Wachten, wachten, wachten (deel 3)
vrijdag 25 oktober 2013 om 15:47
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
maandag 25 november 2013 om 16:59
@ niet zwanger worden, tsjah.. zag toevallig op tv een meisje van 18 dat zwanger was van haar tweede kind. Ze was al zwanger geworden van de 2e toen de 1e pas 3 maanden oud was.. Ze gaf zelf wel toe dat het niet heel slim was..
@Paddle, woehoe!! wat spannend een bod op een huisje! En ook al een startdatum dus! nu komt het heel dichtbij
@Uk, jij ook sterkte met je dipje Ik heb eigenlijk niks te klagen, maar het weer zal het m doen.
@Chan, fijn dat jullie goed hebben kunnen praten over trouwen enzo! Hoop voor je dat de kosten van de bouw meevallen!
@Paddle, woehoe!! wat spannend een bod op een huisje! En ook al een startdatum dus! nu komt het heel dichtbij
@Uk, jij ook sterkte met je dipje Ik heb eigenlijk niks te klagen, maar het weer zal het m doen.
@Chan, fijn dat jullie goed hebben kunnen praten over trouwen enzo! Hoop voor je dat de kosten van de bouw meevallen!
maandag 25 november 2013 om 17:31
@flora: kan me voorstellen dat je wel schrok toen je niet ongesteld werd. Gelukkig was het vals alarm Fijn dat je rammels wat minder zijn op dit moment!!
@chan: wat fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt!
@iedereen met een dipje:
@sollicitatie: nog niets gehoord. Ja, één afwijzing, van de vier..
@hier: wij stellen de kinderwens toch nog een beetje uit, zodat we financieel toch wat meer zekerheid hebben. Ik baal enorm en zou het liever anders willen zien, maar goed. Dit is misschien wel beter zou. Ik blijf wel f.zuur slikken, zodat we meteen kunnen beginnen als de situatie het beter toelaat (als ik een baan heb of manlief een baan met meer zekerheid)
@chan: wat fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt!
@iedereen met een dipje:
@sollicitatie: nog niets gehoord. Ja, één afwijzing, van de vier..
@hier: wij stellen de kinderwens toch nog een beetje uit, zodat we financieel toch wat meer zekerheid hebben. Ik baal enorm en zou het liever anders willen zien, maar goed. Dit is misschien wel beter zou. Ik blijf wel f.zuur slikken, zodat we meteen kunnen beginnen als de situatie het beter toelaat (als ik een baan heb of manlief een baan met meer zekerheid)
maandag 25 november 2013 om 17:53
@ EvaViva: Het zou echt heel slecht voor mijn rammels zijn om schopjes te voelen bij een vriendin.
@ Chantilly: Met je eigen verjaardag ben je altijd de helft van de tijd koffie aan het zetten/hapjes aan het maken ofzo. Aan het einde ben ik dan echt op. Nog gefeliciteerd!
@ Weekend: Opzich wel een rustig weekend gehad, maar vriend was wel een beetje in een mopper bui over werk en ik over kinderen. We hebben heel erg het gevoel dat we al zo lang stil staan. Het is zo vervelend dat er zo veel afhangt van het vinden van een baan.
@ Flora: Dat is dan toch even schrikken.
@ Ukkie:
@ Paddle; Spannend . Ik hoop dat het gaat lukken met het bod.
@ Wijn: Ik hoop dat je snel een baan hebt en kunt beginnen.
@ Chantilly: Met je eigen verjaardag ben je altijd de helft van de tijd koffie aan het zetten/hapjes aan het maken ofzo. Aan het einde ben ik dan echt op. Nog gefeliciteerd!
@ Weekend: Opzich wel een rustig weekend gehad, maar vriend was wel een beetje in een mopper bui over werk en ik over kinderen. We hebben heel erg het gevoel dat we al zo lang stil staan. Het is zo vervelend dat er zo veel afhangt van het vinden van een baan.
@ Flora: Dat is dan toch even schrikken.
@ Ukkie:
@ Paddle; Spannend . Ik hoop dat het gaat lukken met het bod.
@ Wijn: Ik hoop dat je snel een baan hebt en kunt beginnen.
maandag 25 november 2013 om 20:54
@schopjes voelen Tja, natuurlijk deed het me wat en dacht ik diep van binnen "wil ik ook" . Maar ja, ik kan het moeilijk weigeren als een goede vriendin vraagt of ik wil voelen. (Ik wil haar niet vertellen over mijn rammels!) En het was ook wel geweldig om te voelen hoor, zo apart! Ben zo nieuwsgierig hoe het "van binnen" zou voelen als het je eigen zwangere buik is. Hoop het echt mee te mogen maken ooit!
@uitstellen Heel vervelend voor de uitstellers onder ons, sterkte en veel geduld gewenst
@uitstellen Heel vervelend voor de uitstellers onder ons, sterkte en veel geduld gewenst
dinsdag 26 november 2013 om 10:19
@EvaViva, lijkt me idd bijzonder die schopjes. Heb dat zelfs bij mijn eigen zus eigenlijk nog niet gedaan, schopjes voelen..
@wijn: knuffel! Een verstandige beslissing voelt soms heel anders.. sterkte !
@babyspullen; Misschien een beetje een rare vraag, maar zouden jullie voor een tweede kindje weer allemaal nieuwe spullen kopen? Zus vraagt allemaal spullen voor de baby, waarvan ik denk; "Maar die heb je toch gewoon nog?" Bijvoorbeeld boxkleed, nieuwe hoes voor de wipstoel. Het is volgens mij echt niet zo dat die oude versleten zijn.. Maar misschien denk ik te praktisch hoor en gaan op zo'n moment de hormonen met je aan de haal
@wijn: knuffel! Een verstandige beslissing voelt soms heel anders.. sterkte !
@babyspullen; Misschien een beetje een rare vraag, maar zouden jullie voor een tweede kindje weer allemaal nieuwe spullen kopen? Zus vraagt allemaal spullen voor de baby, waarvan ik denk; "Maar die heb je toch gewoon nog?" Bijvoorbeeld boxkleed, nieuwe hoes voor de wipstoel. Het is volgens mij echt niet zo dat die oude versleten zijn.. Maar misschien denk ik te praktisch hoor en gaan op zo'n moment de hormonen met je aan de haal
dinsdag 26 november 2013 om 10:52
Ff snelle reactie want ik moet weg. Ik studeer nu over syndromen en o.a. noonan. Noonan is autosomaal dominant. Dat betekend dat een kind van een ouder met Noonan 50% kans heeft op de aandoening.
Een optie voor jullie is dus dat je bijv. embryo selectie zou doen. Het is een zwaar traject (soort van IVF), maar de embryo's worden gecheckt op het syndroom en als dat niet aanwezig is, wordt die specifieke embryo terug geplaatst.
Erfelijkheidsonderzoek bij je vriend is een goed begin. Pas als duidelijk is om exact welk gen het gaat bij hem, is de embryo selectie mogelijk. Nou is dat bij Noonan vaak al bekend, maar checken is nodig voor de selectie. Stel het is nét een iets andere variant met zelfde kenmerken, dan kun je de kinderen daar niet op checken.
Je moet natuurlijk niks, maar dit is alleen voor het geval je het echt uit zou willen sluiten.
Een optie voor jullie is dus dat je bijv. embryo selectie zou doen. Het is een zwaar traject (soort van IVF), maar de embryo's worden gecheckt op het syndroom en als dat niet aanwezig is, wordt die specifieke embryo terug geplaatst.
Erfelijkheidsonderzoek bij je vriend is een goed begin. Pas als duidelijk is om exact welk gen het gaat bij hem, is de embryo selectie mogelijk. Nou is dat bij Noonan vaak al bekend, maar checken is nodig voor de selectie. Stel het is nét een iets andere variant met zelfde kenmerken, dan kun je de kinderen daar niet op checken.
Je moet natuurlijk niks, maar dit is alleen voor het geval je het echt uit zou willen sluiten.
dinsdag 26 november 2013 om 10:56
Alles nieuw bij de tweede vind ik echt onzinnig. Ik ben bij de eerste al heel blij met alles wat ik doorgeschoven krijg. Ik vind het sowieso zonde om alles nieuw te kopen.
Ik ken dus mensen die wel alles nieuw kochten toen ze gingen verhuizen. Die aan ons vroegen wat voor bankstel we in het nieuwe huis gingen zetten. Nou die waar je nu op zit, want die verhuist gewoon mee.
Ik ken dus mensen die wel alles nieuw kochten toen ze gingen verhuizen. Die aan ons vroegen wat voor bankstel we in het nieuwe huis gingen zetten. Nou die waar je nu op zit, want die verhuist gewoon mee.
dinsdag 26 november 2013 om 11:09
@ Alliceanna: Welkom! Wat syndromen betreft kan ik niet mee praten, want daar weet ik niks van, maar het lijkt me heel erg naar dat je weet dat je een hele grote kans hebt om het door te geven aan je kinderen. Goed dat hij de stap zet voor het erfelijkheids onderzoek. Wat werk betreft kan ik helaas wel met je mee praten. Ik hoop dat je snel werk vind. Mijn vriend is ook druk opzoek naar een baan.