Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Lulu! Leuk dat je af en toe nog meeleest! Ik volg jou ook nog, in het topic waar je nu meeschrijft Ik hoop dat je snel zwanger bent! Gun het je van harte ;)
@ tafelkleed: HAHA een deel 100: laten we het hopen!! Puberperikelen..jeetje dat is echt nog heeeeeel ver weg.

Knap trouwens dat je zo goed naar jezelf hebt leren luisteren.

@ wijnkonijn: snap wat je bedoelt met "ziekte". Aan de andere kant, is het natuurlijk gewoon wel iets wat iemand overkomt (waar je soms wel iets aan kan doen, om het te veranderen/beter te laten worden). Weet dat het voor patienten die ik zie juist een opluchting kan zijn dat ze "ziek" zijn, en dus niet "gek". Wat sommigen soms echt over zichzelf denken!

@ matroesjka: leuk wat uitgebreider over jou te lezen. Minder leuk verhaal over jouw moeder Wel goed om te weten: Kan me jullie vervroegde schema ontzettend goed voorstellen!
flora, het gaat om mats schoonmoeder, volgens mij.

@tafelkleed: Wat knap dat je je zelf zo goed hebt leren kennen. En wat fijn dat je zo'n goed team bent met je man. En ook petje af voor je openheid en je antwoorden op al onze lastige vragen.
Klopt schoonmoeder.
@ Matroesjka: Thanx voor je toelichting. Wat naar van je schoonmoeder. Enkele jaren geleden ben ik zelf mijn vader verloren. Ik was toen aan het afstuderen. Mijn broer had een relatie en mijn zus ook, zij zijn wat ouder dan ik. Zij hebben toen ook getwijfeld bepaalde stappen eerder te zetten dan aanvankelijk gepland. Dit hebben ze uiteindelijk niet gedaan. Mijn broer is later getrouwd, wanneer zij er aan toe waren. Hierdoor was de bruiloft ook echt hun feest en niet het laatste feest van pa.

Ik snap dat het je beslissing doet veranderen maar hoop wel dat je daar echt goed bij nagedacht hebt en je niet alleen hebt laten leiden door emoties rondom je schoonmoeder.

Ik vind het zelf heel verdrietig dat mijn kinderen nooit met hun opa in de achtertuin kunnen dollen maar ik weet wel dat hij vanaf een beter plekje optimaal van ze zal genieten. En zoals ik het aan mijn nichtjes zie, die weten echt wel wie opa is!

Anyway, blij voor je dat voor jullie nu de tijd gaat komen en hoop dat het uitpakt zoals jullie hopen!
Mijn zus haar relatie is overigens stuk gelopen. Maar goed dat zij zich niet hebben laten haasten door de situatie!

Zegt niks over jouw situatie!
Omg! Happy New Topic

Ik ben te moe om te reageren op iedereen, heb een nachtje doorgehaald voor een tentamen, maar ik zwaai even!
@flora: dat snap ik inderdaad.. Dan is het woord ziek inderdaad positiever.. Voor mij is de associatie altijd zo negatief. ;)
O pardon, dat bedoelde ik ook eigenlijk...schoonmoeder
anoniem_183252 wijzigde dit bericht op 25-10-2013 19:39
Reden: onduidelijk
% gewijzigd
@ kleinekapitein: succes!!! Of heb je het tentamen juist vandaag gehad, in dat geval: hoop ik dat het goed is gegaan!

@ tafelkleed: ook al is jullie situatie net iets anders, kan je vast wel in de tabel toch? De vakjes die niet van toepassing zijn: gewoon leeg laten. Ook al sta je nu ook al op pagina 1
Happy new topic!!

Ben even een middagje werken en er is al een nieuw topic met 2 pagina's

Wat zijn we allemaal lekker actief hier :-)

Ik ga even bijlezen en zo reageren
@ Tafelkleed, knap van je dat je antwoord hebt gegeven op alle vragen. Ik heb het niet gelezen maar het doet er ook niet toe. Vind het gewoon knap!

En haha een deel met puberperikelen.. wie weet!

@Zo niet dan toch, heftig dat je vader is overleden.. Iedereen moet ook zijn beslissingen nemen als die er klaar voor is. Als is het zeker jammer dat hij zijn kleinkinderen nooit gekend heeft.

@tabel, Sorcha schrijft wel regelmatig op FB..
Hoi, iedereen in het nieuwe topic!

Ik heb het nogal druk ik kom dus gewoon snel even langs. Heb nog even vlug bijgelezen, las vooral trouwdingen en nog een nieuwkomer ook geloof ik. Welkom!
@zoniet, ik denk dat de kans vrij groot was geweest dat we er (om de vele andere redenen) ook gewoon voor gegaan waren als ze niet ziek was geworden. En nee dat jouw zus haar relatie geklapt is en het met het oog op dat goed is dat ze geen dingen heeft gehaast zegt inderdaad niet zo veel.
Hey Paddle: jij staat ook niet in de tabel. Succes met alle drukte!

Weekend ladies!
quote:flora_26 schreef op 25 oktober 2013 @ 20:50:

Hey Paddle: jij staat ook niet in de tabel. Succes met alle drukte!

Weekend ladies!

Lekker studeren

Achja...studeren voor een beeb moet ik maar denken.
Ooooh sterkte dan met de studie!!!

Wat studeer jij matroesj? En idd voor een goed doel doe je het in elk geval: is het niet voor jezelf dan wel voor de komst van een kiddo!
quote:flora_26 schreef op 25 oktober 2013 @ 20:54:

Ooooh sterkte dan met de studie!!!

Wat studeer jij matroesj? En idd voor een goed doel doe je het in elk geval: is het niet voor jezelf dan wel voor de komst van een kiddo!Flora als ik hier ook nog mn studie neer ga zetten icm andere dingen ben ik wel heel herkenbaar
Happy new topic!

Ik kom later weer ff reageren, mijn nichtje slaapt hier en ze heeft me gesloopt!
Haha ja snap ik, was nieuwsgierig... Had gekund toch als je een vaak voorkomende studie aan het doen was!

psychologie, rechten, geneeskunde ofzo
Had gekund ja en dan had ik het idd ook gezegd!
Wat zijn er hier veel van wie al een (schoon)vader of -moeder is overleden! En we zijn nog zo jong allemaal!

Mijn schoonvader leeft ook niet meer, maar die heb ik nooit gekend.

En wat gaan we hard dames! Wat schrijven jullie veel!
@J22: Ons kind krijgt helaas ook maar 1 opa, maar wel weer 3 oma's. Al zal de vriendin van mijn vader zich zelf misschien geen oma noemen. Ze verwent mijn nichtjes wel zoals een oma zou doen. Mijn oma van moeders kant overleed toen mijn moeder net zo oud was als ik nu. Zij heeft 2 van haar 4 kleinkinderen nog mogen mee maken. Mijn moeder is er ook van overtuigt dat ze juist nog zo lang geleeft heeft omdat ze ons wilde zien opgroeien. Ik snap Mattie ook heel goed. Mijn schoonmoeder word ook al oud en heeft diverse medische problemen. Als de omstandigheden iets gunstiger waren zou ik ook eerder willen beginnen.
Weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 21:12
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Wij hebben een ingewikkelde opa en oma situatie, volgens mij hebik hem ooit in het vorige topic beschreven maar voor de nieuwe schrijfsters:

De ouders van vriend zijn gescheiden toen hij een baby was, en zijn moeder is hertrouwd en heeft nog 2 kinderen gekregen met zijn stiefvader. Later weer gescheiden en nu samen met haar huidige man.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn vader is nauwelijks in beeld, maar mijn stiefvader wel.

We hebben dus:

Oma A (moeder van vriend) met haar vriend die Mihoen ook opa A noemt.

Opa B (vader van vriend) zijn vriendin is niet zo'n oma type dus die noemen we bij de voornaam.

Opa C (stiefvader van vriend) zijn vriendin noemen we ook bij de voornaam,

Oma D (mijn moeder) en haar vriend Opa D

2 volle oma's dus en 4 opa's (waarvan maar 1 genetisch echt opa is)

We hebben ooit een hoop uit te leggen aan Mihoen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven