Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
@ Dwergje, beterschap! Ik hoop dat ze snel wat vinden en dat jij je beter voelt!
Dwergje beterschap!!! Wat vervelend voor je. Maar iig wordt er nu goed voor je gezorgd. Ik neem aan dat ze je ijzergehalte ook onderzoeken?

Heb je wat te lezen daar? Doe je normaal aan handwerken? ik vond breien heel fijn in het ziekenhuis en tv kijken natuurlijk.
Beetje laat, maar bedankt voor jullie "het-kan-sneller-gaan-dan-je-denkt" berichten :-) doet me goed ! Ik ben sinds kort single, verder wel happy en blij met mijn leven (grote stappen gedaan dit jaar, belangrijke en leuke dingen besloten) maar soms komt er een soort angst van, wat als ik niemand meer vindt om mooie kindjes mee te maken

Heb trouwens wel al jááren lijstjes met namen. Kan soms echt dromen over hoe mijn kinderen eruit zouden zien. Ook zou ik eigenlijk best graag een tweeling hebben.

Het is trouwens niet zo dat ik persé een babywens heb, ik wil gewoon kinderen over het algemeen en niet alleen de schattige babyfase. Oudere kinderen lijken me ook erg leuk.

Anyway, succes gewenst met het nog even wachten !

Ik moet nu echt doorstuderen (laaste jaar !!)
Dwergje, veel beterschap!
Dwergje, beterschap! Wat vervelend, zeker omdat je niet weet waar het vandaan komt. Lijkt me erg beangstigend. Lekker blijven kletsen hier, even je gedachten ergens anders hebben:)

Nolleke, jij ook welkom! En wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug zeg.. Verschrikkelijk. Hopelijk mogen jullie over een tijdje een gezonde baby na een prettige bevalling en kraamtijd bij jullie hebben:)

Ongeduldig op het gebied van baby ben ik nu niet. Ik weet rationeel gezien dat het nu niet de beste tijd voor ons is om een kind te krijgen. Als ik nu zwanger zou zijn zou het ook niet allemaal Hallelujah in de Gloria zijn. Wel kan ik er naar uitkijken om daadwerkelijk voor een kindje te gaan, als we alles voor elkaar hebben. Tot die tijd blijf ik lekker rammelen, maar wel alles onder controle-;)
Ik heb vooral last van medestudenten/vrienden/kennissen die doen wat ik niet wil/mag doen. Dan denk ik...wacht ff...die heeft 2 koters binnen een jaar gekregen en studeert ook nog gewoon succesvol verder. Waarom kan ik dat niet dan?

En dan moet ik mezelf weer heel streng toespreken. Zucht.
@ dwergje; Beterschap! Ik hoop dat ze er snel achter komen wat je precies onder de leden hebt en dat ze het effectief kunnen behandelen.
@Dwergje: Beterschap. Wat raar dat je zo'n lage bloeddruk hebt! Maar snel weer beter worden en ondertussen lekker hier mee lezen. Je bent in het ziekenhuis gelukkig in goede handen/

@maand: Ook al maakt het me niet heel veel uit, mijn voorkeuren zijn toch mei of september. En dan liever mei zodat er lekker genoten kan worden van het mooie weer! In september komt de winter er alweer snel aan.
De maand maakt mij niet uit. Vriend en ik zijn eind van het jaar jarig en de rest van de familie in het begin van het jaar.

En een namenlijst heb ik ook al jaren. Het lijstje veranderd wel per jaar. Maar ik bewaar alle lijstjes wel (kunnen altijd nog van pas komen aldanniet voor mijzelf)
@maand, lente kindje lijkt me ideaal.

@anti conceptie, ik heb nu een spiraaltje. Ik ben te vergeetachtig voor de pil en vriend heeft een hekel aan condooms.

@Dwergje, veel beterschap! Ik hoop dat ze snel ontdekken wat je hebt.

Met mijzelf gaat het de laatste tijd ook iets minder. Ik ben al tijden moe, geen fut, aangekomen etc. Mijn hals is opgezwollen. Morgen bloed prikken om te kijken of het aan mijn schildklier ligt.
Sorcha, toen ik je klachten las, dacht ik gelijk: schilklier! Nou ben ik geen arts natuurlijk, maar het komt me heel bekend voor. Zorg ervoor dat als je waardes aan de bovengrens zitten maar nog wel in de normale range, je toch met medicijnen mag beginnen. soms zijn je waardes goed, maar is je schildklier toch te traag
quote:pompedom schreef op 19 maart 2013 @ 21:29:

Sorcha, toen ik je klachten las, dacht ik gelijk: schilklier! Nou ben ik geen arts natuurlijk, maar het komt me heel bekend voor. Zorg ervoor dat als je waardes aan de bovengrens zitten maar nog wel in de normale range, je toch met medicijnen mag beginnen. soms zijn je waardes goed, maar is je schildklier toch te traag

Ja dat zei mijn collega ook al :-) . Gelukkig trof ik vanmiddag een zeer sympathieke dokter, hij gaat me persoonlijk bellen met de uitslag van mijn bloedtest. Mijn hals is ook duidelijk een beetje opgezet, dus hij zei dat het hem erg zou verbazen als er niets mis zal zijn met mijn schildklier. Hij wil ook een echo laten maken van mijn hals.

Vandaag op werk met een dame van HR gesproken, van werk krijg ik gelukkig alle ruimte om doktersafspraken enzo te doen, en als de symptomen blijven dan willen ze kijken of ik wat meer van huis enzo kan werken, kortere uren ofzo. Ik val nu echt af en toe bijna in slaap op werk, zit de hele dag te gapen zelfs als ik een goede nachtrust had.
quote:lief_29 schreef op dinsdag 19 maart 2013 21:41 Bij mij was het hele oppervlak weggehaald met een lis. Heb narcose gehad.

Ik mocht een maand niet zwaar tillen, sporten, geen seks en niet zwemmen. Heb een maand lang wondvocht gehad... Als ik iets te snel de trap af ging liep ik helemaal leeg.

Geen enkele pijn gehad.

Maar als bij jou minder is weggehaald, dan zal de dokter je wel goed advies hebben gegeven.
quote:lief_29 schreef op dinsdag 19 maart 2013 21:41 Bij mij was het hele oppervlak weggehaald met een lis. Heb narcose gehad.

Ik mocht een maand niet zwaar tillen, sporten, geen seks en niet zwemmen. Heb een maand lang wondvocht gehad... Als ik iets te snel de trap af ging liep ik helemaal leeg.

Geen enkele pijn gehad.

Maar als bij jou minder is weggehaald, dan zal de dokter je wel goed advies hebben gegeven.
@Sorcha wat fijn dat zowel je arts als je werk zo goed meedenken!

@Lara, die viva app is stom he

@hier, gisteren gesprek gehad met vriend over hoe het met de studie gaat. En even streng door hem toegesproken dat de manier waarop het nu gaat (slecht dus) we zowiezo niet aan kinderen gaan beginnen voordat ik afgestudeerd ben want dan wordt het helemaal niks meer met die studie volgens hem. En hij heeft helemaal gelijk helaas.

Dus ik ga aan de slag vandaag!!
@Orzoo succes ! Mijn ervaring met studeren (en ook het promoveren nu) is dat aan de slag gaan (het echt er geconcentreerd mee bezig zijn) het halve werk is. Misschien heb je al geschreven, maar wat lukt er niet met de studie? En wat moet er allemaal nog gebeuren? Tentamens of scripties schrijven? Heb je voor jezelf een haalbare planning gemaakt?
quote:ukkie21 schreef op 20 maart 2013 @ 10:22:

@Orzoo succes ! Mijn ervaring met studeren (en ook het promoveren nu) is dat aan de slag gaan (het echt er geconcentreerd mee bezig zijn) het halve werk is. Misschien heb je al geschreven, maar wat lukt er niet met de studie? En wat moet er allemaal nog gebeuren? Tentamens of scripties schrijven? Heb je voor jezelf een haalbare planning gemaakt?

Ik moet nog een aantal tentamens, een scriptie en een herkansing. Die herkansing is wat nu het probleem veroorzaakt. Is al het 3e jaar dat ik dat vak volg en het lukt me maar niet om het te halen

En dat werkt dan de-motiverend. Ik zie nu al voor me dat ik niet kan afstuderen alleen maar door dat klote tentamen dat me al 4 jaar achtervolgt.

Voor de rest ben ik het studeren gewoon spuugzat. Het past ook gewoon niet bij me. Maar dat weet je helaas niet van tevoren he

Komt ook wel goed. Ik heb geen keuze
@Dwergje, heel veel beterschap! Dat is schrikken zeg! Hoop dat je snel weer naar huis mag en dat het niet weer gebeurd.

@Sorcha, jij ook beterschap! Gelukkig werken ze op je werk goed mee.

@maand, mei lijkt me een fijne maand. Lekker weer en lekker voor de zomer zwangerschapsverlof. Ben zelf met kerst jarig en dat is niet leuk! En altijd koud:s

Maar goed, de maand is natuurlijk niet altijd te plannen. Wie weet duurt het een tijdje voor je zwanger wordt..
Goedemorgen,

pff wat verveel ik me hier in dit saaie ziekenhuis.

Ondertussen weten ze waar het flauwvallen vandaan komt, ik zit tegen uitdroging aan. Dat is dan ook gelijk de reden dat ik al een paar dagen zo verschrikkelijk moe ben.

Hoe de uitdroging komt zijn ze nu aan het onderzoeken, en vanmiddag krijg ik daarvoor een scan. Ze zijn namelijk bang dat het komt door een verminderde werking of ontsteking in mijn nieren

@oorzo: succes met je studie!

@Sorcha: hoop dat je snel een uitslag hebt, en dat die positief is natuurlijk!!

@maand: Het maakt me niet zoveel uit, maar heb wel een lichte voorkeur voor de lente. Ben zelf in de winter jarig en ik vind dat maar helemaal niks. Ik kreeg altijd in 1 maand kadootjes van sinterklaas, voor mijn verjaardag en van de kerstman. Dan had ik zoveel speelgoed dat ik niet wist waar ik mee moest spelen en de helft werd dus nooit aangeraakt.

@namen: Vind ik lastig, ik hou van aparte namen. Maar met de boeren hollandse achternaam die vriend heeft word dat natuurljik geen gehoor. Ik hou absoluut niet van namen die iedereen heeft. Ik zat op de basisschool in een klas waar 6 van mijn klasgenootjes een naam hadden waar anne in voorkwam, daar krijg ik echt de kriebels van.

@Nolleke: Welkom! En wat een vreselijk heftig verhaal. Ik vind het heel stoer van je dat je er gewoon weer voor durft te gaan, ik weet niet of ik dat had gekund.

@jaloers: dat is volgens mij een gevoel wat ik bij de geboorte niet heb meegekregen.

@Ouders: ik heb gelukkig hele lieve ouders, die elkaar ook nog heel lief vinden. Ik kan met eigen ogen zien dat zij een hele lieve opa en oma zijn voor de kleinkinderen die ze al hebben.

@NuNuNu: Ik ken dat helemaal. Ligt er trouwens wel aan waar het omgaat, maar als ik iets leuks bedacht heb dan moet het ook nu. Ik ben sowieso een vrij impulsief persoon, af en toe tot grote ergenis van vriend. Die komt regelmatig thuis en dan staan alle meubels anders :-)

Ik ga weer even verder met me vervelen en wachten op de scan.
Oh Dwergje, wat vervelend zeg! Ik hoop dat er niks met je nieren aan de hand is.

Kunnen we iets voor je doen? iets opsturen ofzo?

Misschien kunnen we vriendin worden op Viva, dan kun je mij je adres geven en dan kan ik je een kaart sturen.
@orzoo, succes! Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef te studeren. Ik vind werken veel leuker! Wat voor een vak is dat Orzoo?

@dwergje, veel beterschap . Als ik plaatjes mocht plakken dan had ik zo'n foeilelijk glitterplaatje voor je geplakt.
Oh, ik zou ook wel een kaart willen sturen :-) .
@Sorcha, een taalvak waar ik blijkbaar geen talent voor heb. Deel 1 heb ik afgesloten met een 9.2 maar deel 2 deze keer (want 3x gedaan tot nu toe) met een 4.3 -_-
quote:Orzoo schreef op 20 maart 2013 @ 11:12:

@Sorcha, een taalvak waar ik blijkbaar geen talent voor heb. Deel 1 heb ik afgesloten met een 9.2 maar deel 2 deze keer (want 3x gedaan tot nu toe) met een 4.3 -_-Balen! Heb je enig idee waar het aan ligt?
En ik weet nog nieteens zeker of ik uberhaupt mag herkansen...voldoe niet aan alle voorwaarden dus ben overgeleverd aan de goodwill van docent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven