Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oeh nu word ik ook nieuwsgierig matroesjka_, jij bent toch nooit zo van het snerende antwoord. Ik vind je meestal hooguit stellig.
Ja ik bedoelde het ook echt alleen maar goed. En dan de opmerking dat zij het wel allemaal voor elkaar heeft, vond ik ook neit zo heel aardig maar goed.
quote:ukkie21 schreef op 06 augustus 2013 @ 14:12:

Ben ook wel benieuwd..

@kleinekapitein: Het proefschrift moet eind volgende maand af zijn. En ja, die verdediging, daar denk ik nog maar even niet aan, superspannend. Gelukkig zit in de laatste weken wel in de schrijf-modus, dus het schiet wel aardig op. Ik zal zo blij zijn als het allemaal af is.Spannend! Je hebt er natuurlijk ook zoveel tijd en energie nu in gestoken en ik zou helemaal niet wíllen verdedigen. Ik zou echt denken van: joh eh, als je het nou nog niet goed vindt dan laat maar hoor! Ik kan me voorstellen dat je blij bent. Ga je een leuk feestje geven? Mijn vader had toen echt een ziek diner in een megaduur restaurant met íedereen die daar was (dat was zo duur, ik heb toen de rekening gezien. Ik vroeg of we nu het huis moesten verkopen , ik weet nog heel goed wat mijn vader zei: nee joh, schat, ik verhuur jouw kamer gewoon voorlopig. Ik was erg teleurgesteld dat dat een grapje bleek want mijn zusje en ik hadden allebei net een eigen slaapkamer gekregen en waren daar helemaal niet blij mee en ik had gedacht dat ik weer bij haar op de kamer mocht )
Laten we het er maar op houden dat die jaloeziekaart ook keihard teruggespeeld kan worden.
Oh uk goed bezig joh bijna klaar!!!
quote:matroesjka_ schreef op 06 augustus 2013 @ 14:11:

Neehoor ik ga geen ruzie maken en tot 10 tellen hoeft ook niet. Maar ik vind de jaloeziekaart spelen wanneer je oprechte adviezen krijgt op dit forum een beetje ehm...puberaal.Helemaal mee eens.
oh uk, dat is echt al bijna! goed zeg! ik ben trots op je (ik weet namelijk hoe k u t het is).
quote:dekleinekapitein schreef op 06 augustus 2013 @ 14:15:

[...]

Mijn vader had toen echt een ziek diner in een megaduur

Hihi, een ziek diner ;) Ik heb er nog niet zo over nagedacht hoe ik het wil vieren. Waarschijnlijk wel met borrel en etentje. Eigenlijk wil ik daar vooral gewoon mijn beste vrienden, want met mijn collega's heb ik niet zoveel.. (maar het is wel weer normaal dat je die allemaal uitnodigt, dus ik moet het nog even zien..) En het hangt ook een beetje ervan af of ik dan al een nieuwe baan heb; Als ik nog in de ww zit, wordt het een wat bescheiden feestje. En ook als we volgend jaar nog een ander feestje geven, moet ik misschien even kijken hoe dat financieel uitkomt ;)

En ja, plan is wel om ergens volgend jaar te beginnen, maar ik denk dat het pas midden/eind volgend jaar wordt, want eerst moeten we nog gaan samenwonen en nieuwe baan vinden.. Afijn, het komt wel. Ben er nu dus ook even niet zo heel hard mee bezig. Mijn vriend een tijdje niet zien werkt goed tegen de rammels ook, al begin ik hem nu toch wel te missen. Gelukkig krijg ik nog wel af en toe een sms als hij bereik heeft daar in de bergen

@Mat; Jaah, einde is nu in zicht.. Er moet nog heel wat gebeuren hoor, maar ik heb in elk geval niet meer het gevoel dat het misschien wel nooit af komt. Dat helpt meteen qua motivatie om verder te schrijven!
@Chantal: ik snap wel dat er mensen zo reageren, ik las je posts ook op die manier. En jaloezie, tsja.. Ik vind het jammer dat je meteen zo reageert en ons beschuldigd op dat we jaloers zijn. Wij gunnen het iedereen van harte en ik zie echt wel in dat jullie een goede situatie hebben om te beginnen met het proberen zwanger te worden, maar als mijn vriend in die situatie nog vaag was over kinderen, dan had ik liever ook nog even gewacht. Dat was mijn keuze geweest en jouw keuze zou anders zijn misschien. Maar dan zijn we toch niet meteen jaloers?

Ik hoop dat je vriend snel met zekerheid kan zeggen: ik wil ook en ik wil nu! En ik hoop dat je dan snel zwanger mag raken. Gun het je van harte.

@iedereen: Ik kan het niet (minderen), dus ik blijf lekker mee schrijven.
quote:hoppala schreef op 06 augustus 2013 @ 14:20:

oh uk, dat is echt al bijna! goed zeg! ik ben trots op je (ik weet namelijk hoe k u t het is).Ik weet ook nog niet helemaal zeker of ik eind september ook daadwerkelijk ga halen, maar als het in oktober oid af is, vind ik het ook prima. Hoe gaat ie bij jou met schrijven trouwens?
@wijnkonijn: minderen lukt hier dus ook niet zo, het is mijn proefschrift-ontwijkend gedrag vandaag..
@ Ukkie: Wat goed dat je nu echt bijna klaar bent. Een bescheiden feestje is toch ook leuk. De sfeer komt toch meer door je gasten dan door de lokatie.
Uk maak je je soms niet zorgen dat het dan zo snel gaat allemaal? Nieuwe baan, samenwonen, gelijk een kindje erbij (nja...duurt ook ff voordat die af is natuurlijk).

En nee ik ben niet jaloers
@hop: als dit uitgelopen was tot een ruzie, was dit zeker niet door jou gekomen.. Meer zeg ik er maar niet meer over..

@uk: succes met de laatste loodjes!!

@hier: ik moet wat doen, maar ik heb geen zin... Wie geeft me even een schop?
quote:hoppala schreef op 06 augustus 2013 @ 14:13:

Ja ik bedoelde het ook echt alleen maar goed. En dan de opmerking dat zij het wel allemaal voor elkaar heeft, vond ik ook neit zo heel aardig maar goed.

Ach... Ze is volgens mij gewoon gekwetst. Ze wil zo graag beginnen, maar krijgt hier adviezen (die ik goed vind hoor, daar niet van) die niet helpen met het 'dromen' en de 'roze wolk'. Dit klinkt heel negatief maar zo bedoel ik het niet. Ik kan het me wel voorstellen.

Ik vind het soms lastig dat mijn vriend niet wil, maar wij hebben een jaar afgesproken en de afspraak dat tegen dat dit jaar nadert, we er nog eens over spreken, zodat hij het aangeeft als hij er niet aan toe is (gesteld dat onze situatie er dan wel naar is). Dat is wel duidelijk. De vriend van Chantal is niet heel duidelijk tegen haar op deze manier. Dat lijkt me ook gewoon heel vervelend. Dan krijg je weer hoop en dan raak je weer teleurgesteld.
Ik ga je niet schoppen hoor wijnkonijn. Ik moet ook vanalles doen waar ik geen zin in heb en een schop ben ik nu ook ff te lui voor.
ja ik denk dat ze meer ach gossie, wat vervelend voor je verwachtte in plaats van realistisch advies. Maar dat vind ik juist zo fijn aan ons topic, daat we gewoon eerlijk kunnen zijn en niet alleen maar koetie-koetie doen-
quote:dekleinekapitein schreef op 06 augustus 2013 @ 14:27:

[...]

Ach... Ze is volgens mij gewoon gekwetst. Ze wil zo graag beginnen, maar krijgt hier adviezen (die ik goed vind hoor, daar niet van) die niet helpen met het 'dromen' en de 'roze wolk'. Dit klinkt heel negatief maar zo bedoel ik het niet. Ik kan het me wel voorstellen.

Ik vind het soms lastig dat mijn vriend niet wil, maar wij hebben een jaar afgesproken en de afspraak dat tegen dat dit jaar nadert, we er nog eens over spreken, zodat hij het aangeeft als hij er niet aan toe is (gesteld dat onze situatie er dan wel naar is). Dat is wel duidelijk. De vriend van Chantal is niet heel duidelijk tegen haar op deze manier. Dat lijkt me ook gewoon heel vervelend. Dan krijg je weer hoop en dan raak je weer teleurgesteld.En dat is dus het hele doel van die goedbedoelde adviezen. Als je er op de verkeerde manier aan begint ga je sowieso geen roze wolk krijgen. Dat is zeker.
oh en nog even ego: laatst woorden met vriendlief gehad. Bier, roken, geen rekening houden met enzo. Ik was even flink teleurgesteld. Na een flinke janksessie van mijn kant en een heel goed gesprek heb ik het gevoel dat we door dit akkefietje een heel stuk naar elkaar toegegroeid zijn weer. Fijn is dat.. Wat zullen we straks een gelukkig getrouwd gezin zijn! (maar nog gelukkiger als er uitbreiding komt. Ook ik ben niet jaloers hoor!)
ik verwaarloos jullie zo erg. Ik kan echt niet wachten op mijn vakantie, 3 weken naar de andere kant van de wereld! Heerlijk!

Ik lees nog steeds mee hoor! (heb zelfs de eerste discussie in ons leuke topicje gezien! ) Mattie ben heul nieuwsgierig wat je wilde gaan zeggen;)

Ze komt hier niet meer, dus deel het met ons! Pleaaaaaase!

p.s. raar vraagje misschien.. hebben jullie leuke apps voor op mijn iphone? Zodat ik mij minder verveel in het vliegtuig>?
Hm wijnkonijn lastig van je vriend. Die van mij moet ook nog een hoop gewoonten afleren (ik ook hoor) maar we nemen er de tijd voor tot het voorjaar. Een ding per keer, alles voor een zo gezond mogelijke baby he.
@ Kapitein: Misschien wilde ze liever horen van ons dat haar vriend vast binnen een maand wel ineens wel rammelende ballen zou krijgen. Uit de praktijk weten we dat het gewoon niet zo gaat bij mannen.
Snoep. Wat ik al eerder heb gezegd. Die jaloeziekaart zou keihard naar haar teruggespeeld kunnen worden. En die hele jaloezie opmerking is nergens voor nodig want ik heb iig echt goed bedoelde adviezen gegeven waarvan ik denk dat dat een goede manier is om goed aan een gezin te beginnen en je partner er ook op voor te bereiden en volgens mij waren andere adviezen ook gewoon goed bedoeld en realistisch.
quote:matroesjka_ schreef op 06 augustus 2013 @ 14:26:

Uk maak je je soms niet zorgen dat het dan zo snel gaat allemaal? Nieuwe baan, samenwonen, gelijk een kindje erbij (nja...duurt ook ff voordat die af is natuurlijk).

@Matt; Klopt, het kan straks wel snel gaan, maar ik zal zeker niet beginnen met proberen zwanger te worden als ik daar zelf nog niet het goede gevoel over heb. En daarna zijn er inderdaad ook nog 9 maanden om aan het idee te wennen. Maar goed, nieuwe baan zoeken moet ik dus wel binnenkort echt mee beginnen al (ik stel dat steeds maar uit doordat ik nu druk aan het schrijven ben) en als we dan daadwerkelijk dit najaar nog gaan samenwonen, zie ik zo'n beetje zomer 2014 voor me om te beginnen. Nou ja, dan komt dat kind dus op zn vroegst ergens in het voorjaar van 2015, dus dat duurt nog even he
@mat: jammer dat je daar te lui voor bent... Dat helpt natuurlijk ook voor geen meter.

@ dit topic: ik vind het fijn dat we zo eerlijk met elkaar omgaan en elkaar ook adviezen geven waar we minder blij mee zijn. Getuigt van een stukje respect voor elkaar en het gunnen van elkaars geluk. Dat wilde ik even zeggen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven