd samen.

Maar ik begrijp wat jullie zeggen. Bij ons zijn de omstandigheden wellicht beter dan bij anderen en het kan zo zijn dat wij er eerder aan zullen beginnen net als andere dames op dit forum.

Het verbaast me alleen behoorlijk hoeveel jaloezie er op dit forum is. Ik vind jaloezie echt een nare eigenschap en vind het jammer dat we elkaar niet wat meer gunnen! Je tijd komt wel!!

Veel plezier met elkaar en ik hoop dat jullie krijgen waar jullie op hopen!
There is no way to happiness. Happiness is the way.
@Chantal; Ik reageer gewoon op wat ik tot dusver van je gelezen heb en op basis van je 'erg wispelturige' vriend zoals je dat zelf in een eerdere post schrijf, kreeg ik niet het idee dat dit het ideale moment is voor jullie om aan kinderen te beginnen. Ik vind het nogal tegenstrijdig klinken dat je enerzijds aangeeft te willen wachten op vriend (tot volgende zomer?) en anderzijds in het najaar wilt gaan beginnen (M.i. begin je alleen dit najaar aan een kind als je daar NU allebei volledig achter staat..en in jouw post lees ik over dat vriend hier 'vaag' over is). Maar goed, ik interpreteer enkel wat ik hier lees en geef op basis daarvan mijn mening. Dat heeft verder niets met jaloezie te maken, dus ik snap niet zo goed waar je die opmerking vandaan haalt.

Als je er zelf anders over denkt, prima, ga er dan gewoon voor en ik gun je ook van harte een kind. Maar misschien kun je dan beter op een topic mee gaan schrijven met mensen die aan het proberen zijn een kindje te krijgen. Dit topic was namelijk juist bedoeld voor mensen die nog even wachten.
chantal, ik reageer ook alleen op wat jij schrijft en hoe dat op mij overkomt. (en aan de reacties te lezen ben ik niet de enige die het zo zag).

Misschien wel, misschien niet over een paar maanden beginnen, je vriend die het nog niet zeker weet(wanneer te beginnen), zou voor mij niet de ideale situatie zijn om nu te beginnen. Bovnedien heb ik ook vanuit mezelf geschreven, hoe ik het aan zou pakken.

En ook mij is geen sprake van jaloezie, als je een paar paginas terugleest zul ook zien dan ik vind dat de dames die gaan beginnen vooral moeten blijven schrijven. Dus ook ik snap niet waarom je jaloezie erbij haalt.

Ik hoop echt dat je er met je vriend uitkomt en snel zwanger mag worden.
@ Hop & Tara: ja grappig is dat. Ik bedoel, ik heb vriendinnen die echt gruwelen bij de gedachte aan kinderen, die echt denken van: ik wil dat NOOIT!

Dat heb ik nooit gehad. Ik wou vanaf kleins af aan al 'moeder' worden (ik dacht dat het ook een beroep was haha). Volgens mijn vriendinnen ben ik gewoon zo'n oermoedertype (ik heb ook maar liefst 12 oppaskindjes, grootste deel van de week heb ik al kinderen )

Maar mijn éigen kind, daarvoor moet alles goed zijn, voordat ik daaraan begin. Dus toen ik nog niet de 'perfecte' vriend had, was ik er niet mee bezig. Nu heb ik hem wel en gaat onze relatie echt ergens heen en hij gaat nu werken en ik heb wat geld etc. etc. en opeens 'zou het kunnen'. En toen was het niet: wow ik vind kinderen zo leuk en gezellig en ik ben zo blij dat ik 4 oppasadresjes heb.. Maar. Damn. Nu wil ik er een van MIJ en mijn vriend.

Ik heb zelfs een keer onze foto's ingevoerd op zo'n website voor de grap en als die website gelijk krijgt worden onze kinderen zoooo lelijk
@ Ukkie: snap ik. Ben je al lang bezig? Of duurt het nog wel even voor je klaar bent? Want je wil wel volgend jaar al beginnen toch, dus ik neem aan dat je dan ook klaar bent met promoveren? Spannend.. Het lijkt me echt eng om mijn proefschrift te verdedigen. Ik heb mijn vader dat zien doen en ik vond het toen echt zielig hoe hij 'aangevallen' werd (ik was nog een stuk jonger).

@ Chantal: ik denk niet dat het jaloezie is. Ik denk dat mensen allemaal op een bepaalde manier lezen, op basis van eerdere ervaringen e/d. Vaak zal dat goed uitpakken en herkent men elkaar en soms stuit je door zo'n geschreven bericht op een misverstand. De partij die zich aangevallen voelt schiet dan in de verdediging en dat is jammer want ik denk dat eigenlijk van beide kanten het gewoon goed bedoeld is, maar doordat er geen gezichtsuitdrukking en intonatie in een berichtje staat, krijgen woorden soms een bijsmaak die door de schrijver helemaal niet zo bedoeld is.
@ Chantal: Onze opmerkingen zijn echt niet naar bedoelt, maar als een man zo vaag is dan is daar gewoon nog geen pijl op te trekken en is het dus niet verstandig om voor jezelf een tijd in gedachte te hebben. Wij hebben ervaring. Bij sommige is de vriend ook toe aan kinderen en bij anderen nog lang niet en die weten ook niet precies hoe lang dat gaat duren.

Wat betreft jaloezie in het algemeen. Het is gewoon een heel menselijke emotie en niet helemaal niet slecht. Handelingen ingegeven door jaloezie wel als je er iemand mee benadeeld of pijn doet. Het fijne van dit topic is juist dat we aan elkaar toe kunnen geven jaloers te zijn op de buurvrouw of een collega. Want jaloezie is niet het enige wat we voelen, want we gunnen het andere ook oprecht. Zo kunnen we in het bij zijn van de buurvrouw heel blij voor haar zijn en daarna hier even ons hart luchten en even mopperen. Ik zie echt niet wat daar mis mee is. Opgekropte emotie is pas slecht.
Chan ( he, wat grappig, mijn eigen afkorting gebruiken-:) voel je niet zo aangevallen joh:) Zoals kleinekapiteit ook al aangeeft, iedereen leest een stuk tekst op een andere manier.

Hop zegt toch eigenlijk niets vreemds, ze probeert alleen aan te geven dat goede gesprekken met elkaar, ruim voordat je aan kinderen begint, toch wel belangrijk is, net zoals het op 1 lijn zitten.

Ik snap best wat Hop ( en Tara en Uk en ik eigenlijk ook na het lezen van de posts) bedoeld, zo las ik het ook. Ik snap best dat het voor jouw heel anders voelt, omdat jij jouw leven leest en je vriend en jouw situatie door en door kent. We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn, dat maakt het leuk op dit forum:)

Net zoals ik in andere topics totaal tegenover bepaalde zaken kan staan als dat mensen in dit topic daar over denken. Dat is toch prima? Af en toe is het juist prettig om een andere mening te horen, van mensen die iets verder van de situatie afstaan of gewoon nog nooit in die situatie hebben gezeten.

Ik hoop, net zoals iedereen in dit topic ( denk ik tenminste-;)) dat we allemaal kinderen krijgen, op onze eigen tijd en plaats. Dat heeft weinig met jaloezie te maken.
Jaloezie nog wel. Ik houd mn mond maar ff.
Gewoon tot 10 tellen Mattie!
oh mat, ik wil eigenlijk best weten wat je denkt. Anders pm je me ff.
Mail me ff op matroesjkaviva@gmail.com dan hop. Ik snap die pm functie niet
hebben we nu onze eerste topic ruzie? en is het mijn schuld?

niet normaal joh na 160 paginas!
Neehoor ik ga geen ruzie maken en tot 10 tellen hoeft ook niet. Maar ik vind de jaloeziekaart spelen wanneer je oprechte adviezen krijgt op dit forum een beetje ehm...puberaal.
@kleinekapitein: Het proefschrift moet eind volgende maand af zijn. En ja, die verdediging, daar denk ik nog maar even niet aan, superspannend. Gelukkig zit in de laatste weken wel in de schrijf-modus, dus het schiet wel aardig op. Ik zal zo blij zijn als het allemaal af is.

@Mat; mooi woord: de jaloeziekaart Ben het wel met je eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven