Wachten, wachten, wachten (deel 4)

24-11-2014 08:13 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel vier alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Nieuwe wachters zijn van harte welkom, er is nog genoeg plek!

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf zomer 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132Herfst 2014Baan vriend & trouwenFlora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727Najaar 2015SparenUkkie213333Dec 2014Uitslag bloedonderzoekDrika793527Januari 2015Groen licht huisartsEerst gewacht op vriend & reisGuusje20162325Zomer 2015TrouwenMiss_musica2628Eind zomer 2015TrouwenKaartje12323Tussen jan-juni 2016Sparen, baan zoeken, eventueel verhuizenEngeltje862827Voorjaar/zomer 2015Financien, nieuwe baanGaat voor een 2e kindje
@ukkie: oja sorry jullie wachten op uitslag. Dat wist ik wel. Jullie geduld wordt extra op de proef gesteld.

Ik zit nu op mijn telefoon...dus ik durf het ook niet te proberen de openingspost te veranderen. Raar verhaal. Misschien maar even afwachten op de email die Hoppala heeft ontvangen.

@roosje: welkom!
@engeltje: nou fijn dat je lichaam uit zichzelf terug op gewicht is gekomen. Een jaar klinkt ook wel als een logische periode. Je bent toch ook driekwart jaar zwanger.. Doorbraakbloeding heb ik wel vaker gehad. Veel vrouwen hebben dat. Volgens mij niks om je zorgen om te maken. Moedig dat jullie hebben besloten helemaal met de pil te stoppen.

Ik wil ook wel. Maar weet dan niet hoelang we het nog met condoom moeten doen EN (nog wel waar ik het meest tegenop zie), hoe mijn menstruatie dan is. Ben bang dat die heel heftig is en dat ik dan opnieuw met de pil moet starten omdat we ook nog niet gAan starten voor een kindje. Baal...
Dankjulliewel voor jullie reacties! Beetje in dubio hier wat te doen. Zou echt niet weten hoe lang ik nog ga moeten wachten (wacht helaas ook al even).

Mijn vriend is niet een hele snelle, moet vaak lang wennen aan het idee van verandering en dan laat verandering nogal op zich wachten. Zo hadden we het eind 2013 al over samenwonen. Hebben we half 2014 een beetje naar andere huizen gekeken. Om in aug/sept toch te besluiten samen in zijn huis verder te gaan (zag anders al voor me dat het nog langer ging duren). Om uiteindelijk nu pas net de stap samen gemaakt te hebben.

Hij wil nu wachten tot hier alles een beetje gesetteld is...hoe lang dat dan gaat zijn? Wist ik het maar.

Het kan zijn dat hij wel over een maand of 3-4 zo ver is....het kan zijn dat het wel pas de zomer/erna wordt.

We hebben het nu over nog een alternatieve vorm van anticonceptie (kennen jullie dat de ladycomp?) om zo de tussentijd te overbruggen. Wat toch weer een flinke aanschaf zou zijn...dus weer niet echt rendabel voor 3-4 maanden...

Twijfel dus een beetje. Wil jullie niet een vervelend gevoel geven mochten we wel eerder ervoor gaan. Aan de andere kant is het meer mijn hoop om er sneller voor te gaan, dan dat t wellicht reëel is. Echt andere topics van vrouwen die echt bezig zijn pas ik ook weer niet bij.
Hoppala had voor zover ze wist geen mail van de moderators ontvangen, dus ik denk dat we de openingspost inderdaad nu niet meer zelf kunnen aanpassen. Misschien nog maar een keer melden in het moderatorstopic dan.

@Roosje; Wat mij betreft ben je gewoon welkom om mee te schrijven hoor, ook al weet je nog niet zo goed hoe lang het wachten duurt. Hebben jullie nu afgesproken dat hij vanzelf weer aangeeft wanneer hij er klaar voor is? Dat lijkt me voor jou wel lastig. Ik snap wel van je vriend dat hij nog even wil wachten als jullie nog maar net samenwonen. Eerst even kijken hoe dat bevalt voor je aan een volgende grote stap begint.
@ roosje welkom.

vervelend dat het nog niet lukt om het opening bericht aan te passen.

Ik heb even niet zoveel te schrijven. haha. Alleen dat ik wachten soms zooooooo lang vind duren. Ik wil heel graag in oktober/november van dit jaar stoppen met de pil. Maar helaas moet minimaal nog wel een jaartje langer wachten. Pff. Had het er echt even moeilijk mee. Maar goed. Gelukkig ziet mijn vriend wel in dat ik heel vaak aan onze kinderwens denk en dat vind hij niet leuk voor mij. Maar goed hij heeft ook een eigen gevoel en die zegt dat we het beste nog 3 jaar kunnen wachten. ja kinderen neem je samen. Hopelijk vinden we tussen mijn 8 maanden wachten en mijn vriend zijn 3 jaar wachten een mooie tussen weg.
@ Ukkie, ik zou nog eens een bericht plaatsen, hopelijk word er wat mee gedaan.

@ Roos, nog nooit gehoord van de ladycomp. Wat is het precies? Ik kan me voorstellen dat je het niet echt ziet zitten om dat te gaan gebruiken voor 3-4 maanden. Ik zou het denk ik niet doen, als het voor een langere periode is dan oke maar het maakt het wel lastig als je niet weet wanneer je ervoor gaat. hmm lastig lastig.

@ kaartje,kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt! Maar wie komen jullie dit jaar nog tot een leuke daum wat dichter bij dan 3 jaar! Dat zou zomaar kunnen toch? Wie weet hoe je vriend er over een paar maanden over denkt.

Kijken jullie ook wel eens op internet naar babykleding? Ik zie zoveel leuke kleertjes! Ik zou het liefst het nu al allemaal willen kopen haha.

Ik ga helemaal los tegen die tijd!
@inspiratieloos we komen vast wel bij een datum die dichter bij die 3 jaar ligt.

Ik kijk ook vaak naar babykleertjes. Zo super leuk. Ik vind babymutsjes zo schattig. Ik heb ook wel dat ik kijk naar een kinderkamer. Ik heb de commode en ledikant al uit gezocht zo ongeveer.

Willen jullie trouwens het geslacht van jullie baby weten tijdens een zwangerschap? Mij lijkt dit wel leuk om te weten. Ik ben namelijk gewoon te nieuwsgierig dan.
Roos, welkom! Wat mij betreft schrijf je gewoon mee hoor, zoals je ziet zijn er hier wel meer schrijfsters die geen zekere startdatum hebben.

@ babykleding, ik kijk vooral naar zelfgebreide en gehaakte spulletjes. Heb 2 jasjes gehaakt afgelopen maanden en ben nu bezig met een trappelzak. Mogelijk dat ik ze zelf houdt en anders heb ik denk ik wel een collega die ik blij kan maken in juni met een paar cadeautjes . Ik kijk vooral naar de grotere meubels, wat vinden we mooi, wat is praktisch, waar moeten we qua budget, rekening mee houden etc. De kinderwagen is al zo goed als uitgekozen :P Geen idee of ie fijn loopt, dat is toch nog wel even een puntje ;)

@ Geslacht, ik zeg nu het niet te willen weten, vriend idem. Een grote verrassing kan het niet zijn, er zijn als het goed is maar 2 smaken. Maar of dat nog steeds zo is als je daadwerkelijk gevraagd wordt of je het wil weten ja of nee tijdens de echo.. Dat vind ik lastig
@roos, je bent welkom hoor, wat mij betreft. Ik heb in elk geval een duidelijke termijn. Onzeker zijn over de startdatum lijkt me eigenlijk vervelender. Je kan er dan niet naartoe leven. Ik hoop dat je hier je ei een beetje kwijt kunt.

@babyspullen kijken, vind ik ontzettend leuk! Ook de hema ed... Ze hebben zulke leuke kinderkleertjes. Of van die kleine knuffeldoekjes. Die vind ik superschattig!

@chantilly, wat leuk dat je zelf die dingen kunt haken! Lijkt me erg leuk om te doen. Heb weleens kleine knuffeltjes gehaakt, dus ik ben benieuwd of het een beetje te doen is als je een beetje ervaring hebt?

@geslacht willen weten. Zoals het er nu naar uit ziet komen we daar sowieso achter. We hebben binnenkort een gesprek bij de genetische poli, ivm mogelijk bcra gen. Als je dit wil uitsluiten bij een prille zwangerschap kijken ze eerst wat het geslacht van een kindje is. Bij een jongetje wordt verder niet getest op het gen. En bij een meisje dan wel. Voor zover ik weet is dat de procedure. Dus die romantiek zijn we mogelijk al kwijt. Het had me wel bijzonder geleken om bij de geboorte het geslacht te ontdekken. Aan de andere kant heeft het wel voordelen om het wel te weten. We zullen zien!

Vriend heeft vorige week zelf verwijzing voor de klinische genetica geregeld. Ik ben echt heel blij dat hij hier nu wel het belang van inziet. 'Vroegah' was het nog een ver-van-zijn-bedshow. Inmiddels leeft het hele idee van een baby ook meer bij hem.

Volgens mij is hij wel zover dat hij het wil laten testen. Zelf weet ik het nog niet. Eerst maar eens op gesprek!

Vooruitlopend op dit hele verhaal ben ik me aan het verdiepen in borstvoeding. Ik ben zelf fles gevoed, en naar mijn idee was dit meer dan prima. Broertje en ik waren gezonder dan de hele klas bij elkaar. Maar we zijn steeds meer aan het verdiepen in gezonde voeding, biologisch enz. dat ik het hypocriet zou vinden om mijn kindje dan kunstmatige voeding te gaan geven. Dus daar ben ik nog niet uit. Gelukkig hebben we als het goed is nog even.
@roos ja inderdaad gewoon gezellig mee schrijven

Wel grappig om verschillende meningen te hebben over het wel/niet weten van het geslacht van de baby.

Ik verdiep met ook regelmatig in borstvoeding wel/niet geven. Op dit moment denk ik er zo over: ik probeer het gewoon en mocht het niet lukken of echt niet bevallen dat kan ik er altijd nog mee stoppen. (Ik weet dat zomaar stoppen natuurlijk ook niet 1,2,3, gaat)

Het lijkt mij weel een mooie ervaring.
Dank voor jullie reacties, naar aanleiding daarvan dan toch besloten mee te gaan schrijven.

Jullie gedachtes/ dingen die jullie schrijven zijn wel heel herkenbaar voor me. Babykleertjes kijken, meubeltjes, ook ik ben op de hoogte van de nieuwste kinderwagenontwikkelingen ;)

Heb zelf 2 jaar (van de driejarige Belgische opleiding) verloskunde gestudeerd, dus was toen ook al wel bezig met hoe ik dingen zou willen. Alleen toen nog niet de juiste man

De ladycomp is eigenlijk een veredelde temperatuur-methode-anticonceptie. Hij berekend aan de hand van temperatuur of extra anticonceptie nodig is (vergelijkt dat dan met eerdere cyclussen). Klinkt beetje wazig wellicht, maat een aantal zorgverzekeringen (waaronder de mijne0) geeft hier een vergoeding voor, dus dan is het niet heel onbetrouwbaar lijkt me.

Wij hebben nu totaal geen datum en dat is wel lastig. Maarja met samenwonen ging dat ook al lastig. Op een gegeven moment heb ik de knoop maar doorgehakt met 'dan' gaan we t doen. Met dit wil ik dat niet, hij weet dat ik er klaar voor ben....maar wil niet te veel pushen.

Aan de andere kant, hij weet ook dat ik de pil niet meer slik (in overleg), maar is zelf niet heel consequent bezig met voorbehoedsmiddelen....

Ik ga eens lekker bijlezen, kan ik ook inhoudelijk meer op jullie gaan reageren.
@roosje die ladycomp methode had ik nog nooit van gehoord. Ik ga het even googelen.

Wel een natuurlijk methode. Ik wist niet dat er zo iets bestond. Grappig om te weten.
Hey meiden,

Ik ben echt zn twijfel kont, ik heb een paar dagen geleden besloten dat ik binnenkort graag bij een koop huis wil gaan kijken. Het huis is zo mooi en heeft een erg goede lage prijs! We wachten even het werk van vriend af of hij zijn baan blijft houden en als we daar groen licht van krijgen gaan we een bezichtiging plannen. Dat betekend wel dat ik misschien mijn kinderwens een maandje of 2 moet uitstellen, daar baal ik dan wel van maar ik vind dat huis ook zo geweldig! Maar goed eerst maar eens bericht van vriend zijn werk afwachten.

@ Kaartje, herkenbaar ik weet ook al welke meubels ik wil haha! Ik wil wel het geslacht weten, en ga het ook tegen iedereen vertellen. Vind het leuk dat ik dan echt kleding voor een meisje of jongen kan kopen!

@ Chantilly, wat leuk dat je dat zelf maakt! Ik zou dat ook erg graag willen doen, ik kan het niet en zeg al lange tijd dat ik me er eens in ga verdiepen maar mezelf nog niet toe gezet haha. Ik heb ook een kinderwagen uitgekozen zul je zien dat het ding helemaal niet fijn loopt, ik vind ze trouwens echt rete duur joh!

@ Miss musica, mijn gevoel gaat uit naar flesvoeding maar wie weet hoe ik er dan over denk Voor jullie is het geslacht weten inderdaad een heel ander verhaal!

@ Roosje, leuk dat je toch komt meeschrijven en je verhaal komt delen! Ik ga ook even googelen ben wel benieuwd, klinkt wel als een natuurlijke en fijne methode.
Roosje welkom

Ik ben direct met flesvoeding begonnen en bij 2e ga ik dat ook weer doen. Dat is mij erg goed bevallen, zoon sliep snel door (al is dat geen garantie natuurlijk), flesjes konden we afwisselen, geen rompslomp aan mijn lichaam meer. Herstellen was al pittig genoeg. Maar is voor iedereen een persoonlijk keuze natuurlijk.

Als ik voor zoon kleding shop (gisteren nog een nieuwe winterjas besteld) kijk ik ook stiekem ff naar de newborn kleertjes weet al precies wat en waar ik dan moet zijn. In de loop van te tijd veel websites en merken ontdekt, jammer dat ik die voor zoon toen nog niet wist.

Wij wisten het geslacht met de 20 weken echo. Ik was zooo nieuwsgierig. Gek want voordat we aan kinderen begonnen riep ik altijd dat ik het niet wilde weten.

Zoon heeft vandaag voor het eerst losgelopen, een stap of 6 Werd ook wel eens tijd, 16 maanden nu

Ik weet niet of ik nog lang mee blijf schrijven.. vriend heeft nu ineens besloten toch geen anticonceptie te willen gebruiken want condooms vind ie niks en het duurt toch 9 maanden dus ben nu ff in verwarring want dat had ik niet aan zien komen. Nouja ik houd jullie op de hoogte
Ik zou graag mee willen schrijven. Ik ben 28, mijn man is 29 en we zijn bijna 2 jaar getrouwd. Op dit moment zijn we allebei bezig met afstuderen en daarom willen we nog wachten. Ik zou graag in augustus/september stoppen met de pil.

Ik heb van mijn zus al een kinderwagen gekregen en krijg binnenkort ook een boxkleed van haar. Misschien zou ik nog meer spullen van haar kunnen overnemen, dat zou handig zijn.

Over het geslacht van de baby, wij willen het geslacht niet weten en zien dit echt als een verrassing; er samen over fantaseren.

Verder betrap ik me er wel op dat ik vaak babykleding ben aan het bekijken; ik vind het allemaal zo schattig.
@han1987 gezellig.

en @engeltje wat super leuk dat jullie waarschijnlijk snel voor een 2e gaan. Spannend en denk er gewoon nog even 'rustig' over na.

Super leuk dat je zoon nu los loopt. Is het gedaan met de rust in huis

@inspiratieloos dat verhaal over het huis herken ik helemaal hoor. Lastige keuze. Maar wanneer het goed voelt en je vriend behoud zijn baan, er gewoon voor gaan. Ik denk dat wanneer je eenmaal je huis hebt je je kinderwens ook even iets makkelijker kan loslaten. Je bent er dan even zo druk mee dat je naast je kinderwens ook heel veel aan je huis denkt, vloer, behang, verf, meubels enz.
@han1987, welkom! Gezellig dat je erbij komt. Succes met afstuderen! Voor je het weet is het september(hoop ik, ik begin dan ook). Wat leuk dat je al wat spullen van je zus over kan nemen. Dat scheelt weer in 'aanschafkosten' .

@engeltje, wat leuk dat je zoontje los loopt! Vind het bij oppaskindjes altijd zo leuk om te zien. Ze worden er altijd zo blij van als het eenmaal lukt. Kan me goed voorstellen dat je even in de war bent wat betreft je vriend. Alleen maar leuk als hij er uit zichzelf ineens aan toe is?

Die van mij wilde opeens een jaar eerder beginnen,terwijl ik me nog druk maakte of ie er uberhaupt aan toe zou komen. Inmiddels moet ik hem aan de anticonceptie herinneren, dus over een halfjaar komt het helemaal goed!
Snap niks van die man van mij. Vorige week riep hij nog dat hij echt nog niet wildeen nu is ie ineens is het helemaal omgeslagen. Ben blij natuurlijk maar had het echt nog niet verwacht. Gelukkig loopt het qua werk nu wel ok, net begonnen als zelfstandige en vriend waarschijnlijk nog dit jaar promotie. Dus ja we gaan er dus voor en ben wel een beetje zenuwachtig.. bij zoon was ik bij de 1e poging al zwanger

Hoop dat het voor jullie ook snel gaat gebeuren miss_musica. En voor iedereen natuurlijk

Ik weet niet wie het tabel beheert, maar haal mij er maar uit. Heel veel succes in de toekomst voor iedereen Ik blijf jullie volgen.
@engeltje: begrijp ik het nu goed en gaan jullie plots beginnen? Wauw! Die had je zelf denk ik zelfs niet zien aankomen. Wat fijn voor je! Heel veel succes!!

Ik ben wel nieuwsgierig of je er door de plotse omslag van je vriend niet nog wat twijfelt. Als mijn vriend zo snel van gedachte zou veranderen zou ik zelf nog even wat tijd nodig hebben om er van overtuigd te zijn dat hij echt weet wat hij zegt. Nogmaals: succes!!!!

@han: welkom! Ik zal komende week als ik op de laptop ben je toevoegen in de tabel.

@roosje leuk dat je mee komt schrijven. Woon je ook in België zelf?

@inspiratielooos: oeh spannend hè! Laat ons weten waar jullie voor gaan...hoop dat t allemaal goed komt met baan van vriend. Twee maanden langer wachten is rot, maar Hey we zijn inmiddels prof wachters toch.

@hier: ik heb megamega veel zwangere vriendinnen/familieleden op het moment. Normaal koop ik zo rond de 20 weken alvast een leuk cadeautje voor de aanstaande moeder/vader. Momenteel kan ik me er niet toe zetten. Ik probeer baby winkels zoveel mogelijk te vermijden. Zelfs het forum check ik wat minder. Heb het er eigenlijk vrij zwaar mee. Bedenk me regelmatig: wat als mij of mijn vriend of mijn ouders iets overkomt...waarom hebben we dan zolang gewacht met kinderen krijgen. Terwijl we wel willen en ik al jaren wil. Nouja ik weet dat het emotionele gedachten zijn en nergens op slaan als ik logisch nadenk. Het zit me wel dwars. Zeker nadat vriend heeft aangegeven dat hij het nu nog niet perse wil maar het precieze moment vooral van mij wil af laten hangen. Moet ik dan gewoon knopen gaan doorhakken en zeggen dat ik voor eind van het jaar wil starten? Ben echt even de kluts kwijt in wat te doen...

@ukkie: iets heel anders, ik was net even aan t neuzen in het zwanger worden in dec topic. Om te kijken of ik nog bekenden zag. Zag ik Ukkie met een zwanger poppetje...viel van mijn stoel van verbazing. Waarom meldt ze het hier niet even!? Dacht ik. Maar het was een andere Ukkie! Oei...had het je wel gegund. Wel grappige verwarring.
En mijn tweede post uiteraard...want ik zie dat ik over de helft heb heen gelezen

@fijn ook voor jou Missmusica dat jullie eerder gaan starten. Ook van harte gegund. (Ik ben stiekem een beetje jaloers..mag ik dat zeggen).

Waarom kan mijn vent niet zeggen: 'nou heb er nog eens over nagedacht, laten we over een half jaar starten' ...?

@geslacht weten: Wij willen het weten. Heel graag zelfs. Merk trouwens in mijn omgeving dat er wel een soort omslag plaatsvindt. Van de 6 baby s die komendemaanden worden geboren in mijn kring. Weet ik van 5 al het geslacht omdat de ouders dat meteen bij 20 weken hebben gecommuniceerd. Voor mijn gevoel was het een paar jaar geleden toch gebruikelijker om dat stil te houden.

Ik denk dat wij dat ook zullen doen, vertellen dan. Het lijkt me super leuk om met vriendinnen, (schoon)zusjes en moeder al gericht te kunnen gaan shoppen.
Ha Flora,

Ik breek heel even in om advocaat van de duivel te spelen. Waarom zeg je zelf niet tegen je vriend dat je halverwege dit jaar wil beginnen? Hij heeft je die ruimte gegeven en hij heeft dan nog zes maanden de tijd om aan het idee te wennen. Als ik zo lees hoe moeilijk je het hebt, zal ik echt niet langer wachten nu jij de controle hebt gekregen. Ik snap dat je het van hem zelf wil horen en dat je niet wil dat je vriend iets doet tegen zijn zin, maar als dat zo zou zijn had hij nooit gezegd dat hij de keuze aan jou laat. Nu zijn jullie allebei bang om de knoop door te hakken en gebeurt er niets. En ik gun het je zo!

Hier gisteren trouwens een negatieve test gehad, maar nog geen menstruatie.
Hey Flora, ik ben het eens met drika79! Ik denk dat je vriend het gewoon eng vindt om zelf doorslaggevend te zijn in zoiets belangrijks. Dat hij aangeeft het aan jou over te laten zegt genoeg, want hij weet dat je dolgraag wilt! Ik zou er nog eens een goed gesprek tegenaan gooien en aangeven dat als het aan jou ligt er binnenkort wel wat gaat gebeuren. Sommige mannen staan nu eenmaal niet te springen bij het idee, maar worden vader op het moment dat ze hun kind voor het eerst voelen schoppen. Ik denk dat jullie er wel klaar voor zijn!

Het gesprek over onze start is overigens al wel een poosje geleden hoor, van voor onze verloving. Ik ben af en toe zo hormonaal als de malle, dus ik heb het er al wel vaak over gehad met hem. Komt allemaal wel volgens hem. Totdat ie op een gegeven moment een beetje onvoorzichtig begon te doen. Toen vertelde hij ook dat hij het niet erg zou vinden als het gewoon een keer gebeurde. Ik was perplex! Nu had hij de weken ervoor ook al een (mooie) meisjesnaam gevonden, dus ik denk dat dat ermee te maken gehad heeft. Nu wilde ik graag trouwen voor we aan kinderen begonnen, dus dat was voor ons samen het perfecte moment! Nu hebben we best een drukke periode gehad. Ik kan er niet bij hoe snel het allemaal gaat!
@inspiratieloos; het huis bekijken kan altijd toch? Mijn eigen ervaring is wel dat je er ook vaak bij een bezichtiging achterkomt dat het toch niet je droomhuis blijkt te zijn. Wanneer heeft je vriend zekerheid over zijn baan?

@Engeltje, fijn dat jullie nu ervoor gaan.

@han, welkom!

@Flora, grappig,een tweede ukkie. Nee, dat was ik dus niet.. Hier nog steeds op uitslag aan het wachten. Maar heb daar niet zoveel moeite mee, omdat ik nu dus gewoon vooral met solliciteren bezig ben. Ik herken je verhaal van al die babies in de vriendenkring wel heel goed. Gister ook weer een baby geboren in mijn vriendenkring. Wel leuk hoor, maar natuurlijk denk ik dan ook wel "Ik wou dat wij ook al zo ver waren", ik kan het nu wel makkelijker hebben omdat ik weet dat wij ook binnenkort gaan beginnen dan een jaar geleden toen onze eigen kinderplannen nog niet zo concreet waren. En in sommige gevallen heb ik het er ook wel gewoon over gehad met de zwangeren in kwestie, bijvoorbeeld mijn eigen zus wist wel dat ik haar 2e zwangerschap aan de ene kant heel leuk vond maar ook wel een beetje jaloers was.

Verder is mijn ervaring nu vooral dat je na al die kraamvisites van je goede vrienden met kinderen nauwelijks meer iets hoort (nou wonen ze bij mij ook niet echt om de hoek, dus dat kan ook schelen) omdat ze daarna te druk zijn met kinderen om jou eens op te bellen hoe het eigenlijk met jou gaat. Mijn remedie is nu vooral lekker afspreken met de mensen die net als ik geen kinderen hebben en een beetje in hetzelfde schuitje zitten
Oh, en Flora, ben het ook eens met drika dat je best zelf een moment kunt noemen dat je wilt starten!
Wat ik irritant vind is dat veel mensen zeggen dat wij nu ook wel eens mogen beginnen. Waar bemoeien zij zich mee?? Misschien lukt het wel niet om kinderen te krijgen. Ik erger mij hier heel erg aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven