Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Matroesjka gefeliciteerd met je baan! Ik ben wel een beetje jaloers hoor (A), ik zou ook zo graag willen zeggen dat ik een baan(tje) heb gevonden! Maar goed :P aan de andere kant, als het jou lukt, moet het mij natuurlijk ook een keer lukken. Ik houd dus maar gewoon moed .

Succes ook trouwens met dat stoppen met roken!!

@Flora, alvast heel, heel veel plezier met reizen! Ga er lekker van genieten!!
@uitgaan Ja tuurlijk kunnen opa's en oma's of anderen oppassen als we een avondje uit willen (of dat nu de film, uit eten, kroeg, concert of echt naar een club is). Maar ik zie toch bij veel jonge ouders om me heen dat ze het gewoon nooit of zelden meer doen, echt avondjes uit gaan. Misschien dat ze het slaaptekort er niet voor over hebben of dat ze er gewoon niets meer aan vinden? Ik hoop echt dat ik nog af en toe zo'n uitjes kan blijven doen met kind. Ook dat mijn interesses niet zo veranderen als ik een baby heb. Vrienden die voorheen regelmatig leuke dingen gingen doen, blijven nu toch bijna altijd thuis met kind. Of ze maakten eerst leuke reizen en gaan nu alleen nog maar een weekend naar een bungalowtje. Tja, ik kan me nu niet voorstellen dat ik zo zal veranderen maar we zullen zien! Misschien gebeurt het mij ook wel! En heb ik totaal geen zin meer in uitgaan, reizen of andere dingen... Wie weet, ben benieuwd.
Ach en EvaViva, als je behoeften dan veranderen vind je dat zelf gelukkig ook niet zo erg
@Flora, jullie gaan vast heel veel plezier hebben op reis. Gaaf hoor een lange reis, daar denk je over 40 jaar vast nog aan terug!

@Uitgaan, wij zijn best saai. Man heeft een heel druk bedrijf en we plannen weinig, hij weet meestal pas kort van te voren of hij vrij is. Verder kijken we graag filmpjes en soms gaan we uit eten maar ik kook meestal. Lekker thuis vinden we heerlijk zeker omdat hij heel veel werkt. Wel ga ik meestal 1x per jaar met vriendinnen een weekend naar het buitenland en dan gaan we zeker stappen en lekker uit eten al ga ik dit jaar niet omdat we wat rustiger aan willen doen met geld.
@matroesjka Dat is ook zo, als mijn behoeftes zouden veranderen gaat dat vanzelf haha. Wie weet ben ik over een paar jaar super tevreden met een CenterParcs vakantie en nooit meer de deur uit . Ik kan het me nu gewoon niet voorstellen dus ik geniet nu nog maar even al mijn activiteiten!

@chocolatechip Oh heerlijk ieder jaar een weekend met vriendinnen weg. Dat deed ik met mijn vriendinnenclubje tot een paar jaar terug ook altijd, maar sinds er een paar moeder zijn geworden komt het er niet meer van helaas!
Hey! Centerparcs is best leuk hoor!
you will be beautiful
@uitgaan: wij gaan ook nauwelijks uit. Hier ook gescheiden vriendengroepen, dus dat kan gewoon doorgaan. Soms gaan we samen uit eten/bios oid en dat zal wel minder worden, zeker niet meer zo spontaan als het nu vaak gaat. We moeten nog maar even op zoek naar een oppas tegen die tijd, familie woont te ver weg voor een avondje oppassen...

Ik hoop nooit te worden zoals een kennisje van me: we spreken eens in het halfjaar af met een clubje oud-studiegenoten. Maar zij kwam niet, want kindlief kon niet zonder haar ivm bv. Kind was notabene al 2 maanden. Ik vroeg me echt af of zij dan al 2 maanden aan haar kind gekluisterd zat?!? En hoe ging ze dat doen als ze weer ging werken? Ik heb m'n mond maar gehouden, maar moest me wel inhouden...
Nouja, als je niet wilt kolven dan kun je idd ook niet zonder kind weg een middagje. Ik vind na 2 maanden fulltime live-BV geven helemaal niet zo gek dus ik snap je vriendin wel. Ik ga het wssch ook zo doen en dan als ik ga werken over op flesvoeding. In die 3 maanden komen mijn vrienden maar even bij mij of ik neem baby mee En 2 maanden is echt nog piepklein, 8 weken.
Haha koemelk sorry, ik wilde CenterParcs niet dissen hoor . Dergelijke vakantieparken hebben in mijn hoofd een beetje een suf imago, sorry. Maar het zal best ook heel gezellig kunnen zijn...

@j22 Ik denk inderdaad dat jouw kennis met de borstvoeding zat, waardoor ze niet mee kan. Als je alleen maar BV geeft kun je de eerste maanden gewoon niet zo heel lang van huis (of kind mee of kolven natuurlijk). Dat zie ik tenminste bij vriendinnen. Maar zij zeggen dat inderdaad ook: nou, die paar maanden in mijn leven dat ik borstvoeding geeft moeten mijn vrienden maar even wat vaker naar mij komen of ga ik af en toe niet mee met iets. Komt wel weer!
Tja, ik hoop gewoon niet dat mijn sociale leven (wat al niet heel actief is) drie maanden op z'n gat ligt. Misschien gaat dat wel gebeuren en zie ik het nu allemaal te gemakkelijk in hoor, dat kan. Maar dit kwam op mij gewoon vrij sneu en 'kijk mij eens mama zijn' over.
En dan ligt je sociale leven een paar maanden op zn gat? So what? Komt wel weer goed Maargoed, wat ik net ook al elders zei, het ligt er misschien ook erg aan hoe je vriendengroep in elkaar zit en wat het plan is, hoe je hersteld bent, hoe je baby het doet etc. Ik ken vrouwen die na 10 dagen weer op de uni stonden om tentamens te maken en vrouwen die na 3 maanden nog als een zombie rond liepen.
Ik snap het hoor, j22. Ik krijg ook wel eens de kriebels als vriendinnen/kennissen zeggen dat ze ergens niet mee naartoe kunnen vanwege hun kind(eren). Ik kreeg laatst megakriebels toen een collega zei dat ze geen een nacht zonder haar kind kan. Misschien word ik ook wel zo als ik moeder ben hoor, maar ik kan me nu gewoon NIET voorstellen dat je niet eens één nachtje weg wilt of je kind uit logeren brengt.

Het trekt mij ook niet hoor, een paar maanden nul sociaal leven, maar goed, we zullen zien. We zijn er toch zelf bij hoe we het gaan doen j22?! Laten wij gewoon mama's worden die nog een heel actief sociaal leven hebben haha.
Ik denk dat het een beetje een aanpassing van 2 kanten vergt wanneer iemand in een groep mensen een verse baby heeft. Ik zou als ik die kennis was geweest een tegenvoorstel hebben gedaan in de vorm van eten en/of een filmpje kijken bij mij thuis ofzo.
Precies, eva! Ik kan me daar nu ook niets bij voorstellen, krijg er net als jij de kriebels van. Maar wie weet hoe ik wordt als ik een kindje heb... Het is gewoon erg lastig om je in zo'n situatie in te leven als je het nooit hebt meegemaakt.
quote:matroesjka_ schreef op 02 maart 2014 @ 12:46:

Ik denk dat het een beetje een aanpassing van 2 kanten vergt wanneer iemand in een groep mensen een verse baby heeft. Ik zou als ik die kennis was geweest een tegenvoorstel hebben gedaan in de vorm van eten en/of een filmpje kijken bij mij thuis ofzo.Inderdaad, mee eens!
Ik wordt wel een beetje een muts denk ik, vind het nu al heerlijk om een beetje thuis te keuvelen en te koken dus het type festivals afgaan met baby ben ik niet. Wat wel heel fijn is dat onze ouders ,die allemaal nog leven binnen 10km van ons wonen en mijn moeder zelfs om de hoek.

Sommige baby's willen geen fles dus dan is kolven lastig.
Ik kom me even afmelden her. Ga wel nog af en toe meelezen en informeer jullie wanneer er belangrijk nieuws zou zijn .
Hoi!

Ik ben er ook weer. Na het begeleiden van een wintersportvakantie met ouders en pubers heb ik wat minder rammels.. (en nog steeds druk met andere dingen..). Ben dus even weinig met kinderwens bezig en zal daarom ook hier wat minder schrijven denk ik.

@Wijn, ik snap je besluit, veel geluk !

@Hop, moeilijke situatie, sterkte en knuffel!

@Paddle, ik snap ook goed dat jij je hier afmeldt, veel succes!

@uitgaan/vakanties: Wij zijn nu al niet zo van het uitgaan. Vakanties zullen wel veranderen denk ik. Zwager verontschuldigde zich gister al een beetje dat ze ivm de kids een weekje Landal hadden geboekt ;)
Een weekje Landal zou ik dan weer niet zo snel doen Vind het vreselijk duur voor een weekje weg in eigen land, zonder goed-weer-garantie en gewoon niet echt het gevoel te hebben om op vakantie geweest te zijn. Dan blijf ik liever thuis en doe ik iets anders leuks van het geld.

Neehoor, wij gaan gewoon op vakantie met kind. Naar het buitenland dus
Ik zie ook meer in een buitenlandvakantie met een kind. Ik ben het eens met matroesjka over bungalowparken (duur, geen echt vakantiegevoel, ev. slecht weer).

Jammer dat je weggaat paddle, tot ziens dan maar!

@j22 Precies, we kunnen ons de situatie gewoon moeilijk voorstellen. Laten we het er over een paar jaar nog eens over hebben haha.
Ligt eraan wanneer je een park boekt en in welke periode je gaat en wat je natuurlijk van een vakantie verwacht-;) Cochem was fantastisch in november, goed weer gehad en de prijs ( 60 euro voor een midweek met z'n twee) kon niet goedkoper. En toch op vakantie in het buitenland, daar waar een andere reis er even niet in zat. We gingen iedere dag op pad, dus niet op het park zelf blijven hangen, waar we toch weinig mee hebben. Het ging alleen om de overnachtingen. Gaan we dit jaar weer doen in oktober/november. Prima park, super mooie omgeving en nog goedkoop ook:)

Maargoed, ik ben dan ook een super burgerlijke ( en op dit moment een verschrikkelijke gierige) trut wat dat betreft :D.

Zelf zo'n beetje heel Europa gezien als kind zijne, pas op wat oudere leeftijd ( was een jaar of 9) eerste vliegvakantie. Toen vond mijn moeder dat ze een vlucht met drie kinderen wel aan kon -;)

Geen idee hoe wij het zullen doen qua vakanties, ligt aan budget en of we het zien zitten om lange reizen te maken met kleine kinderen. En als ik ook maar een beetje op mijn moeder lijk ( wat steeds duidelijker, en een beetje eng, wordt:P) word ik een verschrikkelijke ontaarde moeder en vertrek ik met vriend binnen het eerste levensjaar van baby met z'n tweeen op vakantie, met oma en opa als oppas :P.

Wel heel duidelijk geworden de afgelopen week dat we onze kinderen absoluut op skiles gaan doen!

En dan mag mijn moeder wel de oppas spelen, zodat vriend en ik onze gang kunnen gaan op de pistes:) Al heb ik behoorlijk gezwijmeld bij alle trotse vaders die met hun kleintjes de pistes af kwamen. Zie het al helemaal voor me:)

@ Paddle, succes en hou ons op de hoogte!

@ Wijn, jammer, maar begrijpelijk:)

@ uitgaan, doe ik niet aan, na mijn 20e helemaal mee gestopt:) Ik ga net zo lief bij vriendinnen een borrel drinken, dan dat ik in een kroeg moet hangen en dure drankjes moet betalen. Bovendien is het kletsen lastiger met harde muziek om je heen-;)

De vriendengroep loopt een beetje door elkaar heen, ik ga met de vriendinnen om van vriend's vriendengroep, maar heb daarnaast ook nog eigen vriendinnen, een groepje, waar ik regelmatig mee afspreek. Vriend heeft hetzelfde, gaat om met de partners van mijn vriendinnen, maar heeft dus ook zijn eigen vriendengroep. Het is leuk zo en ik vind het ook wel prettig dat ik goed overweg kan met de vrienden van vriend en de partners die daarbij horen.

En nu weer bijlezen:)
@chantiilly Oh ja dat kan natuurlijk ook nog, met z'n tweetjes, zonder kind, op vakantie. Maar langer dan een dag of 5 lijkt me dat eigenlijk niks. De grote vakantie van het jaar zou ik wel als gezin willen doen.

Met dat budget heb je wel een goed punt. Kan best dat we straks, als we veel meer baby-uitgaven hebben, helemaal geen geld meer hebben voor een buitenlandvakantie. Tegen die tijd maar zien...
Succes Paddle, hou je ons op de hoogte?!

Ik heb geen idee hoe t echt zal zijn, maar hoop ook dat il een flexibele moeder wordt die haar baby gewoon meeneemt naar afspraken met vriendinnen. Mijn vriendinnen kennende, vinden ze dat prima! Heb gezien dat het heel verschillend kan zijn. Heb een vriendin die echt bijna nooit meer komt, maar bij wie we ook minder vaak mogen komen nadat ze is bevallen van haar dochter. Bij haar is het zelf zo dat iedereen om half 20 wordt gevraagd te vertrekken omdat hun dochter gaat slapen...jeetje hoop dat het mij lukt het anders te doen.
Fijn Uk, dat je rammels even wat minder zijn! Eerst maar eens even op andere dingen richten :-)

Chantilly, leuk dat jullie je kinderen ook op skiles willen hebben later!

Vakantie met z'n tweeën, denk dat ik dat niet eens wil. Aangezien ik nu onze hond al vreselijk mis als we op vakantie gaan laat staan een kind!

Center parcs vind ik trouwens wel leuk met kinderen denk ik. Leuk zwembad en veel te doen voor kinderen en de hond mag mee! Maar vriend is niet zo'n vakantieganger dus weet niet wat we in de toekomst gaan doen.

Paddle, succes! We horen het wel!
Oh en flexibel hoop ik wel te worden! Vrienden van ons die hebben een heel sociaal leven. Vaak vrienden over de vloer in het weekend savonds en hun twee kleintjes slapen dan gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven