Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Jahaaa ik heb de baan! Werd vanmiddag gebeld dat ze mij graag in het team willen hebben! Zo blij.
Hoppala, wat fantastisch voor je! Gefeliciteeeeeerd! Ik zou het lekker gaan vieren vanavond/dit weekend! Wanneer ga je beginnen met werken?
Super Hop!!
Hier kan ik een dansje voor je doen

5 mei gaat mijn contract in, want 1 mei is hier een feestdag.

En het is toch fulltime, dus ik moet echt ff aan de bak om mijn promotie zo veel mogelijk af te krijgen.
Gefeliciteerd hoppala!
Gefeliciteerd hop! Echt super! Moet je nog veel van je promotie? Mijn promotie is natuurlijk tot nu toe weer blijven liggen, kon ik er niet bij hebben naast het verhuizen nog. Maar hoop straks wel op mijn vrije dag er mee aan de slag te gaan.

@Tafelkleed; heel veel sterkte!

@hier; Zoals ik al schreef ook druk met verhuizen, al heeft alles nu al aardig een plekje. En gister was ik even ingestort van alle drukte, zooo moe! Dus lekker om half 10 al in bed gekropen en vandaag al weer een stuk meer energie. Het samenwonen is ook even wennen, want vriend begint 's ochtends later met werken dan ik en gaat dan ook later naar bed. En als ik al die dagen ook laat naar bed ga, trek ik dat dus niet, kwam ik achter ;) Maar het bevalt allemaal goed, de baan ook.

Merk dus wel dat alle veranderingen nog wel wat energie kosten, komend weekend lekker even niks. En we hebben besloten dat we er niet dit jaar ook nog een bruiloft tussendoor gaan fietsen, dat is teveel geregel naast ons huizengedoe (we moeten ook nog mijn huis te koop gaan zetten) en de reis die we nog willen maken en waarvoor we ook dingen moeten regelen. Als we dit jaar ook nog gaan trouwen, genieten we daar te weinig van, dus dat wordt waarschijnlijk ergens volgend jaar.., dat voelt beter voor ons

@EvaViva; Mijn dokter heeft ook e-consult, ik vind dat altijd wel een fijne laagdrempelige manier om vragen te stellen. Meestal belde de dokter dan later op de dag zelf terug om nog even te overleggen. Ik zou het dus gewoon even navragen voor je eigen gemoedsrust.. (stress heeft ook invloed op je cyclus he )
hop!
@ukkie Zou wel ideaal zijn inderdaad, een telefonisch of elektronisch spreekuur. Maar dat heeft mijn huisartsenpraktijk helaas niet dus ik ga toch maar een keertje langs.

Ik heb trouwens niet het idee dat ik zo'n stress heb dat het invloed zou hebben op mijn cyclus. Ik voel lichamelijk in ieder geval geen stress... maak me alleen af en toe wat zorgen (in mijn hoofd dus alleen) ;).

Even wennen he, dat samenwonen . Drukke periode voor je nu zo!

Goed besluit om niet ook nog nu een bruiloft te gaan regelen in alle drukte. Kun je er beter rustig naartoe werken samen volgend jaar. Voorpret is ook hartstikke leuk.
Tafelkleed veel sterkte!

Hop gefeliciteerd met jouw baan!

Eva, een familielid van mij heeft medicijnen gekregen om de ongesteldheid op te wekken. Primolut en Clomid.

Hier aan het uitkijken naar mijn vakantie!

Ik heb mijn kleding al uitgezocht. Pff moet nog een maand wachten ha ha!

Ik zat gister te kijken naar babyspullen, maar och wat zijn de meeste luiertassen ontzettend mutserig!
@ Tafelkleed: Mijn moeder, schoonmoeder en zusje van mijn vriend waren mee met het uitzoeken van de jurk en het was heel erg gezellig. Ik voel me ergens een beetje schuldig over hoe veel geld ik heb uitgegeven, maar deze jurk was zo mooi. Bovendien viel het voor een trouwjurk juist heel erg mee. Mijn vriend vond het ook absoluut niet erg.

Het word nu wel spannend voor jou. Ik duim voor je dat het voorspoedig zal gaan met alle stappen die je nu aan het nemen bent voor de ECD. Ook heel erg veel sterkte met je moeder. Ik duim dat het mee valt en dat ze over een tijdje een trotse oma zal zijn.

@ EvaViva: Ik zou het gewoon vragen aan de juisarts. Die horen vast veel vreemdere dingen. Ik maak me ook een beetje zorgen en ga als ik weer stop met de pil ook wel even langs bij de huisarts denk ik. Wat advies inwinnen kan nooit kwaad.

@ Hop: Gefeliciteerd!!

@ Ukkie: Neem lekker wat rust voor jezelf. Trouwen komt inderdaad wel.

@ Goldstrike: Je kunt toch ook gewoon een grote tas kopen waar alles in past. Ik wil wel een luiertas waar mijn vriend ook mee wil lopen.

Ik heb momenteel trouwkriebels en babyrammels. De bruiloft schiet nog steeds niet zo heel erg op. Gelukig word het maar een klein feestje. Mijn vriend is met beide nu wat minder bezig. Verder eigenlijk ook geen veranderingen bij ons.
Tara: ja, dat was ik van plan. Ik heb een cowboysbag en daar past veel in. Kan mijn vriend ook mee lopen ;)
dubbel
@Hop, gefeliciteerd!

Twee wachten huwelijken in 2015 dus! Tara jij trouwt dit jaar nog toch?
@goldstrike en tara Ik ga inderdaad het maar eens bespreken met mijn huisarts, kan zeker nooit kwaad.

@luiertas Je kunt inderdaad ook gewoon een andere, grote tas gebruiken. Ik zie soms vriendinnen lopen met een best leuke luiertas maar ik weet natuurlijk niet wat jullie smaak is ;).

Zoiets is toch best stoer of niet?

http://www.bagageonline.n ... luiertas-1363-cognac.html
Zo nu een echte reactie!

Tafelkleed, heel veel sterkte, ik hoop dat de prognose goed is. En in de zomer al beginnen, wat snel zeg!

@cyclus: Ik zou blijven tempen en dan pas naar de huisarts gaan als het zwangerworden neit lukt, want inderdaad clomid ofzo heeft alleen zin als je zwanger wilt worden. Bovendien lijkt het me wel raar om er al zo mee bezig te zijn als je nog neit begonnen bent, kan je ook wel nu al beginnen.

@luiertas: uhhh heb ik die nodig? Nee toch? Melk heb ik bij me, ik ga niet aan luiers doen, dus ik heb een setje extra kleren nodig en evt een opvouwbaar potje, dat past wel in mijn rugzak. En anders wel in een andere tas.

En ik heb ook een cowboysbag, maar echt niet dat mijn vriend daar mee gaat lopen.

@nieuwe baan en goed gepsrek, nu gaan we er half 2015 voor, dat staat niks meer in de weg.
@ Choco: Ja wij gaan in de zomer trouwen, maar tot nu toe hebben we alleen nog de datum, getuigen en de jurk geregeld. Maar dat komt vast allemaal wel goed. We zijn gelukkig allebei geen bruidzilla

@ Luiertas: Ik vind een cowboysbag niet echt wat, maar de grote is vast prima. Je neemt natuurlijk ook nog wat speelgoed mee en een doekje voor spugen enzo. Ik prop nu al zo veel in mijn handtas dat het met een wat grotere tas vast wel gaat lukken.

@ Hop: Het duurt dan nog even bij jullie, maar het word wel steeds echter zo.
Kun je ff mijn naam veranderen?

Ja het wordt nu wel echt, ik heb een baan, promotie komt ook goed en dan gaan we er volgende zomer voor. Dus op z'n vroegst is er over 2 jaar een baby en dat vind ik nu eigenlijk wel een prima gevoel!
Sorry Hop
@hoppala Oh ja, vind je dat vreemd? Dat kan . Ik ben graag voorbereid en weet het liever op tijd als er wat medisch mis met me is (wellicht geen eisprong). Nu al beginnen is om meerdere redenen niet aan de orde helaas.

Als je geen luiers gaat gebruiken zul je inderdaad geen luiertas nodig hebben . Gewoon een grote tas lijkt me in alle gevallen net zo prima eigenlijk.
Maar eva, misschien heb ik het gemist hoor, maar waarom ben je überhaupt op zoek gegaan naar je eisprong als je wel menstrueert? Of is het echt extreem onregelmatig? En hoe lang ben je al gestopt met de pil?
Ik had mijn sollicitatiegesprek vanmiddag voor een (vakantie)baan in een verpleeghuis als facilitair medewerkster en ik ben aangenomen :D. Vanaf 1 mei heb ik dus ook werk, eindelijk!!! Echt zo blij mee, alsof het een fulltime baan is, alsof het is waar ik voor het geleerd. Is het allemaal niet, maar dat maakt me niks uit. Ik vind het fantastisch, lekker schoonmaken, contact hebben met ouderen die hulpbehoevend zijn en ik kan eindelijk mijn eigen geld verdienen en gaan sparen voor een nieuw autootje :D.

@hoppala, wat fijn dat het voor jullie ook steeds dichterbij begint te komen, super joh! :D Succes ook nog met je promoveren! Moet je daar nog veel voor doen?

Ik gun jullie allemaal zo graag die mogelijkheid om ervoor te gaan, dus hoe vaker ik hoor dat het voor iemand dichterbij komt, het moment van beginnen, hoe blijer ik daarvan word :P. Ben zelf helemaal niet met dat moment bezig eigenlijk, maar dat hindert niks!
Gefeliciteerd aliceanne, leuk dat je er zo blij mee bent!

@j22 Ik ben al 2 jaar gestopt met de pil. Zeer onregelmatig ongesteld inderdaad (cyclussen tussen de 17 en 53 dagen gehad). Begon met zoeken naar eisprong om te weten in welke periode van mijn cyclus ik straks de meeste kans heb. Nu twijfel ik of ik uberhaupt wel ooit ovuleer. Je kunt ook ongesteld worden zonder een eisprong te hebben.

Vandaar.
@chantilly Wat gaaf, een huis dat je gebouwd hebt zien worden! En alles naar eigen smaak kunnen kiezen, badkamer en keuken enzo? Lijkt me fijn om straks een huis te hebben wat helemaal nieuw en strak is. En volgend jaar mei trouwen!

@hoppala Gefeliciteerd met je baan! Echt fijn!!

@aliceanna jij ook gefeliciteerd!

@ukkkie gelukkig is de verhuizing bij jou zo goed als klaar. Mijn vriend wil ook later naar bed dan ik, maar trek zo laat naar bed gaan zelf ook niet. Vaak lukt het om hem alsnog mee naar boven te krijgen en anders ga ik vast alleen. Maar ongezellig is het wel.

@eva Ik zou je onregelmatige cyclus zeker aankaarten bij de huisarts. Misschien moet je dan langer temperaturen of misschien wordt er verder onderzocht, maar dan krijg je tenminste goed advies. Ik snap heel goed dat je vast wilt weten of je een eisprong hebt en wanneer dan ongeveer. Kan je straks heel veel tijd schelen. Ik heb ook nog nooit een regelmatige cyclus gehad. Varieert van 28 dagen tot 2 maanden. Maar nu ben ik door de Mirena helemaal niet meer ongesteld. Geen idee dus hoe het er bij mij nu voorstaat.

@tafelkleed Op welke pagina kan ik teruglezen over jouw behandeling? Ik snap dat je het niet allemaal opnieuw wilt uitleggen, dus dan lees ik daar even bij.

Hier vooral veel reiskriebels en minder babykriebels. Een zwangerschap zou nu toch niet goed uitkomen, dus dat geeft rust. Na de reis wil ik mijn spiraal eruit laten halen, zodat mijn cyclus weer op gang kan komen. En dan afwachten wanneer mijn vriend wil beginnen... Ik hoop zelf aan het eind van dit jaar.
@luiertas Ik zou ook voor een gewone grote tas gaan. Echte luierwassen zijn vaak zo... Vrolijk.

@hop Geen luiers gebruiken, dat heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Zit daar een bepaalde filosofie achter? Of bedoel je dat je katoenen luiers gaat gebruiken?

De meeste vriendinnen van mij gebruiken kinderwagens, terwijl een draagdoek/zak mij heel handig lijkt. Maar misschien niet voor altijd. Vind dit best leuke dingen om vast over na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven